Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Goeiemorgen lieverds.

Ja ik wil echt praten over het boek.

En Dubiootje schat ik kom het persoonlijk brengen!

Nu even naar mijn dochter.

Pom veel plezier bij Leo en Fien
Zonlicht, succes met je tentamen.

Voor allemaal:

Welk boek van Susan Forward is het, waar jullie het over hebben? (Of heb ik eroverheen gekeken?) Ik heb ook wel eens wat van haar gelezen, wat langer geleden ondertussen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Het gaat om 'Als liefde pijn doet....' Elmerveer.

Ik vond daar veel dingen in die over mezelf hadden kunnen gaan en dat hebben Pom en Iseo nu ook. Dat blijft bijzonder vind ik....
Dank je, Leo. Misschien toch weer eens gaan lezen. Kijken hoe het nu voelt.
Ik heb dat boek in het Engels, was wat lastiger lezen. Maar er waren wel zaken herkenbaar ja..
Maar als iemand graag in het Ebgels leest stuur ik 'm wel op. Dan lees ik graag ook de Nederlandse versie!
Hey Zonnepit

Hoe is het met je?
Hoi

Vandaag een dag met vriendinnen van school, ze komen straks naar een ander klasgenootje en wij gaan er ook naartoe.

Is in de buurt, we kunnen doen wat we willen, misschien ook blijven eten.

Mijn dochter is lekker aan het spelen, met haar theeservies.

Muziekje aan.

Dit voelt echt als vakantie!

Echt, de eerste week was ik zo moe. Nu wat meer uitgerust.

Hoe gaat het met jullie?

Dubiootje, gaat het nu beter?

(f)
Vrije dag vandaag en echt aan het bijkomen. Het regent, lekker internetten, geen schuldgevoel, ik heb het verdiend vind ik, na al dat werk en alles wat ik tegenkom.

Misschien vanmiddag film kijken, lekker alleen thuis

Hai Iseo, fijne dag vandaag! (f)

Dikke voor iedereen van dit topic, ik hoop dat het allemaal een beetje goed gaat.
Elmervrouw (f)
Hè, wat een lekker dagje heb jij Elmer! Vergeet de thee en chocola niet vanmiddag

Hier is het schitterend weer trouwens Iseo, lieverd Mijn dip is een beetje lastig. Ik merk dat ik een beetje ingekakt ben en ik moet zo veel dingen doen. Er komen ook weer een aantal problemen op me af waar ik me niet te veel mee bezig wilde houden. Met andere woorden: tijdelijke struisvogelpolitiek helpt niet. Misschien moet ik ook wat meer kijken naar wat ik wel doe in plaats van wat ik heb laten liggen. Ik moet zo veel, het komt echt een beetje op me af allemaal. En sommige dingen die ik moet doen, vind ik zo vervelend, dat ik ze maar uitstel. Ik mis ook overzicht, maar heb geen zin overzicht aan te brengen.

En temidden van dat al voel ik me af en toe Verdomd Alleen.

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Hè, wat een lekker dagje heb jij Elmer! Vergeet de thee en chocola niet vanmiddag

Hier is het schitterend weer trouwens Iseo, lieverd Mijn dip is een beetje lastig. Ik merk dat ik een beetje ingekakt ben en ik moet zo veel dingen doen. Er komen ook weer een aantal problemen op me af waar ik me niet te veel mee bezig wilde houden. Met andere woorden: tijdelijke struisvogelpolitiek helpt niet. Misschien moet ik ook wat meer kijken naar wat ik wel doe in plaats van wat ik heb laten liggen. Ik moet zo veel, het komt echt een beetje op me af allemaal. En sommige dingen die ik moet doen, vind ik zo vervelend, dat ik ze maar uitstel. Ik mis ook overzicht, maar heb geen zin overzicht aan te brengen.

En temidden van dat al voel ik me af en toe Verdomd Alleen.

liefs,

dubio

PS Iseo, wat een prachtige, veelzeggende avatar! Vrijheid...!!
Ga in therapie!
Lieve Dubio, ik kom je even een gezelschapsknuffel geven.

Is het zo'n mooi weer bij jou? Hier regent het echt al de hele morgen, maar ik vind het knus binnen (en als ik er echt over nadenk is het vooral het veilige gevoel dat ik in mijn eentje ervaar, alleen in mijn huis en hoef me voor niemand groter of anders voor te doen). Echt dus even bijkomen....... en mezelf de vraag stellen of ik me dan zo moet forceren in de 'buitenwereld' om maar 'normaal' over te komen
Ja, die avatar van jou, Iseo, vind ik ook geweldig! Een vrouw die alle ballast van zich afgeworpen heeft, die bevrijd en verlicht springt en danst; heerlijk beeld!
Lieve Elmervrouw, maak het jezelf toch niet zo ingewikkeld! Jij gaat gewoon lekker een middagje cocoonen, dat doet ie-de-reen! Ga daar nu geen moeilijke vragen over stellen aan jezelf, plof gewoon neer op de bank en plemp een film in je dvd-speler en verder niks (behalve de thee en chocola dan). Iedereen doet zich in de buitenwereld anders voor, dat is heel normaal.
Ga in therapie!
herkenbaar hoor Dubio, heb ik ook wel eens last!

Prio's maken he, dus mailen en leuke dingen inplannen

geeft energie voor de vervelende dingen.

ben je vanavond online? zou ik leuk vinden!

Veertje geniet van je dag en thee met chocolade. Jij hebt het gewoon verdiend, vandaag niet graven maar genieten! Soms moet je ook oogsten he!!
Nee, niets gegraven maar wel lekker met de hond uitgebreid door het bos gelopen (het was net droog, en het rook heerlijk), en filmpje gekeken (de vliegeraar). Nu is manlief aan 't koken dus ik geniet nog even verder. En morgen weer met goede moed aan de slag.

Ik hoop dat jullie ook een fijne dag hadden en nog hebben (f)
Ik heb gehoord dat het wel een heftige film is. Ik wil hem ook graag nog eens zien, ik heb het boek gelezen en wilde dat eerst uithebben :-)

Ik ben mijn poes al een paar dagen kwijt

Zon, ik ben nu online!
Ga in therapie!
Pffff ben net het boek aan het lezen, maar ik weet niet of dit wel echt mijn kost is. Ik vind nou niet echt dat ze echt prettig met elkaar omgaan. Maar ben niet eens halverwege.

Hoe oud is je poes? Het is het seizoen dat ze toch wat langer weg kunnen zijn.
Duub, heb je bij jou ook organisaties die gevonden dieren registreren?

Ik hoop dat 'ie snel terugkomt.
Ja, dat zeiden Zon en Iseo ook al. Ik dacht dat gecastreerde katten dat niet hadden. Maar hij is sinds hij weg is wel een paar keer in de buurt gesignaleerd, dus blijkbaar heeft hij gewoon geen zin om thuis te komen Maar ja, ik maak me toch wel zorgen hoor. Mamz, ik ga die organisatie morgen maar bellen idd.
Ga in therapie!
PS hij is nog geen jaar, dus vast op vrijersvoeten :-)
Ga in therapie!
Ja, is een heftige film. Verraad..... een thema wat me erg raakte. En vanavond ook al een heftige film gezien: house of the spirits. Met een bepaalde scene waar ik nu nog misselijk van ben.....

brrr, beetje veel allemaal!! En voorlopig even geen films meer, of alleen maar een luchtige vrouwenfilm of zo!

Ps. Ik hoop dat de poes gauw terugkomt; ik heb er in het verleden ook gehad, die weleens een paar dagen wegbleven en daarna weer doodleuk kwamen aanwandelen. Eigenzinnige types!
Alles is liefde, Elmerveer! Een echt feel-good movie
Ga in therapie!
Ja en dan kun je mij zien Elmer! Ik huppel daar ook in mee in Alles is Liefde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven