Gezondheid alle pijlers

Haat/liefde: maandverband of tampons?

28-01-2014 23:35 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik freewheel met beide producten. Tampons overdag/werk. Thuis en snachts vind ik maandverband prettiger. Maar het zit me toch in de weg. En toch blijf ik het gebruiken, voelt prettiger dan alleen maar tampons te gebruiken. Misschien omdat je het meer in de gaten kan houden? Want als je te weinig vloeit zijn tampons niet prettig.

Herken je dat ook?
nee, heb een implanon en ben al jaren niet meer ongesteld
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op dinsdag 28 januari 2014 23:36 nee, heb een implanon en ben al jaren niet meer ongesteld

Valsspeler! ;)

Hoe werkt zoiets trouwens? Ben je dan nooit ongesteld? Hoe betrouwbaar is het?
Nee, heb een menstuatiecup, ideaal!
Nee, ik herken het niet. Ik gebruik alleen tampons, met voor de zekerheid (en voor lichte dagen) een inlegkruisje. Maandverband vind ik verschrikkelijk! Je voelt de hele tijd dat je aan het lekken bent en het stinkt ook nog.
Ik vind maandverband ook zo ontzettend vies en onhygiënisch.

Begrijp ook niet dat vrouwen ze gebruiken, idem voor inlegkruisjes brrrr....
Frankly my dear, I don"t give a damn
Aleen tampons. Vind maandverband vies en voelt als zo'n dikke plak tussen je benen.
quote:Valsspeler! ;)

Hoe werkt zoiets trouwens? Ben je dan nooit ongesteld? Hoe betrouwbaar is het?

Je krijgt een staafje ter grootte van een halve lucifer aan de binnenkant van je bovenarm. Mijn eerste kon ik nog voelen zitten als ik goed voelde, nr 2 en 3 (na 3 jaar vervangen) niet.

Ik ben nooit meer ongesteld geweest, maar dat gaat niet voor iedereen op.

Als hij correct is ingebracht (bij mij door de gyn ivm veel meer ervaring dan de huisarts) is hij betrouwbaar, je zou even moeten googlen voor het percentage.

Verder nooit last van gehad, geen pijn, geen ongemakken, geen stemmingswisselingen oid.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Altijd tampons. Ik vind maandverband/inlegkruisjes ontzettend onhygienisch aanvoelen en dat komt vooral ook omdat ik met de jaren steeds heftigere menstruatie heb.
wij slapen nooit.
Hier een mirenaspiraal en al 2 jaar niet ongesteld. Dus ook van t ellendige gedoe af met maandverband en tampons. Heerlijk
Ik begrijp jullie weerstand tegen maandverband. Al heb ik nooit last van geurtjes.

Met tampons heb ik het idee van binnen uit te drogen ofzo en door af te wisselen geef ik het daar wat rust. B

Maar feit blijft, die dingen zijn onhandig en zitten in de weg.
Voor mij een combinatie. Zeker sinds ik bevallen ben durf ik niet helemaal meer op de tampon alleen te vertrouwen maandverband is toch een extra zekerheid.
Ik deed altijd overdag tampons en s' nacht maandverbandje. Of als ik de deur niet uit hoefde, dan ook maandverband en dan met een van mn hele charmante menstruatie onderbroeken
Menstruatiecup. Eindelijk zonder lekken. Tampons vond ik vreselijk. Maandverband nog erger. Nooit meer grijp ik terug naar die ondingen.
Ik gebruik het liefst tampons, maar ben meestal zo erg ongesteld, dat die vaak niet afdoende zijn. Daar komt bij, ik verlies vaak enorme stolsels, ik ben altijd een beetje "bang" dat als ik tampons gebruik, dat die stolsels als het ware achterblijven. Iemand dezelfde ervaring?
Het gevoel van lekken als bij maandverband als je opstaat is echt een puberteittrauma
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:EccentricGirl schreef op 28 januari 2014 @ 23:52:

Menstruatiecup. Eindelijk zonder lekken. Tampons vond ik vreselijk. Maandverband nog erger. Nooit meer grijp ik terug naar die ondingen.Wat is dat? En vooral: hoe kom je daar aan?
quote:incognia schreef op dinsdag 28 januari 2014 23:56 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="EccentricGirl in "Haat/liefde: maandverband of tampons?"" class="messagelink">EccentricGirl schreef op 28 januari 2014 @ 23:52</a>:</b>

Menstruatiecup. Eindelijk zonder lekken. Tampons vond ik vreselijk. Maandverband nog erger. Nooit meer grijp ik terug naar die ondingen.</div></blockquote>Wat is dat? En vooral: hoe kom je daar aan?

Een hele wiki pagina :-)

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Menstruatiecup
Waar te koop:

http://home.tiscali.nl/cu ... anschaf.html#.Uug2r3ikrCQ
Tampons, altijd!

Ik word helemaal kriegel van maandverband, zo'n dik lapje daar met vreselijk plakdingen waar ik totaal té onhandig voor ben. En als je het even áan' hebt voelt t zo... iewl. Om nog maar te zwijgen over het verwijderen. Onhygiënisch blegh.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik vraag me wel af bij zon menstruatiecup hoe je dat dan doet als je op een openbare wc bent. Daar heb je meestal de wastafels buiten de toiletten. Mij lijkt dan ook dat je niet even naar buiten loopt om je cup uit te spoelen, maar hoe dan wel?
Nu niets, ik ben zwanger, maar tot voor kort een cup! Ik ben er ongeveer een jaar geleden mee begonnen op aanraden van medeforumsters.

Ideaal! Je droogt niet uit door de watten in de tampons en geen geurtjes.

Openbare toiletten, hoefde ik niet te gebruiken. Een cup houdt tot 12 uur. Dus wisselen deed ik onder de douche of thuis op onze eigen wc.

Zodra het weer kan ga ik terug naar de cup!
Vroeger altijd tampons, nu zitten die ontzettend naar (sinds bevalling) Voel ze echt heel erg zitten.

Dus maandverband, maar dat stinkt en kreeg er irritatie van.

Nu heb ik wasbaar maandverband (fleece, bamboe) en geen irritatie en geen plastic lucht meer. Hele opluchting. Het is een noodzakelijk kwaad, eigenlijk is het allemaal goor
Ben een probleem geval. Ondanks halve baarmoederverwijdering wel elke twee weken dat gedoe, maar dan wel weinig bloedverlies. Tampons krijg ik ontstekingen van en maandverband stinkt maar gaat ook smetten. Dus indien nodig maandverband (als ik ergens naar toe moet) maar gelukkig voel ik het meestal aankomen en kan ik snel naar het toilet. Wat dat betreft hoop ik dat de overgang eens goed op gang komt.
quote:zas schreef op 28 januari 2014 @ 23:54:

Ik gebruik het liefst tampons, maar ben meestal zo erg ongesteld, dat die vaak niet afdoende zijn. Daar komt bij, ik verlies vaak enorme stolsels, ik ben altijd een beetje "bang" dat als ik tampons gebruik, dat die stolsels als het ware achterblijven. Iemand dezelfde ervaring?

Wat jij beschrijft heb ik tijdelijk gehad. Grootste maat tampons en een maandverband erbij, dan hield ik het net anderhalf uur vol. Het was zo erg dat ik er zelfs een fikse bloedarmoede aan overhield. Na doorverwijzing is er een inwendige echo gemaakt en bleek ik een myoom (vleesboom) te hebben. Dat ding is verwijderd en sindsdien heb ik weer een hele normale menstruatie. Misschien iets voor jou om uit te (laten) zoeken?

Overigens heb ik nooit het idee gehad dat die stolsels bleven zitten bij tampongebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven