chronisch tekort drinken!
zaterdag 13 september 2014 om 20:02
Ik kamp al een tijd met "vage" klachten; misselijk, duizelig, slechte concentratie, humeurig, weinig eetlust (nee,ben niet zwanger!). Nu vroeg iemand of ik wel genoeg vocht binnen kreeg. Toen ik er over na ging denken was het antwoord NEE! drink weinig op een dag en dan ook nog vaak een paar bakken koffie per dag (hiervan begreep ik zojuist via internet dat dat juist vocht onttrekt en je daarnaast 2 glazen water moet drinken...). Herkent iemand dit/ deze klachten en ik ga ervan uit dat dit door meer te drinken op te lossen is . Iemand die hierdoor van de klachten afgekomen is en zo ja, hoelang duurde dat?
zaterdag 13 september 2014 om 20:07
Koffie is ook gewoon vocht hoor. http://mobiel.voedingscentrum.nl/encycl ... offie.aspx
Les temps sont durs pour les rêveurs...
zaterdag 13 september 2014 om 20:38
Als ik thuis ben vul ik een grote fles (1,5 liter) met water en die moet ik van mezelf leegdrinken. Als ik niet thuis ben neem ik een flesje van 500 mL mee en vul die 2x na. Als ik geen tijd heb om te drinken en veel bezig ben, krijg ik hoofdpijn, ga ik een beetje wazig zien en kan ik me niet goed concentreren, maar zodra ik 1 of 2 glazen water drink zijn die klachten snel weer verdwenen (behalve de hoofdpijn, die kan nog wel een uur of zo aanhouden).
Maar er kunnen inderdaad ook andere oorzaken voor je klachten zijn. Misschien moet je proberen om een poos minstens 1,5-2 liter (liefst water) op een dag te drinken en te kijken hoe je je dan voelt, anders kan je altijd nog naar de huisarts.
Maar er kunnen inderdaad ook andere oorzaken voor je klachten zijn. Misschien moet je proberen om een poos minstens 1,5-2 liter (liefst water) op een dag te drinken en te kijken hoe je je dan voelt, anders kan je altijd nog naar de huisarts.
zaterdag 13 september 2014 om 22:02
Drinken is zo belangerijk!! Sterker nog, je kunt de duurste cremetjes kopen, maar als je te weinig drinkt krijg je gewoon een oude kop met rimpels. Hydrateren doe je vooral van binnenuit, en dus door te drinken. Verplicht jezelf het gewoon. Een glas water nemen en naar binnen klokken. Meermaals per dag.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
zondag 14 september 2014 om 06:28
quote:Roelfien schreef op 13 september 2014 @ 23:08:
Die 1,5 liter is wat je moet drinken per dag. Je hebt meer vocht nodig, maar dat krijg je met je eten binnen.huh met je eten binnen ??? volgens mij niet hoor.... dus als je een boterham eet dan krijg je vocht binnen ? en met een aardappel ook ? ik weet dat een aardappel gekookt word met water, maar er zit dan zoo weinig in , dat je volgens mij niet kan zeggen dat je ook vocht binnen krijg ?
Die 1,5 liter is wat je moet drinken per dag. Je hebt meer vocht nodig, maar dat krijg je met je eten binnen.huh met je eten binnen ??? volgens mij niet hoor.... dus als je een boterham eet dan krijg je vocht binnen ? en met een aardappel ook ? ik weet dat een aardappel gekookt word met water, maar er zit dan zoo weinig in , dat je volgens mij niet kan zeggen dat je ook vocht binnen krijg ?
Wees jezelf....
zondag 14 september 2014 om 06:43
Roelfien heeft gelijk hoor Karinr. In zuivel en fruit bijv zit vocht, dat telt mee.
To, als ik uitgedroogd ben word ik misselijk, slap en slaperig. Als je elke dag wel wat drinkt kan het heel lang duren voor je die klachten opmerkt. Ik zou iedere dag een liter water/thee gaan drinken naast je koffie.
To, als ik uitgedroogd ben word ik misselijk, slap en slaperig. Als je elke dag wel wat drinkt kan het heel lang duren voor je die klachten opmerkt. Ik zou iedere dag een liter water/thee gaan drinken naast je koffie.