Gezondheid alle pijlers

slaapprobleempje

17-09-2014 10:48 7 berichten
Goedemorgen!

Ik ben de laatste weken sochtends echt achterlijk vroeg wakker. Nu ben ik sowieso

al een ochtend mens en niet echt een uitslaper,

maar de laatste tijd ben ik standaard een uur vroeger wakker dan normaal.

Ik doe niks geks, ga niet veel vroeger naar bed dan normaal.

Ik probeer sochtends als ik zo vroeg wakker word wel wat te doen zodat ik later

(als ik daar tijd voor heb) nog wat kan slapen, maar dit lukt niet echt.

(heb daar ook het geduld niet voor)

Ik snap verder echt niet hoe dit nu ineens komt (miss. door stress...) en nog belangrijker, hoe ik er weer vanaf kom...

Ik moet zeggen dat in de zomer ik het ieder jaar wel een poosje heb, dat vroege wakker worden, maar dat is nu dan wel een beetje laat aangezien de zomer bijna voorbij is...

Herkent iemand dit en heeft iemand tips? Ik word er inmiddels wel een beetje dol van...

(voor de rust gebruik ik momenteel dat anti stress spul van dr. Vogel. Ik maak dat op al weet ik niet of het zin heeft. Weet iemand of st janskruid beter werkt?)
Alle reacties Link kopieren
Zolang je overdag niet rondloopt als een zombie zou ik me er niet al te druk over maken, dat geeft alleen maar stress en daar krijg je ook slapeloze nachten van.
verba volant, scripta manent.
Dit is typisch een "probleem" waar je gebruik van moet maken!

Sta op en begin de dag. Eerst een klein ontbijt, dan sporten, dan echt ontbijten. Tegen de tijd dat de rest van de wereld wakker is heb jij al gesport en twee keer ontbeten en kan je de hele wereld aan.

Het voordeel van 's ochtends sporten ipv 's avonds is dat je de hele dag de energie kan gebruiken die je ervan krijgt. (als je 's avonds sport lig je al snel hyper in bed, wat slecht slapen tot gevolg heeft). Ga niet idioot vroeg naar bed maar op je gewone tijd. Slaap je de volgende dag "uit" tot een uur of 7, dan had je de rust blijkbaar nodig. Ben je weer extra vroeg wakker, dan doe je het nog een keer op deze manier.
Bij mij gebeurt dit in stressvolle periodes. Ik kom wel in slaap maar word achterlijk vroeg (tussen 4 en 5 meestal) wakker. En dan ben ik ook klaarwakker. Ik heb geleerd dat me ertegen verzetten niet helpt en als de stressvolle periode over is dat het dan met slapen ook beter gaat. Als dat inderdaad de oorzaak is en je de bron van stress aan kunt pakken is dat misschien een oplossing.
Uggla: is idd. wel een goed tip. Op vrije dagen kan ik dat wel doen, doe ik ook al wel een beetje.

Op dagen dat ik werk is het niet handig. Wel een beetje raar, vanmorgen was het weer 5.15. Dan blijf ik wel in bed, beetje dommelen, katten wegduwen die vinden dat ze mogen knuffelen zodra ik wakker ben enz.

Echter tegen de tijd dat ik echt uit bed moest was ik nog zo sloom dat ik niet meer wilde...

Ja ik denk ook dat het stress is, diep van binnen of zo, want zo ontzettend veel stress heb ik ook weer niet. (een beetje...)

Dit gebruik ik op dit moment, al weet ik eerlijk gezegd niet of dat erg goed werkt...

http://www.webwinkeljadro ... Kios43z58ACFdMbtAoddzQAIg
Herkenbaar, ik word tegenwoordig ook om die tijd wakker. Inderdaad, blijven liggen doe ik niet meer om de reden die jij noemt: daar word ik alleen maar duffer van. Ik geniet van het uurtje rust voordat de rest van het gezin wakker wordt. En ik duim dat er weer een periode kom dat ik gewoon om 6.15 wakker word.

Misschien wil je nog een cursus meditatie doen? Dan zou dit wel het perfecte moment van de dag zijn
Zonder oorzaak geen gevolg
Volgens mij is het redelijk normaal dat je slaapbehoefte wat kan wisselen. Zolang het geen maanden duurt zou ik me niet te druk maken. Ik heb ook weleens periodes dat ik meer of minder slaap.

Trekt vanzelf recht. Misschien kan je 's avonds wat valeriaan innemen (Kruidvat heeft van die druppeltjes die je in een glas water kunt doen) Slaap je lekker op en mogelijk slaap je dan wat langer door?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven