proberen voor een tweede, wie ook?

12-07-2008 13:51 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
sorry, gesloten.
Goeiemorgen dames,

Hier nu heel veel regen (getverderrie) dus geen buitenloop weer jammer genoeg.

Ik heb eigenlijk niet echt een methode om te kijken wanneer ik vruchtbaar ben. Meestal rond die tijd veel slijm en ook zin haha. Heb vorige keer wel 1 keer ovu testen gebruitk maar vond het niet handig. Niet teveel drinken en niet naar de wc binnen 3 uur en dan ook nog van die rare lijntjes vergelijken echt onhandig!

Vandaag dus maar veel op de pc doen voor het werk en tussendoor nog even boodschappen doen als de kleine ligt te slapen............
hier de hele dag hitte!!

vanmorgen 2 uurtjes naar het strand geweest met little timz echt om 10 uur was het al hartstikke warm.

vanmiddag ben ik nog wat vakantieinkopen gaan doen (ja die is gek met 27 graden) want volgende week: lekker 14 dagen er op uit......jippie!

ik heb dezelfde ervaring met die ovutesten, lijntjes die dezelfde kleur moeten hebben..... ik heb ze (nog) niet gezien en er is toch een little timz gekomen. Vandaar dat we dus maar gewoon regelmatig ... nou ja dat weet iedereen intussen nu wel. Trouwens nog een hele opgaaf met deze temperaturen.... daar wordt je wel heet van ja, hoef je niets voor te doen, pfoeh!
Mag ik ook mee schrijven? Heb nog niet alles gelezen..Ga ik zo even doen. Ben Daniëlle, 24 jaar. Heb een zoontje van 16 Augustus alweer een jaar en ben sinds een maand aan het "oefenen" voor een tweede. Afgelopen vrijdag alleen jammer genoeg op mijn verjaardag ongesteld geworden...Balen!! Maar ja moet nou ook weer niet teveel verwachten..haha..maar toch jammer is het wel!
GGd, spiraal kan je ook bij de huisarts laten verwijderen toch? Bij ons in ieder geval wel!Scheelt weer een tijdje wachten!!

Timzalot, hier ook al die emoties...Brian (mijn zoontje) heeft erg veel gehuild en daardoor ik ook heel veel. Maar het ging steeds iets beter. Sinds hij 10 maanden is, is hij een heel ander jongetje. Hij kan nu kruipen en langs de tafel lopen en trekt zich overal aan op.

Ik ben met 6 weken gestopt met borstvoeding...Trok het niet meer.Voelde me echt opgelucht toen ik was gestopt! Twijfel echt of ik nu weer ga starten met bv..Maar misschien gaat het nu wel veel beter en makkelijker.

Mijn schoonouders wonen aan de andere kant van het land dus die zie ik juist te weinig..Ook daar kan ik me vaak nog erg druk om maken..hormonen..haha.

Ik zou de volgende keer graag een meisje willen, en natuurlijk vind ook ik het allerbelangerijkste dat het gezond is en ook een jongen is hartstikke welkom. Maar toch een meisje lijkt me ook erg leuk.

Ik werk zelf 21 uur als doktersassistent (ben zelf verpleegkundige). Hij gaat nu 1 dag naar de creche, vanaf half augustus 2 dagen en vanaf oktober 3 dagen. (was nog geen plek, dus we lossen de andere dagen nu met mijn ouders op, bovendien werkt mn vriend niet elke dag).

Wat een snelle bevalling!! Kan me voorstellen dat je op ziet tegen de tweede bevalling...maar ja zou daar ook weer niet teveel zorgen om maken...het duurt nog zo lang...

Elmanita, Jeetje inderdaad snel! Maar ja als je het "gevoel"weer hebt dan kan je het toch niet tegen houden!! Wel leuk hoor zo weinig verschil!! Over het spoken kan ik meepraten...bij ons zijn er goede periodes...maar meerdere slechte jammer genoeg...vannacht heb ik 4 uur geslapen...maar dat gebeurd nou ook weer niet zo vaak hoor!!

Al die frustraties...dat is iets waar ik wel weer heel erg tegen op zie hoor!! Maar misschein gaat het bij de tweede wel anders..

Marianne, ook net een jaar! Mijn zoontje ook bijna! Leuk he deze leeftijd.

Een vriendin weet het verder niemand. Op mijn werk ga ik nog niet vertellen dat ik voor de tweede bezig ben. Ook niet ndig gelukkig!!

Red devil, heb de vorrige keer ovulatietesten gebruikt. Heb ze gister ook weer besteld. Gebruik ze vooral om mijn cyclus te herkennen. Voel namelijk verder helemaal niets van de vruchtbare periode...

Zo een heel verhaal..en dat terwijl ik nog niet eens weet of ik mee mag schrijven..Haha.
hey danielle, gezellig dat je mee schrijft. leuke fase is toch rond het jaar.

Timz: ik ben jaloers op je....heerlijk op vakantie. wij gaan pas half september.

wat en hitte he? vandaag op het werk was het 32 graden en iedere klant vond het lekker binnen nou ik niet!!

elimanta: is weer bij jouw nog een beetje op geknapt? heb je je boodschapjes nog kunnen doen.

ik begin nu echt te denken dat ik zw ben....volgens mij begin ik elke maand weer in te geloven als mijn NOD dichter bij komt. ik ga woensdag testen!!! ik kom het evt. goeie of slechte nieuws wel melden.
Goeimorgen (nou ja niet zo heel geweldig maar dat lezen jullie verderop wel haha)

Gisteren maar boodschappen wezen doen met de auto. De maxi cosi past namelijk precies tussen het kinderzitje en de duwstang van de boodschap[penwagen dus dan doen we het maar zo. Het is nog wel droog geworden maar toen was het niet meer te harden een graad of 27 binnen en dat voelt dan als 40 ofzo hihi

welkom danielle! Gelukkig nu wat minder aan hets poken maar nu kan ik niet slapen van de warmte! Hebben vannacht de airco laten blazen maarja dan lig je ook niet lekker rustig als het lijkt of je in een straaljager motor ligt!

Vanmorgen dus een niet zo'n goede start. Kleine man had gegeten en lag lekker in de box maar begon ineens een beetje te piepen dus ik had hem eruit gehaald. Hij begon een beetje te hoesten dus ik dacht aha dat zat dwars schijnbaar. En nog een keer hoesten en bloeb zo de hele fles eruit over mij en hem heen . Manlief had net de honden uitgelaten dus die staat een beetje raar te kijken in de gang omdat hij niks kon zien (alles liep namelijk over mijn achterkant en tussen kleine man en mij in) dus ik draai me om staat ie toch wel even vreemd te staren haha. Maar goed ik mezelf en man kleine vent verschonen alles in het grote bad geplettert en weggegaan. Kom ik op het station rijdt de metro niet naar m'n werk dus dan maar met de tram en een stuk lopen (heerlijk plakkie dus nu al). En kom ik op m'n werk bedenk ik me dat de sleutels van het kantoor nog thuis in m'n jaszak zitten ....

Dus een heerlijk begin van de dag! Denk dat ik maar lekker rustig aan doe want anders gaat er nog meer fout ben ik bang!
haha elmanita, ik moet er wel een beetje om lachen... sorry hoor, wat een ramp start vandaag zeg, gaat het intussen al wat beter? of nog meer ellende?

danielle kom er bij, leuk!! ik herken je ongeduldigheid, ik heb een 2e telkens bewust uitgesteld, maar nu de knoop doorgehakt is was ik het liefst al 6 maanden zwanger.........en dat kan niet helaas. maar ook wij doen ons best.

dus de ovutesten werkten bij jou wel goed, heb je dure of goedkopen (met streepjes) ? twijfel of ik daar oo kmee zal starten.

tussen mijn werk door vandaag (huisbezoekn) ben ik even bij babyplanet binnen gewandeld. Heb ik me toch een leuk peuterbed gescoord voor little timz. Het was in de aanbieding, 60 euro korting. Hij is er nog niet aan toe, maar het is een blank ledikant en dat kan ik dan mooi whitewashen wanneer ik daar zin in heb. Hij slaapt nu nog lekker in een babybed en zolang hij er niet uit klimt (of valt...) vind ik dat nog wel makkelijk, geeft mij wel een veilig gevoel dat hij daarin nog min of meer gevangen zit en hij vindt het zelf ook nog prima.

intussen is het hier ook nog steeds heet en benauwd, het regent en onweert inmiddels, maar dat doet de lucht niet afkoelen................ tis nog steeds > 25 graden.

heb trouwens vanmiddag voor het eerst manlief met little timz naar de kapper gestuurd (lees: afspraak gemaakt op een tijdstip dat ik zelf niet kon, toen dacht ik shit... verzetten, ach nee dat kan manlief vast ook wel) en ben wel erg benieuwd hoe het zit als ik straks thuis kom .

hmm wta dat betreft ben ik best wel een controle freak, maar zoals jullie zien, ik probeer het los te laten................hihi
Hehoi,

Mag ik ook meeschrijven?

Ben Angela, 29 jaar en heb een zoontje van 6 maanden.

Timzalot: snel een tweede zodat ze wat aan elkaar hebben, is eigenlijk precies onze reden: we wonen in het buitenland en verwachten de komende jaren nog wel een aantal keer te verhuizen. Maar je hebt gelijk: als ze qua karakter niet bij elkaar passen hebben ze ook weinig aan elkaar...

Ja, borstvoeding: Ben vorige week gestopt: vond het eigenlijk best heel leuk, maar in combinatie met full time werken en dus heel veel kolven, was het na een half jaar wel genoeg. Denk dat ik het bij een volgende baby wel weer ga doen.
hoi! welkom hoor!

buitenland...klinkt interessant, waar als ik vragen mag?

en is het definitief of tijdelijk dat jullie daar wonen?
en oja, thuisgekomen bleek het kapsel van kleine timz supergeslaagd, zie je wel......... !!!
He, we wonen in de VS: Minnesota.

Wonen al een jaar of 4 hier, en voorlopig blijft het nog leuk.

't Is vandaag weer 33 graden en voelt al de hele zomer als vakantie!

In de winter is het trouwens -33, dus laten we daar maar niet over praten
goh, dat klinkt superspannend, leven, wonen en werken in de states... of zou ik daar nu een te romantisch beeld van hebben?

ps. tabel geknutseld! zie daar!

helaas ben ik nu wel te lui om jullie gegevens op te zoeken, spui ze nog maar een keertje dus..................aub
Welkom Angela! Gaaf man wonen in de VS. Ben er vorig jaar op congres geweest (via minnesota gevlogen naar San Diego) en wil zeker nog eens terug met man en kind(eren).

Mooi Timzalot dat de kleine een mooi koppie had! Kan me voorstellen dat het erg grappig klonk mijn dag gisteren maar live was ie wat minder maar nu alles weer prima (al denk ik nu bij elke kuch dat er een golf melk uit hem gaat komen ).

Trouwens mooie tabel! Hier mijn info voor de tabel 27 jaar, zoontje april 2008, proberen sinds juni 2008
Hey,

Even snel in mijn pauze!

Voor het tabel: Leeftijd 24, eerste kindje augustus 07, en probeer het weer sinds deze maand dus juli!!

Marianne, ja super leuk he deze fase. Eerste 9 maanden niet zoveel aan gevonden met al dat gejammer en gehuil. Was absoluut geen tevreden baby. Maar sinds hij kan kruipen geniet ik alleen maar! Zie er op zich wel weer tegenop hoor die eerste babyperiode. Maar aan de andere kant gaat het nu misschien wel weer wat makkelijker!!

Elmanita, gelukkig gaat het slapen weer ietsje beter. Vannochtend werd hij weer gewoon 06:30 wakker! Dat mag hij volhouden!! Inderdaad wat een begin van de dag zeg. Sta je natuurlijk net op het punt van vertrekken...Brian poept zijn luier altijd vol voordat ik hem naar het kdv wil brengen...Ook erug fijn...

Timzalot, Ik weet even niet meer van welk merk maar als je ovulatietesten op google intikt dat krijg je een site...maar ja er zijn zoveel sites...het zijn in ieder geval discs. Vijf stuks voor 10 euro. Kijk thuis wel even van welk merk. Heb er dit keer 10 besteld dan kan ik iets langer doorgaan...heb vorrige maand mijn eisprong namelijk niet kunnen waarnemen. Voor mijn vorrige zwangerschap zijn ze erg goed bevallen!! Heb het toen één maand gebruikt (de 3e maand) op het juiste tijdstip "geoefend"en was die maand ook meteen zwanger!! Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn...

En over dat haar...laat los..allleen maar makkelijker!!!! Ben ook iemand die het liefst alles zelf doet, maar als mijn vriend het doet gaat het altijd wel anders maar het komt ook altijd goed!

Angela, welkom! In de winter -33 jeetje...Wel leuk dat daar tenminste wel echte winters zijn!

Vandaag drukdrukdruk op mn werk echt niet normaal. Ben met dit bericht om 12:00 in mijn pauze begonnen...moet je nagaan...

Vanavond slaapt Brian lekker bij mijn ouders, omdat ze morgen toch gaan oppassen..kunnen we een nachtje ongestoord slapen. Af en toe wel lekker! Duik dus vanavond vroeg mijn bed in!
ehh, nou, nu het zomer is mag je best jaloers zijn Maar de winter was echt verschrikkelijk: als het zo koud is kun je dus niet naar buiten en die sneeuw is even leuk, maar na 3 maanden heb je het er ook wel mee gehad.

San Diego is dan een stuk leuker! Elmanita: lekker trouwens, zo'n baan waar je voor een congres naar San Diego mag!

Danielle: ik hoop dat je kleintje zo blijft slapen. Hier is ie iedere nacht nog steeds een keer wakker. Mag ik met mijn slaperige hoofd weer een flesje warme melk maken...

Voor het schema: ik ben 29, zoontje geboren in jan 2008, proberen sinds augustus 2008. (maar moet eerst nog ong worden, vraag me af hoe lang dat duurt na stoppen met borstvoeding...)
hallo daar,

tabel aangepast, hoop dat het klopt.

ik weet niet of red devil, marianne23, jessica26 en grijzedakduif nog aanwezig zijn, misschien wel op vakantie??

ikke hier nog 2 dagen werken dan 2 weken wegwezen, yesssss!

@danielle, ben benieuwd wat voor ovutesten dat zijn. Ik hoor er meer positieve verhalen over en gezien mijn tot nu toe onregelmatige cyclus in combi met mijn klein beetje erge ongeduld......... mijn kleine topper werd ook pas rond zijn 1e verjaardag een makkelijker kind. Hij is nu bijna 2,5 en nog wel een gevoelig kind; kan hem niet overal mee naar toe slepen op elk moment van de dag, de rust en regelmaat zijn voor hem nog altijd belangrijk.

@elmanita... kleine timz heeft een tijdje zo gehoest dat hij bij stevig hoesten begon te kokhalzen... er zijn al heel wat maaltijden, flessen pap en dergelijke uitgekomen, en ja meestal zat ik er dan ook flink onder,

@angela, mijn tante woont in Quebec, Canada. Heeft ook 6 maanden 1,5 meter sneeuw voor de deur. Zij heeft ook altijd na 2 maanden zoiets van.........smelten maar!

en nog even een vraagje... zijn jullie er vanuit gegaan dat de bv ook werkzaam zou zijn als anticonceptie of niet?
hey hey,

ff snel een egoberichtje. vannochtend neg. getest maarja ik heb wel aan de vroege kant getest. was toch wel vervelend dat ene streepje te zien. ms over 2 dgn nog is testen.

voor het schema: ik 25jr. 1e kindje van juni '07 en we proberen weer vanaf juli '08.

groetjes marianne
Goeiemorgen!

En we maken ons op voor alweer een hete dag! Gisteren heeft de kleine man op de creche lekker samen met een peuter in het badje gespeeld (nou ja meer vastgehouden en gespetterd waarschijnlijk haha) en vandaag en morgen is ie dus bij opa en oma....

balen marianne maar misschien idd te vroeg getest? Ik ben vandaag ook 1 dag overtijd maar ik ga pas testen als ik volgende week nog geen ongi heb gezien. na de bevalling wil ik nog wel eens een paar dagen later zijn dan dat ik daarvoor was en die warmte zal ook wel niet meehelpen.

Lekker joh Timz lekker aftellen tot het weekend is! waar gaan jullie heen? Of had je dat al verteld (nog steeds dement hier haha).

Kan me wel voorstellen dat het in de winter echt niet leuk is om in de kou te zitten ja. En ik heb inderdaad wel mazzel met mijn werk. Voor congressen ed moeten we vaak naar het buitenland. En aangezien Amerika veel wetenschappelijk onderzoek doet zijn veel congressen daar! En de baas betaalt natuurlijk dus da's helemaal mooi natuurlijk.....

Vanmiddag ga ik lekker eerder weg, moet nog wat kleren scoren want na de bevalling is alles te kort geworden (zal wel weer goed komen als het restje flubberbuik vertrokken is hihi).

groetjes
ola!

marianne, jammer zeg. Beetje hoop is er nog, maar kan me goed voorstellen dan die ene streep vet tegen viel....

elmanita wat kanp dat je dat geduld kan opbrengen, maar hier eigenlijk hetzelfde hoor. Met een onregelmatige cyclus weet je sowieso niet wanneer je overtijd bent. Ik wacht mogelijke zwangerschapssignalen dus in eerste instantie ook af.......... uitgaande van 28 dgn is overigens mijn NOD op 9-8, midden in mijn vakantie.................... te zeeland overigens.

ben aan het werk, dus ga maar snel weer wat doen, heb het druk, moet nog van alles afronden!!!!
Hey,

Angela, iid erg koud...He het nooit meegemaakt dus kan er natuurlijk niet over meepraten. Maar ben wel jaloers op de zomers!! Hou echt van mooi weer, van mij mag het het grootste gedeelte van het jaar zomer zijn!! Hoewel winter af en toe ook wel leuk is! Maardat hebben we jammer genoeg niet meer in Nederland..

Wanneer stop je met de bv? Slaapt die kleine 's nachts wel weer snel verder na de fles?

Timzalot, het zijn ovulatietesten van Mat Care en het zijn de discs. Daar zit een pipetje bij waarmee je vijf druppeltjes op de test moet doen. Heel makkelijk. Wel een beetje gedoe natuurlijk maar ja als je iets goe wil doen...

Bij Brian was in het begin rust en regelmaat heel belangrijk. Nu kan ik dat gelukkig meer los laten.

Marianne, balen...ga voor je duimen!

Elmanita, Ik heb daar echt het geduld niet voor...Doe de test altijd zodra het mag!! Heb je nog leuke kleren gescoord?

Die flubberbuik komt bij mij trouwens niet meer goed. Ben best wel slank maar had een buik zo groot dat ik bijna omviel! (wel een beeeetje overdreven dan..) heel erg naar voren. Mijn vel is super uitgerekt..Als je jong bent rekt je huid niet goed mee...Mijn buik ziet eruit als van iemand die van 140 kilo naar 80 kilo is afgevallen...heel lelijk, heel veel vel over. En mijn borsten dan! Heb best grote borsten en tijdens mijn zwangerschap was ik helemaal pamela in het kwadraat....Nu hangen ze als theezakjes..terwijl het nog steeds cup E is..Beetje oude oma achtig... Heb met mijn vriend al besproken; we willen drie kinderen voor mijn dertigste en op mijn dertigste (of eerder...ligt er natuurlijk helemaal aan...) laat ik een buikwandcorectie doen en een borstlift!! Ben helemaal niet van al dat soort dingen maar ga niet de rest van mijn leven mijn lichaam verstoppen omdat ik me er zo voor schaam...DUS..haha.

Vier morgen mijn verjaardag voor vrienden. Hoop dat het net zulk mooi weer is als vandaag! Het moet in ieder geval droog blijven want vier het in de tuin. Heb dan wel een party tent van 3 bij 6 maar is toch leuker als het niet regend!

Over verjaardagen gesproken..Brain wordt 16 augustus 1. Hebben jullie leuke cadeuatips? Krijg al zo'n duw driewieler en een soort loopauto waar hij ook achter kan lopen..

Daniëlle.

Marianne, vandaag nog getest? Of ben je al ongesteld..
hey,

zal eens kijken naar die ovutesten, wacht deze ronde nog maar eens even af denk ik...

flubberbuik viel bij mij wel mee, maar wel bleef er bijzonder weinig over van mijn borsten... Ik had voorheen een normale B cup waar ik overigens erg tevreden mee was, na de borstvoeding was ik behoorlijk plat (tijdens zwangerschap en bv periode cup C, jee wat had ik enorme boops voor mijn gevoel!). het ergste vond ik de slapte ervan.... het heeft zeker een jaar geduurd eer er weer wat stevigheid terugkwam, gelukkkig want ik was bang dat ik voor de rest van mij leven met kleine theezakjes zat opgescheept. Echter heb ik nu wel een magere B / of gewone A cup. Merk dat ik bikini's van cvoor mijn zwangerschap van boven niet meer pas.

Mijn buik is ook niet meer superstrak geworden, maar hij blubbert niet en vooralsnog stoor ik me er niet aan, pas ook gewoon weer in maatje 38, net als voorheen.

anyway.......danielle ik denk wel dat het op den duur dus allemaal weer een beetje recht trekt, echter weet ik niet wat er gebeurd na 3 kids nog voor je 30e ....... nobel streven trouwens! gaat mij niet meer lukken trouwens, tenzij ik nu een tweeling zou krijgen...........help! in mijn gedachten laten we het namelijk bij 2.

een 1e verjaardagkadootje heb over na zitten denken.... die van ons kreeg inderdaad een loopkar en blokken en boekjes en kleding. De loopkar was favoriet en is veel gebruikt (wordt nog wel gebruikt). Ik zelf houd wel van een beetje ouderwets, mooie bromtol of houten trein of iets, maar misschien vind hij juist iets met licht en geluid erg leuk???
Hehoi,

Jep, borstvoeding was inderdaad anticonceptie. Had wel de pil gehaald, maar vergat het zo vaak...

Voor mijn dertigste 3 kids gaat hier ook niet meer lukken, tenzij 't een tweeling wordt, maar net als Timzalot: Help...

Ik ben deze week juist trots op mijn borsten: heb altijd een kleine cup gehad, maar nu ik net gestopt ben: whohee, nu weet ik eindelijk hoe het voelt om een voorkant te hebben :-)

Nou, ik ga weer even een luier doen: wie schreef dat ookalweer: dat babies altijd een vieze luier produceren vlak voordat je weg moet? Nou, 't is vandaag in ieder geval weer bewezen... - En ik had hem nog zo gezegd dat ie alleen poepluiers op de daycare mag maken...
quote:zusterdanielle schreef op 01 augustus 2008 @ 14:17:

Marianne, vandaag nog getest? Of ben je al ongesteld.. ja, helaas toch ongesteld geworden. de 1e keer gelijk zwanger. zou dan ook wel heel snel zijn. we gaan gewoon vol goeie moet weer veder.
Marianne, zou wel lekker zijn he? Hoopte er zelf stiekem ook op hoor maar wist eigenlijk ook wel dat het niet zo was...Voelde echt helemaal niets. Vorrige keer kreeg ik ineens gevoelige borsten en een raar pijnlijk gevoel in mijn buik. Nu had ik nergens last van.

Timzalot, 3 kinderen voor mijn 30e lukt hier nog makkelijk natuurlijk...haha. Voordeel van jong moeder zijn!

Hoop dat het nog goed komt idd...Maar denk het niet omdat het echt alleen vel is wat ik over heb en geen vet (ja ook wel een beetje maar niet heel veel). Het feit dat ik best snel 3 kinderen achter elkaar wil zal ook niet echt meehelpen denk...haha.

Angela, ja dat was ik. Lekker altijd he alsof ze het weten!

Hoop voor je dat je borsten zo blijven!!

Mij lijkt een tweeling juist super. Natuurlijk wel heel druk...maar wel leuk! Bovendien ben je dan ook weer sneller door die babyperiode!

Weten jullie eigenlijk wanneer kinderen niet alles meer in hun mond stoppen? Zit namelijk te twijfelen of ik een zandbak ga vragen voor zijn verjaardag. Maar ja als hij alles in zijn mond gaat stoppen heeft hij er volgend jaar denk ik meer aan..

Al weer 2 dagen tests aan het doen maar tot nu toe nog geen eisprong te zien!! Tenminste wel een licht streepje...maar hij moet even donker zijn of donkerder als de controle streep!

Daniëlle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven