Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Veronique! Wat een prachtig nieuws! Geniet ervan en een fijne zwangerschap toegewenst
Gefeliciteerd Veronique!! Supermooi, het heeft zo moeten zijn..

Novaa, irritant hee! Je wordt vast niet gek, wel moeder.. binnenkort.. hoop dat je jezelf genoeg ruimte en steun kunt geven om deze ellendige toestand te doorstaan. Lief zijn voor jezelf is 't ergste niet, toch?!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Gefeliciteerd Veronique!
Gefeliciteerd veronique!

Novaa irritant zeg! Noemen ze dat late streepje geen indrooglijn? Google er maar eens op in combi met het merk van je test. Misschien staat het ook wel op de bijsluiter?

Member vervelend dat je er met een rot gevoel weg ging! Je was er vooraf al bang voor. Maar aan de positieve kant je hebt je brief en dat is het enige wat telt! En als er een volgende x komt wanneer je iemands (on)uitgesproken mening voelt, heb je er denk ik al minder last van. Bij ons zal het een mening zijn over bam zijn, maar bij iedere moeder heeft er wel iemand een mening over opvoeden of iets anders. Gewoon denken ieder z'n eigen mening en laten gaan. Of hard op uitspreken op het moment zelf als het je heel erg raakt. Dan ben jij het kwijt en aan een ander wat hij er mee doet
Lieve mensen!

Ik ben hier nieuw, echter ik heb we graag al meegelezen..

Veronique: Van harte feliciteerd!!!

Iets over mezelf: Van kinds af aan wist ik dat ik een ding wild: MOEDER WORDEN.

Nu gaan de dingen vaak net zoals je wilt, ook bij mij. Op relatie gebied wil het niet lukken. Dat geeft niet want ik ben gelukkig zoals ik ben en dus ook met mezelf. Echter ik mis dus wat. Nu ben ik al jaren aan het denken om Bewust Moeder te worden. En ik wil die stap gaan zetten.

Maar hoe gaat dat dan. Via Rijnland ziekenhuis te Leiderdorp wil ik me opgeven voor een informatiebijeenkomst. Maar hoe gaat het dan verder ook qua tijdspad.. Duurt het lang daar of juist niet. Ik weet dat het pad als volgt is: informatiebijeenkomst, aanmelden voor persoonlijk gesprek, psychologische gesprekken. Heeft iemand ervaring met het Rijnland ziekenhuis?

Alvast heel erg bedankt voor alle reacties.
Welkom kraampje! Volgens mij behandeld Rijnland niet omdat dat via MCK loopt. Kijk maar eens op mckinderwens.nl, daar vind je al veel info.
Veronique gefeliciteerd!! Wat een heerlijk nieuws!

Kraampje, van harte welkom!

Kipje, ik heb even gegoogled op indrooglijn, maar lees op meerdere plekken dat de kruitvat test geen indrooglijn heeft. Officieel is een test na zoveel tijd natuurlijk ook helemaal niet meer geldig. Maar vreemd is het wel. Eerdere testen hebben dat nooit gedaan... Maar goed, ik gooi er gewoon morgen weer een nieuwe test tegenaan! Ik wacht geduldig af.

En dropje, bedankt voor je lieve woorden. Ik hou het nog wel vol hoor, ben vooral erg nieuwsgierig hoe dit mogelijk is. En stiekem ook wel een beetje hoopvol ;)
KIPJE78 je hebt helemaal gelijk. Die site ken ik bijna uit mijn hoofd.. Ik heb het verkeerd geschreven. Ik dacht ik ga nu hardop 'zeggen" dat ik dit ga doen.. Iemand anders ervaringen met hen?
Véronique, wat een geweldig nieuws, proficiat!!!
Bedankt voor jullie antwoorden en steun.

Ik laat me zeker niet van gedachten veranderen. Vond het niet leuk om te horen natuurlijk en het is jammer dat mensen niet wat meer begrip tonen voor je wens.
Gefeliciteerd Veronique!
Hoi ik ben single hetero man (31) in oriëntatie voor co-ouderschap en er loopt al een heel topic over mijn wens Single man met kinderwens

Dit topic is ongetwijfeld niet voor mij, maar de vrouwen die ik zoek begeven zich hier wel. Ik zoek single vrouwen of lesbische stellen die ook in oriëntatie zijn om ervaringen, kennis en wensen te delen. Stuur me een privébericht.
.
Gefeliciteerd Véronique! Een mooie zwangerschap gewenst

Ik ben vandaag van het wachtbankje afgedonderd. Ik wist de laatste week eigenlijk ook wel dat het hem niet zou worden hoor maar bleef toch een beetje hoop houden. Ik ben nu blij dat het wachten nu voorbij is en ga op naar de volgende ronde
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Thefiepie, he wat klote zeg!! Heel veel succes alvast voor de volgende ronde.
Hallo Dames,

Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik heb het laatste jaar veel nagedacht en gelezen over dit onderwerp en heb al veel gehad aan dit topic ( als stille meelezer).

Nu heb ik de knoop doorgehakt; ik ga me aanmelden. Ik dacht zelf bij Rijnstate in Arnhem. Omgevingstechnisch gezien.

Begreep alleen dat het verstandig is een verwijzing te vragen bij de huisarts? Dat vind ik nog wel de moelijkste stap eigenlijk.

En ik vroeg me ook af hoeveel mensen jullie ingelicht hebben dat jullie hiervoor kozen? en wanneer? Ik ben in twijfel.. Nu al, of wachten totdat ik echt mag gaan voor de ivf.

Als jullie meer van mij willen weten, vraag maar raak
Veronique gefeliciteerd, wat een super goed nieuws! Geniet van je zwangerschap.

Nova, al nieuws? Je melden bij de huisarts heeft niet zo veel zin helaas die hebben dezelfde testen, geduld... hoe lastig ook.

Welkom Babel. Ik heb al vroeg mensen verteld over mijn stappen in dit traject maar riep al 10 jaar dat dit eraan zat te komen als ik singel zou blijven bij ouders en vrienden. Zelfs mijn werk is nu op de hoogte nu ik in het traject zelf zit ivm afspraken onder werktijd. Mijn ouders broer zus wat tantes en mensen die dicht bij me staan zijn op de hoogte. De rest komt wel bij 12 weken zwangerschap.... ik heb nog geen negatieve reacties gehad ze reageren allemaal wel positief wat ik natuurlijk heel fijn vind
quote:babel schreef op 04 september 2014 @ 19:56:

Nu heb ik de knoop doorgehakt; ik ga me aanmelden. Ik dacht zelf bij Rijnstate in Arnhem. Omgevingstechnisch gezien.

Begreep alleen dat het verstandig is een verwijzing te vragen bij de huisarts? Dat vind ik nog wel de moelijkste stap eigenlijk.

En ik vroeg me ook af hoeveel mensen jullie ingelicht hebben dat jullie hiervoor kozen? en wanneer? Ik ben in twijfel.. Nu al, of wachten totdat ik echt mag gaan voor de ivf.

Als jullie meer van mij willen weten, vraag maar raak

@Babel, welkom In de aanmeldingsbrief van Rijnstate vragen ze er zelfs specifiek naar en ook veel verzekeraars willen een verwijsbrief van de huisarts, wil je in aanmerking komen voor vergoeding.

Ik heb er heel bewust voor gekozen mijn familie erbij te betrekken al vanaf het moment dat ik begon te overwegen. Hun positieve reactie heeft er eigenlijk voor gezorgd dat ik de knoop heb doorgehakt en op dit moment geen twijfels meer heb. Ik heb het verder aan mijn beste vrienden en vriendinnen verteld. En verder...eerst maar eens zien of het mij gegund is
Wauw! Wat is er veel geschreven in de tijd dat ik even op vakantie was!

Gefeliciteerd Veronique. Ik wens je een fijne zwangerschap toe.

Member was naar dat je huisarts zich zo uitlaat naar jou toe. Ik vind dat niet kunnen hoor. Erg vervelend dat jij nu een naar gevoel overhoud aan dat gesprek. Maar leg zijn mening naast jou neer. Je heb er zoveel over nagedacht. Het kindje is zo gewenst.

Ga vooral voor je eigen dromen.

Succes iedereen die nu op het wachtbankje zit.

Een knuffel voor iedereen die er heel hard vanaf gevallen is.

Welkom Kraampje en Babel.

Dapper NoaLynn om voor je eigen droom te gaan, ondanks je prille relatie. En ik snap dat het je ook rust geeft. Succes!

Dropje: ik heb inderdaad nog even nagedacht over adoptie. Maar dat is een heel duur en langdurig traject. Ik heb niet zoveel geld. En daarbij hoop ik zelf ooit nog de mogelijkheid te hebben om zelf een kindje te dragen.....

Pleegzorg lijkt mij heel mooi maar ook super zwaar....

Succes met het overwegen van alle mogelijkheden.

Hier ben ik aan het wachten op mijn eerste menstruatie na het verwijderen van de mirena. Toch wel spannend of dit goed gaat komen.

Verder sta ik op dit moment op de wachtlijst voor een operatie. Waarschijnlijk wordt dat begin 2015. Na deze operatie mag ik ongeveer een jaar niet zwanger worden. Dus ik ga mij aanmelden bij een kliniek als ik weer op de been ben na deze operatie.

En in de tussentijd kan ik hopelijk mijn cyclus in kaart brengen en wie weet .... Komt er in die "wachttijd" een leuke vent in beeld. Zo niet ga ik door met het bewust gaan voor een kindje....
Droomvanger wat een intense tijd ga je tegemoet. Ik wil je alvast heel veel sterkte wensen, het is niet niets zeg!
Ik ben helaas gisteren van het wachtbankje afgedonderd. Na 4 dagen overtijd te zijn had ik vrijdagochtend eindelijk een hele voorzichtige positieve test. Helaas was het genieten van korte duur want begin van de middag ben ik ongesteld geworden.

Tweede maand op rij dus dat er wel bevruchting is, maar dat het bij de innesteling fout gaat. Ik probeer dat positief te blijven zien. Er gebeurt dus in ieder geval wel van alles. Nu op naar poging 4!
Awww wat balen Novaa.

Had echt goede hoop dat het goed zou gaan deze keer.

Dikke knuffel.

Dank je Kraampje. Het gaat vast goedkomen hoor!
Awww wat balen Novaa.

Had echt goede hoop dat het goed zou gaan deze keer.

Dikke knuffel.

Dank je Kraampje. Het gaat vast goedkomen hoor!
quote:honeybaby schreef op 30 augustus 2014 @ 17:05:

Spannend Gina, dat je de eerste IUI hebt gehad! Kun je wel een beetje afleiding vinden?hoi Honeybaby, ik heb het ' overleefd' de afgelopen 10 dagen, ik heb alleen sinds gisterochtend rug -en buikpijn dus ik ben bang dat ik ongesteld ga worden,maar t is het nog wat vroeg! Er wordt zoveel geschreven dat ik niet precies weet waar jij zit? Op t wachtbankje? Of..?
Ahhhh balen novaa! Ik zit sinds vanmorgen naast je op de grond, ben er ook afgevallen.

Babel welkom! Ik heb het gelijk aan de mensen verteld die dicht bij me staan, omdat ik het toch belangrijk vond om te weten dat ze mijn vangnet kunnen en willen zijn als het zo ver is.

Gina spannend! Nog een paar dagen!

Droomvanger wat een spannende tijd ga jij tegemoet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven