Herplaatsing hond

07-10-2014 12:30 66 berichten
Daar ben ik weer met een hondenonderwerp

Ik ga straks een hondje (Bulldog) ophalen bij m'n vriendin. Zij kan niet meer voor hem zorgen en zoekt een nieuw baasje voor hem. Nu wilde zij hem geven aan een vrouw die in de uitkering zit, schulden heeft en de hond gratis over wilde nemen, omdat er spoed bij zit. Ik heb haar dat afgeraden en aangeboden om hem tijdelijk in huis te nemen en zelf een baasje te zoeken voor hem.

Nu heb ik nog nooit een hond herplaatst. Kunnen jullie mij tips geven waar ik allemaal op moet letten?

Ik wil dat hij nu goed terecht komt. En niet in een gezin waar een grote kans bestaat dat ze hem over een jaar weer weg zullen doen. Ik weet dat ik een hond nooit gratis weg moet geven. Maar waar moet ik verder op letten? Wat voor informatie moet ik over die mensen 'verzamelen', etc.?

Alvast bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Vragen die je kan stellen:

Wat voor huis (groot/klein/flat)

Het gezin (kinderen en welke leeftijd)

Ervaring met honden?

Wat voor tuin? (Afgesloten, groot, klein)

Werken ze?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Je kan ook contact opnemen met de rasvereniging. Vaak weten zij wel goede opvangadressen en anders waar je op moet letten. Succes
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:teedeekaa schreef op 07 oktober 2014 @ 12:38:

Je kan ook contact opnemen met de rasvereniging. Vaak weten zij wel goede opvangadressen en anders waar je op moet letten. SuccesJa idd en anders misschien via een hondenforum? Daar zitten meestal toch wel de echte liefhebbers, die bovendien weten wat het is om een hond te hebben.
#srs. Er zijn organisaties die zich inzetten om een nieuwe thuis te zoeken voor een huisdier. Ik weet niet in welke regio je woont, maar zelf heb ik hele goede ervaringen met Verhuisdieren (online).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oef, niet het meest gezonde ras (understatement).

Nieuwe baas moet wel in staat zijn om de medische kosten te betalen lijkt mij.

Iemand met een uitkering lijkt mij, wat dat betreft, niet ideaal.

Als het een hond met stamboom is kun je de Fokker of rasvereniging benaderen.
Luckie_Birdie: Klopt. Daarom heb ik het haar ook afgeraden. Als ze niet eens ¤100,- kan betalen (zoals eerst afgesproken was) om de hond over te nemen, kan ze hem al helemaal niet de nodige zorg geven.

Hoe gaat dat met verenigingen die een nieuw thuis voor hem zoeken? Komen daar bv. kosten bij kijken?

Ik zal eens even googlen op Verhuisdieren.
Er zijn verenigingen die geld vragen voor de bemiddeling of bijvoorbeeld een bijdrage in de reiskosten als de hond verder weg herplaatst wordt. Als de hond nog niet gechipt, geënt en geholpen is zijn dat ook vaak bijkomende kosten. Maar er zijn ook verenigingen die niets vragen of zelfs financieel helpen als er hoge kosten bij de herplaatsing te verwachten zijn. Hangt dus af van de vereniging en de situatie. Als je even googelt met de termen "herplaatsing honden" kom je er verschillende tegen. Succes.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:Nu wilde zij hem geven aan een vrouw die in de uitkering zit, schulden heeft en de hond gratis over wilde nemen, omdat er spoed bij zit. Ik heb haar dat afgeraden en aangeboden om hem tijdelijk in huis te nemen en zelf een baasje te zoeken voor hem.

Slim, want de kans is groot dat ze die hond gratis wilde hebben om 'm zelf voor 'n paar honderd euro te kunnen verpatsen op marktplaats.

Laat 'n geinteresseerde een reeele prijs betalen, dan is de kans kleiner dat ie doorverhandeld wordt.
Inderdaad via een rasvereniging doen.Heb ik ook gedaan toen mijn moeder overleden was.De hond kon niet bij ons omdat hij niet met onze hond overweg kon en het was een hele grote.Via de vereniging moest ik 100 euro zelf betalen maar hij is goed terecht gekomen.Nog altijd blij met deze keuze en daar had ik die 100 euro echt voorover.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Wat voor bulldog is het? Een Franse of een Engelse? Kan je niet informeren bij plaatselijke fokkers of zij herplaatsers kunnen overnemen? Vaak als men specifiek dat ras wil dan zoeken ze toch de fokkers op.
quote:O.L.L.A schreef op 07 oktober 2014 @ 12:37:

Ervaring met honden?

Werken ze?

Dit inderdaad

Goed van je dat je hem niet aan die vrouw hebt gegeven!

Ik denk dat als je zelf op zoek gaat naar een eigenaar met bovenstaande vragen al een eind komt. Daarnaast voel je het denk ik ook wel zelf aan of je de hond bij hem/haar achter kan laten.

Ervaring met een soortgelijk ras zou voor mij wel belangrijk zijn, het zijn erg eigenwijze honden die niet altijd makkelijk op te voeden zijn, daar moet je best consequent voor zijn.

Je zou eventueel bij zo'n gesprek ook verschillende situaties kunnen voorleggen om te kijken hoe zij daarmee om zouden gaan.

Succes in ieder geval!
Kijk even op Facebook op de pagina "bulldog rescue Nederland", dat is een vrijwilligersorganisatie!
Misschien is dit wat? http://www.onsbullenhuis.nl/

Ik ken het persoonlijk niet hoor, dus zelf nog even checken.
Je mag mij een pb sturen

Ik heb onlangs een topic geopend dat ik een hond overwoog, en het liefst een herplaatser. En bulldogjes vind ik erg leuk, al zou ik daar geen pup van nemen, maar een herplaatser dan weer wel.

Maar hij moet dan wel kunnen met kinderen en een kat. Aan aandacht en liefde geen gebrek. Maar pb me rustig even
quote:NummerZoveel schreef op 07 oktober 2014 @ 13:21:

Kijk even op Facebook op de pagina "bulldog rescue Nederland", dat is een vrijwilligersorganisatie!Ik kwam ook de 'platte snuiten'groep op FB tegen voor herplaatsers.
quote:itsagirlthing schreef op dinsdag 07 oktober 2014 13:20 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="O.L.L.A in "Herplaatsing hond"" class="messagelink">O.L.L.A schreef op 07 oktober 2014 @ 12:37</a>:</b>

Ervaring met honden?

Werken ze?</div></blockquote>

Dit inderdaad

Goed van je dat je hem niet aan die vrouw hebt gegeven!

Ik denk dat als je zelf op zoek gaat naar een eigenaar met bovenstaande vragen al een eind komt. Daarnaast voel je het denk ik ook wel zelf aan of je de hond bij hem/haar achter kan laten.

Ervaring met een soortgelijk ras zou voor mij wel belangrijk zijn, het zijn erg eigenwijze honden die niet altijd makkelijk op te voeden zijn, daar moet je best consequent voor zijn.

Je zou eventueel bij zo'n gesprek ook verschillende situaties kunnen voorleggen om te kijken hoe zij daarmee om zouden gaan.

Succes in ieder geval! Dat is een goeie! Inderdaad handig om verschillende situaties voor te leggen om te kijken hoe ze daarmee zullen handelen.
@ Thordis , ik zal zo achter de pc kruipen om je een pb te sturen

De rest: Thanks! Ik kan hier denk ik al een heel eind mee komen!
Niet verkeerd bedoeld, maar bij Bulldogjes ga je al de mist in

Het zijn eigenwijze, koppige en sterke honden. Géén beginners honden.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Vraag minstens 200 euro voor de hond.

Dan pas zijn mensen serieuzer bij de aanschaf.

Belangrijk is ook om te weten hoe vaak de mensen thuiszijn en met wie. Wat voor een werk hebben ze?

Verkoop de hond nooit aan mensen met een uitkering.

Of ze hebben geen geld of ze zijn niet gezond genoeg om voor de hond te zorgen.

Ga bij de mensen thuis kijken, voordat je een beslissing neemt.

Verkoop de hond ook niet aan een stel dat hun eerste kind verwacht, dan weet je dat de aandacht voorlopig alleen maar naar het kind gaat en dat je niet weet hoe het gezin op de hond reageert.
Is het een Franse of een Engelse, dat maakt nogal verschil.

Is hij gecastreerd, zoniet dan loop je ook nog het risico dat hij in fokkershanden terechtkomt.

Sowieso aan mensen die interesse hebben veel vragen stellen over hun manier van leven en ervaring met honden.

Niet bij de eerste kennismaking gelijk meegeven.

Van beide kanten bedenktijd vragen.
Is het een idee om af te spreken, als je een gegadigde hebt, dat ze kunnen komen kennismaken en als dat wederzijds klikt dat je de hond komt brengen tegen benzinekosten? Ik zou willen weten waar de hond terechtkomt. Heel flauw misschien, maar of er een warme mand klaarstaat enz, maar ook of ze je niet hebben voorgelogen over de woonomstandigheden. Volgens mij schrik je daarmee gelijk de mensen met verkeerde bedoelingen af.
Het is een Engelse bulldog.

Ik heb zelf geen ervaring met bulldogs, maar heb inderdaad gehoord dat hij eigenwijs is.

Ik weet niet of hij gecastreerd is, zal straks alle nodige informatie verzamelen.

Bedankt nog voor de aanvullingen, dat zijn ook erg handige tips.
quote:srs schreef op 07 oktober 2014 @ 14:22:

Het is een Engelse bulldog.

Ik heb zelf geen ervaring met bulldogs, maar heb inderdaad gehoord dat hij eigenwijs is.

Ik weet niet of hij gecastreerd is, zal straks alle nodige informatie verzamelen.

Bedankt nog voor de aanvullingen, dat zijn ook erg handige tips.Ghehe dat zie je vanzelf wel bij een Engels Bull hoor
Zet hem op facebook. Dan reageren er mensen in de `ons kent ons` kringen. Een bulletje is populair hoor! Die zijn heel gewild.

Geef alle informatie eerlijk over de hond, en screen de mensen. Hebben ze eerder een hond gehad, en hoe is die weggegaan, hoe zijn hun woonomstandigheden, wat denken ze met de hond te willen gaan doen, hoeveel tijd willen ze er in steken. Dat soort dingen.

Ik weet ook nog een herplaatser. Een kruising beagle x cocker, reu, 5 jaar oud. Maar ziet er 100% uit als een beagle. Kan met kinderen, katten, kan alleen zijn, speelt met balletjes en.... kan zelfs los! De meeste beagles lopen weg, maar deze is heel trouw. Goede beginnershond dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven