Lijf & Lijn alle pijlers

krachttraining vrouwen

13-08-2013 22:55 1097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.

Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...

Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
quote:mrssomething schreef op 10 september 2014 @ 08:10:

Ik geloof ook niet dat ik zelf zo breed zal worden hoor. Dan had er ondertussen al meer zichtbaar moeten zijn aan mijn lichaam. Maar mijn schouders zijn op zich wel breed t.o.v. de rest van mijn lichaam dus dat moet niet te gek worden.

Ik sqat nu met 25 kilo aan de 15 kilo stang. Ik durf slecht te verhogen omdat ik bang ben dat ik niet meer omhoog kom of zelfs omval.

Ik merk ook dat ik vaak uit gemak bij een bepaald gewicht blijf hangen. Als ik dan eindelijk verhoog dan merk ik dat ik dat prima aankan. Het scheelt wel per keer trouwens. Soms ben je minder fit en dan gaat alles moeizaam.Pak de machine, als je echt zwaar gaat squatten is dat ideaal om feeling te krijgen met een zware barbell
quote:hannief schreef op 10 september 2014 @ 08:50:

@mrssomething: Ik herken dat wel, maar een tijdje terug was ik aan t trainen met de big boys, bij mij op de sportschool lopen echt gigantische gasten rond. Wat me opviel is dat zij zichzelf echt keihard pushen. Dan doen ze hun derde setje en kunnen ze al bijna niet meer en dan toch bij hun 4de setje er nog een kilo bij pakken. Nu probeer ik dat ook :P Ik merk echt dat ik daardoor sneller meer gewicht kan pakken!

Hoe kijken jullie aan tegen vakanties? Ik ga vrijdag 2 weken op vakantie. Zouden jullie twee weken helemaal niks doen? of bijvoorbeeld een weerstandsband meenemen en toch trainen, of zelfs een sportschool in de buurt van je vakantieverblijf zoeken?

Ik ben zo bang dat ikmn sport ritme verbreek en dan na de vakantie geen zin meer heb om het op te pakken. Maar twee weken rust lijkt me ook wel een keer goed...

Wat denken jullie?Ik doe in mijn vakanties helemaal niks. Echt niks. En weet je wat het leuke is, het is perfect om na je vakantie harder te groeien. Rust is namelijk het meest veronachtzame stuk bij krachttraining
quote:inglein schreef op 11 september 2014 @ 00:31:

Opvallend hoe snel je krachten afnemen in een paar weken. Ik had drie weken geen lunges meer gedaan; nou ik stond vanavond na een paar keer te hijgen als een postpaard. Ik had niet eens zin om de eerste set af te maken.

@Hannief, je kan toch wel midden in je vakantie op je hotelkamer wat squats, push ups en sit ups doen? Neem je de koffers als gewicht.Dat is je volgende training weer weg. en de training daarna zit je weer op niveau!
Alle spieren trainen met 3 oefeningen? Dit kan
.
ja een beetje de rippetoe gedachte is dat.
quote:inglein schreef op 11 september 2014 @ 00:40:

[...]

Ik haat lunges dus ik heb ze er definitief uitgegooid.

O ja, dat ook natuurlijk.

Het is ook niet mijn favoriete oefening, ik krijg er kramp in mijn voeten van
.
het kan helpen om iets breder te gaan staan
.
ipv lunge kan je ook hip thrusters doen, die zijn nog veel effectiever ook
.
squatten is een totaaltje, ook goed voor je buik.

Ook leuk: pak een kettlebell van 20 kilo en zet hem op je bekken en doe dan je hipthrusters.

Burn baby Burn
Lunge is gewoon stom. In lunch liever
.
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 september 2014 @ 00:52:

ipv lunge kan je ook hip thrusters doen, die zijn nog veel effectiever ookDit wist ik dus niet. Dat is goed om te weten, want deze doe ik veel liever. Wel met 10 kg, 20 kg is net teveel van het goede.
Life is short. Eat dessert first.
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 september 2014 @ 01:01:

Lunge is gewoon stom. In lunch lieverDaar heb je gelijk in.
quote:inglein schreef op 11 september 2014 @ 01:03:

Ik zal het nog eens bestuderen. Dat moet ook met weerstandsband uit te voeren zijn maar dan moet ik maar eens bekijken. Ik heb ook geen bank.met een contragewicht kan je hem beter op de mat doen, ik doe ze ook wel op de swiss ball
.
.
bankdrukken, pushups en alle rugoefeningen zijn mijn favorieten!

Haat:

Lunges
quote:inglein schreef op 11 september 2014 @ 01:16:

De effectiefste voor de achterste bilspieren, en ook de makkelijkste, vind ik op handen en knieën staan, en dan één been de lucht in. Je kan dan onbeperkt weerstandsband wikkelen, er met je knie op gaan staan, dus altijd heel simpel en goed uitvoerbaar.Van die oefening krijg ik altijd kramp in mijn hamstrings. Ik doe het liefst swing squats (weet niet of dat hetzelfde is als hip thrusts) en deadlifts voor bilspieren, en wat lunges betreft doe ik meestal walking lunges (dan kan ik ondertussen nog een beetje in de gaten houden wat er allemaal gebeurt in het krachthonk ), en na afloop ben ik altijd volledig buiten adem, dus het valt me een stuk zwaarder dan lunges vanuit stilstand. Maar het is ook fijner, omdat de beweging vloeiender/natuurlijker is.
.
.
Ik sport ook en vind het heerlijk! Ik deed eerst 3x in de week hardlopen en 3x in de week krachttraining, en nu 6x in de week hardlopen en 3x in de week krachttraining. Als ik een paar dagen niet ga (druk druk) dan mis ik het al. Volgens mij ben ik verslaafd?

Wat voor krachtoefeningen doen jullie? Ik ben zelf begonnen met een barbell programma met squats, deadlifts, bench press, barbell row en overhead press. Ik weet de eerste keer nog precies, die dag had ik zo'n spierpijn dat ik nauwelijks een sleutel in een slot kon steken! Nu ben ik sterker dan sommige mannen van mijn leeftijd.

En doe er nu ook wat andere oefeningen voor "erbij", zoals calf raises. Maar ik merk dat de meeste mensen vooral met machines/toestellen werken en iedereen zweert weer bij iets anders...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven