Invulling eerste Kerstdag
dinsdag 7 oktober 2014 om 13:48
Ja, Kerst is nog even weg maar in mijn eigen beleving ook weer zo daar. In onze families zijn de Kerstdagen alweer ingevuld, dit jaar vieren we Kerstavond bij mijn familie en tweede Kerstdag bij schoonfamilie. Dus dit jaar hebben we eerste Kerstdag open staan, maar… geen idee wat te doen! Onze dochter zal dan ruim 6 maanden zijn en ik heb niet zo’n duidelijk idee wat dan leuk is om te doen, of waar naartoe te gaan. Voorgaande jaren was de Kerstdag die open bleef staan een beetje een lege dag voor ons, dat voornamelijk bestond uit uitslapen en makkelijk koken. Maar nu we een kind hebben lijkt het me leuk en ook belangrijk om iets als gezin te gaan doen. Hoeft niet lang te duren overigens, aangezien onze dochter nog maar klein is.
Tips zijn welkom!
Tips zijn welkom!
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:55
Eerste kerst met zoon hier (toen 4 maanden) was een drama. Huilen, krijsen, totaal overprikkeld.
Vooral het idee dat het gezellig moest zijn zorgde bij mij denk ik voor zoveel spanning dat zoon er gek van werd. Vanaf toen besloten naar kind te kijken wat slim is en niet op voorhand 3 dagen te plannen. Dit jaar zal kerst met een (hopelijk !!!!!!) 2,5 maanden oude baby zijn en zullen we waarschijnlijk alleen wat lummelen en naar buiten gaan. Geen verplichtingen. Die komen (vrees ik) snel genoeg weer.
Vooral het idee dat het gezellig moest zijn zorgde bij mij denk ik voor zoveel spanning dat zoon er gek van werd. Vanaf toen besloten naar kind te kijken wat slim is en niet op voorhand 3 dagen te plannen. Dit jaar zal kerst met een (hopelijk !!!!!!) 2,5 maanden oude baby zijn en zullen we waarschijnlijk alleen wat lummelen en naar buiten gaan. Geen verplichtingen. Die komen (vrees ik) snel genoeg weer.
dinsdag 7 oktober 2014 om 15:04
Wij zijn net blij dat we ouders en schoonouders zover hebben kunnen opvoeden dat wij onze eigen kerstdagen kunnen invullen.
Kerst 2013 was uitslapen en een vier-gangen-diner, waarbij de eerste gang zo tegen drie uur ´s middags gegeten werd. Niet aan een mooi gedekte tafel, maar lekker in joggingbroek en met een paar fijne films.
Kerst is samenzijn met je gezin. En dat is precies wat wij doen .
Kerst 2013 was uitslapen en een vier-gangen-diner, waarbij de eerste gang zo tegen drie uur ´s middags gegeten werd. Niet aan een mooi gedekte tafel, maar lekker in joggingbroek en met een paar fijne films.
Kerst is samenzijn met je gezin. En dat is precies wat wij doen .
dinsdag 7 oktober 2014 om 15:38
Je zou er ook voor kunnen kiezen om deze eerste kerst als gezin op een andere manier speciaal te kunnen maken.
Door bijvoorbeeld de hele kerstdag foto's maken en daar een fotoboek van maken. Een speciale kerstbal kopen. Vorige jaar ook gedaan voor mijn dochter. Zodat ze elk jaar een eigen kerstbal heeft. Wanneer dochter dit kan mag ze zelf een bal uitzoeken
Die dagen zijn al zo druk voor jezelf. Ook die kleintjes kunnen flink last hebben van die drukte
Door bijvoorbeeld de hele kerstdag foto's maken en daar een fotoboek van maken. Een speciale kerstbal kopen. Vorige jaar ook gedaan voor mijn dochter. Zodat ze elk jaar een eigen kerstbal heeft. Wanneer dochter dit kan mag ze zelf een bal uitzoeken
Die dagen zijn al zo druk voor jezelf. Ook die kleintjes kunnen flink last hebben van die drukte
dinsdag 7 oktober 2014 om 18:45
Tradities ontstaan die maak je eigenlijk niet. Wees je daarvan bewust. Zodra die dagen leuk MOETEN zijn ga je de mist in.
Ik zou in ieder geval zorgen voor lekker eten, Je kindje slaapt veel dus je kunt lekker uitgebreid eten met je man. Is er een levende kerststal waar je even naar toe kunt wandelen als het mooi weer is? Kaarsje aansteken in de kerk.
Ik zou in ieder geval zorgen voor lekker eten, Je kindje slaapt veel dus je kunt lekker uitgebreid eten met je man. Is er een levende kerststal waar je even naar toe kunt wandelen als het mooi weer is? Kaarsje aansteken in de kerk.
dinsdag 7 oktober 2014 om 20:26
dinsdag 7 oktober 2014 om 21:04
quote:Tuorrebout schreef op 07 oktober 2014 @ 18:45:
Tradities ontstaan die maak je eigenlijk niet. Wees je daarvan bewust. Zodra die dagen leuk MOETEN zijn ga je de mist in.
Ik zou in ieder geval zorgen voor lekker eten, Je kindje slaapt veel dus je kunt lekker uitgebreid eten met je man. Is er een levende kerststal waar je even naar toe kunt wandelen als het mooi weer is? Kaarsje aansteken in de kerk.Hoe weet je dat? Mijn oudste sliep op die leeftijd twee keer 45 min.
Ik zou in ieder geval zorgen voor lekker eten, Je kindje slaapt veel dus je kunt lekker uitgebreid eten met je man. Is er een levende kerststal waar je even naar toe kunt wandelen als het mooi weer is? Kaarsje aansteken in de kerk.Hoe weet je dat? Mijn oudste sliep op die leeftijd twee keer 45 min.
woensdag 8 oktober 2014 om 12:36
Ik zie een paar leuke mini-tradities voorbij komen, misschien kun je daar iets mee? Ik herhaal ze maar even:
- eigen kerstbal voor dochter voor in de boom
- een fotoalbum maken of een leuke ontspannen gezinsfoto maken
- pyjamadag houden
Ik vind dit prima kersttradities, zo persoonlijk. Ik werd als kind altijd gek van kerst, omdat het bij ons bestond uit kerk-slapen-kerk-oma-kerstdinermetdehelefamilie-slapen-kerstontbijt-ruzieoverwelkefoutekerstfilmwegingenkijken-kerstdiner-ruzieomwelkefoutekerstfilmwegingenkijken-slapen-ontbijten-naarverjaardagvantante...
Ik was blij als kerst over was!
- eigen kerstbal voor dochter voor in de boom
- een fotoalbum maken of een leuke ontspannen gezinsfoto maken
- pyjamadag houden
Ik vind dit prima kersttradities, zo persoonlijk. Ik werd als kind altijd gek van kerst, omdat het bij ons bestond uit kerk-slapen-kerk-oma-kerstdinermetdehelefamilie-slapen-kerstontbijt-ruzieoverwelkefoutekerstfilmwegingenkijken-kerstdiner-ruzieomwelkefoutekerstfilmwegingenkijken-slapen-ontbijten-naarverjaardagvantante...
Ik was blij als kerst over was!