proberen voor een tweede, wie ook?

12-07-2008 13:51 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
sorry, gesloten.
nemen jullie trouwens jullie kindje mee in het vliegtuig? spannend!
Ja, hij gaat mee in het vliegtuig...voor het eerst. Het is absoluut geen schootzittertje, dus ik vrees met grote vrezen... Maar toevallig kwam ik er vorige week achter dat hij het geweldig vind om met de koptelefoon van papa naar de liedjes van Sesamstraat te luisteren op de MP3, dus die gaat mee...hopelijk houdt dat hem af en toe een kwartiertje stil!
hoop het ook (vooral voor je mede passagiers, hihi)

hoe ver ga je??

mijn nichtje (14 maanden) vond het overigens geweldig een paar weken geleden, flesje mee voor opstijgen en landen, niks aan de hand.
Goeiemorgen!

@Timzalot: zoon gaat 2 dagen naar de creche (di/wo) en donderdag naar mijn schoonmoeder. Tot september past papa op vrijdag op, daarna gaat hij naar mijn ouders op vrijdag (mijn man gaat dan weer studeren) dus hij is goed onder de pannen zo dachten we. Inderdaad lastig om te beslissen over de werktijden etc. Het probleem hier is dat ik niet minder dan 40 uur kan werken. Ben bezig met een promotietraject van 4 jaar (nog anderhalf jaar te gaan) en dat vergt gewoon heel veel tijd aangezien mijn onderzoek zoveel mogelijk afgerond moet zijn binnen die 4 jaar........

ik ga weer even wat doen hier.......

@ Jessica: goh lijkt me lastig hoor vliegen met zo'n kleine. Ik kan mezelf al bijna niet bezig houden haha. Ik was trouwens ook helelmaal niet ziek geweest alleen heel erg moe. Ik lag inderdaad net als Timzalot om half 8 al te pitten op de bank haha. Hoop dat het nu weer zo zal zijn, ziek zijn lijkt me niks (wie wel)
Zo ben ik ook weer...

Elmanita, gelukkig staat die bak M&M's niet voor mijn neus...ben verzot op bijna alles met Chocolade ...net als Timzalot haal en heb ik bijna geen snoep of chocolade in huis. Anders zag ik eruit als een tonnetje hahahah!

Gelukkig sliep je kleine man de volgende dag weer door.

Van de opvang worden ze ook altijd moe. Veel indrukken die ze er op doen. Vaak heb ik wel als ik mijn dochter ophaal dat ze ( als ik aan t koken ben) al doodmoe ..te moe om te eten en in bad te gaan..

Jessica, in de praktijk zal ik ook vast blij zijn met een zoon. Ben alleen zo op meisjes ingesteld. En het lijkt me voor mijn dochter ook ontzettend leuk. Heb zelf geen zussenband en lijkt me leuk als zij dit mischien wel kan hebben met een eventuele zus...ach je weet nooit hoe het uitpakt!

Jongens zijn ook leuk...

Jij werkt 30 uur in 4 dagen..jeetje klinkt druk.

Kom ik met mijn 16 uur in 2 dagen en soms nog minder.

Het is vervelend dat het vaak finacieel gewoon moet meer uren.

Hoe was iedereen zijn 1e zwangerschap heb van Timzalot al wat gelezen...klinkt goed zeg!

Ik hing elke ochtend boven de wc... maar goed dat went!

Was heeeeeeel veel aangekomen, ga ik nu echt anders doen.

Ik woonde en leefde praktisch in mijn koelkast en at alles wat los en vast zat liefst met veel callorieen en vet :(

Na 9 maanden was ik weer op gewicht.

Bevalling was wel ok. Ze was er binnen 3 uur. Ben nu een beetje bang dat het de volgende keer tegen gaat vallen...

Is er iemand nu al echt bewust aan t seksen voor een 2e?

Bij mij zit de spiraal er nog in, had gebeld voor verwijdering.

I.v.b de zomerdrukte heb ik gekozen na de zomer hem te verwijderen. Heb niet echt haast...

Aan de ene kant komt toch soms het gevoel..zal t niet te druk zijn..hoe hou je nou van 2 kindjes even veel...ze is nog niet zindelijk...etc etc

Hebben jullie hier ook weleens last van?
Had nog wat over het hoofd gezien....

jessica, komt goed hoor het vliegen. Gewoon zelf rustig zijn. Maar dat is met alles. Die kleintjes voelen het als je zelf onrustig word. Wij zijn vorig jaar ook wezen vliegen met onze dochter. Flesje mee en we hadden wel oordopjes in haar oren gedaan ( die hield ik vast met stijgen en landen). Ook hadden we boekjes en knuffels mee... Waar vlieg je heen?

Gaan de andere mama's ook nog op vakantie? Wij zijn op wintersport geweest slaan nu eve de zomervakantie over en gaan eind november naar de VS.

Elmanita, lekker zeg dat je schoonmoeder en je man een dagje voor de kleine zorgt als je aant werk bent. Scheelt en is vertrouwt! Onze dochter gaat ook 2 dagen.

Niet minder dan 40 uur kunnen werken...moet je er eve doorheen bijten. En wellicht went het en is het gewoon je droombaan? Niet?

Ga ook maar weer wat doen ...

X
hoi hoi,

wat leuk dat er een topic is over een 2e kindje.

bij ons kriebelde het eigenlijk al weer na een paar weken toen onze dochter was geboren. eigenlijk wilde mijn vriend er gelijk weer tegen aan. maar dat zag ik niet zitten. nu is ze net een jaar gaan we er weer vrolijk tegen aan.

ik vind het leuk om hier mee te lezen en schrijven....

groetjes marianne
he marianne, join the club! vertel wat meer over jezelf!

wordt het al tijd voor een tabel? weet niet of ik zoiets kan hoor, maar maakt e.e.a. wel overzichtelijk.

mijn menstruatie is zo goed als voorbij, dus wij gaan nu wel bewust tussen de lakens aan de slag; seks dus!!

Maar we hebben er tot nu toe een hoop lol om (bijvoorbeeld dat de komende weken "uitputtend" worden, want normaal gesproken ligt ons gemiddelde echt lager dan om de dag). de knop is om voor een 2e en ik hoop dan ook dat het niet erg lang (maar wat is lang?) gaat duren, maar je weet maar nooit, dus doen we er zoveel mogelijk aan om het ook zo snel mogelijk te laten slagen, geen kansen meer voorbij laten gaan dus....

als je feitelijk bekijkt hoe weinig vruchtbaar je bent per periode, is het bijna een wonder dat er nog vrouwen zijn die na 1 keertje seks gelijk zwanger zijn.

vergeet trouwens wel telkens om foliumzuur te slikken, was ik vóór de 1e zwangersch veel attenter mee. Nu heb ik een paar pillen opgegeten, maar de afgelopen 5 dagen alweer niet meer.

sommige mensen hangen overigens de theorie aan dat als je kindjes dicht op elkaar neemt (krijgt!) dat ze dan lekker veel aan elkaar hebben. Ik geloof daar niet zo in, volgens mij hangt het helemaal af van de karakters. De ene broer en zus of zus en zus of nou ja, die voelen elkaar beter aan dan de andere. daarbij maakt leeftijd volgens mij niet zoveel uit. Mijn broer en ik schelen 3,5 jaar en wij waren vroeger echte speelmaatjes en kunnen nog altijd erg goed opschieten met elkaar. Ik ken heel veel voorbeelden waarbij gelijke geslachten of bijna even oude kinderen elkaar wel kunnen smoren. Maar ik ken er natuurlijk ook die het ontzettend leuk hebben met elkaar. Er is gewoon een klik of niet. En als het niet klikt zit je elkaar als kind best wel op de lip, op school, op je sport, met je vriendjes, etc.

ik kon vroeger super spelen met mijn broer, maar had ook mijn eigen leventje en vrienden en vriendinnetjes op school etc. omdat hij ouder was en dus wat dat betreft niet dicht in mijn buurt zat.

ik hoop dus dat (er van uitgaande dat er een 2e komt) mijn kindjes qua karakter bij elkaar passen en zij leuk met elkaar kunnen opschieten, scheelt je als ouder ook een hoop ellende....!
ik ben dus marianne 25 jaar. we zijn vanaf deze week aan het klussen. we hebben al een dochter van net 1. we gaan half september trouwen en hopend dat we dan al met zijn 4tjes zijn. ik werk op het moment 20 uur als dierenartsassistente.

tja, foliumzuur. vorige keer had ik echt alles uit gedacht daardoor veelste veel er mee bezig. nu doen we niet anders als anders alleen de condooms blijven in de kast. toen was het binnen 3x raak. ze zeggen toch dat het bij de 2e sneller gaat? we zien wel.

mijn broer en ik schelen 6 jaar. vroeger veel lol mee gehad en nu hebben zitten we eigenlijk in het zelfde schuitje. we doenheel veel samen. hij heeft dan 2 kinderen waarvan de 2e 4 mnd ouder is als zoë. ik hoop zeker dat mijn kindjes een goeie band krijgen.

vertellen jullie het iemand dat je voor de 2e bezig bent? ik moet het wel op mijn werk vertellen vanwege rontgestraling en narcosegas. verder alleen mijn beste vriendin en broer weet het.

weltrusten al vast....
Goeiemorgen dames,

@ marianne: welkom! leuk zeg dierenarts assistente. ik wilde vroeger altijd dierenarts worden maar had niet het goede pakket (baal er nog steeds van!). Allen een collega van me weet dat we er mee bezig zijn. Hij is een hele goede vriend en het is ook wel fijn als je er met iemand over kan praten. wat betreft chemische zooi. daar werk ik iedere dag mee dus is voor mij niks nieuws. Al werk ik niet met isofluraan oid dus dat scheelt.

@ Timzalot: ik hoop zo dat die 2 kleintjes straks lekker met elkaar willen spelen is veel leuker als zo'n kibbelend stel. maarja dat wordt dus afwachten he? Ik slik weer braaf foliumzuur. Potje staat op de aanrecht en braaf iedere morgen een pil op het ontbijtbordje haha. herkenning hier wat btreft de frequentie, ik wil gewoon slapen zodra ik in bed lig hahaha. Maar goed dan maar zin maken en daarna slapen hihi

@ GDD: ja droombaan ik weet het nog niet maar goed ik ben niet anders gewend dan werken in het weekend in de avond en iedere dag nog thuis wat doen als het zo uitkomt. Zwangerschap weas hier ook ideaal. misschien zo prima dat ik bang ben dat het nu erg zwaar gaat worden maar we moeten eerst maar eens zien dat het zover komt. mijn zoon melde zich met gebroken vliezen en 9.5 uur later was hij er dus viel me erg mee. bewust seksen kan ik het niet noemen maar stiekem gister toch maar even een vluggertje (banner zei eisprong haha) dus misschien toch bewuster dan we doen denken
hallo allemaal!

tsja hier vaak goede voornemens, maar als het bed eenmaal in zich is, is slapen wel erg aantrekkelijk. Wij hebben van die periodes, tijdje heel vaak, tijdje helemaal niet. Geen aanwijsbare oorzaak voor. Zin maken, doet zin krijgen zeg maar. Afijn nu krijgt het vrijen toch weer een extra lading en dat maakt het toch ook wel weer extra leuk vind ik, doen we het niet alleen voor de lekker. Maar ook daarom hoop ik niet dat het maanden gaat duren, want dan is die lol van "kindje maken" er op een gegeven moment wel af denk ik, het moet niet omslaan in moeten...

lijkt me best eng , zwnager zijn en werken met gevaarlijke stoffen... hier niet veel meer straling dan die van een PC, hoewel men daarover ook verschillende meningen aan hangt.

ik heb de wens voor een 2e terloops aan een vriendin laten vallen, maar heb het er verder niet met haar over. Zo ook mijn moeder en schoonmoeder zijn op de hoogte van mijn verwijderde spiraal. Ik heb nog niet zo de behoefte om in real life het aan de grote klok te hangen, maar vind het wel erg fijn om er hier zo over te kletsen!

mijn bevalling was erg heftig, vliezen braken uit het niets en binnen een uur had ik volledige ontsluiting. Dat terwijl iedereen had gezegd, ook de deskundigen, dat een 1e bevalling altijd minimaal 12 uur duurt. Dus ik dacht met mijn naieve kop dat ik die helse pijn van het eerste uur nog minimaal 11 uur moest vol houden. Afijn een hoop gezweet, ambulance en ziekenhuisgyneacoloog verder, was onze zoon er 5 uurtjes na het eerste begin.

Verwacht dat mijn eventuele 2e dus ook pijlsnel zal gaan, maar weet nu dat dat dan waarschijnlijk niet uren gaat duren. Raakte toen in paniek, nu denk ik dat dat niet zal gebeuren.

maar ach dat duurt allemaal nog minimaal 9 maanden, zien we dan wel weer!
Hallo meiden!

Als jullie het goed vinden kom ik ook gezellig meekletsen. Ik zal me even netjes voorstellen (zo ben ik, heeeel netjes :-S)

Ik ben Red Devil, a.k.a. Mel. Ik ben 33 en vorig jaar maart bevallen van een zoontje. We gaan sinds deze week aan de bak voor een tweede, al moet ik zeggen dat ik verwacht dat we niet doelbewust aan het seksen zullen slaan. Meer zo van "We zien wel" (al hopen we natuurlijk wel dat het snel raak zal zijn). Bij mijn eerste zwangerschap was het redelijk snel voor elkaar. Na het verwijderen van mijn spiraal ben ik maar 1 keer ongesteld geweest en toen was ik zwanger.

Ik heb niet echt een voorkeur voor jongen/meisje, als het maar (hoe cliché) gezond is. De eerste keer wist ik zeker dat ik een meisje zou krijgen en ik wilde dat ook heel graag. Toen op de echo bleek dat het een jongen was heb ik echt even moeten slikken en enorm moeten wennen aan het idee. Maar na een paar dagen was ik helemaal in de wolken (het idee van hutten bouwen, met lego spelen, vies worden in de zandbak enzo stond me toch wel aan).

Nou, ik hoop dat we wat aan elkaar zullen hebben hier. Ben benieuwd!

Groetjes,

Red Devil
hoi hoi,

red devil fijn dat je zo eerlijk bent over de wens voor een meisje en het even moeten slikken bij de ontdekking van een kereltje in je buik!

ben bang dat ik dat deze keer ook zal hebben, wil daarom graag met de 20 wk echo weten wat het wordt (als het wat wordt....!) zodat ik ook eventueel nog de tijd heb om te wennen aan een 2e jongen. Verwacht dat ik daar heus wel blij en gelukkig mee zal zijn, maar toch. En inderdaad gezondheid boven alles, maar mocht er iets zijn dat heb je het daar maar mee te doen, dus de uitspraak "als het maar gezond is" vind ik nogal een gevaarlijke. Een goede vriendin heeft een kindje met Down, ben daar destijds heel erg van geschrokken (zij ook), maar het is en blijft je kind en volgens haar houd je er daarom niets meer of minder van!

hoop voor iedereen dat het niet lang zal duren! hier wordt hard gewerkt aan uitbreiding, haha!
hoi hoi,

stiekem wil ik weer een meisje. het lijkt me veel leuker 2 meiden. maar gezondheid staat voor op. bij zoë was er met 20 wkn gezien dat het r. niertje iets stuwing had. maar met 30 wkn was het nog steeds minimaal. gelukkig heeft ze daar niks aan over gehouden.

vorige bevallig vond ik echt hel. na 13 dgn overtijd braken mijn vliezen. ze had in het vruchtwater gepoept dus hup naar het zh en daar begonnen de weeen en 4 uur later was ze er. dat ging mij echt veelste snel. heb het daar de eerste tijd wel een beetje moeilijk mee gehad. ik zie ook een beetje tegen de volgende bevalling op.

de gevaarlijk stoffen kan ik goed omzeilen. genoeg andere dingen te doen.

...mijn eten is klaar tot later!!!
hey, iedereen wat leuks aan het doen, of op vakantie? (ook leuk)

ik hier moet nog 2 weken werken, dan pas lekker vrij...!!
goeiemorgen!

beetje druk weekend gehad, werken en gisteren in rotterdam gekeken naar de red bull air race.

welkom red devil!

Verder hier niet zoveel te melden eigenlijk, alles gaat z'n gangtje. straks mezelf en kleine vent naar de supermarkt slepen door dit enorm lekkere weer en verder lekker niks (hmm moet nog was opvouwen blegh kijk wel of ik daar "zin" in kan maken haha)
hey, gister wel doorgegaan de red bull air race? zag op tv dat het zaterdag letterlijk is afgeblazen... lijkt me wel spectaculair of niet?

ben zelf nog aan het werk en manlief heeft al vakantie. Moest vanmorgen dus het gezellige tafereel aan de ontbijttafel helaas verlaten vanwege verplichtingen! maar wel fijn om te zien dat onze kleine man enorm geniet van de vakantie van papa! (werkt anders 40 uur, dus die zitten niet zo vaak samen, laat staan met zijn twee aan het ontbijt)

goed voor beide lijkt mij zo.

liefs!
Goeiemorgen,

Ja zondag ging het wel door. Zaterdag waaide het zo enorm hard dat de pylonen niet bleven staan dus een beetje lastig om er dan doorheen te vliegen haha. Maar zondag was er een stuk minder wind dus was heel leuk om te kijken. Kleine man vopnd het minder leuk die was zo ontzettend moe! Maar slapen in de kinderwagenbak ho maar. Meneer wilde overal bij zijn en was dus toen we om 6 uur thuis waren helemaal gesloopt......

Vanmorgen toen m'n man hem naar de creche had gebracht rolde hij daar in de box bijna van z'n rug op z'n buik! Hij is al een paar dagen redelijk vervelend aan het doen dus schijnbaar was dat de oorzaak haha. Hopelijk heeft hij snel door hoe hij het trucje moet doen want dan wordt hij tenminste weer wat vrolijker

En wat hebben je man en zoon gedaan gisteren Timzalot? Het was niet echt weer om even lekker buiten te ravotten oid dus het zal wel iets binnen zijn geweest.......
hoi!

Ze hebben zich prima vermaakt, niet verveeld, het was een echte papa dag; binnen gespeeld, puzzels gemaakt, teletubbies gekeken, koffie gedronken en koekjes gegeten, en zodra het droog was... op de fiets! "timzalotje"vind het helemaal fijn op de fiets, hij past gelukkig nog steeds voorop. Hij heeft veel belangstelling voor zijn omgeving en kent heel veel paadjes, zelfs dat naar de speeltuin. Daar had hij zijn oma laatst al zelfstandig heen gestuurd, "daar heen oma!" (wijzend met zijn vingertjes) lief!

ken je het boek: "oei ik groei" ?

daar in staat heel leuk de "sprongen"beschreven die je kind maakt in zijn ontwikkeling in de eerste 2-3 jaar. Elke sprong gaat gepaard met een lastige periode, als de sprong genomen is is het vaak weer een tijdje goed, tot de volgende sprong....

ik heb er het eerste jaar veel in gelezen en veel in herkend. Daarna is het wegens een verbouwing in een doos gekomen en ik heb het niet meer opgezocht, eigenlijk zonde want hartstikke leuk en informatief boek.

önze kleine (inmiddels peuter!) rolde met 15 weken van rug naar buik, maar kwma vervolgens niet meer zelf terug. Na een tijdje begon hij dan te mekkeren. Dan draaiden wij hem weer terug en hop..... daar ging hij weer. Pas met 22 weken kon hij zelf van buik weer terug naar rug. Zijn we toch zo'n 7 weken aan het omdraaien geweest, haha

vandaag tussen het werk door bij H&M nog even een gaaf vest en leuke truitjes voor timzalotje gescoord. Natuurlijk niet in de sale, waarom ziet de nieuwe collectie er toch altijd veel mooier uit????
jeee, rustig...

is iedereen er nog?

hier weinig nieuws, er wordt hard gewerkt (voor de baas) (en aan uitbreiding) !!
idd het is hier erg stil. het is ook wel erg lekker weer.

hier zitten we in de wacht weken. ik merk ook goed dat ik niet in de vruchtbare periode zit. ik heb gewoon geen zin.

gisteren voor het eerst naar de speeltuin geweest. was erg leuk. jammer dat ik vandaag moet werken.

goeie tip van oei ik groei. ik ga is neuzen in het boek of wat herkenbaar is.

geniet van vandaag. morgen gaat het weer gieten.
Goeimorgen,

jaja erg rustig he? Had het gisteren op het werk echt rete druk ben van 7.30 tot 18.30 bezig geweest dus heb geen tijd gehad om even te lezen hier haha.

Vandaag een wat rustiger dagje. ook wij zitten in de wacht weken ik heb ook echt geen zin in geklus nu. Dus nog een weekje geduld en dan zullen we wel zien wat we voor elkaar gekregen hebben (of niet natuurlijk).

Kleine man was gisteren bij oma en is daar ook blijven slapen dus wij zijn gisteravond lekker naar de film geweest. Het was een goei film dus misschien ook een leuk idee voor jullie (Hancock) als jullie eens tijd voor z'n 2-en hebben!

Groetjes!
oja en oei ik groei heb ik ook! Inderdaad heel herkenbaar! Woensdagavond rolde meneer van z'n buik naar z'n rug (voor het eerst! trotse mama hier haha). Dus hij is zeker heel druk met leren..........
he gezellig, weer wat leven in de brouwerij. Bij mij soms ook dagen dat ik geen tijd heb om online te zijn, en vandaag weer wel!

hoe beoordelen jullie of je vruchtbaar bent, aan de hand van ovutesten, andere berekeningen, of gewoon op je gevoel.

ik heb ooit eens ovutesten gedaan, maar vond het zo'n gedoe en zag ook nooit verschil qua intensiteit van streepjes enzo. En nummertje 1 is er ook gewoon gekomen..... nog vlot ook trouwens.

afijn, wij zijn hier nu dus wel druk doende, proberen zo'n beetje om de dag en ik heb wel zin!! elke vrijpartij voelt als 'raak', maarja onzin natuurlijk. Maar de komende weken laten we niet veel aan het toeval over. Geen idee hoe lang mijn cyclus is, dus met een beetje regelmatige inspanningen maken we mijns inziens toch een reele kans....................

X
heyhey,

hier was het vandaag vreselijk druk op het werk. vreselijk met die hitte. Zoë heeft heel de middag lekker buitengespeeld op de kov. die was echt helemaal versleten.

ik weet hoeveel dgn mijn cyclus is en als je dat in tikt op predictor.nl heb je idee wanneer je vruchtbaar ben. ik merk het ook omdat ik dan vreselijk veel zin heb.

elmanita: wat super dat tie zich nu omdraaid. je zal zien hoe snel het nu gaat.

lekker joh dat je bent weg geweest. heb je ook af en toe nodig samen even weg.

doei doei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven