Kat gevonden - tips?

04-09-2014 21:01 29 berichten
Ik hoop dat er hier mensen goede raad hebben, ik weet dat er redelijk wat kattenliefhebbers zitten, alle hulp is welkom.

Sinds drie dagen is hier dus een poes aan komen lopen, waarvan ik vrij zeker weet dat het een huiskat is (halsbandje met belletje, aanhankelijk en reageert op de koelkast deur :P). Gisteren toch eens een bakje water buitengezet omdat ze zo zat te miauwen en dat dronk ze binnen 5 minuten leeg. Uiteraard nieuw water gegeven, en sinds vandaag komt ze ook door het raam naar binnen. Heb net de dierenarts met der bezocht, en helaas, niet gechipt. Oproepjes op facebook, morgen flyers op de lantaarnpalen... Wat kan ik nog meer doen?

Daarbij vroeg ik me af of ik 'bang' moet zijn voor oplichters die de kat zouden komen halen en door verkopen. Volgens de dierenarts is het een 'maine coon' wat schijnbaar een duur ras is (?). Ik wil eigenlijk dat ze gewoon naar haar eigen baasje teruggaat..

Verder zoek ik een vlugge tip over wat voor voer ik het beste kan halen, winkels zijn hier nog 2 uur open en ze maakt niet echt aanstalten om te vertrekken Is er nog iets anders wat ik haar moet geven? Ze heeft nu een dekentje in een doos om te liggen, een bakje met water, een geimproviseerde kattenbak en de ramen staan open zodat ze ook naar buiten kan.
Alle reacties Link kopieren
Amivedi bellen en de kat als gevonden aanmelden.

Lief dat je hem zo goed verzorgt!
Foto maken en amivedi punt nl inschakelen!
Mosterd
Oo vergeten te vermelden ik woon niet in nederland. Heb wel twee bureaus gevonden waar ik hem kon aanmelden, maar bij het grootste bureau moest ik lid worden (zo'n 50 euro per jaar) om de gevonden kat te registreren.. Daar wacht ik liever nog even mee.
Ken je veel mensen in de buurt?

Op je FB pagina zetten met foto?

En foto maken en op flyers aanplakken met je telefoonnummer erbij.
Ik ken niet heel veel mensen (ben pas verhuisd) maar het is nu 4 keer gedeeld op facebook door mensen die hier wel al langer wonen. Ik hoop zo dat ze haar morgen komen halen! Wat voor voer zouden jullie aanraden? Gewoon whiskas brokjes ofzo? En hoe vaak per dag geef je dat, of alles in een keer en spreidt ze dan zelf?
Gewoon een bakje brokken neerzetten en verst water de hele dag.

Ik ben geen fan van Whiskas maar voor nu is dat prima lijkt me.
Oke dankjewel! Dan ga ik even naar de winkel Het is een supermarkt dus ben bang dat er ook niet heel veel keuze is.. Achja. Bedankt voor de tips!
Advertentie op marktplaats onder vermist en gevonden!

En inderdaad Facebook en flyers. Veel meer kun je niet doen.

En als niemand reageert...tja dan heb je er een lieve kat bij?

Je bent al heel goed bezig met water, dekentje etc! Top!

Het beste is vers vlees (Carnibest) maar droogvoer aangevuld met hoogwaardig natvoer is ook prima. Op zooplus kun je heel veel verschillende soorten voer krijgen (kijk bij aanbevolen).
Ik weet niet of voer geven zo'n goed idee is. Voor je het weet trekt ze bij je in Misschien zijn de baasjes gewoon op vakantie en zoekt ze wat aandacht en knuffels. Het beestje heeft duidelijk een eigenaar en krijgt dus thuis (ook als de baasjes op vakantie zijn) voer. Als jij hem/haar gaat voeren, gaat hij misschien niet meer naar huis. Katten willen nog wel eens een hongerige en zelfs wanhopige indruk maken, maar dat is omdat het nogal dramaqueens zijn
Ga in therapie!
Amivedi inschakelen inderdaad.
Ze zit hier al drie dagen voor het huis, heb haar geen moment weg zien gaan... Zou het kunnen dat ze verdwaald is?
quote:maantje1001 schreef op 04 september 2014 @ 21:54:

Ze zit hier al drie dagen voor het huis, heb haar geen moment weg zien gaan... Zou het kunnen dat ze verdwaald is?Kan. Misschien zijn er nieuwe bewoners bij jullie in de buurt en is de kat ontsnapt. In welk land woon je?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Denk dan wel aan verdwaald ja, anders gaat ze wel weer huiswaarts tussendoor! Verder sluit ik mij aan bij de tips van de rest, zoek ook op Facebook naar groepen voor vermiste dieren. Hier in NL heb je daar behoorlijk veel van, moet daarbuiten vast ook wel zo zijn
Verenigd koninkrijk.. Kan de kat overigens niet houden mochten we haar baasje niet kunnen vinden.
Eens met dubiootje. Als een kat eenmaal weet dat ie ergens voer kan krijgen zal die terugkomen. Ook als ie gewoon voer krijgt bij het baasje thuis. Ik zou eerst veel flyeren, aanbellen, etc. Postertjes plakken op lantaarnpalen.

Ik denk dat het wel mee zal vallen met oplichters. Heb daar in real life nog nooit van gehoord. Tenzij de kat een lintje omheeft van "1e prijs. Dekkater van het jaar" .

Succes ermee! Hopelijk meldt het baasje zich snel.
http://www.animalsearchuk.co.uk/

Is dit wat? Fotootje maken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:maantje1001 schreef op 04 september 2014 @ 21:54:

Ze zit hier al drie dagen voor het huis, heb haar geen moment weg zien gaan... Zou het kunnen dat ze verdwaald is?Kan, het kan ook zijn dat ze boos is dat haar baasjes weg zijn. Zo ben ik een kat kwijtgeraakt toen ik 4 weken op vakantie was...
Ga in therapie!
Waarschijnlijk mosterd:

http://www.nationalpetregister.org/

http://www.animalsearchuk.co.uk/ deze lijkt wel op amivedi.
Kan.. Ik zou haar bij me houden en briefjes zónder foto ophangen. Gewoon "Langharige kat" van maken. En dan degene die voor haar belt jou laten vertellen op welk ras ze lijkt (ik zeg lijkt, want alle échte stamboomkatten zijn gechipt), en welk geslacht de kat heeft. Als eigenaar dan verder nog een kenmerk weet te vertellen geef je je adresgegevens pas.
Ze staat nu online. Ik heb ook een briefje aan haar halsband gehangen en gevraagd contact met me op te nemen als de kat thuis komt (dan kan ik ook de advertentie weer eraf halen). Zal ik haar vannacht naar buiten doen en de ramen sluiten? Vind het ergens heel zielig maar op zich is het een kat dus moet kunnen toch?
quote:Ephina schreef op 04 september 2014 @ 22:13:

Kan.. Ik zou haar bij me houden en briefjes zónder foto ophangen. Gewoon "Langharige kat" van maken. En dan degene die voor haar belt jou laten vertellen op welk ras ze lijkt (ik zeg lijkt, want alle échte stamboomkatten zijn gechipt), en welk geslacht de kat heeft. Als eigenaar dan verder nog een kenmerk weet te vertellen geef je je adresgegevens pas.Ik heb nu foto's gemaakt zonder halsband (die is rood met een rood belletje) en als ze me kunnen vertellen welke kleur die heeft en dat er een belletje aan hangt dan leek me dat genoeg 'bewijs'. Ook het geslacht van de kat heb ik niet genoemd.
Main Coons zijn idd dure katten. Is er geen rasvereniging van dat ras in de UK? Die kunnen je misschien verder helpen. Geen chip is erg jammer, is de kat niet getatoeerd? In NL mag het geloof ik niet meer, maar weet niet of dat in de UK ook zo is. In het oor werden registratienummers getatoeerd, aan de hand daarvan kan de rasvereniging dan misschien achterhalen waar deze kat thuishoort. Of misschien weet een lokale fokker van Main Coons waar ze thuishoort.
Mijn katten zijn in de zomer meestal 's nachts buiten. Het zijn nachtdieren, dat is dus helemaal niet zielig Slim om een briefje aan haar halsband te hangen! Een soort kattenpost
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven