Gezondheid alle pijlers

Haat/liefde: maandverband of tampons?

28-01-2014 23:35 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik freewheel met beide producten. Tampons overdag/werk. Thuis en snachts vind ik maandverband prettiger. Maar het zit me toch in de weg. En toch blijf ik het gebruiken, voelt prettiger dan alleen maar tampons te gebruiken. Misschien omdat je het meer in de gaten kan houden? Want als je te weinig vloeit zijn tampons niet prettig.

Herken je dat ook?
quote:femselien schreef op 29 januari 2014 @ 10:03:

Of dat je wel het touwtje eruit trekt maar niet de tampon, EvaViva... Nooit gebeurd overigens, maar toch.

Ik draag soms vlak voor de menstruatie inlegkruisjes omdat het dan het heftigst is. Toen ze een keer op waren heb ik inderdaad met een dubbelgevouwen wc papiertje rondgelopen en dat was echt een ontzettend slecht idee. Het verplaatst zich en bleef plakken waar het niet hoorde te plakken. Je wisselt ze dus niet zomaar even om wanneer het nodig is.

Er staat in de gebruiksaanwijzing ook dat je altijd voor het inbrengen even aan het touwtje moet trekken, ik heb wel een paar keer bij een eigen merk tampon gehad dat gewoon de hele tampon binnenstebuiten keerde en 1 keer een los touwtje.

Wc papiertje wel eens uit nood gebruikt maar meestal had ik daarna juist stukjes wc-papier vastzitten...

quote:zas schreef op 28 januari 2014 @ 23:54:

Ik gebruik het liefst tampons, maar ben meestal zo erg ongesteld, dat die vaak niet afdoende zijn. Daar komt bij, ik verlies vaak enorme stolsels, ik ben altijd een beetje "bang" dat als ik tampons gebruik, dat die stolsels als het ware achterblijven. Iemand dezelfde ervaring?

Ja, ik heb het heel erg gehad met stolsels, maar stolsels vallen er vanzelf wel uit, niet bang voor zijn.

Ik gebruik al vanaf mijn eerste menstruatie tampons, gatver wat voelt maandverband vies...

Na de geboortes van mijn kinderen en miskramen, essure en novasure moest ik wel maandverband gebruiken... Ik vloeide na de bevallingen altijd minstens zes weken, bij twee kinderen zelfs vier en vijf maanden...

Ik was altijd vreselijk ongesteld, mijn baarmoeder trekt niet goed samen, dus én veel en ook lang, voor de kinderen 8 dagen, de laatste jaren 14 dagen. Hierop is mijn baarmoederslijmvlies verwijderd (novasure). Helaas is niet al het slijmvlies weg dus ik wordt nog wel ongesteld, wel een heel stuk minder, dat ik na jaren superplussen, afkan met een minitampon en inlegkruisje ipv maandverband. Inlegkruisje voelt niet vervelend gelukkig. Helaas is het wel zo dat omdat mijn baarmoeder niet goed samentrekt, ik ongesteld wordt, daar twee dagen bij vloei, dan een paar dagen niet en dan kan zomaar weer een paar dagen vloeien doordat het afgestootte bloed in de baarmoeder blijft zitten. De gyn geeft mij in overweging om toch mijn baarmoeder te verwijderen maar dat vind ik lastig...

Maar goed, tampons dus ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hebben jullie goede ervaringen met huismerken? Ik koop toch altijd maar OB en Allways, maar die zijn echt wel duurder.
Een jaar of 10 geleden gebruikte ik altijd de tampons van het Kruidvat. Super tevreden.

Gelukkig ben ik verlost van de menstruaties dus niet meer nodig.
Ik zou zo graag alleen nog maar tampons gebruiken, maar ik lek binnen no time, ongeveer een half uur, door helaas... (en niet omdat ik de goede maat niet heb, maar omdat hij dan al vol is)

Ik heb last van extreem bloedverlies en dus draag ik kraamverbanden. Ook heel erg helaas, smerig en een dik verband. Jakkes.
Ik gebruikte altijd tampons. Prettiger dan zo'n kleffe lap tussen je benen nu 1,5 maand aan de prikpil en niet meer ongesteld geweest, hopelijk blijft dat zo!
quote:ilsehgl schreef op 15 september 2014 @ 16:09:

Hebben jullie goede ervaringen met huismerken? Ik koop toch altijd maar OB en Allways, maar die zijn echt wel duurder.Waar jullie op reageren is oud. Dit is de nieuwe vraag
Maandverband. Daarbij kun je tenminste zien hoe vol ze zitten. Tampons vind ik zo'n gedoe en pijnlijk om ze eruit te halen. Zit ook niet graag aan mijn vagina. Vroeger gebruikte ik wel om mee te kunnen gaan zwemmen met vriendinnen. Nu kan ik wel een paar dagen wachten, aangezien die contacten verwaterd zijn.

Vooral in de zomer douche ik dan 2 keer per dag. Goed te doen hoor.
Ik gebruik alleen maar tampons, maakt niet uit welk merk, ik heb er toch maar hooguit 3 per dag nodig.

's Nachts gebruik ik niks.

Maandverband vind ik heel vies aanvoelen.

Cup heb ik geprobeerd, maar was helaas geen succes (ik kreeg hem er niet goed in, ik had een kleine maar alsnog kwam de onderkant eruit).
Helaas moet ik beide gebruiken ,maandverband en tampons dus, zelfs met de grootste tampons lek ik binnen een uur door zonder maandverband.snachts op zwaarste dagen wekker zetten om te verschonen en op een handdoek slapen.:(
quote:witbloempje86 schreef op 15 september 2014 @ 19:07:

Ik gebruik alleen maar tampons, maakt niet uit welk merk, ik heb er toch maar hooguit 3 per dag nodig.

's Nachts gebruik ik niks.Maandverband vind ik heel vies aanvoelen.

Cup heb ik geprobeerd, maar was helaas geen succes (ik kreeg hem er niet goed in, ik had een kleine maar alsnog kwam de onderkant eruit).Hoe doe je dat?

Hebben jullie goede ervaringen met huismerken? Ik koop toch altijd maar OB en Allways, maar die zijn echt wel duurder.

Nog maar een keer.

Wie reageert op deze vraag?

Ilse, misschien is het handiger hierover een nieuw topic te starten aangezien lezen voor sommigen moeilijk blijkt te zijn
quote:calvijn1 schreef op 28 januari 2014 @ 23:55:

Het gevoel van lekken als bij maandverband als je opstaat is echt een puberteittrauma

Dit.

Ik heb al in geen jaren maandverband gebruikt, yuk.
Hier nog iemand die de menstruatiecup gebruikt. Sinds ik geen tampons en maandverband meer gebruik, voelt het daar beneden een stuk rustiger (minder dreiging van infecties, droogte, geurtjes of wat dan ook).
quote:witbloempje86 schreef op 15 september 2014 @ 19:07:

's Nachts gebruik ik niks.

Maandverband vind ik heel vies aanvoelen.

Cup heb ik geprobeerd, maar was helaas geen succes (ik kreeg hem er niet goed in, ik had een kleine maar alsnog kwam de onderkant eruit).Doe ik ook vaak, 's nachts niks gebruiken. Als ik lig, komt er toch niks uit.
quote:pipootje schreef op 15 september 2014 @ 19:28:

[...]

Hoe doe je dat?

's Nachts bloed ik niet. Of het komt er in elk geval niet uit.

Heb een erg lichte menstruatie, het meeste bloed komt tussen 7 en 11 uur 's ochtends (en dan nog is het niet veel), de rest van de dag is het nauwelijks wat.
tampons! het gevoel dat je bloed voelt lopen... bah

Hebben jullie goede ervaringen met huismerken? Ik koop toch altijd maar OB en Allways, maar die zijn echt wel duurder.Ik gebruik tampons en inlegkruisjes van de Aldi of van het Kruidvat. Bevallen allebei prima.
Nothing happens for a reason
quote:femke_leest schreef op 15 september 2014 @ 19:35:

[...]

Doe ik ook vaak, 's nachts niks gebruiken. Als ik lig, komt er toch niks uit.Wauw! Ik heb de eerste nachten de grootste tampon in, het grootste maandverband, soms twee onderbroeken en een trainingsbroek, en dan is het rennen naar de wc smorgens
Alleen maandverband, met tampons trek ik mijn binnenvoering eruit en als er watjes achter blijven heb ik gelijk een schimmelinfectie.
3 dagen mini tampons rest van de week een inleg kruisje ben maar heeeel licht ongesteld, gebruik 3 tampons per dag en doe een jaar met een doosje mini tampons

Slik de trigynon pil na 2 zwangerschappen
Wat een boel mensen die gezegend zijn met zo weinig bloedverlies. s Nachts niks gebruiken is echt geen optie jammergenoeg. En overdag de eerste paar dagen beiden: tampon + maandverband.
Lezen is iets wat velen hier kunnen leren:)

Nogmaals de vraag die nu gesteld wordt:

Ik koop over het algemeen Allways, met vleugels, die voor de nacht, die zijn extra lang. Ik heb toch de ervaring met huismerken dat het absorptievermogen niet zo groot is, ik weet niet waarom dat zo is.

En ik heb kraamverbanden, die uit zo'n pakket, die koop ik bij de apotheek, in zo'n groot pakket. En ik bestel ze soms bij via internet. Ik weet niet welk merk, geen zin om te kijken, ik geloof Heltiq.
Ik heb wel eens huismerken geprobeerd vroeger, maar ze plakken minder vind ik, of ze lekken sneller door. Ik ben zwaar ongesteld de eerste paar dagen, dus heb echt wel goede bescherming nodig (elke anderhalf uur lek ik door een superplus heen, daarom eerste dagen ook nog maandverband). 's Nachts gebruik ik ook een tampon plus nachtverband. In de ochtend heel snel naar het toilet (gaat bij mij niet zo snel, want dan op krukken), maar gaat dan toch vaak mis). Maar huismerk kost vaak de helft...zijn ze inmiddels beter dan een paar jaar geleden?
Ik gebruik altijd maandverband. Tampons doen pijn als ik die eruit moet trekken, geeft een stekend gevoel in mijn buik. En ik vind het niet zo fris om mijn vinger zo ver er in te moeten steken met al dat bloed. Ik vind maandverband ook gewoon prettiger. Maar ik ben maar eens in de 3 maanden ongesteld en dan 2 dagen redelijk erg en dan is het alweer over zowat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven