Gezondheid alle pijlers

Nog nooit zo graag ongesteld willen worden...

15-09-2014 14:26 12 berichten
Waarschijnlijk ben ik gewoon te ongeduldig, maar ik word er gek van. Ben nog steeds niet ongesteld na de geboorte van mijn zoon 3,5 maand geleden. Ik geef flesvoeding, dus het ligt niet aan het feit dat ik borstvoeding geef (ik weet dat het dan wat langer uitblijft).

Het is op zich niet iets waar ik nou bijzonder graag naar uit kijk, ware het niet dat ik al weken last heb van allerlei klachten die ik normaal gesproken altijd had vlak voor mijn menstruatie. Buikpijn, hoofdpijn, stemmingswisselingen, acné en al dat soort ellende. Iedere keer denk ik, nou komt het maar dan gebeurt er niets. Ook wil ik graag weer aan de pil beginnen, maar de gyneacoloog heeft me sterk aangeraden te wachten tot ik weer een menstruatie heb gehad (wat ik een logische gedachte vind).

Voor de zekerheid ook maar een zwangerschapstest gedaan (ook al hebben we geen onbeschermde seks gehad) maar die was gelukkig negatief.

Maak ik me druk om niets of zijn er meer dames waarbij het zo lang duurde (die geen borstvoeding geven/hebben gegeven)?

(Afspraak bij de huisarts staat al ;), assistente klonk ook enigszins verbaasd dat ik nog geen menstruatie had gehad.)
Alle reacties Link kopieren
quote:trisquelle35 schreef op 15 september 2014 @ 14:26:

Maak ik me druk om niets of zijn er meer dames waarbij het zo lang duurde (die geen borstvoeding geven/hebben gegeven)?

(Afspraak bij de huisarts staat al ;), assistente klonk ook enigszins verbaasd dat ik nog geen menstruatie had gehad.)Blijkbaar is je lichaam gewoon nog niet klaar om weer 'vruchtbaar' te zijn, mooi zelfbeschermingsmechanise
quote:lilalinda schreef op 15 september 2014 @ 14:42:

[...]

Blijkbaar is je lichaam gewoon nog niet klaar om weer 'vruchtbaar' te zijn, mooi zelfbeschermingsmechaniseHoho, niet ongesteld betekend niet dat je niet vruchtbaar bent. Kans om zwanger te worden is nu gewoon aanwezig net zoals als je wel ongesteld wordt en geen pil oid gebruikt.
quote:gordijn87 schreef op 15 september 2014 @ 14:48:

[...]

Hoho, niet ongesteld betekend niet dat je niet vruchtbaar bent. Kans om zwanger te worden is nu gewoon aanwezig net zoals als je wel ongesteld wordt en geen pil oid gebruikt.en daarom zette ik vruchtbaar tussen haakjes
To, hier een beetje hetzelfde. Hier na bijna 12w ook nog niet echt ongesteld naar wel heel veel kwaaltjes die ik ook altijd voor een menstruatie had (menstruatiekrampen, puistjes, hoofdpijn etc). Ik ben al weken op en af licht aan het vloeien. Heb een ks gehad en na een week of 3 was het vloeien over. Bij 7 weken begon het ineens weer. Dan weer een paar dagen niks en dan ineens weer dagen alleen bij het afvegen zeg maar. Heb ook een afspraak bij de huisarts staan nu. Ben benieuwd.
Hey,

Heb je lang na gebloed na je bevalling, ik had dat nl ( 9 weken) en blijkbaar was dat niet meer alleen nabloeden maar zat daar ook gewoon een menstruatie bij volgens de gynaecoloog

Misschien dat dat bij jou ook het geval was

daarna waren mijn regels ook niet direct weer stipt op tijd zoals ervoor
Ik had na 6 maand nog geen menstruatie. (flesvoeding vanaf dag 1) Heb toen voor de zekerheid maar een zw test gedaan en die was negatief. Ik had geen zit om nog langer te wachten dus ben ik maar weer aan de pil gedaan want we zagen de condooms niet meer zo zitten.. Ik zou me er niet zo druk over maken.
Kissyfur02: fijn, herkenning! Succes bij de huisarts.

Fenella: nee, niet erg lang gevloeid, na een week of 4 was het echt over. Wel een slimme opmerking trouwens!

Engeltje86: ik zit ook op het punt om gewoon toch maar de pil weer te slikken. Inderdaad het gedoe met condooms zat en ben de puisten ook zat (die had ik nooit toen ik de pil slikte). Maar de gyneacoloog raadde het erg af, grote kans dat het een 'zooitje' wordt, hele lange onttrekkingsbloedingen etc.
Ik heb het net even gegoogled en ik kwam uit op forums en andere "medische sites" en daar las je toch dat het bij vrouwen die flesvoeding geven meestal na acht weken weer op gang komt maar dat het zeker geen uitzondering is als het enige maanden duurt eer je cyclus weer op gang komt. Ze spraken zelfs over periodes van 3 tot 6 maand dus denk ik echt niet dat je je zorgen hoeft te maken ze
Eenmaal aan de pil, kreeg ik gewoon een pilbloeding na de 1e strip. Was normaal, net als voor de zwangerschap.
Ik denk zelf ook dat het niets ergs is maar toch even voor de zekerheid (hier ook fv trouwens). Hoorde laatst een aantal verhalen waarbij nog wat placentaresten waren achtergebleven Dua dat was eigenlijk de reden dat ik toch de ha heb gebeld omdat ik nu weer blijf vloeien (op en af).

Wanneer ga jij naar de ha to?
Kissyfur02: ik ben vrijdag bij de huisarts geweest. Niet voor niks want hij heeft overlegd met de gyneacoloog en beiden vonden het wel lang duren, dus heb 6/10 een afspraak bij de gyneacoloog, ben benieuwd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven