Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Das goed! Cocomoooooooo wanneer kun jij???

En Snorhaar jij kunt verder ook in november wel?
De Sint komt aan te G. op 15 november 2014. Lijkt me dus ook niet handig. Wellicht de 22e of de 29e november?
Dames! Wat lief dat jullie de datum willen verzetten! 15 november kan ik niet, want dan zit ik in barcelona

Ik ben even mijn agenda na gegaan en ik kan alleen 22 november, 13 december en 10 januari niet. De rest van de dagen allemaal wel! Op 29 november moet ik waarschijnlijk wel tegen een uur half 4 weer naar huis. Ik ben benieuwd!
It ain't me
Ik vind het zoooo stom dat de postbodes op maandag niet werken! Hopelijk zit morgen nr 100 in de bus!

5 Hoera's in een weekend vind ik best veel Cocomo! Kan je wel weer lekker veel gaan versturen.

Ik ga trouwens eens even kijken of ik al sinterklaas kaarten op de kop kan tikken bij de Bruna hier. Vorig jaar heb ik er in november best wel een aantal verstuurd. Heb je meteen een leuk verhaal.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Dank voor de snelle reactie Cocomo!

We houden over:

29 november (Sinterklaas-sfeer)

20 december (in Kerst-sfeer)

27 december (achter de oliebollen, met kater van de kerstdagen en overdosis gevulde kalkoen)

3 januari (oud en nieuw en champagne kater)

Gaan we voor de sfeer van:

Kinderkoor De Gouden Nachtegaaltjes (zie ginds komt de stoomboot);

Wham (Last Christmas) of

Abba (Happy New Year).......?

Lijkt mij dat we voor de 29e november gaan?
Nog even het echte Postcrossing gebeuren: de kaartjes, de Hurrays....

@Mamavanf: volledig mee eens vwb de post op maandag. Ik krijg juist altijd wel Hurrays op maandag vanuit al die andere landen (zo oneerlijk, zíj wel ; -)) Twee dagen geen postbode is afzien!

@dreamer: haha je dochter heeft je een goede ontvangst gegeven. Hoeveel kaartjes heb je gekocht dan in je weekje weg?

En je bent meteen ook al weer goed begonnen! Wow alweer zoveel kaarten geschreven. Leuk ook: Malta, Griekenland, Hongarije. Ik zal straks ook weer even gluren in jullie galeries. Ben in jouw geval Dreamer ook wel nieuwsgierig naar je kaartje uit Costa Rica.

@Cocomo: 5 Hurrays in een weekend is inderdaad veel! Wat goed!

Ik heb ook niet meer veel kaarten onderweg. Nog maar 3, en ik mag er 12. Waarschijnlijk ga ik op vrijdag Postcrossing-dag weer wat nieuwe kaartjes sturen. Ik vond zowaar per ongeluk nog een voorraad postzegels in een kast. Dus ik kan nog even weer vooruit!

@winters: leuk dat je ook postzegels hebt gekocht bij postzegels met korting. Ik ben benieuwd wat je krijgt aan mooie postzegels! Wordt vast één dezer dagen door de postbode bezorgd.

@neweve: ik heb nog nooit wat meegestuurd met een kaartje (postzegels o.i.d.). Ik ben altijd té druk met het uitzoeken van een geschikt kaartje en dan nog evt een bijpassende postzegel erbij dan schiet zo'n extra dingetje er (blijkbaar) bij in.

@mamaleintje: leuk dat je meteen al een geschikt en leuk kaartje kunt versturen. Wordt vast gewaardeerd in Rusland.

En volgens mij heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst een kaartje in een envelop verstuurd. Deze meneer vroeg daar speciaal om omdat hij de postzegels verzamelt. Ik vind het zelf ook leuker om het kaartje zonder envelop te krijgen. Juist de postzegels, stempels maken het voor mij extra leuk. En evt kleine beschadigingen vind ik niet erg: dat heeft juist wel weer wat.

Ik heb vrijdag dus 2 kaartjes verstuurd:

Spanje: foto van vrouw met tijdschrift. Hij wilde dus het liefst iets met sport of vrouwen. En ik had voor hem 2 postzegels op de envelop geplakt van het stedelijk museum. Nu kreeg ik eind van de ochtend/begin middag al een Hurray van hem. (Had er dus maar 2,5 dag over gedaan! ). Maar de Hurray was erg summier: thanks. Nou ja, altijd nog beter dan een écht lege Hurray.

Het andere kaartje ging naar Hong Kong. Kaartje van het oude museum te G. gestuurd (ook vaak zien langskomen bij dreamer trouwens. )

Zaterdag had ik nog een hele mooie Russische kunstkaart. Ik hou van Russische kunst dus ik was en ben er erg blij mee!

Ook is mijn swap kaartje uit Rusland binnen. Een mooie foto van een zwarte kat.

Ik had ook nog een Hurray uit Maleisië: gearriveerd na 38 dagen. Ze had een hele blije spontane Hurray.

O ja mijn stats. Ik kwam er een tijdje terug achter dat ik wel heel veel kaarten naar binnen Nederland had verstuurd: ik heb er nu 32 verstuurd en 17 ontvangen. Daarom heb ik het vinkje voor verzenden en ontvangen in eigen land nu maar even weer uitgezet.

Mijn top 5

1. Nederland (nu dus nog op 1)

2. Duitsland

3. USA

4. Belarus

5. Rusland
quote:labellei schreef op 06 oktober 2014 @ 21:12:

Dank voor de snelle reactie Cocomo!

We houden over:

29 november (Sinterklaas-sfeer)

20 december (in Kerst-sfeer)

27 december (achter de oliebollen, met kater van de kerstdagen en overdosis gevulde kalkoen)

3 januari (oud en nieuw en champagne kater)

Gaan we voor de sfeer van:

Kinderkoor De Gouden Nachtegaaltjes (zie ginds komt de stoomboot);

Wham (Last Christmas) of

Abba (Happy New Year).......?

Lijkt mij dat we voor de 29e november gaan?

Oh.. ik zie nu 27 december, dan kan ik ook waarschijnlijk niet, want is de trouwdag van mijn ouders.

29 november heb ik mogelijk ook wat anders.. mogelijk ook niet.

20 december lijkt me heel gezellig, maar druk ivm kerst.

Dussss

had een hele blije hurray uit Amerika, niet eens zozeer om het kaartje (kinderpostzegelskaartje, had ik het kinderpostzegelsverhaal op gezet/vertaald en ze was blij met het goede doel) maar een heel verhaal over haar hondjes. IK had haar verteld dat het mijn favoriete ras is, maar dat ik nu een ander heb

En ze vond de versieringen en de postzegels mooi
Later is nu
Labellei, lekker lange post!

Ik heb de kaartjes maar niet geteld, die ik gekocht heb.. kwam gisteren in een andere tas (had er 3 bij me) nog een setje tegen.. hmmm

Ik denk zo'n 30 in totaal.
Later is nu
Dreamer.... je gaat me nu toch niet vertellen dat we volgend jaar pas kunnen meeten....

En 30 kaartjes valt nog mee toch? Dat is in ieder geval geen koffer vol. (Okay 3 X 1/3 tas misschien? Haha).
Haha nou ik hoor wel even wat er uit komt.

Mamavanf: en, heb je je 100 ste kaart ontvangen?

Dreamer: leuk zo'n enthousiaste hurray. Je doet toch weer je best dan is het altijd wel leuk dat de ontvanger er ook blij mee is.

Labellei: 2 en een halve dag is inderdaad wel snel voor een kaartje naar Spanje. Wel weer jammer dat de hurray een beetje karig was.

Mamaleintje: leuk, weer 3 kaarten verstuurd. Nu hopen dat ze snel aankomen. Én dan kan je zelf natuurlijk ook weer wat kaartjes verwachten

Ik heb de postzegels vandaag al ontvangen.Ik heb ze gisteren besteld. Leuk! Ik ga gelijk maar wat adressen aanvragen. Ik heb trouwens gelijk maar zegels voor 25 kaarten besteld omdat je anders elke keer 2,50 verzendkosten betaalt.

Ook kreeg ik vandaag een kaartje uit Roemenie. Deze heeft er maar 8 dagen over gedaan.

Nou ik ga maar eens kaarten schrijven
Ik ga er nu 3 versturen. (naar Rusland, Duitsland en Amerika) en dan ga ik er denk ik volgende week weer een paar versturen.

Mijn statistieken:

De meeste kaarten zijn verstuurd naar Duitsland, Amerika, Rusland en Canada.

Maar goed, ik heb er ook pas 13 verzonden en 9 ontvangen
Ik ben voor de meeting op 29 november in Sinterklaassfeer! Ik heb al eeeeeuwen geen echte Sinterklaas meer beleefd! Alleen een dun aftreksel door het eten van pepernoten en speculaas. We hebben hier tenslotte wel een Hema

En als dat toch niet lukt vind ik dat we gewoon zowel op de oorspronkelijke 1 nov (er konden dan toch best veel mensen wél komen?) als in het nieuwe jaar meeten. Vooropgesteld dat we elkaar nog eens willen zien

Voor de rest kan ik in november meestal wel, maar 13, 20(?) en 27 december niet.

Dreamer, haha, maar 30 kaarten?! Voor de Van Gogh kaarten krijg je vast dankbare blije hurrays.

Mamalein, zie daar ga je al... voorzichtig beginnen en voor je het weet wil je de rest van de adressen ook opvragen

Mamavanf, spannend! Nummer100 moet natuurlijk wel een mooie kaart worden!

Ik wilde net gaan boos gaan doen dat ik alweer een week geen kaarten en hurrays heb gehad, maar het hoeft al niet meer want ik kreeg juist een blije hurray uit de USA Ik denk dat ik voorlopig gewoon zoveel kaarten ga sturen als ik mag (en dat zijn er niet veel), zodat er weer een beetje leven in de brouwerij komt.
Ik ben verdrietig.... Sta op de negeerstand bij mijn postbode: geen kaarten vandaag. Maar misschien heeft de postbode wel meegeturfd afgelopen jaar en kwam hij er vandaag net te laat achter dat hij nr 100 in zijn tas had zitten. Heeft hij hem nog even weggestopt om hem met een mooi boeket bloemen te bezorgen morgen

Ik weet niet wie het schreef dat ze 80 eur kwijt zou zijn voor een treinkaartje. Je kunt nu bij het Kruidvat weer dagretouren komen voor ik geloof 15 eur. Dus sla je slag!

In plaats van kaartjes vandaag maar kleren gekocht met mijn dochter. Wij wonen hier in zo'n saai gat, daar zijn gewoon geen ansichtkaarten van te vinden

Hoe werkt dat met postzegels met korting? Krijg je dan heel veel losse zegels (met kleine coupures) die samen het bedrag van 1 zegel vormen? En hoe weet je dan hoeveel je op een kaart moet plakken? (vast BimBovragen voor jullie, maar ik zit het met af te vragen....)
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Koekoek... even verder kijken dan je neus lang is... Het staat dus gewoon op de site van postzegels met korting...

Maar hoeveel postzegels plak je dan gemiddeld op een kaart? (ik heb nu al vaak chronisch ruimtetekort )
Over postzegels (met heel veel korting graag) gesproken:

http://m.nu.nl/economie/3 ... tzegelprijs-verhogen.html

We moeten H A M S T E R E N!
Huh? Wow!

Nu al een blije Hurray uit Hong Kong!

Ze was ook erg blij met de mooie postzegels. (Bloemen, tulpen)

Wat gaan die kaartjes tegenwoordig snel!
Ik een hurray uit Amerika.... 98 verstuurd. 99 ontvangen. Zou hij vandaag dan echt komen?? Nr 100...
Jemie, wat een verschil is er dan in postzegelprijs tussen NL en D! Hier is binnenlandporto voor een kaart 0,45 en buitenland 0,75. Wat wel weer belachelijk duur is zijn alle afwijkende formaten post, groter dan de "standaardbrief" van 1/3 A4. Ik had laatst hele leuke vierkante kaarten gekocht van 14x14cm. Nu blijkt dat versturen 1,45 kost voor binnenland en 3,45 voor buitenland. Dus óf ik knip er 1,5 cm vanaf óf ze worden gewoon niet verstuurd.
Oh en ik kwam er gisteravond laat nog achter dat er nog een kaartje in de brievenbus lag. Een recept van Pilzknödel uit Duitsland. Zojuist pas geregistreerd want ik wilde wel goed mijn best doen op een uitgebreide Duitse Hurra.

En ik dacht dus meteen dat het om een bierrecept ging. Hahaha, Snorhaar zal me wel uitlachen .

@mamavanf: je hoort de fanfare wel aankomen als het kaartje in aantocht is. En je ziet de bling bling ambtsketen van de burgemeester in de verte al wel schitteren. Misschien al wel vandaag? Succes met wachten!
Nou bij deze dan:

Hihihihihihihihi!!!

Nou komen die Knödel wel uit een andere regio. Hier eten we gewoon boerenkool (Grünkohl). Iets anders bereid dan in NL, maar wel lekker :-)
Hoe eten jullie de boerenkool dan Snorhaar?
Ben ik ook wel benieuwd naar Snorhaar. De Knödel kwamen trouwens uit Düsseldorf.
Aha, ik dacht dat Knödel meer uit de hoek van Bayern en Oostenrijk komen. Ik zie ze hier eigenlijk nooit op het menu.

De Grünkohl is meer gekruid dan de boerenkool en er zitten volgens mij ook uitjes door. De aardappelen worden en er dan los bij gegeten, dus niet als boerenkoolstamppot en het wordt nog opgeleukt met 2 verschillende soorten worst. Ik heb het zelf nog nooit klaargemaakt, dus ik ken de details niet. Gek genoeg zie ik ook nooit rauwe boerenkool in de supermarkt, alleen de opwarmvariant. Op de markt zullen ze het ook wel rauw verkopen. Dit is nu echt zoiets waar ik graag kaarten van zou hebben! Die heb ik nog nooit gezien en er is hier nou juist zo'n hele cultuur omheen. Zou perfect zijn voor alle postcrossers die "tradional" en "typical for your region" op hun verlanglijstje hebben. Wie weet in de winter, het is nu nog geen kooltijd.

Er gaan 3 postzegels op de kaart Mamavanf en ja, dat is nog wel eens lastig. Maar er zijn verschillende formaten postzegels, dat scheelt dan weer

Oh.. ik had het boekje van de VanGoghkaarten niet meegerekend, dat zijn er sowieso al 25

Ik moet even rustig aan doen met sturen, want heb nog postzegels voor 7 kaarten, denk ik, en de laatste tijd veel geld uitgegeven (dat lijkt me duidelijk) Dus.. maar er zijn nog 12 onderweg.

Als Snorhaar graag Sinterklaasfeest wil 'voelen' is de 15e misschien toch een goed idee? Kan ze de intocht bekijken (en ik vond de drukte altijd wel meevallen, die is vooral rond de intocht en zodra Sint, Pieten en olifanten voorbij zijn, zijn de mensen ook weer weg)
Later is nu
O dat klinkt ook heel lekker Snorhaar!

Ik hoor nog wel even wat de definitieve datum is. Als we hier ook intocht hebben sla ik voor deze keer over want ik vind het wel leuk om samen met mijn kinderen te kijken (jongste gelooft nog)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven