Wat verzamel jij?

03-09-2014 23:34 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik een vogelliefhebster en heb de w.c ingericht met afbeeldingen van vogels. Voornamelijk tegels zoals deze:

Het is niet zozeer een verzameling als in zoveel mogelijk hebben, maar het moet wel een bepaalde tegel zijn (Delftsblauw is niet goed).

De tegels vind ik via marktplaats en tweedehandswinkels.

Wat verzamelen jullie zoal?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik verzamel erlenmeyers en maatbekers. Maar ik mag ze alleen aannemen als ik ze kado krijg of kopen als ik ze tweedehands zie op een markt of in een tweedehands zaakje.

Mag ze dus niet nieuw kopen of van Marktplaats halen want voorzag wel dat mijn verzameling dan wel eens uit te klauwen kon gaan lopen.
quote:Hasse88 schreef op 04 september 2014 @ 07:53:

Boeken, bordspellen en playmobil...

Gaaf van die Playmobil!!!

In welk opzicht verzamel je? Vind je het gewoon leuk of op zoek naar zo compleet mogelijk of juist naar gouden ouden setjes vanuit het begin, limited editions etc? Ik stond vroeger altijd te kwijlen als ik met mijn moeder naar Blokker mee moest. Daar verkochten ze héle grote dozen Playmobil. Het piratenschip. Het ridderkasteel. De cowboys. Vroeg ik nooit, kocht ik nooit. Maar ik stond mij wel te vergapen.
quote:*Faun schreef op 04 september 2014 @ 00:36:

Het is niet echt een verzameling, maar ik vind de dingen die met Harry Potter te maken hebben erg leuk. Sowieso heb ik alle boeken en de films en laatst van mijn vriend een time turner ketting gekregen. Als ik ooit naar Orlando ga wil ik daar graag de Gryffindor sjaal kopen Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog een grote bioscoopbanner van Hermione. Mag je zo hebben. Wel afhalen in Amsterdam
Zelf verzamelDE ik originele bioscoopposters, persmappen, banners, lobbykaarten en handtekeningen van films.

Heel erg lang gedaan maar ik heb nu echt veels te veel. Paar jaar geleden mee gestopt.

Ik heb nu een mooie verzameling van 200 plus fotos gesigneerd door o.a. Mark wahlberg, helena bonham carter, quentin tarantino, wes craven, johnny depp, lotr cast enz enz. Allemaal zelf gehaald in persoon dus leuke herinneringen aan. Denk er wel aan om een deel weg te doen want woon klein.

Ongeveer 300 filmposters en zo n 20 banners. Af en toe gaat er een poster in een mooie lijst ad muur en die wissel ik dan regelmatig af.

Nu verzamel ik vooral trenchcoats / winterjassen en schoenen haha

Denk erover om een mooie lp speler aan te schaffen met lp's.
quote:nwdesie schreef op 04 september 2014 @ 05:05:

[...]

Ik ook en tassen.Ik heb er een kast bij moeten nemen om mijn tassenverzameling kwijt te kunnen
Kinderboeken, - spellen e.d. (ik ben juf).
quote:ikkie1980 schreef op 05 september 2014 @ 10:50:

Geboortekaartjes!!!Heeft mijn moeder ook gedaan! Ze had een heel album vol, erg leuk om door te bladeren. Jammer dat ze hem weg heeft gedaan.
Oh ja mokken. Vaak als souvernir van een vakantie neem ik een mok mee. Kastje puilt uit met die dingen.

En theaterprogrammaboekjes van voorstellingen waar ik naar toe ben geweest.
quote:*Faun schreef op 04 september 2014 @ 00:36:

Het is niet echt een verzameling, maar ik vind de dingen die met Harry Potter te maken hebben erg leuk. Sowieso heb ik alle boeken en de films en laatst van mijn vriend een time turner ketting gekregen. Als ik ooit naar Orlando ga wil ik daar graag de Gryffindor sjaal kopen

Oh wat leuk! Toen ik negentien was heb ik in een fournituren-winkel bollen wol in de Gryffindor-kleuren gekocht. Echt precies die kleuren bordeauxrood en goudgeel. Wilde eigenlijk zelf breien maar liet telkens alle steken vallen, toen heeft mijn moeder dat voor mij gedaan Op haar vrije momenten zat ze voor mij te breien en zei ze telkens trots: 'kijk eens blue, hoe ver ik al ben opgeschoten!'

Wel de sjaal hoe hij er in de eerste twee films uitzag, in de derde film zag de sjaal er anders uit. Maar heb hem nog steeds en als het een goede winter is draag ik hem ook Zal nooit vergeten dat mijn moeder zo hard zat te breien speciaal voor mij.
Parfum, liefst vintage flessen, geuren die moeilijk te krijgen zijn.
Broodtrommel wat een leuke verzameling !!

Ik heb op zolder 2 verzamelingen liggen van mijn favo boybands ever (en af en toe koop ik nog wel eens iets bij, als ik iets tegenkom wat er nog echt bij moet)
Ik koop ook altijd een magneet als ik ergens op vakantie ben, voor op de koelkast.
quote:stellanutella schreef op 04 september 2014 @ 08:55:

Starbucks mokken uit zo veel mogelijk steden Hee Stella! Ik ook !
Boeken (een van de meest originele verzamelingen hier). Van een serie van vroeger moet ik nog 1 boekje, maar ik kan hem telkens niet vinden (of alleen als ex-bibliotheekboek, en de rest is niet ex-bieb, dus dat klopt dan niet).

Thee en leuke theekopjes en -mokken (Blond Amsterdam is favoriet).

En nog zo'n originele: Harry Potter dingen
Ik verzamel Allstars schoenen. Hieronder een foto waar mijn meeste paren wel opstaan maar inmiddels heb ik geloof ik nog 3 paar gekocht. De meesten tweedehands op marktplaats hoor anders zou ik failliet gaan. Ook beschilder ik oude paren als ik ze te gewoontjes vind.

beschilderde:

En daarnaast spaar ik sinds kort Grumpycat spullen. Ik heb een knuffel, oordopjes, een t shirt en een lege Grumpuchino fles dus die verzameling is nogal bescheiden.

Owja mochten er mensen zijn die maat 39 Allstars hebben liggen hou ik me altijd aanbevolen
Boeken en vooral die van Harry Potter. Ik wil eigenlijk de hele serie met alle voorkanten die er op dit moment bestaan .

En verder plaatsmokken van Starbucks. En sinds vorig jaar ook de mokken van de kerstcollectie (maar alleen als ze leuk zijn)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik vind een verzameling vooral nutteloos en vaak neemt het teveel ruimte in beslag. Ik ben getrouwd met een echte verzamelaar. Ook mijn dochter verzamelt stokjes, stenen, schelpen en boeken.
Alles van Jip & Janneke, en treinkaartjes. Ik haat de NS omdat ik mijn verzameling na meer dan tien jaar noodgedwongen stop moest zetten. Ik denk nog na over een leuke nieuwe verzameling.
quote:Desperate_Housewive schreef op donderdag 04 september 2014 14:08 Ik spaar Villeroy en Boch kerstservies vind het zo mooi!

Laatst deze nog in de uitverkoop gekocht, is een muziekdoos?

En we sparen badeendjes, de hele wc staat er vol mee van boven tot onder plankjes met eenden, in alle kleuren, maten en vormen haha! Ook een wc-bril met eendjes, spiegel in de vorm van een eend enz. Krijg er altijd leuke reacties op. Je hebt iig genoeg te zien op onze wc haha! Wauw, prachtig, dat servies!
Ik verzamel DIDDLE

Dus die wat heeft en ruilen wil met wat anders,meld u hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven