Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Dreamer ik vermoed dat het 6 verzonden, 2 ontvangen, 6 dagen geleden voor het laatst online winters is...

En jaja, ik sta inmiddels op 2 ontvangen, net een klein vreugde dansje, want alleen de jongste is thuis, de rest zit nog op school

Een geweldig leuke duitste kaart van een Nederlanse vrouw, leuk verhaaltje, helemaal blij!

Een feestje voor Cocomo, leuk waar
Zoekactie verwijderd.
Ha leuk kaartje hertje! Vrolijke Buchstaben!

Er was gisteren dus inderdaad iets mis gegaan met het favorieten van je postbussen kaartje, ik heb het nu even overnieuw gedaan.
Ooh die is inderdaad leuk, Hertje!

Nou, het zou inderdaad kunnen zijn dat dat Winters is.. trommelt onrustig met haar vingers... wanneer meldt ze zich nou?

Of ze wil onvindbaar blijven, anoniem ook, en reageert gewoon helemaal niet meer. Dat zou jammer zijn.
Later is nu
quote:winters schreef op 11 september 2014 @ 08:27:

Hertje wat leuk dat je eindelijk kaartjes hebt ontvangen! Ik moet even wachten, want wij zijn een weekje op vakantie.

Wel heb ik gisteren een hele enthousiaste hurray uit Rusland ontvangen. Dat was het eerste kaartje wat ik heb verstuurd. Deze is ongeveer 3 weken onderweg geweest.Ik denk dat ze op vakantie is!?
Ohh. wat slim zeg

zie.. zeef.. ikke
Later is nu
Maarre iemand al Snorhaar gevonden!? Hihihi, stelletje speurneuzen dat we zijn
Ja, er zijn suggesties gedaan.. 2 mensen denken gevonden te hebben.. maar weten van elkaar volgens mij niet of ze dezelfde hebben.. ben heel benieuwd
Later is nu
Bericht verwijderd wegens niet slim bezig....

Edit

Ik lees nu pas dat Snorhaar ook nog niet zo lang bezig is met Postcrossing.

Had ik dat maar eerder opgezocht: het had mij veel zoektijd bespaard.

In ieder geval:

Ik heb haar denk ik nu écht gevonden.

Mijn laatste gefavoriete kaartje is van een Nederlandse te O.

Dat moet haar zijn!
Vanmorgen zag ik het bericht dat twee van mijn kaartjes gefavoriet waren! Haha wie zouden dat nou zijn ;)

Dankjewel voor de routebeschrijving Labellei! Vriendlief staat zo voor de deur, als hij morgen werken is zal ik eens gaan speuren en ook weer gauw gaan schrijven! Ik heb nu ook weer postzegels!

Vandaag had ik trouwens weer een zoo card in de bus liggen. Ditmaal geen direct swap maar een kaartje uit Moscou. Erg leuk! Weer een apenkaart erbij! :D
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Labellei gefeliciteerd, jij hebt dezelfde Snorhaar gevonden als cocomo
Later is nu
@Morgana: Ik las: dank je wel voor de routebeschrijving, vriend staat zo voor de deur. Ik dacht: huh? Heb ik de routebeschrijving naar mijn huis gegeven en staat de vriend van morgana voor mijn deur????

Leuk dat je weer kaartjes gaat schrijven! En dat je weer een Zoo kaart binnen hebt gekregen natuurlijk .

@Dreamer: ja dat kon bijna ook niet missen met Snorhaar. Nu nog wachten op een officiële bevestiging van de dames Snorhaar, winters, md1991.

Ik ga zo even weer 2 adresjes aanvragen. Ik gok op Duitsland en Nederland.
Nou ik heb dus 3 adresjes aangevraagd:

Duitsland, wil een city view

Nederland: voor het eerst heb ik een adres vlakbij mijn eigen stad. Distance: 12 km. Grappig want normaal gesproken heb ik voornamelijk adressen in Zeeland en andere ver weg provincies. Zij wil ook een City view, haha. Maar ze wandelt ook graag met haar hond dus wellicht ga ik voor een hondenkaart.

Estland: wil o.a. Jip en Janneke, kattenkaarten (siamezen) : voor haar heb ik nog genoeg op voorraad.

Ik heb nu (vanaf vandaag) ook 1 expired kaart: naar Donetsk, Oekraïne. Ik heb haar deze week nog een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het goed gaat met haar en haar gezin en dat ze een nieuw kaartje van me krijgt als de internationale post in Donetsk weer gewoon wordt bezorgd. En dat ik aan haar denk etc.

Verder heb ik vooral wat Verweggistan kaarten onderweg. Al kan Taiwan wel snel gaan soms. Weet iemand wanneer het vliegtuig naar Taiwan weer vertrekt? Of vertrekt die alleen als het laadruim helemaal vol zit met Postcrossing kaarten en dat er geen kaartje meer bij in kan?

Vandaag ga ik een dagje treinen en fietsen. Dus: ook uitkijken naar kaartjes! Ik begin zo al op het station, even kijken of ze daar ook leuke city views hebben.

Fijn weekend allemaal!
Haha grappig!

Ik denk dat je me gevonden hebt Labellei

Ben inderdaad op vakantie. Maandag ben ik weer terug en dan ga ik er eens voor zitten.

Ik internet nu op de tablet, maar ik zit toch het liefste achter mijn laptop.
Ohoh Labellei, als je de trein maar haalt, want er zijn hele leuke kaartjes op het station

Dat heb ik ook Winters, ik zit de laatste tijd (te)veel met de ipad, maar de computer is toch makkelijker.

Ik mag alweer 90 kaartjes sturen! De enthousiaste hurrays stromen ineens binnen.

Morgana, het kaartje dat jij favoriette (ik maak er gewoon een werkwoord van) krijg je gratis bij een pandabroodje bij de bakker
Later is nu
90 kaartjes sturen Dreamer!? Dat wordt een druk weekend!

En ik ga op de terugweg nog even weer kijken bij de Bruna. Had net te weinig tijd, ik zag wél heel veel multiviews.

En wat hebben jullie een luxe met die iPads, tablets en laptops. Ik heb louter en alleen een smartphone. maar die werkt prima! Alleen nu in de trein doet de Wi-Fi raar.
9 dus

Veel plezier vandaag!
Later is nu
Oké, ik heb de adressen aangevraagd. Spanje is het meest bijzondere land dit keer. Als in: daar heb ik tot nu toe het minst heengestuurd van alle landen, die ik nu kreeg. Wel raar eigenlijk, want Taiwan zat er ook bij. Ik hoop dat mijn kaartje nog bij dat vliegtuig in komt, Labellei
Later is nu
Zo. eerst even genoeg detective gespeeld. Ik ga maar weer eens kaarten versturen. Gisteren twee kaarten uit Rusland ontvangen, op dezelfde dag verstuurd, slecht 16 kaarten van elkaar verwijderd en beide uit Moskou. Toeval? Wel hele leuke kaarten van katten, ben blij

Mijn eerste kaart gaat naar Duitsland. Een zelfgemaakt kaartje van mijn neefje. Helaas niet zo'n uitgebreid profiel, geen favorieten en nog geen kaartjes ontvangen.

Mijn tweede kaart gaat naar Amerika. Zij had alleen in haar profiel wat ze niet wil ontvangen, dus ik stuur daar een kaartje heen met klavertjes vier. Voor geluk

Mijn derde kaart gaat naar Finland, naar een jongetje van 3. Daar heb ik nog een leuke getekend kaartje voor.

Mijn vierde kaartje, een landschap nabij mijn stad gaat naar Litouwen, volgens mij een eerste keer voor mij.

Mijn vijfde kaart gaat naar Polen. Hij wil graag een grappige kaart, en ik heb er nog 1 liggen die alleen grappig is als je een beetje nadenkt. Hoopt dat hij hem snapt

En nummer 6 gaat naar Maleisië, voor mij een nieuw land. En ze krijgt een kaartje van de keukenhof.

De een na laatste kaart gaat naar Rusland. Een mooie pandabeer!

En de laatste kaart gaat naar Canada. Eindelijk al mijn kaarten weer onderweg! Vind even 8 kaarten schrijven toch wel lang duren. Misschien moet ik mij toch weer aan de maximale 5 gaan houden.
It ain't me
Ik heb dus 9 kaarten geschreven

Naar Rusland een getekende IJsbeer, van het alfabet van Flow. Profiel was leeg, maar dit soort kaartjes stonden wel bij favorieten.

Heb erop gezet dat een leeg profiel moeilijk uitkiezen is.

Naar Belarus een verliefd paartje. Ze wilde vanalles wat ik niet had, maar ook bruiloften. Heb een postzegels van een bruidspaar onder een witte parraplu geplakt

Een rijtje fleurige fietsen (hema) naar een leuk profiel in Taiwan.

Twee hangende Gibbons (ook van het WNF, net als de pandakaart eerder) naar Finland

Zo'n getekende cartoonkaart van de stad naar een man in Portugal, die echt al heeel veel kaartjes gehad had.

Een getekende F (ook Flow alfabet) naar een Duitse, wiens naam daarmee begint. In de stijl van een aantal van haar favorieten.

De Noorderhaven naar United Kingdom, een mevrouw die van reizen houdt, graag via kaarten wat van de wereld ziet en nog niet in Nederland is geweest, voor zover ze schrijft dan.

Het museum bij avond naar Spanje.

Het goudkantoortje naar Polen. Ook deze man had al veel ontvangen. Wilde vooral royalty, maar dat heb ik niet in huis (zat nog te denken aan Grace Kelly, die bij de actrices zit) hij wil ook wel gebouwen. Heeft in z'n profiel staan dat hij veel moeite doet voor de kaartjes en dat ook wel terug verwacht. Nu voel ik me bijna schuldig dat ik een kaartje heb genomen, die ik op voorraad heb, maar volgens mij wil hij dit dan weer wel hebben. En op zich heeft hij gewoon gelijk

Dat waren ze... en toen deed onze het scanner ineens niet, dus heb ik foto's gemaakt met de ipad (die maar een krijgertje was, trouwens hoor ) Iets minder mooi, maar goed genoeg.

Ik vind het op zich een leuke bezigheid, zo 's middags.
Later is nu
Bij die mensen, die al veel ontvangen hadden, trouwens wel even gekeken of jullie hen ook al gestuurd hadden
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 13 september 2014 @ 18:23:

Bij die mensen, die al veel ontvangen hadden, trouwens wel even gekeken of jullie hen ook al gestuurd hadden

Hahaha dat heb ik gisteren ook al gedaan bij mijn nieuwe adressen.

Ik ben dus weer thuis. Ik heb op het station niets meer gekocht. Ze hadden wel veel kaartjes, voornamelijk multi views maar daar heb ik nog wel wat van op voorraad.

Ik ben vandaag o.a. in Steenwijk geweest en daar vond ik bij een hele leuke boekwinkel gewéldige kaartjes. Ik hing nog net niet zelf in de kaartenrekken. Veel mooie illustraties!

Ik moest me zó inhouden (fiets bleek vanochtend kapot = financiële tegenvaller), maar ik heb uiteindelijk 5 kaartjes gekocht van Inge Löök, erg populair bij de Postcrossers. Ik heb een paar kaarten van bloemen/ tuin met katten (ik zag pas thuis dat deze ook van Inge Löök waren) en een paar kaarten met de beroemde 2 oude dametjes. Ik ben er zó blij mee!

En wat zijn jullie allemaal fanatiek bezig met kaartjes sturen.

@Cocomo: 8 kaarten, daar ben je inderdaad wel eventjes zoet mee! Maar das inderdaad wel erg toevallig van die Moskou kaarten. Ik zal zo even kijken op je profiel hoe mooi de kattenkaarten zijn. Ik vind de meeste kaarten uit Rusland vaak wel erg mooi. Ik zou best wel even een dagje voor kaartjes willen shoppen in Rusland).

@Dreamer: ik dacht al "wat een opschepper die Dreamer met haar 90 kaarten". Maar 9 vind ik ook al veel! Leuk dat je nu weer zoveel kaarten onderweg hebt.

@Winters: dus je bent tóch gevonden . Ik had nog een ietsiepietsie twijfels. Tot maandag, en geniet nog van je laatste vakantiedag!
Inge Look, die kende ik dus helemaal niet. Ik zie verschillende kaartjes met 2 oude dames. Ik heb, nu je het zegt, wel een paar keer die naam bij verzoeken gezien, maar dat waren dan zulke lange rijen verzoeken, dat ik me er niet in heb verdiept

Leuk zo'n dagje weg. Ben al een paar keer in Steenwijk geweest (oud-forumster woont daar) maar nog nooit gewinkeld.

TB heeft trouwens ook een leuk boekwinkeltje.. ~zwijmel~
Later is nu
Het is gelukt hoor, ik heb de meesten van jullie kunnen vinden, grotendeels na aanleiding van alle opmerkingen hier.. Dus de credits zijn voor jullie.. Alleen snorhaar nog.. Dat ga ik zo nog eens proberen.

Ik leer wat de kaarten betreft ook heel wat bij hoor! Toevallig dat 1 van mijn eerste kaartjes ging naar een mevrouw die fan was van Inge look. Dat heb ik toen maar even opgezocht. Zo leer je nog wat eens bij. Toen ik laatst zelf opzoek was naar kaartjes kwam ik de Gorjuss kaartjes tegen, ik was opslag verliefd! De dag dat ik zo'n kaartje in de bus vind doe ik op zijn minst drie dansjes om de tafel ;)

Ik had gisteren nog drie adressen getrokken, zo heb ik er voor komende week ook nog een paar ;)

-Een city view achtige kaart naar Duitsland voor een meisje dat graag city views ontvangt (en eigenlijk ook niks anders haha..)

-Een lief kaartje met Stampertje naar een Russisch meisje, Disney stond bovenaan haar wensen dus dat was niet moeilijk kiezen.

-Laatste kaartje naar Japan, mevrouw stelt zich in een paar woorden voor, begint dat in hoofdletters te melden wat ze vooral niet wilt hebben en daarna komt een hele lange wensenlijst. Beetje jammer maar okee, op de wensenlijst stond pin-up en vintage. Had nog een kaartje die onder beide categorie valt.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Oh gorjuss is inderdaad (ook) leuk!

Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven