Entertainment alle pijlers

Sure....

15-09-2014 00:08 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net naar een tv-serie te kijken (Dexter) en ja, ik weet het...het ís maar televisie, maar er worden zulke domme fouten gemaakt. Afdeling Moordzaken is toegankelijk voor iedereen, alles kan binnenlopen op een afdeling wat strikt genomen beveiligd zou moeten zijn (dossiers liggen op het bureau, vreemden kunnen zo in het systeem) etc.

Dit deed me denken aan een topic jáááren geleden over onwaarschijnlijkheden in films/series. Dingen waarvan je denk:"Jáááá hóór...tuurlijk kan dat!" Door een buis in het plafond ontsnappen, Rambo die geen kick geeft als hij van 10 meter naar beneden springt maar die doodgaat van de pijn als de heldin zijn sneewondje dept met een klein beetje jodium, etc.

De gebruikelijke onzin dus. Ik kan dat oude topic helaas niet vinden dus vandaar een nieuw topic: wat zie jij zoal aan onzin voorbij komen waarvan je al kauwend op je popcorn denkt:"Sure...net het echte leven..."?

PS: als je dat oude topic vindt, plaats dan een linkje svp (moeite waard om terug te lezen, was erg hilarisch!)
quote:loetje84 schreef op 15 september 2014 @ 11:31:

Ik heb vaak als ik iets kijk dat ik de logica er niet van begrijp.

Zo bijvoorbeeld met de hobbit (geloof deel 1)

Maakt de hobbit met zijn vrienden een hele reis en uiteindelijk komt er een grote vogel die ze naar de berg vliegt.... Ik denk dan hadden ze ook wel gelijk kunnen doen! Jaja ik weet dat het dan een korte film wordt ?

Of de film Pompeii waarin de vulkaan aan het uitbarsten is en ze nog steeds even gaan vechten ipv hun eigen leven redden.

Het valt me ook op dat in vele films uit de oudheid het woord b*tch gebruikt wordt. Vind ik ook erg bijzonder....

Personage stormt kantoor binnen en de persoon die ze op dat moment moeten spreken is ALTIJD aanwezig. Nooit dat ze binnenstormen met het verschrikkelijke afgrijselijke nieuws en dat er....niemand zit.
Oh ja, bellen en dan dat verbinding wordt verbroken. En dan nog 5 minuten door de telefoon schreeuwen:"Hello! Are you there!?!Johnny! Hello! John, answer me! Hello!" Dat hoor je toch meteen, dat er opgehangen is of eh.....
quote:ikeaverslaafde schreef op 15 september 2014 @ 11:34:

En iedereen praat altijd correct Engels, ook al spelen de acteurs mensen uit andere landen. Ze weten ook precies hoe ze Engelse spreekwoorden en uitdrukkingen moeten gebruiken. (Die zijn juist zo moeilijk in andere talen.)Tenzij je Mexicaanse/Puertoricaanse/Cubaanse illegaal moet spelen. (en dan zijn ze altijd verdachte in de moordzaak of huishoudelijk personeel) Dan moet er in ene een tolk bij.
quote:honeymoonquiz schreef op 15 september 2014 @ 09:59:

Gister nog zat ik die serie Nieuwe Buren te kijken. Actrice was bevallen van een prematuur babietje (denk ik want lag in couveuse maar het begin heb ik gemist), er vielen me al een paar dingen op.

Moeder zat in het ziekenhuis te kolven (ok, geloofwaardig), maarrrr uiteraard met de kolf discreet onder het ziekenhuisnachthemdje (ik dacht dat je, tenzij vlak voor of na een operatie, gewoon je eigen kleren aanhebt, maar goed) en volgens mij zaten er ook geen slangetjes of apparaat aan het kolfgebeuren vast. Dat terwijl de verpleegster op een halve meter afstand toezicht stond te houden. Moeder praatte tegen de verpleegster (ik voel me net een koe) maar de verpleegster zei niets terug, negeerde haar compleet, pakte de melk en verdween. Ik vond dat zo'n idiote scene...Die hele bevalling en daarna vond ik zeer ongeloofwaardig. Een paar dagen (onduidelijk hoe lang precies, maar heel snel) rent ze hard door het hele ziekenhuis. En ik vond het kindje er toch vrij groot uitzien voor een baby wat 10 weken te vroeg was geboren.
Baby's komen ook altijd spic en span uit de baarmoeder. Even twee keer over het gezichtje vegen en de 6 maanden oude baby wordt liefdevol in de armen van de kersverse moeder gelegd.

Ik vind dat de vrouwelijke detectives in series vaker naar de wc moeten gaan. Alleen de mannelijke hoor je zeggen:"I have to take a leak." Is stoer, macho en mannelijk enzo.
Als mensen in een film een mail krijgen dan verschijnt die mail altijd letter voor letter op het scherm, alsof die mail ter plekke wordt getypt. Het is dan meestal een heel kort mailtje, maar wat als je een lange mail ontvangt?

Wat ik ook altijd raar vind is dat artsen lopend in de gang informatie delen, vaak komen ze al pratend aanlopen als de scène begint. Normaal neemt een arts je neem ik aan even mee naar zijn kamer en begint dan met praten.

Wat ik in romantische series en films altijd heel irritant vind is dat er dan een enorm suf misverstand is, maar dat de (vaak vrouwelijke) hoofdpersoon er zo van overtuigd is dat dat klopt dat ze zes maanden niet het verhaal van de ander wil aanhoren, om er dan uiteindelijk achter te komen dat het allemaal op een fout berust en vervolgens veel moeite moet doen om de relatie weer goed te krijgen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er echt mensen zijn die zo koppig zijn.

Ook frappant: dan kennen twee mensen elkaar net, zijn nog aan het daten, dat gaat dan al meteen fout, na veel gezeik komen ze weer bij elkaar en dan gaan ze meteen trouwen.

Of dat alles rozengeur en manenschijn en helemaal perfect is en dan is het: 'Sorry, het werkt gewoon niet tussen ons' zonder dat daar ook maar één logische verklaring voor wordt gegeven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Sensy12 schreef op 15 september 2014 @ 12:09:

Baby's komen ook altijd spic en span uit de baarmoeder. Even twee keer over het gezichtje vegen en de 6 maanden oude baby wordt liefdevol in de armen van de kersverse moeder gelegd.

Vind je het erg dat ik dat niet zo erg vind?
quote:Deedot schreef op 15 september 2014 @ 11:07:

Als kinderen gaan slapen (in de altijd superleuke slaapkamer) is dat bijna altijd op de begane grond met de gordijenen èn het raam open. No way dat mijn kind zo slaapt.

Het is dan ook altijd volle maan. Als het een enge film is staat er altijd nèt iets te dicht bij het huis een oude krakende boom die met de takken langs de muur schuurt.

Soms is het gewoon niet leuk om te kijken. Ik heb net een serie gekeken in de vakantie Body of Proof. ME altijd op Prada en Blahniks naar de crime scene. Kijkt 1 minuut en drenteld dan weer weg. Autopsie is ook zo vreselijk onrealistisch. Ze heeft een moeder en een kind wat om de haverklap in haar kantoor op haar zitten te wachten. Zonder bezoekerspasje opgespeld.Body of Proof kijk ik echt niet, erger me dood aan dat mens op haar hoge hakken en handtasje!
quote:ikeaverslaafde schreef op 15 september 2014 @ 12:18:

[...]

Vind je het erg dat ik dat niet zo erg vind? Ik hoef die smurrie ook niet te zien, maar het is zo lekker nep
Man en vrouw die morgens wakker worden en dan uitgebreid gaan zoenen. Ga eerst je tanden poetsen denk ik dan
Trouwens, naast Castle is het bij The Mentalist ook altijd de man die zaken oplost in plaats van de vrouwelijke rechercheur.
Sowieso dat hoofdpersonen altijd loeidure kleren en schoenen en leefstijl hebben. Carrie van SATC heeft vooral in de eerste seizoenen van de serie alleen haar column als inkomen, die zal best bovengemiddeld goed betalen, maar niet zo goed dat je een megagrote inloopkast vol dure designkleding kan hebben, een appartement in hartje Manhattan, iedere dag kan gaan lunchen, duur uit eten met vriendinnen, naar allerlei feestjes. Het kan gewoon niet op.

Ze kan op een gegeven moment niet eens haar huis betalen, daar leent ze dan geld voor van Charlotte die haar verlovingsring daarvoor verkoopt, maar het komt niet in haar op om haar uitgavepatroon een beetje aan te passen.
quote:Sensy12 schreef op 15 september 2014 @ 00:52:

Wat in bijna alles films/series voorkomt: personage toetst nummer in, houdt telefoon aan het oor en meteen:"Yeah, it's me. Listen up..." WTF? Dat ding moet aan de andere kant toch eerst overgaan?Ze weten ook altijd alle telefoonnummers van iedereen direct uit hun hoofd! Zo slim! Of iedereen (ook mensen die ze net kennen) staatt onder sneltoets.
quote:sirens schreef op 15 september 2014 @ 01:15:

Jaa, in prison break stoor ik me hier zo aan he. Dan springt hij vanuit een luchtpijp zo naar de onderkant van een grote tank die iets van 10m onder water staat. Met welke natuurkundige wetten is dat mogelijk zeg?

En er wordt gerust door een aantal grote kerels een aantal meter afgedaald aan een dun, nylon touwtje. De gemiddelde mens zou daar dikke brandwonden aan over houden, maar hier vluchten ze vrolijk verder.Prison Break zit hier barstens vol mee inderdaad en het wordt met het seizoen erger. Beetje jammer.
Klopt niet helemaal Susan; je ziet Carry in een paar afleveringen in tweedehands winkeltjes shoppen en Charlotte bracht haar loeidure schoenen terug want ze wilde sparen voor een huisje in The Hamptons. Samantha liegt en bedriegt om een dure Birkintas te bemachtigen, waar ze later de volle pond voor betaald en ik zou ook niet pleased zijn met een rib uit mijn lijf. Enige wat ik me afvraag, is waar ze de tijd vandaan halen om samen te ontbijten, lunchen, brunchen en dineren.
quote:sirens schreef op 15 september 2014 @ 01:15:

Jaa, in prison break stoor ik me hier zo aan he. Dan springt hij vanuit een luchtpijp zo naar de onderkant van een grote tank die iets van 10m onder water staat. Met welke natuurkundige wetten is dat mogelijk zeg?

En er wordt gerust door een aantal grote kerels een aantal meter afgedaald aan een dun, nylon touwtje. De gemiddelde mens zou daar dikke brandwonden aan over houden, maar hier vluchten ze vrolijk verder.Deze post had ik gemist; inderdaad dat vrolijk verder vluchten en dat tig seizoenen lang. En ik geloofde het direct: hele ontsnappingsplan op je rug laten tatoeëren, broer aanwijzingen laten volgen en je bent zo vrij. Maar eerst dingen doen waar een normaal mens van op de intensive care komt te liggen of ter plekke doodgaat, maar jij niet hoor, jij kan lekker wegrennen met je hele lijf én geest nog intact.
quote:mika65 schreef op 15 september 2014 @ 12:20:

[...]

Body of Proof kijk ik echt niet, erger me dood aan dat mens op haar hoge hakken en handtasje!Ik keek het bij gebrek aan beter in de vakantie. Gelukkig ben ik er nu klaar mee.
quote:Sensy12 schreef op 15 september 2014 @ 12:34:

Klopt niet helemaal Susan; je ziet Carry in een paar afleveringen in tweedehands winkeltjes shoppen en Charlotte bracht haar loeidure schoenen terug want ze wilde sparen voor een huisje in The Hamptons. Samantha liegt en bedriegt om een dure Birkintas te bemachtigen, waar ze later de volle pond voor betaald en ik zou ook niet pleased zijn met een rib uit mijn lijf. Enige wat ik me afvraag, is waar ze de tijd vandaan halen om samen te ontbijten, lunchen, brunchen en dineren.Dat is waar, maar zelfs dan kan ik me niet voorstellen dat ze zich alle dingen die ze wel doet kan veroorloven van het geld van die column. Dat zij zoveel tijd heeft snap ik nog wel, want volgens mij heeft ze naast die column geen werk en Charlotte stopt ook al vrij snel in de serie met werken. Van Miranda en Samantha is het inderdaad wel wonderlijk, zij hebben heel drukke banen, vooral Miranda.
quote:blijekip schreef op 15 september 2014 @ 12:31:

[...]

Ze weten ook altijd alle telefoonnummers van iedereen direct uit hun hoofd! Zo slim! Of iedereen (ook mensen die ze net kennen) staatt onder sneltoets.Ik hoor vaak maar 3 biepjes ofzo als ze een nummer intoetsen. Korte nummers, makkelijk te onthouden
quote:Susan schreef op 15 september 2014 @ 12:42:

[...]

Dat is waar, maar zelfs dan kan ik me niet voorstellen dat ze zich alle dingen die ze wel doet kan veroorloven van het geld van die column. Dat zij zoveel tijd heeft snap ik nog wel, want volgens mij heeft ze naast die column geen werk en Charlotte stopt ook al vrij snel in de serie met werken. Van Miranda en Samantha is het inderdaad wel wonderlijk, zij hebben heel drukke banen, vooral Miranda.Het is ook echt over the top, maar de schrijvers doen wel hun best om het allemaal een heel klein beetje te nuanceren. De tijd om elkaar zo vaak en zo lang te zien.... Even off topic op mijn eigen topic: die serie spoorde veel vrouwen aan om ook zulke vriendinnengroepjes te vormen, zag zelfs een docu daarover en vond het ehm...apart zeg maar. TV is maar tv en toch sluipt het er in dat het echte leven dan ook maar zo moet zijn.
"maar" is mijn stopwoordje. In elke zin prop ik wel een paar maartjes tussen.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 15 september 2014 @ 10:18:

Dat ze zich altijd helemaal te pletter schrikken van een hand op en schouder. Dat meestal van hun maatje is die ook mee liep.Maar daarna zijn ze opgelucht en DAN komt de echte moordenaar tevoorschijn!
quote:Sensy12 schreef op 15 september 2014 @ 12:43:

[...]

Ik hoor vaak maar 3 biepjes ofzo als ze een nummer intoetsen. Korte nummers, makkelijk te onthouden Ze zitten allemaal onder de voorkeurstoetsen!
En toch met alle ergernissen van dien kijk ik heel graag series/films en tijdens het kijken ben ik helemaal niet bezig met iets wat wel of niet zou kunnen.

Zo vind ik het volkomen geloofwaardig dat je zombies met een kruisboog neer moet schieten

(wat ik dan niet geloofwaardig vind is dat een kapsel 3 seizoenen hetzelfde blijft )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven