Inrichting / styling veranda

05-09-2014 09:32 28 berichten
Wij zijn een veranda aan het bouwen, in de winter is hij waarschijnlijk af. Nu moet ik op zoek gaan naar spulletjes om hem in te richten. Ik wil geen "standaard" inrichting ofwel met veel brocante, ofwel trendy met veel taupe en zwart of zo. Ik houd niet van wicker loungesets, ik wil het een beetje origineel inrichten. Ik vind het leuk om dingen bij elkaar te scharrelen op rommelmarkten, kringloopwinkels etc. (we gaan volgend jaar waarschijnlijk verbouwen dus daar moet ook nog wat geld voor overblijven )Ik wil het wel leuk inrichten, maar het hoeft niet stylish verantwoord te zijn, het mag best een beetje rommelig zijn maar het moet geen rommeltje worden (ben ik nog een beetje duidelijk zo? ) Ik ben op zoek naar leuke originele ideeen om de ruimte voor niet al te veel geld in te richten, maar ik kom er niet echt uit. Hebben jullie leuke ideeen, suggesties, plaatjes of dergelijke?

Ik merk dat ik vooral neig naar een natuurlijke inrichting, met groen en bruin, beetje boshutachtig misschien maar weer niet te, het moet wel een beetje fris worden zeg maar. Moeilijk moeilijk moelijk......
Alle reacties Link kopieren
ja zeg, nu wil ik een veranda!
Sorry voor de late reactie; even een accuut familieprobleem (ziekenhuisopname, maar inmiddels gelukkig niet meer verontrustend).

Bedankt voor de leuke foto's. Veel veranda's die jullie posten zijn erg kleurrijk en nogal orientaals/aziatisch/exotisch ingericht; ik vind het prachtig om naar te kijken maar het past niet bij mij en bij mij thuis. Ik heb een oerhollans huis met een oerhollands tuin (uitzicht p weilanden, hortensias, beukenheggen, dat werk) en dat past gewoon niet zo. Ik vind het plaatje van mevrouw 75 met die houten tafels en stoelen en op de achtergrond die blauwe regen (of iets ander blauws) wel heel mooi, spreekt me wel aan maar is wel heel erg sober. Tja, lastig he, ik weet wat ik niet mooi vind maar het is heel lastig om uit te vogelen wat ik nu wel echt mooi vind.

BGB je vroeg waar we de veranda vooral voor willen gebruiken; met name voor lekker zitten, loungen en drankjes drinken. Er komt geen eettafel te staan, de ruimte is ongeveer 4 meter bij 4 meter.

Op de grond komen omgekeerde grindtegels te liggen (konden we gratis overnemen, kostenplaatje he?) ook niet heel mooi, ik denk eraan om er kunstgras neer te leggen; lijkt me erg leuk maar ik heb veel bomen in de tuin waarvan de blaadjes en takjes vaak onder de veranda waaien en ik zie me nog het kunstgras onder de veranda stofzuigen......

IK houd van een natuurlijke stijl, ik denk eraan om (veel) groen te gaan gebruiken bij de stoffering maar misschien wordt het daar wel weer te oubollig en groen van....
Alle reacties Link kopieren

Visualiseer groene kussentjes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven