Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde regels)

19-09-2014 13:58 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 20 september 2014 @ 20:16:

Juist dat tegengeluid is meerwaarde van dit forum. Hier krijg je hem ongezouten op je bord terwijl je in RL mss alleen krijgt waar je dan wellicht niet zoveel mee opschiet.Plus 1
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alles behalve in mijn echte leven haha.

Maar ik snap wat je bedoelt.

Ik kan best tegen opbouwende kritiek.

Niet tegen kutreacties.
Het is me verder nog niet duidelijk om welke reply het van dub ging. Kom hier te laat binnen vallen.
quote:Scamp schreef op 20 september 2014 @ 20:25:

Alles behalve in mijn echte leven haha.

Maar ik snap wat je bedoelt.

Ik kan best tegen opbouwende kritiek.

Niet tegen kutreacties.Ik vond het nogal meevallen met die kutreacties. Je werd wel op je forumgeschiedenis aangesproken. Dat kan bijna niet anders als je veel en persoonlijk post.
Ye ken.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 20 september 2014 @ 20:31:

[...]

Ik vond het nogal meevallen met die kutreacties. Je werd wel op je forumgeschiedenis aangesproken. Dat kan bijna niet anders als je veel en persoonlijk post.P,us 1
Pus 1? Mooie slip of the pen
Ye ken.
Hahahahaha
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Nou ik vind die dubbeltje niet altijd (eigenlijk nooit) sympathiek hoor..

Tegengewicht oke, afzeiken en terecht wijze.. Bleh! En ja dan een forummer wel een keer terug uit haar slof schieten, niet goed, wel begrijpelijk..
quote:larva schreef op 20 september 2014 @ 20:58:

Nou ik vind die dubbeltje niet altijd (eigenlijk nooit) sympathiek hoor..

Tegengewicht oke, afzeiken en terecht wijze.. Bleh! En ja dan een forummer wel een keer terug uit haar slof schieten, niet goed, wel begrijpelijk..Ik vind zoveel forummers niet sympathiek. Ik voor mij heb liever een directe forummer als Duppie die dr toetsenbord een keertje een douw geeft dan de subtiele sneren en draaierij van zgn vriendelijke forummers. Maar die ga ik ook niet staffen.
Ik ken Dubbeltje verder niet, misschien is dat het. Maar verder zie ik nog steeds niet waar het verschil met bijv. Elninjoo dan nou in zit. Die was nog harder in haar posts.
quote:Enn schreef op 20 september 2014 @ 20:13:

[...]

Tsja... ik snap je wel maar dat kan toch de leidraad niet zijn? Ook niet voor een mod.? Of ben ik nou stom? Ik vind ook niet iedereen even leuk en aardig reageren. Maar geen haar op mijn hoofd die daarom vindt dat iemand daarom dus maar niet meer mee mag praten. We zijn hier toch niet het buurttheeclubje waarvan je door het toewijzen van punten voor tact en vriendelijkheid permissie krijgt om te mogen thee drinken?Zo lang het gewoon bij je mening op een onaardige manier kenbaar maken niet nee. Maar die post die Scamp net weer heeft weggehaald ging natuurlijk alle perken te buiten. En dat is het probleem bij Dubbeltje: ze kent geen rem. Ze begint met haar mening kenbaar maken (op een onaardige manier, maar okee) en ze eindigt met regelrechte kutopmerkingen die kant noch wal meer raken. En ik vind het best wel okee dat ze nu een keer de pen op haar neus heeft gekregen, wat dat betreft.
Je krijgt ook niet gelijk een 48uurs ban he.. Dat betekend al 2 eerdere waarschuwingen in 3 mnd
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 20 september 2014 @ 21:01:

Ik ken Dubbeltje verder niet, misschien is dat het. Maar verder zie ik nog steeds niet waar het verschil met bijv. Elninjoo dan nou in zit. Die was nog harder in haar posts.

Tja, EN. Wie neemt EN nou nog serieus .

EN bleef in dit topic trouwens nog redelijk to the point, op de geheel bekende eigen wijze. Dubbeltje niet, die pakte Scamp persoonlijk aan. Dat zou ik als mod ook niet gepikt hebben.
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 september 2014 @ 21:02:

[...]

Zo lang het gewoon bij je mening op een onaardige manier kenbaar maken niet nee. Maar die post die Scamp net weer heeft weggehaald ging natuurlijk alle perken te buiten. En dat is het probleem bij Dubbeltje: ze kent geen rem. Ze begint met haar mening kenbaar maken (op een onaardige manier, maar okee) en ze eindigt met regelrechte kutopmerkingen die kant noch wal meer raken. En ik vind het best wel okee dat ze nu een keer de pen op haar neus heeft gekregen, wat dat betreft.En dat is meteen het verschil met Elninjo. Die blijft netjes.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 september 2014 @ 21:02:

[...]

En ik vind het best wel okee dat ze nu een keer de pen op haar neus heeft gekregen, wat dat betreft.Naja.. dan zal de ban in veler ogen meer dan terecht zijn niet? In mijn ogen niet. Ik ben blij dat we het gewoon kunnen zeggen wat we vinden. Ben je ook niet blij met een Napraattopic op deze wijze LV?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:larva schreef op 20 september 2014 @ 21:04:

Je krijgt ook niet gelijk een 48uurs ban he.. Dat betekend al 2 eerdere waarschuwingen in 3 mndEn jij weet waarom dubbeltje die twee waarschuwingen heeft gehad? Misschien wel voor ot of spammen, weet jij veel. Misschien is haar een ban aangenaaid, kan ook nog.
quote:Enn schreef op 20 september 2014 @ 21:06:

Naja.. dan zal de ban in veler ogen meer dan terecht zijn niet? Ik ben blij dat we het gewoon kunnen zeggen wat we vinden. Ben je ook niet blij met een Napraattopic op deze wijze LV? Ik ben ook blij!!
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 september 2014 @ 21:05:

[...]

Dat zou ik als mod ook niet gepikt hebben.

*off topic*

Nou, we missen je af en toe een beetje, hoor.
quote:hatsetats schreef op zaterdag 20 september 2014 21:07 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="larva in "Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde ..."" class="messagelink">larva schreef op 20 september 2014 @ 21:04</a>:</b>

Je krijgt ook niet gelijk een 48uurs ban he.. Dat betekend al 2 eerdere waarschuwingen in 3 mnd</div></blockquote>En jij weet waarom dubbeltje die twee waarschuwingen heeft gehad? Misschien wel voor ot of spammen, weet jij veel. Misschien is haar een ban aangenaaid, kan ook nog. Jaa hoor.. Loep haar anders eens..
Because we're happy! (Clap along if you feel like a room without a roof!)

quote:Marquise schreef op 20 september 2014 @ 21:09:

[...]

*off topic*

Nou, we missen je af en toe een beetje, hoor. Loopt pim pam pet bij de buren uit de hand?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:larva schreef op 20 september 2014 @ 21:09:

[...]

Jaa hoor.. Loep haar anders eens..Jaaaaaa hoooooorrrrr. Waarom zou ik loepen? Als we het over Scamp's forumhistorie hebben en hoe het tegen haar gebruikt kan worden dan is het angstvallig stil. Maar voor Dubbeltje geldt dit wel? Weird.
quote:Kurritsj schreef op 20 september 2014 @ 21:06:

[...]

En dat is meteen het verschil met Elninjo. Die blijft netjes. Je kunt veel van EN zeggen, maar netjes?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven