Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 7 september 2014 om 12:51
Shit nova en kipje, sterkte....
heeft iemand toevallig een screenshot gemaakt opde site van geertgen waarin stond dat cz verzekerde gewoon alles vergoed kregen? Inmiddels problemen met verzekering en klacht ingediend bij geertgen daar ik 400 euro per behandeling zelf moet betalen en gezegd was dat alles vergoed zou worden... leven het falissement.
heeft iemand toevallig een screenshot gemaakt opde site van geertgen waarin stond dat cz verzekerde gewoon alles vergoed kregen? Inmiddels problemen met verzekering en klacht ingediend bij geertgen daar ik 400 euro per behandeling zelf moet betalen en gezegd was dat alles vergoed zou worden... leven het falissement.
zondag 7 september 2014 om 12:56
quote:droomvanger schreef op 06 september 2014 @ 15:39:
Dapper NoaLynn om voor je eigen droom te gaan, ondanks je prille relatie. En ik snap dat het je ook rust geeft. Succes!
Dankje .
Inmiddels wordt de relatie al zo erg tegen gewerkt dat de relatie stopgezet is.
Hoe en wat kan ik hier zo niet schrijven.
En mijn vriend/ex en ik besloten hebben te zien hoe het allemaal gaat lopen, dat wij vrienden blijven dat staat vast maar wij hopen toch dat een relatie er voor ons alsnog in zit.
Leuke vakantie gehad?
Dapper NoaLynn om voor je eigen droom te gaan, ondanks je prille relatie. En ik snap dat het je ook rust geeft. Succes!
Dankje .
Inmiddels wordt de relatie al zo erg tegen gewerkt dat de relatie stopgezet is.
Hoe en wat kan ik hier zo niet schrijven.
En mijn vriend/ex en ik besloten hebben te zien hoe het allemaal gaat lopen, dat wij vrienden blijven dat staat vast maar wij hopen toch dat een relatie er voor ons alsnog in zit.
Leuke vakantie gehad?
zondag 7 september 2014 om 13:03
quote:gina73 schreef op 07 september 2014 @ 10:14:
[...]
hoi Honeybaby, ik heb het ' overleefd' de afgelopen 10 dagen, ik heb alleen sinds gisterochtend rug -en buikpijn dus ik ben bang dat ik ongesteld ga worden,maar t is het nog wat vroeg! Er wordt zoveel geschreven dat ik niet precies weet waar jij zit? Op t wachtbankje? Of..?Wie weet valt het mee, en blijkt de pijn ergens anders van te komen. Ik heb twee weken geleden de uitnodiging ontvangen voor de intake, dus ik sta nog helemaal aan het begin. Ik moet nog heeeeel veel geduld hebben de komende tijd!
[...]
hoi Honeybaby, ik heb het ' overleefd' de afgelopen 10 dagen, ik heb alleen sinds gisterochtend rug -en buikpijn dus ik ben bang dat ik ongesteld ga worden,maar t is het nog wat vroeg! Er wordt zoveel geschreven dat ik niet precies weet waar jij zit? Op t wachtbankje? Of..?Wie weet valt het mee, en blijkt de pijn ergens anders van te komen. Ik heb twee weken geleden de uitnodiging ontvangen voor de intake, dus ik sta nog helemaal aan het begin. Ik moet nog heeeeel veel geduld hebben de komende tijd!
zondag 7 september 2014 om 13:05
Wow dat is veel vlinder! Ik zit daar niet, maar vond met google dit: http://geertgen.nl/nl/Nieuws/Nieuws-voor-cz-verzekerden
Bedoelde je dat?
Noa_lynn heftig! Was je net zo blij, krijg je dat
Bedoelde je dat?
Noa_lynn heftig! Was je net zo blij, krijg je dat
zondag 7 september 2014 om 13:10
Dankje honeybaby en Kipje
Er is een hoop gebeurd de afgelopen week maar als iemand moet kiezen tussen kind en mij haal ik er zelf de stekker wel uit.
Ervaringen genoeg dat een kind in de knel komt door keuzes van de ouder(s) helaas.
Ik had toen dit begon te spelen al besloten volledig voor het traject te gaan.
Nog een maandje wachten tot de intake
Er is een hoop gebeurd de afgelopen week maar als iemand moet kiezen tussen kind en mij haal ik er zelf de stekker wel uit.
Ervaringen genoeg dat een kind in de knel komt door keuzes van de ouder(s) helaas.
Ik had toen dit begon te spelen al besloten volledig voor het traject te gaan.
Nog een maandje wachten tot de intake
zondag 7 september 2014 om 13:18
quote:vlinder09 schreef op 07 september 2014 @ 12:51:
heeft iemand toevallig een screenshot gemaakt opde site van geertgen waarin stond dat cz verzekerde gewoon alles vergoed kregen? Inmiddels problemen met verzekering en klacht ingediend bij geertgen daar ik 400 euro per behandeling zelf moet betalen en gezegd was dat alles vergoed zou worden... leven het falissement.Per inseminatie?
heeft iemand toevallig een screenshot gemaakt opde site van geertgen waarin stond dat cz verzekerde gewoon alles vergoed kregen? Inmiddels problemen met verzekering en klacht ingediend bij geertgen daar ik 400 euro per behandeling zelf moet betalen en gezegd was dat alles vergoed zou worden... leven het falissement.Per inseminatie?
•
maandag 8 september 2014 om 23:03
Wat heftig NoaLynn.
Echt super goed dat je voor jezelf kiest. En voor jou droom. Een kind hoort idd niet knel te komen zitten door de keuzes van de ouders.
Sterkte!
Balen Kipje! Sterkte!
Vakantie was lekker.
Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn ouders, broertje en schoonzus en mn beste vriendin van mijn droom plannen te vertellen.
Zij reageerden super lief. Mijn familie maakte zich nog wel druk over evt kinderopvang. Mijn beste vriendin ziet mij dit helemaal doen, en zegt dat daar vast een oplossing voor komt.
Ook heb ik mij verdiept in de diverse klinieken. Dus worden de plannen in mijn hoofd concreter.
Ook duidelijkheid gekregen over mn komende operatie.
Al met al een hele fijne vakantie, wat zeer veel rust in mijn hoofd heeft gebracht.
Nu hoop ik echt dat mijn cyclus op gang gaat komen. Zou zo fijn zijn .....
Echt super goed dat je voor jezelf kiest. En voor jou droom. Een kind hoort idd niet knel te komen zitten door de keuzes van de ouders.
Sterkte!
Balen Kipje! Sterkte!
Vakantie was lekker.
Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn ouders, broertje en schoonzus en mn beste vriendin van mijn droom plannen te vertellen.
Zij reageerden super lief. Mijn familie maakte zich nog wel druk over evt kinderopvang. Mijn beste vriendin ziet mij dit helemaal doen, en zegt dat daar vast een oplossing voor komt.
Ook heb ik mij verdiept in de diverse klinieken. Dus worden de plannen in mijn hoofd concreter.
Ook duidelijkheid gekregen over mn komende operatie.
Al met al een hele fijne vakantie, wat zeer veel rust in mijn hoofd heeft gebracht.
Nu hoop ik echt dat mijn cyclus op gang gaat komen. Zou zo fijn zijn .....
dinsdag 9 september 2014 om 18:14
Hallo, ook ik ben me aan het orienteren op alleenstaand moederschap . Ik vind het fijn hier gelijkgestemden tegen te komen.
De informatie die ik op internet kan vinden vind ik summier. Ik vind het fijn hier ook te lezen over de twijfels, overwegingen en gedachten die bij dit proces horen.
Ik heb al wel veel van jullie topics hier en daar gelezen, maar nog niet alles. Mijn excuses als ik dingen vraag die al beantwoord zijn of jullie individuele situatie nog niet perse (her)ken.
Het valt me op dat er hier maar weinigen met een bekende donor een kind hebben gekregen. Hebben jullie dat wel overwogen? En ook daadwerkelijk gevraagd?
Ik zelf neig naar een voorkeur voor een bekende donor. En dat die eveneens een soort van rol zal spelen in het leven van mijn eventuele kind.
De informatie die ik op internet kan vinden vind ik summier. Ik vind het fijn hier ook te lezen over de twijfels, overwegingen en gedachten die bij dit proces horen.
Ik heb al wel veel van jullie topics hier en daar gelezen, maar nog niet alles. Mijn excuses als ik dingen vraag die al beantwoord zijn of jullie individuele situatie nog niet perse (her)ken.
Het valt me op dat er hier maar weinigen met een bekende donor een kind hebben gekregen. Hebben jullie dat wel overwogen? En ook daadwerkelijk gevraagd?
Ik zelf neig naar een voorkeur voor een bekende donor. En dat die eveneens een soort van rol zal spelen in het leven van mijn eventuele kind.
dinsdag 9 september 2014 om 20:57
Welkom fafanny!
Ikzelf heb nooit nagedacht over een bekende donor. Ik zie dat zelf niet zitten en daarbij ken ik ook niemand in mijn omgeving wie ik dat uberhaupt zou willen / durven vragen. Dat was voor mij dus geen optie. Maar ik zit verder ook niet op een wensvader te wachten. Dat ik een bam moeder wordt is een heel bewuste keuze, dus geen vader in beeld haha. Wel genoeg mannen in de omgeving verder, dus aan voorbeelden geen gebrek.
Succes met alle overdenkingen en als je vragen hebt...
Ikzelf heb nooit nagedacht over een bekende donor. Ik zie dat zelf niet zitten en daarbij ken ik ook niemand in mijn omgeving wie ik dat uberhaupt zou willen / durven vragen. Dat was voor mij dus geen optie. Maar ik zit verder ook niet op een wensvader te wachten. Dat ik een bam moeder wordt is een heel bewuste keuze, dus geen vader in beeld haha. Wel genoeg mannen in de omgeving verder, dus aan voorbeelden geen gebrek.
Succes met alle overdenkingen en als je vragen hebt...
dinsdag 9 september 2014 om 21:41
Bedankt voor je welkom! Ik zie dat jij je ingeschreven hebt bij KID in Amsterdam. Ik heb laatst die vragenlijst eens bekeken. Die vond ik een beetje vaag... Kom je daarmee op de wachtlijst? Heb je dan ook nog een verwijzing nodig? En jij hebt dus binnenkort intake! Hoe lang duurt het van vragenlijst invullen tot intake en vervolgens tot echte behandeling?
Ik heb wel wat eventuele geschikte donorkandidaten in mijn omgeving. Een daarvan heeft tussen neus en lippen ook al eens zelf geopperd me te willen helpen, maar dat is dan meer als "geintje" bedoeld. Om het ze serieus te vragen is dan wel weer wat anders. Dat durf ik ook nog niet zo goed.
Misschien dat ik de wachtlijst bij KID ook maar vast in gang zet.
Ik heb wel wat eventuele geschikte donorkandidaten in mijn omgeving. Een daarvan heeft tussen neus en lippen ook al eens zelf geopperd me te willen helpen, maar dat is dan meer als "geintje" bedoeld. Om het ze serieus te vragen is dan wel weer wat anders. Dat durf ik ook nog niet zo goed.
Misschien dat ik de wachtlijst bij KID ook maar vast in gang zet.
donderdag 11 september 2014 om 11:50
quote:fafanny schreef op 09 september 2014 @ 21:41:
Bedankt voor je welkom! Ik zie dat jij je ingeschreven hebt bij KID in Amsterdam. Ik heb laatst die vragenlijst eens bekeken. Die vond ik een beetje vaag... Kom je daarmee op de wachtlijst? Heb je dan ook nog een verwijzing nodig? En jij hebt dus binnenkort intake! Hoe lang duurt het van vragenlijst invullen tot intake en vervolgens tot echte
Hoi,
Ik sta ingeschreven bij Rijnstate dus ik denk dat iemand die ingeschreven staat in Amsterdam deze vragen beter voor je kan beantwoorden. Ik heb geen vragenlijst gehad.
Bedankt voor je welkom! Ik zie dat jij je ingeschreven hebt bij KID in Amsterdam. Ik heb laatst die vragenlijst eens bekeken. Die vond ik een beetje vaag... Kom je daarmee op de wachtlijst? Heb je dan ook nog een verwijzing nodig? En jij hebt dus binnenkort intake! Hoe lang duurt het van vragenlijst invullen tot intake en vervolgens tot echte
Hoi,
Ik sta ingeschreven bij Rijnstate dus ik denk dat iemand die ingeschreven staat in Amsterdam deze vragen beter voor je kan beantwoorden. Ik heb geen vragenlijst gehad.
donderdag 11 september 2014 om 20:55
Ik sta wel in Amsterdam ingeschreven, de vragenlijst invullen en versturen is genoeg om je op de wachtlijst te laten plaatsen.
Je hebt idd nog een verwijsbrief nodig, dit is volgens mij zodat de zorgverzekering de behandeling vergoedt.
Ik heb alles bij elkaar 10,5 maand op de wachtlijst gestaan voor ik naar de informatiebijeenkomst ging.
Nu geduld hebben tot de intake.
Je hebt idd nog een verwijsbrief nodig, dit is volgens mij zodat de zorgverzekering de behandeling vergoedt.
Ik heb alles bij elkaar 10,5 maand op de wachtlijst gestaan voor ik naar de informatiebijeenkomst ging.
Nu geduld hebben tot de intake.

donderdag 11 september 2014 om 22:34