Lijf & Lijn alle pijlers

krachttraining vrouwen

13-08-2013 22:55 1097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.

Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...

Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
Ree-ben, maar wissel wel na een week of 8 je activiteiten af.
En daar ga ik dus de fout in.

Dan weet ik niet wat ik moet doen.

Dan ga ik bijv 8 weken pumpen, pilates en spinnig doen.

Maar wat daarna dan?

Ik weet dat om de 3mnd de pumples veranderd, geldt dat ook als veranderen van activiteiten?

Of moet ik bijv het krachthonk weer in en dan meerdere herhalingen met lichtere gewichten.

Sorry voor al die vragen, maar ik vind het ook lastig, omdat ik blijf hangen in wat ik doe.

Ook namens mij beterschap Meds..
ja dat geld als verandering, maar dan kan je bijv.

1 les pump

1 les RPM

en 2 lessen pilates doen

de fase daarna

2 pump

2 pilates

daarna:

1 pump

2 RPM en buikspierkwartier

dat soort combinaties dus
Thanx..
@Meds, aha ik ben nog beginner dus blijf ik gewoon nog FB doen.

Ik heb jaren terug iets bij een spier op mijn rug, links, gehad. Vraag me niet wat, maar die deed het niet, waar door mijn linker arm is zijn geheel zwak was, pijn deed etc. Fysio gehad, maar het gaat nooit meer over. Het gaat nu wel goed, de spier werkt weer mee en doet wat die moet doen, maar het blijft zwakker. Ik merk het met als ik een push up doe, dan zak ik door mijn linker arm en mijn rechter kan het dan wel aan. Dat heb ik ook met de barbell, de linkerarm krijgt het na een paar keer niet meer omhoog en de rechter wel.

Ok, dezelfde gewichten behouden. Ik pak overigens sowieso al lagere gewichten als ik merk dat ik ga zwabberen.

Ik heb gelezen dat krachttraining goed ik voor een tenniselleboog, ik doe ook heel weinig oefeningen boven mijn hoofd en wanneer ik merk dat het te zwaar is of dat de beweging te pijnlijk is, dan doe ik die niet.

Ik hoef met kerst nog geen afgetraind lichaam te hebben, als ik maar een beetje verschil zie. Een verandering in mijn lichaam, ga ik erg welkom heten.

Ik ben namelijk ook niet te zwaar, ben 172 en weeg ongeveer 61 kilo. Het gedeelte net onder mijn navel tot boven mijn knieën is wel aan verandering toe. Iets strakker en gestroomlijnder zou ik erg waarderen en als het met kerst een ietsiepietsie verandering is ben ik al blij. Ik heb eind augustus mijn lichaam her en der gemeten en dat doe ik tegen die tijd wel weer.

De weegschaal sta ik niet zoveel op, ik merk het altijd aan mijn broeken of het beter of slechter gaat.

@Hatsetats, je hebt gewoon bijna een 6-pack!! 

Doen jullie ook aparte buik oefeningen? Ik niet echt, bij elke oefening die ik doe, probeer ik er aan te denken om mijn buikspieren aan te spannen en bij sommige oefeningen (eigenlijk best veel) gaat het al automatisch.

@Samarinde, gespierde armen wow.

Ik heb gister yoga gedaan en vanochtend was ik helemaal stijf! Mijn tenniselleboog arm doet ook aardig pijn. Eens even kijken hoe het vanavond gaat..

@Meds, ik hoop dat je je al beter voelt en bedankt voor je antwoorden.
moment, als je al een gezond gewicht hebt zal je echt niks zien met kerst.
.
Sinds een week komt er een overduidelijk ervaren dame in de sportschool. Ze begint met een lege stang en eindigt soms met wel 80 kilo. Nadeel is dat ze het rek wel erg lang bezet houdt. Hebben jullie daar ook last van in de sportschool dat je soms nergens bij kunt? Dat is wel een minpunt van een kleine sportschool.

Ik was er wel meteen achter dat ik niet zo zwaar wil gaan trainen want ik vind haar bouw niet mooi. Zo breed dat het lijkt alsof ze dik is. Vind het ook niet vrouwelijk meer. Maar goed, smaken verschillen.

Ik doe momenteel 2 x in de week fb en dan 1 x in de week hardlopen. Ik vind het gewoon te saai worden om nog 3 X in de week te doen. Zie nog wel steeds wat vooruitgang maar het gaat erg langzaam. Had nu na 9 maanden toch wel een strakke bilpartij willen hebben maar ja, misschien over een jaar
Herkenbaar Mrs! Ik ga meestal direct vanuit m'n werk of pas tegen 9 uur, dan is het rustiger. Maar alsnog komt het vaak voor dat na je laatste setje iemand je nog net niet bespringt met de vraag of je klaar bent

Jammer dat je vooruitgang zo langzaam gaat, maar beter iets dan niets toch?

Ik ben nu dik een half jaar bezig en begin eigenlijk pas de laatste tijd veel te merken. Er komt zowaar vorm in m'n buik, m'n bovenarmen zijn duidelijk gespierder en m'n onderarm peziger. Het zal nog wel even duren voordat ik echt iets merk aan billen/bovenbenen, daar moet veel weggetraind worden
I would rather shit in my hands and clap
Dat is bij mij dus ook het probleem tialtngo
80 kilo squatten is niet zo zwaar Ik doe 90 tot 100, ooit zelfs 110

En mijn bouw is verre van mannelijk, ik heb een duidelijke taille en goeie kont. Ligt maar helemaal aan je bouw, hoe en waarvoor je traint en vooral aan je eetgewoontes. Een kogelstootster en sprintster doen beiden krachttraining maar het resultaat is heel anders.

En wb dat wachten: Zo werkt het nu eenmaal op een gym, soms moet je wachten. Op een nieuweling, een ervaren iemand, iemand die duidelijk loopt te klooien of juist heel goed weet waar ie bezig is. Niet moeilijk over doen, gewoon even je rust pakken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hm ja, laat geduld nou net niet mijn sterkste kant zijn
quote:mrssomething schreef op 09 september 2014 @ 13:04:

Hm ja, laat geduld nou net niet mijn sterkste kant zijn Dan doe je push ups, ga je ff planken of je doet een wall sit tijdens het wachten.
Goeie tip!
@mrssomething

maar dat is toch goed, dat je toch resultaat ziet, ook al gaat het langzaam? Gewoon zo doorgaan hoor! Ik ga overigens zoveel mogelijk 's ochtends naar de sportschool of anders 's avonds laat. Ik kan er nooit zo goed tegen als alle apparaten bezet zijn, daar word ik zenuwachtig van

Ik stond net in de tram en toen bekeek ik mezelf in de spiegeling van de ruit, en toen leken mijn schouders en armen toch wel wat gespierder te zijn geworden. Ik ben van boven behoorlijk smal dus dat kan op zich geen kwaad. Maar misschien zie ik wel dingen die er niet zijn.

Ik heb net een steplesje gedaan en ga donderdag weer KT doen. vrijdag heb ik dat hardloopwedstrijdje, momenteel niet zoveel zin in maar ik heb me al opgegeven.
Ik kan ook beter 's morgens gaan want de huisvrouwen die er dan meestal zijn, gebruiken alleen wat apparaten en zijn meestal zo klaar maar ja ik kom zo slecht op gang 's morgens. Vind het 's avonds gewoon lekkerder maar dan is het dus drukker. Het is bij ons ook niet groot en de openingstijden zijn beperkt dus dat is wel jammer. Maar goed ik kan me er redden en ik heb ook geen zin om elke keer met de auto naar een andere plaats te gaan.

Donderdag moet ik weer flink aan de bak want dit is bij ons altijd een feestweek dus er moet wel wat gebeuren. Ik probeer er altijd wel op te letten maar met verjaardagen en etentjes eet je toch meer dan normaal.
.
quote:mrssomething schreef op 09 september 2014 @ 11:14:

Sinds een week komt er een overduidelijk ervaren dame in de sportschool. Ze begint met een lege stang en eindigt soms met wel 80 kilo. Nadeel is dat ze het rek wel erg lang bezet houdt. Hebben jullie daar ook last van in de sportschool dat je soms nergens bij kunt? Dat is wel een minpunt van een kleine sportschool.

Ik was er wel meteen achter dat ik niet zo zwaar wil gaan trainen want ik vind haar bouw niet mooi. Zo breed dat het lijkt alsof ze dik is. Vind het ook niet vrouwelijk meer. Maar goed, smaken verschillen.

Ik doe momenteel 2 x in de week fb en dan 1 x in de week hardlopen. Ik vind het gewoon te saai worden om nog 3 X in de week te doen. Zie nog wel steeds wat vooruitgang maar het gaat erg langzaam. Had nu na 9 maanden toch wel een strakke bilpartij willen hebben maar ja, misschien over een jaar Ik train al heel lang en ik ben niet breed, het ligt heel erg aan je bouw in hoeverre je kan bulken. En de meeste vrouwen bulken niet. Er is maar een hele kleine groep die het kan, en daarvan pakt een deel ook nog verboden middeltjes. Wees dus nooit te bang om breed te worden
quote:hatsetats schreef op 09 september 2014 @ 11:35:

80 kilo squatten is niet zo zwaar Ik doe 90 tot 100, ooit zelfs 110

En mijn bouw is verre van mannelijk, ik heb een duidelijke taille en goeie kont. Ligt maar helemaal aan je bouw, hoe en waarvoor je traint en vooral aan je eetgewoontes. Een kogelstootster en sprintster doen beiden krachttraining maar het resultaat is heel anders.

En wb dat wachten: Zo werkt het nu eenmaal op een gym, soms moet je wachten. Op een nieuweling, een ervaren iemand, iemand die duidelijk loopt te klooien of juist heel goed weet waar ie bezig is. Niet moeilijk over doen, gewoon even je rust pakken.Hatsie ik ken maar heel weinig vrouwen die meer dan hun lichaamsgewicht los kunnen squatten en dan een perfecte diepe squat kunnen uitvoeren. De zware squatters gaan vrijwel nooit diep genoeg zitten. Gewicht op een bar zegt dus niks, een oefening met minder gewicht kan vele malen intenser zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 september 2014 @ 22:26:

[...]

Hatsie ik ken maar heel weinig vrouwen die meer dan hun lichaamsgewicht los kunnen squatten en dan een perfecte diepe squat kunnen uitvoeren. De zware squatters gaan vrijwel nooit diep genoeg zitten. Gewicht op een bar zegt dus niks, een oefening met minder gewicht kan vele malen intenser zijn.Klopt. Het is ook fukking retezwaar Ass to grass zeggen ze bij ons. En we hebben geeneens gras in de gym..... 90 tot 100 is mn max. Bij gewoon setjes trainen doe ik minder gewicht.
Ik geloof ook niet dat ik zelf zo breed zal worden hoor. Dan had er ondertussen al meer zichtbaar moeten zijn aan mijn lichaam. Maar mijn schouders zijn op zich wel breed t.o.v. de rest van mijn lichaam dus dat moet niet te gek worden.

Ik sqat nu met 25 kilo aan de 15 kilo stang. Ik durf slecht te verhogen omdat ik bang ben dat ik niet meer omhoog kom of zelfs omval.

Ik merk ook dat ik vaak uit gemak bij een bepaald gewicht blijf hangen. Als ik dan eindelijk verhoog dan merk ik dat ik dat prima aankan. Het scheelt wel per keer trouwens. Soms ben je minder fit en dan gaat alles moeizaam.
@mrssomething: Ik herken dat wel, maar een tijdje terug was ik aan t trainen met de big boys, bij mij op de sportschool lopen echt gigantische gasten rond. Wat me opviel is dat zij zichzelf echt keihard pushen. Dan doen ze hun derde setje en kunnen ze al bijna niet meer en dan toch bij hun 4de setje er nog een kilo bij pakken. Nu probeer ik dat ook :P Ik merk echt dat ik daardoor sneller meer gewicht kan pakken!

Hoe kijken jullie aan tegen vakanties? Ik ga vrijdag 2 weken op vakantie. Zouden jullie twee weken helemaal niks doen? of bijvoorbeeld een weerstandsband meenemen en toch trainen, of zelfs een sportschool in de buurt van je vakantieverblijf zoeken?

Ik ben zo bang dat ikmn sport ritme verbreek en dan na de vakantie geen zin meer heb om het op te pakken. Maar twee weken rust lijkt me ook wel een keer goed...

Wat denken jullie?
Gewoon rust pakken en op je vakantie andere dingen doen. Wandelen, zwemmen etc. Training komt na de vakantie wel weer.

Niet onderbouwd ofzo, maar zo heb ik het afgelopen vakantie gedaan. Ging prima, en het oppakken van de training ging ook goed.
I would rather shit in my hands and clap
@Hatsie: ik zie qua breedte wel verschillen bij vrouwen, en dat heeft inderdaad met bouw te maken. Ik ben smal gebouwd en ben door de krachttraining iets breder geworden, maar dan is 'breed' een groot woord Ik ken ook wel vrouwen met flink gespierde ruggen en bovenarmen, maar dat zie je eigenlijk alleen als ze sportkleren (strak, bloot) dragen, in gewone kleren ziet het er heel mooi en vrouwelijk uit. Het alternatief is een slapper, ongetraind lichaam en dat is sowieso minder mooi.

@hannief: ik heb tijdens mijn laatste vakantie gewoon door getraind, niet omdat ik bang was om uit mijn ritme te raken, maar omdat ik het heel erg leuk vind, en omdat ik op vakantie alle tijd heb om te sporten. Ik heb twee van die koffertjes met gewichten meegenomen (totaal 50 kilo of zo) en lekker buiten getraind. Ook veel hardgelopen en gemountainbiked, trouwens. Na de vakantie heb ik het wat rustiger aan gedaan - ik ga volgende week weer serieus beginnen. Als je geen gewichten mee kunt nemen, kan je altijd oefeningen met je eigen gewicht doen, ook leuk.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven