Apartheidsregime Amsterdam

02-10-2014 20:35 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgende week wordt een deel van het zwembad Mercator en Sportplaza in Amsterdam vrouw- en –als het even kan- kaffirvrij gemaakt teneinde moslimmannen ongestoord en gesubsidieerd te kunnen laten zwemmen. Een initiatief dat vanzelfsprekend wordt toegejuicht door de plaatselijke PvdA.

Het project 'Gouden Mannen' wil Marokkaanse en Turkse mannen van vijftig jaar en ouder uit hun isolement halen. Dit wil men doen door ze geïsoleerd te laten zwemmen. Voor de helft van de prijs die elke andere bezoeker betaald, de rest wordt bijgelegd uit belastingcentjes. Het is de bedoeling om het zwembad een keer in de week af te sluiten voor vrouwelijke mensendieren.

De Wet Gelijke Behandeling wordt hierbij doodleuk genegeerd. De VVD heeft inmiddels grote vraagtekens bij gezet bij dit idee dat niet misstaan had in het Zuid-Afrika van de jaren tachtig. Deze partij heeft vooral moeite met het feit dat er overheidsgeld wordt gestoken in een project dat in de basis discriminerend is. Raadslid Rik Torn wilt dat het stadbestuur zo snel mogelijk een einde maakt aan deze poppenkast.

Welzijnsorganisatie Kanata-brug snapt niets van alle ophef.

Bron: AT5
quote:korenwolf schreef op 05 oktober 2014 @ 16:53:

Nee, ik ga niet over de portemonnee van die Chinees.Goedzo. Ga dan ook niet lopen tetteren dat hij het geld best kan missen. Je ontwijkt het punt.
quote:pientjexxx schreef op 05 oktober 2014 @ 14:07:

[...]

Dus als ik het goed begrijp dan kun je straks op vertoon van je Turkse of Marokkaanse paspoort voor 2 euro zwemmen en als je met een Chinees paspoort komt dan betaal je de volle mep. Dat is toch jereinste discriminatie?

Inderdaad.

Bovendien ben je überhaupt niet welkom op dat uur, vanwege je verkeerde afkomst.
Okee, ik ben weg.

Nogmaals: discussie met argumenten is prima. Zou zelfs heel interessant kunnen zijn: is discriminatie op sekse, leeftijd of afkomst altijd verkeerd, in welke gevallen wel of niet, enz.

Maar dat is de bedoeling niet, het is gewoon stemmingmakerij en het zwartmaken van een bepaalde groep. Geen zin in.

Ik ben zwemmen. Doewie!
quote:korenwolf schreef op 05 oktober 2014 @ 17:32:

Nogmaals: discussie met argumenten is prima. Zou zelfs heel interessant kunnen zijn: is discriminatie op sekse, leeftijd of afkomst altijd verkeerd, in welke gevallen wel of niet, enz.

Maar dat is de bedoeling niet, het is gewoon stemmingmakerij en het zwartmaken van een bepaalde groep.

Deze en je laatste postings bewijzen inderdaad dat je argumenten op zijn. Nergens een inhoudelijk antwoord te bespeuren. En je laatste zin is alweer een aanname. Het geijkte zwaktebod.

Er wordt door deze club inderdaad gediscrimineerd op afkomst. Dat valt moeilijk te ontkennen.

Magoed, zwem ze. 'Doewie!'
Nousa, de organisatie heeft in interview AT5 al gemeld dat het voor alle immigrantenmannen bedoeld is. Dus ook voor de Chinees uit jouw voorbeeld.
Juist ja, het is voor alle migrantenmannen zegt iemand op TV. Vandaar dat de club eerder zo expliciet aangaf dat het alleen voor Marokkaanse en Turkse mannen is. Typefoutje natuurlijk:

Als je het kijkt wordt alles duidelijk:

http://www.at5.nl/tv/de-s ... msterdam/aflevering/16143
Ik had 't toevallig net gezien.

Door de publiciteit hebben ze het verhaal her en der wat aangepast en wordt gezegd dat ze eigenlijk doelen op alle migrantenmannen. Maar op hun website is toch echt duidelijk te zien dat hun informatiefolders slechts twee vertalingen bevatten: Turks en Arabisch.

.
quote:Noesa schreef op 05 oktober 2014 @ 18:09:

Door de publiciteit hebben ze het verhaal her en der wat aangepast en wordt gezegd dat ze eigenlijk doelen op alle migrantenmannen. Maar op hun website is toch echt duidelijk te zien dat hun informatiefolders slechts twee vertalingen bevatten: Turks en Arabisch.

.Die mensen wonen daar. Er wonen iets meer dan 14000 Marokkanen en iets meer dan 9000 Turken. Je kunt het natuurlijk ook in het Russisch laten vertalen, voor de 63 Russen uit de wijk, of in het Japans, voor de 39 Japanners, of in het Swahili, voor de twee mannen uit Kenia, maar of dat nou zo'n zinvolle besteding is van het schaarse subsidiegeld...
anoniem_23909 wijzigde dit bericht op 05-10-2014 20:20
Reden: Dubbele quote
% gewijzigd
quote:korenwolf schreef op 05 oktober 2014 @ 20:19:

[...]

Die mensen wonen daar. Er wonen iets meer dan 14000 Marokkanen en iets meer dan 9000 Turken. Je kunt het natuurlijk ook in het Russisch laten vertalen, voor de 63 Russen uit de wijk, of in het Japans, voor de 39 Japanners, of in het Swahili, voor de twee mannen uit Kenia, maar of dat nou zo'n zinvolle besteding is van het schaarse subsidiegeld...

Het is dus wel degelijk voor Marokkaanse en Turkse mannen bedoeld. Dat ze er nu een andere draai aan geven, komt door alle kritiek. Anders hadden ze de flyer ook wel anders geformuleerd.

Ik blijf erbij dat het discriminatie is. Vervang Turken en Marokkanen door het woord blanken en de hel was losgebroken.
quote:korenwolf schreef op 05 oktober 2014 @ 16:12:

[...]

Dan kan je vader bijvoorbeeld met de Valys taxi, een goedkope taxi voor ouderen en mensen met een mobiliteitsbeperking. En dan kan hij alsnog in de stad zwemmen, hetzij op het gehandicaptenuurtje, hetzij op het mannen 55+ uurtje, of op een van de vele andere uurtjes.Welnee, hij is wat slechter ter been, komt niet in aanmerking voor Valys. Als hij wil zwemmen kost hem dat, ook vanwege het vervoer, ruim 4x zoveel als de gouden mannen in de stad :-). Maar goed, er zijn nou eenmaal consequenties verbonden aan het in een dorp zonder voorzieningen wonen. Hier organiseert de ouderenbond van alles voor 55+ ers. Niet alleen uitstapjes maar ook ondersteuning op maatschappelijk vlak. Veel vrijwilligerswerk. Zou dat een optie zijn, om de gouden mannen na het zwemmen te interesseren voor vrijwilligerswerk? Dat is echt bevorderlijk voor de integratie.
Worden ze eigenlijk de gouden mannen genoemd, omdat ze ons goud geld kosten?

[...]

Die mensen wonen daar. Er wonen iets meer dan 14000 Marokkanen en iets meer dan 9000 Turken. Je kunt het natuurlijk ook in het Russisch laten vertalen, voor de 63 Russen uit de wijk, of in het Japans, voor de 39 Japanners, of in het Swahili, voor de twee mannen uit Kenia, maar of dat nou zo'n zinvolle besteding is van het schaarse subsidiegeld...

Ja en er wonen ook Nederlandse mannen.

Maar goed, het zwemmen blijkt dus toch bedoeld voor Marokkaanse en Turkse mannen. Vandaar dat het zo expliciet vermeld staat, dan is maar duidelijk welke bevolkingsgroep er buitengesloten wordt.

Dat moet je omgekeerd eens proberen.

.
quote:fairy1 schreef op 05 oktober 2014 @ 20:28:

[...]

Veel vrijwilligerswerk. Zou dat een optie zijn, om de gouden mannen na het zwemmen te interesseren voor vrijwilligerswerk? Dat is echt bevorderlijk voor de integratie.

Dat is dus precies wát Gouden Mannen al succesvol doet en tot doel heeft! En om die reden is het project eerst gesteund door het Oranjefonds en later door de gemeente.

Maar ik geloof niet dat er met feiten op te redeneren is tegenover een scan van een papiertje dat op Geenstijl is verschenen. *huilt*
quote:manusvanalles schreef op 05 oktober 2014 @ 20:59:

[...]

Maar ik geloof niet dat er met feiten op te redeneren is tegenover een scan van een papiertje dat op Geenstijl is verschenen. *huilt*

*zakdoekje aanreikt*

Don't shoot the messenger. Het is toch echt een scan van het origineel van de stichting zelf.
quote:manusvanalles schreef op 05 oktober 2014 @ 20:59:

[...]

Dat is dus precies wát Gouden Mannen al succesvol doet en tot doel heeft! En om die reden is het project eerst gesteund door het Oranjefonds en later door de gemeente.

Maar ik geloof niet dat er met feiten op te redeneren is tegenover een scan van een papiertje dat op Geenstijl is verschenen. *huilt*En ze zijn ook al zo succesvol met het opvoeden van hun kinderen!
Een letterlijk citaat van een ex-deelnemende gouden man. Hoe deze tekst als wervend geïnterpreteerd moet worden weet ik nog niet.

“Als ik thuis ben heb ik geen zin om te

leren. Thuis heb ik geen zin om iets te

gaan doen, ik durf het niet. Ik heb wel een

computer maar ik heb geen zin om hem

aan te zetten. Hier bij Gouden Mannen

krijg ik wel zin. Hier ik heb wel zin om te

leren. Hier durf ik wel.”

... (56) - Oud-deelnemer

Het maakt in ieder geval dat iemand zin krijgt om de computer aan te zetten. Want je moet er wel zin in hebben natuurlijk.

[...]

Die mensen wonen daar. Er wonen iets meer dan 14000 Marokkanen en iets meer dan 9000 Turken. Je kunt het natuurlijk ook in het Russisch laten vertalen, voor de 63 Russen uit de wijk, of in het Japans, voor de 39 Japanners, of in het Swahili, voor de twee mannen uit Kenia, maar of dat nou zo'n zinvolle besteding is van het schaarse subsidiegeld...Lijkt me dan dat die twee Keniaanse mannen meer in een isolement zitten dan die 14.000 Marokkanen en 9.000 Turken.
oh jeetje weer zo een topic voor de islamgeile reageerder.

Nou nou,poeh poeh.

quote:ardni schreef op 06 oktober 2014 @ 12:40:

oh jeetje weer zo een topic voor de islamgeile reageerder.

Nou nou,poeh poeh.

Schande, er worden een paar banen in het zwembad afgezet voor doelgroepen. Met subsidie nog wel!

Waar gaat het heen met dit land.
quote:ardni schreef op 06 oktober 2014 @ 12:40:

weer zo een topic voor de islamgeile reageerder

Bij 'islamgeil' denk ik toch meer aan dit:

Moskou, eergisteren

.
quote:Noesa schreef op 06 oktober 2014 @ 13:36:

[...]

[img]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... 4010-1.jpg[/img]

Moskou, eergisteren

.

Dit is ook om erg vrolijk van te worden:

https://www.youtube.com/w ... lHcThywTVHCC0QhMg&index=7
quote:Noesa schreef op 06 oktober 2014 @ 13:36:

[...]

[img]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... 4010-1.jpg[/img]

Moskou, eergisteren

.Nee joh, één Rus is zijn contactlens kwijt en iedereen helpt hem zoeken.
quote:pientjexxx schreef op 06 oktober 2014 @ 14:08:

[...]

Nee joh, één Rus is zijn contactlens kwijt en iedereen helpt hem zoeken.

Islam is behulpzaam.
quote:malu3 schreef op 06 oktober 2014 @ 14:08:

[...]

Dit is ook om erg vrolijk van te worden:

https://www.youtube.com/w ... lHcThywTVHCC0QhMg&index=7

Dit voorspel ik al jaren... Wil je het erover hebben; islamofoob, islam is vredelievend, dat zijn geen moslims etc.

Toch lees ik veel "broeders en zusters"die er anders over denken. Immers, kom niet aan de Islam!

Ik ben blij dat we hier nu nog kritisch kunnen zijn, in elk geval over andere religies... nog...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven