Invulling eerste Kerstdag

07-10-2014 13:48 60 berichten
Ja, Kerst is nog even weg maar in mijn eigen beleving ook weer zo daar. In onze families zijn de Kerstdagen alweer ingevuld, dit jaar vieren we Kerstavond bij mijn familie en tweede Kerstdag bij schoonfamilie. Dus dit jaar hebben we eerste Kerstdag open staan, maar… geen idee wat te doen! Onze dochter zal dan ruim 6 maanden zijn en ik heb niet zo’n duidelijk idee wat dan leuk is om te doen, of waar naartoe te gaan. Voorgaande jaren was de Kerstdag die open bleef staan een beetje een lege dag voor ons, dat voornamelijk bestond uit uitslapen en makkelijk koken. Maar nu we een kind hebben lijkt het me leuk en ook belangrijk om iets als gezin te gaan doen. Hoeft niet lang te duren overigens, aangezien onze dochter nog maar klein is.

Tips zijn welkom!
Eens met de rest. Lekker een dag thuisblijven met films en hapjes.

En vergeet voor je dochter de Little People Kerststal niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 07 oktober 2014 @ 14:51:

En vergeet voor je dochter de Little People Kerststal niet!Oh ja, goeie! Daar spelen die van mij ook nog steeds elk jaar mee en stiekem zijn ze daar al veel te oud voor.
quote:ainne schreef op 07 oktober 2014 @ 14:54:

[...]

Oh ja, goeie! Daar spelen die van mij ook nog steeds elk jaar mee en stiekem zijn ze daar al veel te oud voor.Hier precies hetzelfde!
Eerste kerst met zoon hier (toen 4 maanden) was een drama. Huilen, krijsen, totaal overprikkeld.

Vooral het idee dat het gezellig moest zijn zorgde bij mij denk ik voor zoveel spanning dat zoon er gek van werd. Vanaf toen besloten naar kind te kijken wat slim is en niet op voorhand 3 dagen te plannen. Dit jaar zal kerst met een (hopelijk !!!!!!) 2,5 maanden oude baby zijn en zullen we waarschijnlijk alleen wat lummelen en naar buiten gaan. Geen verplichtingen. Die komen (vrees ik) snel genoeg weer.
Als je kind dan nog maar 'n half jaar oud is, hoef je zeker niets te gaan ondernemen voor het kind. Het kind zal er nauwelijks iets van meekrijgen tenslotte. Ga lekker relaxen thuis, filmpje, boek lezen, lekker eten.
Pyjamadag!
Wij zijn net blij dat we ouders en schoonouders zover hebben kunnen opvoeden dat wij onze eigen kerstdagen kunnen invullen.

Kerst 2013 was uitslapen en een vier-gangen-diner, waarbij de eerste gang zo tegen drie uur ´s middags gegeten werd. Niet aan een mooi gedekte tafel, maar lekker in joggingbroek en met een paar fijne films.

Kerst is samenzijn met je gezin. En dat is precies wat wij doen .
Met een kind van 6 maanden kan je doen wat je wil, je kan de hele dag lekker thuis hangen en starten met een kerstontbijt, maar je kan ook naar de Efteling als je daar zin in hebt. Heerlijk toch, niets moet en alles mag.
Met een kind van 6 maanden naar de Efteling?

En dan lekker de achtbaan in?😄
quote:Annapicobella schreef op 07 oktober 2014 @ 14:48:

In plaats van in haar bedje, leg je haar die dag in een kribbe. Leuke invulling!
Je zou er ook voor kunnen kiezen om deze eerste kerst als gezin op een andere manier speciaal te kunnen maken.

Door bijvoorbeeld de hele kerstdag foto's maken en daar een fotoboek van maken. Een speciale kerstbal kopen. Vorige jaar ook gedaan voor mijn dochter. Zodat ze elk jaar een eigen kerstbal heeft. Wanneer dochter dit kan mag ze zelf een bal uitzoeken

Die dagen zijn al zo druk voor jezelf. Ook die kleintjes kunnen flink last hebben van die drukte
Lekker stukje wandelen.

Samen kindje in bad doen met leuke badspeeltjes.

Als ouders ontspannen zijn, is kindje waarschijnlijk ook lekker ontspannen.
Leuk zo'n eerste kerst. Foto's maken voor z'n album.
ik haat kerst..
Oef, een traditie willen creëren, iets 'leuks' moeten doen met kerst.. wat geforceerd..

Ik zou je kind een ontbijtje op bed in elkaar laten fröbelen voor jullie.
quote:miedo schreef op 07 oktober 2014 @ 18:20:

ik haat kerst.. Zure boerin
Is toch leuk. Lekker dronken tegen de kerstboom aanplassen en bijna stikken in de gore kalkoen die je moeder met liefde heeft klaar gemaakt.
Pyamadag !
quote:lilalinda schreef op 07 oktober 2014 @ 15:00:

Pyjamadag!eens dus, zie het van jou nu pas.
Zo' n kleintje van 6 maanden merkt niks van kerst dus ik zou gewoon lekker in Roy Donderspak op de bank gaan hangen.

Series/dvd kijken lekkere hapjes erbij en klaar.
Tradities ontstaan die maak je eigenlijk niet. Wees je daarvan bewust. Zodra die dagen leuk MOETEN zijn ga je de mist in.

Ik zou in ieder geval zorgen voor lekker eten, Je kindje slaapt veel dus je kunt lekker uitgebreid eten met je man. Is er een levende kerststal waar je even naar toe kunt wandelen als het mooi weer is? Kaarsje aansteken in de kerk.
helemaal niets.. gewoon niets doen.. lekker gordijnen dicht.. kachel aan.. in je warme pyama lekker op de bank hangen, met je kindje spelen, filmpje kijken.. lekkere hapjes doen.. kortom.. relax..

Ik heb een hekel aan dat verplichte geneuzel met de feestdagen
quote:sinnombre schreef op 07 oktober 2014 @ 15:21:

Met een kind van 6 maanden naar de Efteling?

En dan lekker de achtbaan in?😄Het maakt het kind niet uit waar ze is, dus als jij de Efteling leuk vindt dan kan dat. Jongste dochter was 3 weken toen ze mee ging.
quote:Tuorrebout schreef op 07 oktober 2014 @ 18:45:

Tradities ontstaan die maak je eigenlijk niet. Wees je daarvan bewust. Zodra die dagen leuk MOETEN zijn ga je de mist in.

Ik zou in ieder geval zorgen voor lekker eten, Je kindje slaapt veel dus je kunt lekker uitgebreid eten met je man. Is er een levende kerststal waar je even naar toe kunt wandelen als het mooi weer is? Kaarsje aansteken in de kerk.Hoe weet je dat? Mijn oudste sliep op die leeftijd twee keer 45 min.
Ik zie een paar leuke mini-tradities voorbij komen, misschien kun je daar iets mee? Ik herhaal ze maar even:

- eigen kerstbal voor dochter voor in de boom

- een fotoalbum maken of een leuke ontspannen gezinsfoto maken

- pyjamadag houden

Ik vind dit prima kersttradities, zo persoonlijk. Ik werd als kind altijd gek van kerst, omdat het bij ons bestond uit kerk-slapen-kerk-oma-kerstdinermetdehelefamilie-slapen-kerstontbijt-ruzieoverwelkefoutekerstfilmwegingenkijken-kerstdiner-ruzieomwelkefoutekerstfilmwegingenkijken-slapen-ontbijten-naarverjaardagvantante...

Ik was blij als kerst over was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven