Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde regels)

19-09-2014 13:58 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
-
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Snelle mods.
quote:StoraHuntur schreef op 20 september 2014 @ 19:21:

Beide genoemde forummers zijn niet van het "sugar coaten". Ik vind dit ook geen reden voor een ban, al heb ik niet alle reacties van Dubbeltje gelezen.

Ik wel.

En nee in mijn ogen waren de posts ook geen reden om te bannen. Dubbeltje heeft wel een zeer uitgesproken mening die gevormd is door de topics die Scamp op dit forum zelf opent. Dat kan en ik snap echt niet wat er in de mods aangepaste posts dan niet geschreven had mogen worden. Kan me wel indenken dat het haar woorden als keihard door Scamp ervaren werden. En ook dat kan .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 20 september 2014 @ 19:16:

Waarom die ban? Dubbeltje zei wat mij betreft hetzelfde als Elninjoo. Die laatste is zelfs nog wat 'harder' in haar communicatie dan Dubbeltje. Dus of ze moeten beiden een ban, of beiden niet.

Precies om wat de moderator zei: op de man spelen.

Het werd persoonlijk en érg negatief. Dus ik snap het wel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Poef
quote:Kurritsj schreef op 20 september 2014 @ 19:50:

[...]

Het werd persoonlijk en érg negatief. Dus ik snap het wel.Ik echt niet.
quote:ThunderassMan schreef op 20 september 2014 @ 19:50:

Ow, het is een infectie van marrokkanentopics.

*poets staf op*Al weg. (Waarom mis ik die toch steeds?)
quote:Enn schreef op 20 september 2014 @ 19:51:

[...]

Ik echt niet.Plus 1
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 20 september 2014 @ 19:24:

[...]

Ach kom nou Scamp. Ik snap heel goed hoe naar het voor je is. Maar dat je dit uit haar post haalt... Die ging over jouw omstandighedn en hoe dat voor een kind zou zijn. Ik ga er niet verder op in, want ik vind het hattstikke beroerd voor je allemaal.Nee, nee, dat was een andere post.
Ik vind sowieso het "op de man spelen" een beetje vaag. Ja, je reageert op TO, maar wanneer wordt iets op de man spelen?
Zo heb ik dat echt niet ervaren Kurritsj. Wat Enn ook al aangeeft.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Enn schreef op 20 september 2014 @ 19:51:

[...]

Ik echt niet.

Nouja, er kwam een benaming voor Scamp voorbij die valt onder de categorie schelden. En er werd gesuggereerd dat Scamp zichzelf in de loop van diverse topics tegenspreekt en zich zou schamen als mensen daar achter kwamen.

Dat is in elk geval op de man spelen. Of je dat nog toelaatbaar vindt of niet, is een tweede. Maar de reden van de ban matcht wel met wat er gebeurde.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Je mist niets Ismene: een lange brij van letters en woorden over de goddelijkheid van marrokkanen, uitgekotst over vele, vele topics.

En met enige regelmaat terugkerend.
Jammer dat ze de posts verwijderen na een ban. Anders had er beter nagepraat kunnen worden.
quote:Kurritsj schreef op 20 september 2014 @ 19:50:

[...]

Het werd persoonlijk en érg negatief. Dus ik snap het wel.Ik ben het best vaak eens met Dubbeltje hoor, maar ze kan wel erg bot zijn en soms weet ze niet van ophouden ook. Dus een beetje afkoelen kan wellicht heel geen kwaad, al heb ik haar laatste pareltjes niet gelezen eerlijk gezegd. Ik bedoel: sommige dingen kun je ook gewoon aardig zeggen, en met een beetje inlevingsvermogen en zo. En dat mist Dubbeltje een beetje zo af en toe.
Scamp deed toch hetzelfde naar Dubbeltje? Het was, zoals ik het las, actie-reactie. Alleen zij wiste haar post. En waar blijft Elninjoo dan in dit verhaal? Die was ook behoorlijk pittig, zoals altijd.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Dat woord wordt algemeen gebruikt hier op het forum als dat een reden gaat zijn om geband te worden kan de helft van het forum alvast afscheid gaan nemen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 september 2014 @ 19:55:

[...]

Ik bedoel: sommige dingen kun je ook gewoon aardig zeggen, en met een beetje inlevingsvermogen en zo. En dat mist Dubbeltje een beetje zo af en toe.Maar waar ligt die grens dan LV? En vooral : wie bepaalt wat wel en niet aardig is? Dat kan dus niet want het gaat hier om geschreven woorden die men zelf al lezend verklankt.
Geen idee of dit mag. Zo nee, dan haal ik het weg.

Dit was de post waar het om gaat:

---------

*poef*

-------------------
quote:Enn schreef op 20 september 2014 @ 19:56:

Dat woord wordt algemeen gebruikt hier op het forum Klopt. Misschien wordt niet alles gestaft. Of was het in combinatie met het andere wat op de man (vrouw) was.
@TAM, het houd je wel bezig hè, die piemols
quote:Kurritsj schreef op 20 september 2014 @ 19:58:

[...]

Klopt. Misschien wordt niet alles gestaft. Of was het in combinatie met het andere wat op de man (vrouw) was.Als ik geen dramaqueen meer mag schrijven hier dan zijn de mods in mijn ogen van het padje.
Scamp, haal dat weg, voor je eigen bestwil . En ja, dat vind ik een echte kutpost.
Scamp, ik heb nog een andere onder de knop staan.

Dat zal 1 posting later zijn. Ga het niet letterlijk quoten, heb het net al omschreven.

Het zal dus niet alleen een combinatie van dingen, maar ook een opeenvolging van berichten zijn geweest.
@scamp; ik ken d'r die voor minder geband worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven