proberen voor een tweede, wie ook?

12-07-2008 13:51 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
sorry, gesloten.
welkom terug Timzalot en nu lekker nog een weekje vrij! Hmm en veel hersenspinsels/kwaaltjes. Ik ben benieuwd! En je hebt helemaal gelijk hoor wat betreft dat werk/promoveren. Ik doe gewoon mijn best en we zien wel wat er dan gaat gebeuren! Mijn man zei ook al dat het stom is om te wachten omdat zij dat zouden willen aangezien ik er dan toch over maximaal 2 jaar weg ben!

Angela balen he dat het zo lang kan duren. Ik heb zelf geen BV gegeven en was 6 weken na de bevalling weer aan de pil gegaan (maar 2 strips en toen dus weer gestopt). Daarna dus meteen weer een normale cyclus dus dat is ook wel mazzel geweest denk ik.

Hoe gaat het met de rest? Wie o wie komt er gezellig met mij op het zwangerenbankje zitten??
hoi hoi,

vandaag er nog een 2e testje tegen aan gegooid, helaas negatief. Heb enorm veel last van krampen, denk en hoop dus ook dat de ongesteldheid nu niet veel langer op zich laat wachten, cyclus is inmiddels al 38 dagen lang..., jemig de pemig.

ik ben blij dat we al zo'n superfijn mannetje rond hebben lopen die overigens bij een van de eerste serieuze pogingen verwekt is, maar wellicht vandaar ook dat ik nu zo'n brok ongeduld voel. Terwijl het in de juiste perspectieven bekeken nog maar pinuts is (2e ronde neg) en ik dus helemaal niet mag klagen, wie weet duurt het wel een jaar (help, dat zal toch niet?)

elmanita, hoe gaat het? voel je je nog steeds goed?

en wiens kindje werd half augustus ook alweer 1 jaar? nog een leuk kado gevonden?
Hey, een tijdje niet meer geschreven!!!!

Elmanita, Je kan ook zeggen dat je het nog niet zeker weet van die nekplooimeting en dat je toch echt graag wil weten hoe lang je zwanger bent...haha. Om vervolgens alsnog de nekplooimeting te laten doen...Fijn dat ze op je werk zo fijn reageerde. Echt super orgineel gedichtje!!!

Red devil, ontzettend irritant zeg dat je ciclus zo lang duurt....Bij mij duurde hij vorige keer ineens maar 26 dagen ipv 28 dagen...Maar dat is natuurlijk minder erg..Balen dat je niet zwanger bent...

Ik heb de goedkopere ovu testen van matcare. Moet je vanaf 14 dagen na het begin van je menstruatie (ligt eraan hoe lang je ciclus duurt dan...staat duidelijk beschreven). Je doet één keer per dag (tussen 10:00 en 22:00, het liefst rond 12:00 en elke dag rond hetzelfde tijdstip) een test. Als het teststreepje even donker of donkerder is als het controle streepje heb je binnen 24 uur je eisprong. Op zich best makkelijk hoor. Je blijft net zo lang testen totdat je positief hebt getest! (kan soms lang duren...)

Angela, ik was het thuiszitten ook behoorlijk zat! Wat irritant dat je nog niet ongesteld bent geweest! Maar 1 maand is natuurlijk nog niet zo heel erg lang. Alhoewel je natuurlijk zo snel mogelijk verder wil...

Marianne, wanneer ga je met huwelijksreis naar Kreta? Of had je dat al een keer eerder verteld...

Timzalot, Brian was afgelopen zaterdag jarig. Hij is ontzettend verwend! We hebben zelf een loopkarretje voor hem gekocht van hout (waar hij op zit). Hij heeft ook een loopkarretje gekregen waar hij achter loopt en het lukt hem!! Hij loopt hele meters achter dat ding echt grappig!!

Ik heb 4 a 5 dagen lang een heeel klein beetje bloed verloren vorige week. Ongeveer 3 dagen na mijn eisprong begon het. Het kon absoluut geen ongesteldheid zijn, daar was het veel te weinig voor. Ook weer niet zo weinig dat ik het zonder inlegkruisje af kon hoor (beetje ranzig verhaal...sorrie), maar ben normaal gesproken heel erg ongesteld en nu kon ik het met een inlegkruisje af..Als het dan geen ongesteldheid was zal het dan een innestelingsbloeding zijn? Kan die zo lang duren?? Als ik ervan uitga dat mijn ciclus weer 26 dagen duurt (korter als normaal dus) dan zou ik morgen kunnen testen..Maar ik ga donderdag testen denk..Dan hebben mn vriend en ik precies 9 jaar met elkaar dus dat zou een mooi cadeautje zijn! Op zich voel ik niet zoveel...behalve dan dat ik erg moe ben...maar ja....

Daniëlle.
oehh Danielle spannend! Ik ben benieuwd, heb zelf nooit zo'n innestelingsbloeding gehad dus zou je niet kunnen vertellen of dat zo lang kan duren. Leuk joh zo'n loopwagen nu kan je zeker de hele dag achter hem aanrennen haha

Hier gaat ie nog steeds goed Timz. Voel me wel verdomde moe en 's avonds een beetje zo'n half misselijk gevoel wat dus alleen over gaat als ik vette zooi eet haha. nou ja het is voor een goed doel zullen we maar zeggen, als die trek in vette rotzooi maar snel over is want anders ben ik straks zo'n aagespoelde potvis!
hai!

hier nog geen ongi, helaas. Krampen zijn goeddeels weer over... dacht echt dat het er aan kwam...zucht.

@Danielle, ik heb vorige keer ook geen innestelingsbloeding gehad, dus heb geen idee. Maar zo snel op je eisprong lijkt het me geen echte menstruatie, dus wie weet.............. spannend! wanneer testen?

als je zoontje nu al met loopkarretje kan lopen dan duurt het niet lang meer of hij zet zijn eerste stappen los! gaaf!

@elmanita, die moeheid herken ik... ik ging tussen de middag en tegen de avond de 1e 9 weken ook telkens bijna van mijn stokje. In totaal ben ik toen 20 (!) kg gegroeid, at ook alles wat los en vast zat onder het mom van: "ben nu toch al dik"

Gelukkig zijn die kilo\s ook allemaal weer verdwenen (maar toch zo'n 12-14 weken over gedaan).

heb je toevallig Supersize me gezien, die was van de week op tv. Die vent die 30 dagen lang alleen McDonalds ging eten (3x per dag), die vette zooi tastte niet alleen zijn lever en nieren aan, hij werd er ook lusteloos van en kwam 15 kg aan. Dus........ ik hoop niet dat je vlak bij een mac woont! hihi
hey hey,

wat is toch weer heerlijk weer. wij zijn heel stoer toch naar de markt geweest. we hebben stof gekocht voor de trouwbedankjes en de perfecte mini trouwjurk gekocht het komt nu wel erg dicht bij. had ik dat nou al gezegt ik ga 16-9 trouwen en dan de 19e naar kreta. mijn kleine meid gaat dan naar oma.

Ik ga nu echt duimen dat de test vrijdag positief is. ik heb net als de vorige keer allemaal steekjes in mijn buik echt of daar wat aan het rommelen is. verder ben ik ook niet in mijn hum.

trimz: vervelend zeg dat het zo lang op zich laat wachten ik duim voor je dat het toch een positive uit komst heeft!

Elimanta: zeker de eerste weken lekker doen waar jij goed bij voelt. daarna kan je eet gedarg wat in gaan perken naar wat je normaal deed. de vorige keer ben ik in totaal 20 kg aan gekomen die zijn allemaal pas na 25wkn gekomen. helaas heb ik ook wat strae aan over gehouden.

Daniëlle wat spannend morgen testen!! meld je het wel ff!! alvast gefeliciteerd met je 9 jaar samen.

zondag katten keuren op een katten tentoonstelling. heb er helemaal zin in.

fijne avond nog
Kan eigenlijk echt niet wachten wil het liefst nu al testen...maar ja ga toch wachten tot morgenochtend. Aan de andere kant denk ik dat ik niet zwanger ben. De vorige keer had ik ook allemaal kleine steekjes in mijn buik..nu voel ik niets. Behalve dan dat ik moe ben...

Marianne, ga duimen voor je! Hopelijk ben je dan alleen niet super misselijk tijdens je bruiloft!!

Ik ben in totaal 18 kilo aangekomen en zit ook onder de striae..

Elmanita, heb mezelf voorgenomen om dit keer te proberen om niet teveel zooi te eten..maar of dat gaat luken?

Timzalot, wat super irritant zeg. Je weet ook helemaal niet waar je aan toe bent...Wanneer ga je weer testen?Ik hoop het! Maar hij staat nog niet eens los hoor dus denk het niet...Hij durft nog niet zo goed...

Echt erg ga wel el uur naar het tolet om te kijken of ik niet ongesteld ben...hoezo paranoide...haha.
Ik ben zwanger!!!!!

Licht gekleurd streepje...maar hij staat er toch duidelijk!!!!

YOEHOE!!!!!
Joehoe Danielle welkom op de zwangerenbank!!!
wouw! danielle!!

wta super!!

van harte!!
red devil, hoe staan de zaken er bij jou voor?
wat super leuk daniëlle
Danielle, gefeliciteerd!!! Hartstikke gaaf joh! Neem plaats op de zwangerenbank en geniet ervan!!!

@Timzalot: is het bij jou al doorgezet? Bij mij helaas wel. Afgelopen zaterdag nog een keer getest, en toen die test weer NEE zei wist ik eigenlijk al dat het niks zou worden. Zondag aan het eind van de dag werd ik ongesteld, en niet zo'n beetje ook. Ben maandag eerder naar huis gegaan, het was gewoon echt te erg voor woorden, maar (sorry, heeeeeel ranzig!!!!) ik zat helemaal onder. Mijn collega is voor me ingevallen en ik ben er als een speer vandoor gegaan. Heb wel lekker mijn frustratie af kunnen reageren door mijn bergruimte op te ruimen. Scheelt een hoop ruimte joh!

Ik denk dat ik toch ook maar aan die ovu-testen ga. Lijkt me wel handig, kan ik vriendlief gelijk op het goede moment verleiden. Heb geen zin om nog maanden te wachten, moet er niet aan denken dat het nog een jaar duurt. Erg he? Heb altijd geroepen dat ik voor mijn 35 kinderen wilde, dat het anders niet meer hoefde. Gelukkig hebben we 1 prachtig mannetje rondlopen, en als het daarbij blijft is het heel jammer, maar ben ik wel heel gelukkig met mijn ene kind. Maar ja, we gaan het toch proberen! Ga zo eens even kijken op internet of ik iets kan vinden van die testen. Hoorde wel dat het soms moeilijk is om te bepalen of de kleur van het controlestreepje nou hetzelfde is als het teststreepje. Nou ja, kan hooguit als gevolg hebben dat ik vriendlief wat vaker verleid dan nodig is. Denk niet dat hij er rouwig om zal zijn

@Marianne: leuk leuk leuk, trouwen over 3,5 week! Mocht ik het tegen die tijd glad vergeten zijn, alvast een hele fijne dag en een geweldige huwelijksreis naar Kreta! Oef, ik zou het echt nog niet kunnen, zonder mijn kind op reis. Vreselijk! Ik heb hem zelfs nog nooit een nacht ergens gedropt (heeft ook te maken met het feit dat mijn moeder niet kan oppassen i.v.m. ziekte en mijn schoonouders wonen 200 km verderop-->wat een zeikexcuus zeg!!! HAHAHA).

Meiden, ik ga nog even werken.

Liefs,

Devil
bij mij helaas nog geen spoortje te bekennen..... vanmorgen nog 1 test gedaan en toen gelijk even de huisarts gebeld. Een cyclus van >40 dagen is toch niet geheel doorsnee, of wel? Het punt is ook dat ik mij na het verwijderen van de mirena (mei jl.) telkens zo belabberd voel, hoofdpijn, zwarte vlekken voor mijn ogen, etc. Heeft er misschien niks mee te maken, maar wel toevallig dat dit nu zo is. De HA was heel begripvol en ik mag bloed laten prikken op alle "gewone" waardes (zoals Hb etcetera) en hij wilde dan ook gelijk de aanwezigheid en de hoogte van mijn FSH laten beoordelen. Of er dus uberhaupt wel een eisprong is bij mij. Verder zei hij dat regelmatig vrijen toch ook wel essentieel is en nog altijd de meest succesvolle methode...haha snap ik natuurlijk ook wel, alleen stel dat mijn ei onvoldoende rijpt en dus nooit springt dan kunnen we vrijen tot we er bij neervallen........ Anyway, maandag dus prikken en hopelijk inde loop van volgende week meer nieuws. Ik hoop natuurlijk niet dat er iets aan de hand is, maar ik vind het wel prettig dat e.e.a. even gecheckt wordt.

@red devil, fijn dat het toch nog gekomen is. Als de test(en) toch negatief zijn dan maar weer op voor een volgende ronde of niet? Noodeloos wachten wordt je ook crazy van. Ik heb dat stiekem ook hoor dat ik nu ineens ga denken dat het vast nooooooooit meer gaat lukken en dat we het bij een kindje zullen (moeten) houden. Onzin natuurlijk, we zijn nog maar zo kort bezig!! Maar ik herken je tekst wel hoor. En moeite hebben met ergens anders je kind laten slapen herken ik ook hoor, doe het ook alleen als het niet anders kan, maar merk dat ik het af en toe dan ook wel errug fijn vindt even "kinderloos"te zijn (maar ook alleen omdat ik weet dat timmetje het dan ook prima heeft en het heus wel overleeft).

@de zwangeren: alles ok?? nog last van kwaaltjes of gaat het gewoon helemaal toppie?

@marianne, er rijdt zojuist een bruidspaar aan mijn raam voorbij (woon vlakbij gemeentehuis), in paard en wagen (net als wij 3 jaar geleden). Leuk! Ik vond het zo'n superdag. Hoop dat er zonnestralen voor je bij zijn, dat geeft éen heerlijk extraatje en wie weet ook nog..........waneer is je NOD?
Heerlijk Danielle! Gefeliciteerd!

Timzalot- Succes maandag. Niet te veel zorgen maken dit weekend hoor!

Marianne: ben je al klaar voor je bruiloft? En Kreta! Gaaf! (ik zie ideale omstandigheden om zwanger te worden )

Wij zijn gewoon hier in het stadhuis getrouwd: was handiger om amerikaanse papieren te hebben. Gewoon op donderdag gebeld en dinsdags mochten we langskomen. Was binnen een half uur gebeurd. Ik vond het wel bijzonder om in het engels de belofte af te leggen. Voor de familie en nederlandse virenden hebben we in Nederland een groot feest gegeven en daarna zijn we via de andere kant van de wereld weer naar huis gevlogen. Oh ja en tijdens de huwelijksreis in australie nog even een baby gemaakt
Hallo allemaal,

Mag ik me ook aansluiten bij jullie?

Ben 30 jaar, m'n dochter is inmiddels al 3,5 en ben sinds 3 weken gestopt met de pil. Op dit moment wonen we in het Caribisch gebied, dus het wordt wat zo'n zwangerschap in de hitte

Groetjes!
hoi gerrie, hartstikke welkom hoor! zal je in de tabel zetten.

gelijk een persoonlijke vraag: Hebben jullie bewust gekozen voor minimaal 3,5 jaar verschil?

wonen in caribisch gebied???? wouw het wordt hier steeds exotischer........ en wat bedoel je met op dit moment, staan er verhuisplannen op de agenda?

@angela, ik maak me geen zorgen hoor. Juist nu wat minder, ben wel erg nieuwsgierig naar de uitslagen. Heb een aantal jaar terug eens flinke bloedarmoede gehad (Hb 3,4), voel me nu eigenlijk weer een beetje zo slap als toen. Zul je altijd zien dat ik nu een vette 7 ofzo heb voor mijn Hb................
ik kom ff snel melden dat ik vannochtend een negatieve test had :( vandaag wel iets van krampjes gehad met 2/3 druppel bloedverlies maar verder heeft er nog niks door gezet.

tot snel
Hey,

Red devil, balen dat je weer ongesteld bent..Schrale troost dat je berghok er weer super uit ziet...

Die ovu testen vind ik echt super. Je ziet echt wel het verschil hoor onder een lamp. Het testlijntje moet even donker zijn of donkerder. Bij mij was hij trouwens nog net ietsje lichter, maar de week ervoor was er nooit een testlijntje dus wist toch zeker dat dit echt wel mijn eisprong was!

Timzalot, fijn dat je bloed mag prikken! Heb trouwens laatst gehoord dat je je lichaam aardig voor de gek kan houden als je graag zwanger wilt worden. Dat sommige vrouwen ineens super lange ciclussen krijgen omdat ze zo super graag zwanger willen worden, dat je lichaam gewoon niet ongesteld wil worden (allemaal natuurlijk met hormonen te maken). Niet dat je daar nu zo veel aan hebt...Hoop dat alles goed is met de bloeduitslagen en dat je nu alweer ongesteld bent geworden!!

Angela, lijkt me heerlijk Australie!!

Geri, welkom!!

Marianne, en?

Hier gaat het prima hoor..ben alleen zo super onzeker! Heb telkens het gevoel dat ik alsnog ongesteld ga worden. Helemaal omdat i nog niet zoveel verschijnselen heb. behalve dan ontzettend moe en sneller maagzuur..Herken het wel van de vorige eer die onzekerheid..Bij elk pijntje in mijn buik den ik..o nee..Slaat natuurlij nergens op..maar toch zal nog wel een aantal weken onzeker blijven. Totdat ik het hartje heb zien kloppen!!

Ga dinsdag de verloskundige maar eens bellen en moeders voor moeders natuurlijk..Alhoewel ik er wel weer tegen op zie om 10 weken lang in een maatbeker te plassen is het wel voor een goed doel! Hebben jullie vorige keer meegedaan met moeders voor moeders?

Daniëlle.
Hehoi!

Gerri: welkom! Wordt dit de eerste keer dat je zwanger bent in het buitenland? Caraibisch gebied klinkt wel heel wat spannender dan Minnesota!

Danielle: Ik kan me heel goed voorstellen dat je onzeker bent. Bij mijn eerste zwangerschap schreef ik nog even op het Feb 2008 topic mee, totdat ik in het ziekenhuid belandde... Was echt heel veel stress, maar is allemaal goed gekomen (Heb een week lang bloedverlies gehad bij 25 weken). Een baby kan echt heel veel hebben hoor! Maar ik weet het, dat gevoel van binnen blijft...

Moeders voor moeders hebben ze hier niet, dus heb ik niet aan meegedaan.

Marianne, al iets?

Hier niet veel nieuws, heb van de week 2 schilders over de vloer gehad: hebben alle houten trim wit laten verven. Toen we het huis kochten was het houtwerk volgens de makelaar een meerwaarde voor het huis... Nou zijn de meeste huizen hier erg ouderwets: onze keuken heet "modern" maar ik denk dat mijn oma hem nog niet eens zou willen hebben: houten kastjes met van die randjes...
hoi hoi

marianne, spijtig een negatieve test......... hoe is het nu?

angela, is jouw partner ook nederlands of een amerikaan?

ben jij trouwens al weer ongesteld geworden (ik meende nl van niet, maar misschien heb ik dat mis) en zo nee, wacht je het rustig af?

danielle, ik heb vorige keer niet mee gedaan aan MvM, vond dat best wel ego van mijzelf, maar ik woon in nogal een ons kent ons omgeving en ik wilde niet dat mensen het aan flessen of autobusjes op de stoep "te vroeg" te weten zouden komen. Mocht ik nu zwanger raken dan ben ik zeer zeker wél van plan dit te gaan doen! Net wat je zegt, als je er anderen mee kan helpen.

onzekerheid..... tsja hoort er bij denk ik. Ik had dat vorige keer bijna niet, was er toen van overtuigd dat het allemaal goed ging komen (was gelukkig ook zo). Ik verwacht echter deze keer ook wel onzekerder te zijn, puur omdat ik nu veel beter weet dat en wat er allemaal mis kan gaan.

en wat je schrijft over er in je hoofd mee bezig zijn en zo (per ongeluk) je cyclus beinvloeden, denk dat dat inderdaad wel klopt, maar het houdt me nu eenmaal bezig....... hoewel ik nog niet obsessief ben vind ik zelf.

in elk geval ben ik vandaag (ik zou bijna zeggen joepie!) ongesteld geworden (43e dag!!!) en niet zo'n beetje ook. Een smerig detail : het ruikt deze keer ook echt als oud bloed, terwijl ik anders nooit zo'n last heb van luchtjes.

Ga nog steeds voor bloedonderzoek, maar zit me nu eigenlijk wel af te vragen of het feit dat ik nu toch ongesteld geworden ben ook invloed heeft op een eventuele uitslag m.b.t FSH. Is iemand hiermee terzake deskundig??

één ding is zeker, deze ronde laat ik de ovutesten ook niet staan.....

tot horens!
Slaap lekker voor allemaal, ik plaats nl m'n berichtje terwijl jullie waarschijnlijk liggen te snurken ;), behalve Angela (toch?)

Sorry als ik iemand vergeet in m'n berichtjes hoor, ik lees meestal alleen maar, maar vond het dit keer toch erg leuk om ook mee te pennen.

Om eerst de vragen maar even te beantwoorden; we wonen op Aruba ivm het werk van m'n man. Op dit moment, omdat het maar tijdelijk is, voor 3 jaar, daarna gaan we weer terug naar NL.

Het is idd de eerste keer voor mij, zwanger (proberen te worden) in het buitenland. Ook wel beetje heftig hoor, zo zonder familie en vrienden om je heen, moet iedereen hier nog leren kennen, we zitten er nl nog niet zo lang.

Het is trouwens wel een beetje een bewuste keuze om wat meer leeftijdsverschil tussen de kids te laten zitten, mijn man is nl militair en dus veel weg voor z'n werk en ik vond het al zwaar genoeg met 1 kleintje, laat staan met 2. Nu zitten we hier, is hij wat minder vaak weg (of iig minder lang) en dochter gaat binnenkort naar de kleuterklas, het mag van mij part nu wel gebeuren haha.

Stom, maar heb ook al wel een beetje het idee dat er wat aan het gebeuren is (of ik denk mezelf zwanger, dat heb ik ook wel eens gehoord), maar heb een opgezette buik, pijntjes, huileriger/prikkelbaarder, kan natuurlijk ook mijn eigen gezellige zelf zijn hoor, maar toch...

Elmanita en Zuster Danielle, gefeliciteerd nog met jullie zwangerschappen!

Timzalot; kan me voorstellen dat je ongeduldig bent hoor en jammer dat het nog niet is gelukt, bij ons was het met die meid ook al heel snel raak, maar ze zeggen dat het normaliter toch wel een half jaar kan duren...ik probeer me er maar op in te stellen ;)

Oh manlief komt net met het eten binnenzetten, zal proberen zsm even op de anderen te reageren!

Ayo!!
inderdaad om 00:23 lag ik al lang en breed in mijn bedje! nu weer eerste werkdag en ik heb me toch een partij moeite om van start te gaan.................... nou ja als vandaag er maar weer op zit, dan lijkt het morgen of was mijn vakantie al weer wéken geleden....... en een belangrijke afspraak van vanmiddag werd vanmorgen afgezegd, haha.... niets zo heerlijk als een afgezegde afspraak!!
goeiemorgen allemaal!

welkom Gerri en zo zeg lekker in de warmte daar! Spannend hoor allemaal van die exotische mensen hier haha

Timz gelukkig toch nog ongesteld geworden wat een variarie in die cyclus van jou zeg! Hopelijk gaat ie snel een beetje bijtrekken. En succes op het werk vandaag.

Danielle: wel lekker gaan genieten binnenkort he? Duurt idd lang tot de 1e echo maarja het moet te doen zijn!

Marianne: ik duim nog met je mee het zou nog steeds kunnen zolang er niks doorzet natuurlijk (jaja we blijven positief!)

Hier ook alles prima, ben zelfs een kilo afgevallen en dat met een enorm fout eet dieet de laatste week. Verder is kleine man snot verkouden de groene kwakken vliegen hier regelmatig door de lucht hopelijk is het snel over!

Nou ik ga ff een fles maken want er klinkt paniek uit de box!
hey hey,

ik ben hier echt een beetje van de leg. ik voel me zwanger maar geen positieve test van morgen. ook dus nog niet ongi. ik word er niet vrolijker van. woensdag maar weer testen. mijn cyclus is altijd heel regelmatig. echt maf dit.

spreek jullie later

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven