Apartheidsregime Amsterdam

02-10-2014 20:35 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgende week wordt een deel van het zwembad Mercator en Sportplaza in Amsterdam vrouw- en –als het even kan- kaffirvrij gemaakt teneinde moslimmannen ongestoord en gesubsidieerd te kunnen laten zwemmen. Een initiatief dat vanzelfsprekend wordt toegejuicht door de plaatselijke PvdA.

Het project 'Gouden Mannen' wil Marokkaanse en Turkse mannen van vijftig jaar en ouder uit hun isolement halen. Dit wil men doen door ze geïsoleerd te laten zwemmen. Voor de helft van de prijs die elke andere bezoeker betaald, de rest wordt bijgelegd uit belastingcentjes. Het is de bedoeling om het zwembad een keer in de week af te sluiten voor vrouwelijke mensendieren.

De Wet Gelijke Behandeling wordt hierbij doodleuk genegeerd. De VVD heeft inmiddels grote vraagtekens bij gezet bij dit idee dat niet misstaan had in het Zuid-Afrika van de jaren tachtig. Deze partij heeft vooral moeite met het feit dat er overheidsgeld wordt gestoken in een project dat in de basis discriminerend is. Raadslid Rik Torn wilt dat het stadbestuur zo snel mogelijk een einde maakt aan deze poppenkast.

Welzijnsorganisatie Kanata-brug snapt niets van alle ophef.

Bron: AT5
Waarvan akte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Belachelijk.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Er is toch ook al vrouwen dag. Wat fijn dat de mannen nu ook een dag hebben.
http://edith.partnersaanh ... scherm_product_00504.html

Is er toch ook al voor moslimvrouwen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bij ons is het zwembad zo vaak verboden terrein voor bepaalde groepen. Op dinsdagochtend mag ik er niet in, want dan is er baby- en peuterzwemmen, op dinsdagmiddag is er seniorenzwemmen (leeftijdsdiscriminatie!). Op donderdag mag ik er weer niet in want dan mogen de schoolkinderen van onze belastingcenten zwemmen, ze worden er zelfs met een bus heengebracht. Belachelijk, ik mag het volle pond dokken en moet er zelf heen fietsen. Op zondagochtend is er gezinszwemmen, moet je weer helemaal een kind meenemen. 'T is maar oneerlijk allemaal.
Ja indd er is al meer dan 10 jaar een vrouwendag. En nu de mannen. Zo hebben ze hun gelijkheid gehaald.
Ik vind het wel iets totaal anders of je mannen en vrouwen scheidt, of dat je groepen maakt op basis van geslacht én geloof.

Er zijn ook geen katholieke mannen uurtjes.
Er zijn toch ook aparte uren voor vrouwen om te zwemmen en man-vrije dagen in de sauna enzo?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 oktober 2014 @ 20:45:

Ik vind het wel iets totaal anders of je mannen en vrouwen scheidt, of dat je groepen maakt op basis van geslacht én geloof.

Er zijn ook geen katholieke mannen uurtjes.Die zitten kennelijk niet in een isolement. Is niet leuk in een isolement zitten, afkomst/geloof maakt me niet uit. Fijn dat er een groep is die zich daarmee bezig houdt.
quote:Star schreef op 02 oktober 2014 @ 20:52:

[...]

Die zitten kennelijk niet in een isolement. Is niet leuk in een isolement zitten, afkomst/geloof maakt me niet uit. Fijn dat er een groep is die zich daarmee bezig houdt.

En de belastingbetaler laten betalen.

Sociaal hoor.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 oktober 2014 @ 20:44:

http://edith.partnersaanh ... scherm_product_00504.html

Is er toch ook al voor moslimvrouwen?Is toch ook idioot? Niet vanwege dat 'moslim', maar vanwege het scheiden op sekse.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Wat een gezanik toch weer.

Het zwembad is altijd al in groepen gedeeld. Nu dus een extra groep erbij.

Heb je er persoonlijk last van, als in: op die dag kan ik alleen maar op dat uurtje?

Zo nee, lekker laten zwemmen dan.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:oscarzetaacosta schreef op 02 oktober 2014 @ 20:35:

Vanaf volgende week wordt een deel van het zwembad Mercator en Sportplaza in Amsterdam vrouw- en –als het even kan- kaffirvrij gemaakt teneinde moslimmannen ongestoord en gesubsidieerd te kunnen laten zwemmen. .

Bron: AT5Gouden Mannen is een project om oudere mannen uit West uit hun isolement te halen. Omdat er in West veel Turken en Marokkanen wonen, zijn het dus vaak Turkse en Marokkaanse mannen, maar het is net zo goed bedoeld voor Nederlandse mannen die in West wonen. Bovendien zijn niet alle Turken en Marokkanen moslims. Dat kaffirvrij heb je er zelf bij verzonnen om te rellen of om je gebrek aan argumenten te verdoezelen. Het gaat wel hard zo he? Van oudere mannen uit West naar alleen Turkse en Marokkaanse mannen naar moslims naar kaffirvrij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 oktober 2014 @ 20:45:

Er zijn ook geen katholieke mannen uurtjes.

Er zijn ook gay uurtjes en naturisten uurtjes in sommige zwembaden. En boven een bepaalde leeftijd.

Ik vind het zelf allemaal prima.
Hier heb je ook aparte vrouwenavonden hoor. Zelfs in de bios. Kom je als man niet in. En in het zwembad ook. Niet specifiek voor moslims.

Maar wat stoort je precies? De PvdA? Het feit dat het goedkoper is en jij geen moslim bent? Het feit dat het alleen voor mannen is? Het feit dat die mannen moslim zijn? Ga jij elke week nu juist op dát tijdstip zwemmen?
Ik kan de ophef nooit zo goed begrijpen. Wil je zelf ook een apart uurtje? Ben je ergens bang voor? Dat je straks de supermarkt niet meer in mag op het 55+ Surinaamse/Antilliaanse winkeluurtje en daarna ook al niet in het Indonesische verzorgingstehuis mag?
Zullen we de zwarte pieten discussie er nu vast bijhalen of over 25 posts??
Interesseert me geen bal dat ik een uurtje per week niet naar het zwembad kan, en om te spreken van een "Apartheidsregime" vind ik echt veel te ver gaan. Laat die mannen lekker met mekaar zwemmen, zoals er ook al 100 jaar vrouwendagen zijn in sauna en zwembad. Waarom de boel gesubsidieerd moet worden snap ik dan weer niet.
Dat ze een apart zwemuurtje krijgen, daar zal ik niet van wakker liggen. Maar ik vind het grote onzin dat dat dan gesubsidieerd moet omdat ze moslim zijn en ouder.
quote:lilalinda schreef op 02 oktober 2014 @ 21:25:

Zullen we de zwarte pieten discussie er nu vast bijhalen of over 25 posts??

Zwarte pieten mogen geen eigen zwemuurtje krijgen! Sterker nog, zwarte pieten mogen helemaal niet zwemmen! Al dat zwart! Daarna moet al het zwembadwater ververst worden!

Maar die moslimmannen gun ik hun eigen momentje.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Chinezen integreren toch niet heel erg? Als ze te oud zijn om in een restaurant te werken zullen ze ook best eenzaam worden, lijkt mij. En Chinese mannen komen elkaar ook niet tegen in gebedshuizen of koffiehuizen.

Het lijkt mij dat deze groep voorrang dient te krijgen.
Het is hier al super lang eens in de week een avond speciaal alleen voor mannen, dan wel niet voor de helft van de prijs ofzo.. Maar toch. Lijkt me niet meer dan logisch dat dit dan ook zo voor mannen zou kunnen. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee..
Naturistenzwemuren betaal ik gewoon de normale entreeprijs voor.

Erger nog, zelfs de naturistenbaby's betalen entree.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Je bent wel van de dramatische topictitels hè TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven