krachttraining vrouwen
dinsdag 13 augustus 2013 om 22:55
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.
Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...
Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...
Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.

dinsdag 8 september 2015 om 23:08
Hier nog dames problemen met bloesjes die niet meer over bovenarmen passen omdat daar spieren zitten? Ik heb beslist een te dikke buik en te dikke bovenbenen maar om een broek te vinden heb ik geen probleem. Het laagje vet op mijn bovenarmen valt reuze mee, maar door krachttraining zitten er stevige spieren onder. Geen gezicht met veel damesbloesjes en ik train nog niet eens fanatiek.

woensdag 9 september 2015 om 17:02
Mijn armen zijn niet zo gespierd/stevig. Maar dan nog lijken veel bovenkledingstukken gemaakt voor sprietarmpjes. Spijkerbroeken kan wel eens lastig zijn, te strak om de bovenbenen en te los om de buik. Moet altijd wel een riem om. Ben geen jurkjes/rokjes mens maar echt een tshirts/spijkerbroeken/gympen mens.

donderdag 10 september 2015 om 12:35
quote:hatsetats schreef op 09 september 2015 @ 06:21:
Bloesjes, jasjes, jeans, pantalons.... Lang leve de rokjes en jurkjes
Ben wel heel benieuwd hoe het komt dat bij jou alleen je armen gespierd zijn
Nou, andere lijfsonderdelen zijn ook gespierd en wat mijn benen en buik betreft ook nog een te dik laagje vet eroverheen, model peer. Maar een passende broek vinden is niet zo'n probleem, hooguit de pijplengte (ben ook nogal kort) en de broekband innemen. Een passende nette bloes of jasje is een probleem. Als ik iets neem dat lekker om mijn bovenarmen zit, zit het als positiekleding om mijn buik en kan ik ook zeker twee cupmaten meer kwijt rond mijn borst. Neem ik een jasje/overhemdje dat netjes om mijn borst en buik zit en waar het lukt mijn armen in te proppen, en ik trek de spieren in mijn arm aan hoor je kraken van de stof.
Vandaar mijn vraag...!
Bloesjes, jasjes, jeans, pantalons.... Lang leve de rokjes en jurkjes
Ben wel heel benieuwd hoe het komt dat bij jou alleen je armen gespierd zijn
Nou, andere lijfsonderdelen zijn ook gespierd en wat mijn benen en buik betreft ook nog een te dik laagje vet eroverheen, model peer. Maar een passende broek vinden is niet zo'n probleem, hooguit de pijplengte (ben ook nogal kort) en de broekband innemen. Een passende nette bloes of jasje is een probleem. Als ik iets neem dat lekker om mijn bovenarmen zit, zit het als positiekleding om mijn buik en kan ik ook zeker twee cupmaten meer kwijt rond mijn borst. Neem ik een jasje/overhemdje dat netjes om mijn borst en buik zit en waar het lukt mijn armen in te proppen, en ik trek de spieren in mijn arm aan hoor je kraken van de stof.
Vandaar mijn vraag...!

woensdag 31 januari 2018 om 08:32
Ik zit in mijn 3de week nu.
Vorig jaar arm en schouder gebroken en tijd morfine geslikt en gerevalideerd ( arm was volledig doormidden ). Ben toen wat aangekomen en merkte dat mn lichaam behoorlijk verslapte.
Toen ook maar besloten te stoppen met roken en dat is gelukt. Eerste weken veel gesnoept en al met al totaal 7 kilo aangekomen.
Ben altijd slank geweest en tot mn 25ste erg actief geweest in de paardensport.
Nu doe ik KT 3 keer per week waarvan 1 keer met een pt. 10 min crosstrainer en verder oefeningen met gewichten, oefening op matje, bal en sommigen met apparaten. 3 keer per week andere spiergroep en na twee weken een nieuw trainingsprogramma. Ik houd mijn voeding bij en eet 1500 kc per dag.
In de afg 2 weken een halve kilo eraf en 3 cm kwijt rondom buik.
Maar ik lees regelmatig dat je juist zwaarder wordt van KT.
Toch zie ik op deze sportschool veel mensen verbluffende resultaten halen. Zijn veel mensen met behoorlijk overgewicht en een ongezonde relatie met eten.
Ik vind het onwijs zwaar. Ben soms zo ontzettend moe na trainen dat ik wel kan slapen. Ook spierpijn en zwaar lichaam.
Toch voel ik me ook goed; slaap veel beter en begin het ook echt leuk te vinden en voel me mentaal weer veel beter.
Mijn doel is die 7 extra kilo's vet weer kwijt te raken, maar ook een strakker en fitter lichaam.
Ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen.
Vorig jaar arm en schouder gebroken en tijd morfine geslikt en gerevalideerd ( arm was volledig doormidden ). Ben toen wat aangekomen en merkte dat mn lichaam behoorlijk verslapte.
Toen ook maar besloten te stoppen met roken en dat is gelukt. Eerste weken veel gesnoept en al met al totaal 7 kilo aangekomen.
Ben altijd slank geweest en tot mn 25ste erg actief geweest in de paardensport.
Nu doe ik KT 3 keer per week waarvan 1 keer met een pt. 10 min crosstrainer en verder oefeningen met gewichten, oefening op matje, bal en sommigen met apparaten. 3 keer per week andere spiergroep en na twee weken een nieuw trainingsprogramma. Ik houd mijn voeding bij en eet 1500 kc per dag.
In de afg 2 weken een halve kilo eraf en 3 cm kwijt rondom buik.
Maar ik lees regelmatig dat je juist zwaarder wordt van KT.
Toch zie ik op deze sportschool veel mensen verbluffende resultaten halen. Zijn veel mensen met behoorlijk overgewicht en een ongezonde relatie met eten.
Ik vind het onwijs zwaar. Ben soms zo ontzettend moe na trainen dat ik wel kan slapen. Ook spierpijn en zwaar lichaam.
Toch voel ik me ook goed; slaap veel beter en begin het ook echt leuk te vinden en voel me mentaal weer veel beter.
Mijn doel is die 7 extra kilo's vet weer kwijt te raken, maar ook een strakker en fitter lichaam.
Ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen.

woensdag 31 januari 2018 om 10:31
Monti,
Na KT gaat je vetverbranding nog door.
Dus je verliest vet, maar zet spieren aan, dus je wordt strakken en getoonder.
Dat gebeurd niet met cardio, daar verbruik je op dat moment je calorieen.
Zo even kort uitgelegd.
Ik ben op dit moment even zoekende wat ik nu wil.
Ik doe 4x in de week KT.
Wil dat naar 3x doen, ik wil nl wat cardio erbij gaan doen, zodat mijn conditie ook een beetje op peil wordt gebracht, maar dan is 1x cardio niet voldoende vrees ik.
En wil ook weer pilates gaan doen.
Eigenlijk wil ik alles, maar dat gaat mij niet lukken denk ik.
Na KT gaat je vetverbranding nog door.
Dus je verliest vet, maar zet spieren aan, dus je wordt strakken en getoonder.
Dat gebeurd niet met cardio, daar verbruik je op dat moment je calorieen.
Zo even kort uitgelegd.
Ik ben op dit moment even zoekende wat ik nu wil.
Ik doe 4x in de week KT.
Wil dat naar 3x doen, ik wil nl wat cardio erbij gaan doen, zodat mijn conditie ook een beetje op peil wordt gebracht, maar dan is 1x cardio niet voldoende vrees ik.
En wil ook weer pilates gaan doen.
Eigenlijk wil ik alles, maar dat gaat mij niet lukken denk ik.

woensdag 31 januari 2018 om 14:11
Bij mijn wegen op de sportschool wordt naast het totale gewicht ook de vetmassa en spiermassa ook bepaald.
Zo kan je zien of het de goede kant op gaat met de spieren.
Overbelast je spieren niet, ik heb een jaar weinig mijn armen kunnen trainen vanwege tennisarmen en dat kwam echt door de sportschool. Te fanatiek op de crosstrainer tekeer gegaan, waarbij ik mijn armen teveel strekte. Weer wat geleerd en ik bouw het weer voorzichtig op.
Zo kan je zien of het de goede kant op gaat met de spieren.
Overbelast je spieren niet, ik heb een jaar weinig mijn armen kunnen trainen vanwege tennisarmen en dat kwam echt door de sportschool. Te fanatiek op de crosstrainer tekeer gegaan, waarbij ik mijn armen teveel strekte. Weer wat geleerd en ik bouw het weer voorzichtig op.

woensdag 31 januari 2018 om 17:29
donderdag 1 februari 2018 om 23:08
Ik denk dat middelomtrek en de manier waarop je kleding zit meer zegt over je resultaten dan je gewicht. Ik ben het afgelopen anderhalf jaar zeker 6kg zwaarder geworden door krachttraining. Mijn vetpercentage en kledingmaat zijn wel hetzelfde gebleven. Zolang ik mijn spieren duidelijk kan zien op mijn buik (de plaats waar ik makkelijk vet verzamel) maak ik mij niet druk over mijn gewicht. Ik hoef overigens niet af te vallen dus dat maakt het verhaal wellicht anders.
Volgens mij is regelmatig wisselen van schema juist goed. Hoe vaak ideaal is weet ik niet, ik heb geen schema’s (doe crossfit in een klein groepje, dus trainer bedenkt iedere keer een andere workout). Ik weet wel (ongeveer) hoeveel gewicht ik gebruik (afhankelijk van het aantal resp) van de meeste oefeningen (deadlift, back squat, front squat, kettlebell oefeningen, thrusters, push press, clean, etc.). Ik vind het ook gewoon een kick om te merken dat ik nu meer kan dan een half jaar geleden.
Volgens mij is regelmatig wisselen van schema juist goed. Hoe vaak ideaal is weet ik niet, ik heb geen schema’s (doe crossfit in een klein groepje, dus trainer bedenkt iedere keer een andere workout). Ik weet wel (ongeveer) hoeveel gewicht ik gebruik (afhankelijk van het aantal resp) van de meeste oefeningen (deadlift, back squat, front squat, kettlebell oefeningen, thrusters, push press, clean, etc.). Ik vind het ook gewoon een kick om te merken dat ik nu meer kan dan een half jaar geleden.
vrijdag 2 februari 2018 om 00:48
Ik doe zo'n 15jr KT.
Daarvoor bodypump, spinning.
Maar dat lukt me niet meer ivm slijtage's in mijn nek en rug, het is te belastend.
Ik moet wel uitkijken dat ik mijzelf niet belast, en ook rust neem, ik kan nog wel eens doorslaan.
2 wekelijks een ander programma?
Dat is best vaak.
Ik doe het om de 6 tot 8 weken.
Ik kan mij niet herinneren wanneer ik mij voor het laatst gewogen heb.
Vet meting doe ik 2x in het jaar.
En ik merk het wel als ik aankom/afval, vocht vasthou etc.
Squats bak ik niks van, ondanks dat ik al zolang KT doe.
Ik krijg het moeilijk voor elkaar.
Maar nu heb ik ook telkens blessure's in onderrug en nek/schouders, waardoor het steeds lastig gaat.
Techniek vind ik erg lastig om dat goed te doen, ik gebruik dus ook nauwelijks gewicht.
Word hier nu even weer in begeleid.
Daarvoor bodypump, spinning.
Maar dat lukt me niet meer ivm slijtage's in mijn nek en rug, het is te belastend.
Ik moet wel uitkijken dat ik mijzelf niet belast, en ook rust neem, ik kan nog wel eens doorslaan.
2 wekelijks een ander programma?
Dat is best vaak.
Ik doe het om de 6 tot 8 weken.
Ik kan mij niet herinneren wanneer ik mij voor het laatst gewogen heb.
Vet meting doe ik 2x in het jaar.
En ik merk het wel als ik aankom/afval, vocht vasthou etc.
Squats bak ik niks van, ondanks dat ik al zolang KT doe.
Ik krijg het moeilijk voor elkaar.
Maar nu heb ik ook telkens blessure's in onderrug en nek/schouders, waardoor het steeds lastig gaat.
Techniek vind ik erg lastig om dat goed te doen, ik gebruik dus ook nauwelijks gewicht.
Word hier nu even weer in begeleid.