Meerdere miskramen?

24-08-2014 12:01 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik in contact komen met anderen die net als ik inmiddels 2 of meer miskramen hebben gehad.

Wij zijn inmiddels een jaar bezig en hebben een missed abortion (8,5 week hartje gestopt) en een zeer vroege miskraam (5 dagen over tijd, door bloedtest bevestigd maar testen bleven licht) achter de rug.

Sinds de 1e miskraam (half jaar geleden nu) steeds al een week voor NOD bruinverlies.

Op basis daarvan en lange cyclussen (tot 8 weken) doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen dus daar binnenkort langs.

Voor wie is dit een herkenbaar verhaal? Ik lees dingen over progesteron tekort of B12 tekort...iemand ervaring mee?
Wij wachten ook even af voorlopig, eerst alles een plek geven...

@princess, dat is voor mij/ons ook de reden geweest om direct voor een curretage te gaan. Wilde-kon niet afwachten met de kans dat ik alsnog gecurreteerd zou moeten worden.

En ik kan heel erg genieten van zoon gelukkig, dat scheelt enorm dat hij er is! Is echt een fijne afleiding.
Fijn dat je geniet van je zoon! Had ik er ook alvast maar 1...

Gelukkig wel nichtjes en neefjes om mijn heen waar ik een soort 2e moeder van ben.

Volgens zijn mijn borsten nog groter en mij tepels, damm... Word er gek van
Je was er vroeg bij vandaag Princess! Misschien is het toch een goed idee om een bepaalde termijn af te spreken met de gyn? Dat je het afwacht tot die tijd en daarna voor pillen/curretage kiest? Ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment denkt van: 'en nu moet het eruit!', omdat je weer verder wilt.
Werk in het onderwijs dus ben altijd vroeg op! Ik heb volgende week vrijdag weer een afspraak bij de gyn. Als het er voor die tijd uit is dan mocht ik de afspraak in een belafspraak omzetten...maar ik denk niet dat het voorlopig komt..
Afgelopen week bij gynaecoloog geweest. Was opzich wel fijn, alles even met een inwendige echo nagekeken...alles zag er prima uit...ook wel eens fijn om te weten.

ik heb dus steeds een week bruinverlies voor nod maar dit vond de gyn verder niet bijzonder, was volgens haar geen obstakel voor innesteling.

Krijg ook bloedonderdoek maar mag pas 8 weken na laatste miskraam dus dat gaat nog even duren.

Mocht ik in de tussentijd weer zwanger raken mag ik me melden voor een vroege echo en als dat er goed uit ziet krijg ik wel progesteron extra.
Princess: wat vervelend dat je nog steeds moet wachten op de miskraam. Heb je voor jezelf een soort limiet tot wanneer het 'mag' duren, of blijf je sowieso wachten?

Kleinemeid: jullie gaan dus wel gewoon door begrijp ik?

Hier: vandaag volgens mij mijn eisprong. Wij wachten het iig een menstruatie af, maar ik vind het wel moeilijk. Het zullen de hormonen wel zijn.
Hey clifford, kan me voorstellen dat t moeilijk is om weer een maand voorbij te zien gaan waarvan je al zeker weet dat t m niet gaat worden.

wij gaan idd gewoon door, misschien is 3x scheepsrecht.

Princess idd nog steeds aan het wachten? Poe meid, dat zal niet meevallen. Heel veel sterkte!
ja ik wacht nog steeds.......het begint me behoorlijk te frustreren...

ik heb vrijdag een afspraak bij de gyn maar ik ga morgen even bellen denk ik.

Ik ben ook zo bang dat ik ineens heel veel ga bloeden terwijl ik ergens ben/aan het werk of waar dan ook....
Princess, mijn ervaring is dat het langzaam opbouwt, zowel debuikpijn als het bloeden. Ik voelde het beide keren vrij duidelijk aankomen en kon het daardoor zo inrichten dat ik thuis zou zijn. De eerste keer kon ik alleen geen oppas voor mijn dochter regelen, die zat dus voor de tv toen ik het vruchtje verloor. De tweede keer gebeurde het in de avond, lag dochter op bed en was mijn man gelukkig thuis. Mijn ervaring is dus dat het niet plotseling gebeurt. Sterkte!!
thx, dat heb ik idd eerder gehoord. Ik gebruik normaal alleen tampons, had al super gehaald en vandaag toch maar even nachtmaandverband. Tas vol, zelfs schoon ondergoed erin...en als het begint dan ga ik wel ziek naar huis....
Nou ik zit inmiddels alweer op cyclusdag 22 en nog geen eisprong te bekennen.

Op cyclusdag 14 was ik bij de gyn en kon ze zien dat er een eitje was van 10 mm, dus had wel verwacht dat ie inmiddels wel gesprongen zou zijn. Maar m'n ovutesten geven nog steeds enkel een heel licht streepje (heb ik elke dag).

Moet vandaag nog doen dus hoop dat ie vandaag eindelijk wat dikker wordt.. Zo gaat m'n cyclus weer richting de 40 dagen.

Volgens de gyn overigens wel normaal dat het wat langer zou duren deze cyclus ivm miskraam. Ookal was ik maar een paar dagen over tijd, toch invloed van de hormonen etc.

Pff irritant dat het allemaal zo lang duurt steeds, voelt zo oneerlijk...
Yes zojuist positieve ovu test!
Yeah!! Nu klussen maar!!

Heb je normaal wel een regelmatige cyclus?

Hier nog steeds geen mk, vrijdag weer naar de gyn.
Heel herkenbaar. 6 zwangerschappen, 2 gezonde kinderen.

Bij de zwangerschap van mijn jongste erachter gekomen dat mijn schildklier te traag is. Miskramen in de eerste 12 weken is een veel voorkomend iets als je schildklier niet goed werkt. Mijn meiden zijndus ijzersterk dat ze het hebben 'overleefd'

Misschien dus een idee daar op te laten controleren.

Heel veel sterkte, ik weet wat je doormaakt.
@ Princess: nee mijn cyclus is behoorlijk onregelmatig, variërend tussen 5 weken en 8 weken. Wel altijd lang dus. Inmiddels 2x een miskraam dus met deze combinatie bij de gynaecoloog geweest en mag nu onderzoeken gaan doen.

@ merel: wauw wat heftig. Super dat je 2 meiden zo sterk zijn geweest. 1 van de bloedonderzoeken die ik ga krijgen is inderdaad op de schildklier. Wel pas over 2 maanden ivm laatste miskraam. Mocht ik in de tussentijd weer zwanger zijn mag ik me met 6 weken melden voor 1e echo en krijg ik eventueel progesteron toegediend om de boel wat te helpen.

Mag ik vragen hoe snel jouw miskramen zijn geweest? steeds al heel vroeg of ook later in de zwangerschap?
@ Merel: sorry nog een vraag

Waren er bij jou achteraf symptomen waardoor je al eerder had kunnen merken dat je een traag werkende schildklier had?

Ik zie mezelf namelijk gewoon als een gezonde vrouw, maar als ik google op een trage schildklier dan kom ik allerlei symptomen tegen waarvan ik denk 'tsja, dat heb ik wel' maar zijn net zo goed kwaaltjes die volgens mij elke vrouw wel heeft.

Bijvoorbeeld dingen die ik wel(eens) heb: vaak koud hebben, droge huid, vermoeidheid, jeuk en in mijn geval ook een onregelmatige cyclus en enigszins makkelijk flauw vallen.
Dag meiden, ik kom even langs om te vragen hoe het met clifford gaat. We schreven samen in het uitgerekend-in-februari topic en daarna samen in het zwange-na-miskraam-in-mei/juni topic.

Hoe gaat het nu met je? Vond het zo heftig dat je weer een miskraam hebt gehad! Lijkt me moeilijk om het een plekje te geven, zo kort op elkaar. Wens je nogmaals veel sterkte en hoop dat je snel weer zwanger mag zijn zodra je er aan toe bent

Geldt trouwens ook voor de rest van de dames want bah wat oneerlijk om meerdere miskramen te krijgen!
Lief van je Theia! Het gaat redelijk. De klap is wel harder dan na de eerste miskraam, misschien ook omdat ik toen meteen weer zwanger was en nu toch besloten heb om even te wachten. Mijn lichaam heeft gewoon even rust nodig en we zitten ook nog eens in een gigantische verbouwing. Hoe gaat het nu met jou? Is het bloedverlies gestopt? Als er iets is wat je niet wil zien na ervaringen met miskramen is het bloedverlies.
Oh, en succes Kleinemeid! Dat er maar gezellige dagen aan mogen komen
Verbouwing geeft fijne afleiding ja! Wij zijn zelf drie weken terug verhuisd, dus ik ken het kan me echt wel voorstellen dat de tweede keer heftiger is om te verwerken. Wat een vertrouwen wordt dan weggevaagd!

Mijn bloedverlies is nog niet gestopt. Duurt nu twee weken. Heb tranen met tuiten gejankt bij de eerste keer dat ik het zag en daarna nog wel een aantal keer. Maar ik heb nu ook twee echo's gehad en bij beide echo's is er geen reden gevonden om te veronderstellen dat er iets mis is, dus ik hou me daar nu aan vast.
Jeetje Theia wat spannend dat je nog steeds bloedverlies hebt! Wanneer krijg je weer een echo?

Mijn ovu test is vandaag weer lichter en denk mijn eisprong vanmiddag ook echt gevoelt te hebben, denk goed benut zondag, dinsdag, woensdag avond.

Nu weer 2 weekjes afwachten. Slik nu tarwekiemolie wat hopelijk de innesteling bevorderd. Spannend!
Heel spannend kleinemeid, ik duim voor je!
Computer says nooooo
quote:kleinemeid86 schreef op 11 september 2014 @ 19:38:

Jeetje Theia wat spannend dat je nog steeds bloedverlies hebt! Wanneer krijg je weer een echo?

Mijn ovu test is vandaag weer lichter en denk mijn eisprong vanmiddag ook echt gevoelt te hebben, denk goed benut zondag, dinsdag, woensdag avond.

Nu weer 2 weekjes afwachten. Slik nu tarwekiemolie wat hopelijk de innesteling bevorderd. Spannend!

Ik moet woensdag bellen voor een afspraak in diezelfde week (dus echo donderdag/vrijdag?) als het dan nog steeds zo is. En vanaf dan elke week controle. Zodra het bloedverlies stopt, mogen ook de extra controles stoppen. Ik ben er sinds mijn tweede echo wel weer geruster op. Ze zien gewoon werkelijk niks wat verkeerd is, dus ik hou me er maar aan vast. En er liep hier ook een lang topic van iemand die haar hele zwangerschap bloedverlies had en nu een gezonde baby heeft, dus misschien ga ik haar wel achterna. De angst voor een miskraam is er nog wel, maar dan meer voor een spontane miskraam. En die angst is gewoon onvermijdelijk als je het al eens hebt mee gemaakt.

Voor jou super spannend nu dus. Die twee weken steeds gaan echt zooo langzaam vond ik. Heb je een beetje afleiding qua leuke activiteiten in het verschiet?
Hi Theia, jeetje kan me voorstellen dat dat erg spannend is. Maar inderdaad maar proberen van het goede uit te gaan, zoals je zegt kunnen ze niets zien dat niet goed zou zijn. Wel fijn dat je nu even elke week een echo krijgt.

Ja haha ben nu al aan het aftellen

Dat gaan nog 2 lange weken worden zo. Wel druk op het werk dus opzich wel lekker afleiding. Afgelopen cyclussen begon is vanaf 5/6 dagen na ovulatie alweer bruin bloed te verliezen dus dat doet de hoop dat direct weer de grond in boren (maar vorige cyclus stopte dat abrupt op NOD, zwanger maar 5 dagen laten alsnog miskraam). Ben erg benieuwd wat m'n lichaam er nu weer van bakt. We hebben er in elk geval alles aan gedaan.
Princess hoe is het inmiddels met jou?

Ik zit hier weer volop in spanning. Vanaf dag 5 na eisprong tot en met dag 8 wat licht bloedverlies (elke dag heel klein beetje, inlegkruisje voldoende)....innestelingsbloeding??

Donderdag m'n NOD maar ga zaterdag pas test doen, had ook pas donderdagavond 2 weken geleden eisprong en dan dus 1 dag extra nemen voordat ik ga testen. Vind zat ochtend testen ook gezelliger want vrijdag hebben we haast ivm het werk.

Ben erg benieuwd!! Hoop zo op nu eindelijk direct een knaltest ipv heeeele lichte test zoals vorige keer (uiteindelijk miskraam paar dagen later).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven