Het Groninger Forum

07-10-2014 18:47 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallootjes,

Zoals vele stadjers, Groningers en anderen weten, wordt in Groningen hard gewerkt aan de bouw van het Groninger Forum. De inwoners van de stad hadden inbreng in de keuze van het ontwerp

En op dit ontwerp is de definitieve keuze gevallen

http://gemeente.groningen ... .BP469Forum-oh01_0006.jpg

Ik moet zeggen dat ik dit ontwerp zelf het mooiste vond, voor zover er iets moois bij zat. Eerlijk is eerlijk: De voormalige Naberpassage die er eerst stond was allesbehalve fraai, maar dit vind ik er stiekumpjes ook niet uitzien.

Waarom kunnen hedendaagse architecten niet iets klassieks ontwerpen? Is dat niet hip, of ouderwets, rust er smet op of wat dan ook? Wat zou er mis zijn geweest met bijvoorbeeld een neoclassicistisch ontwerp?
quote:Nouschi schreef op 07 oktober 2014 @ 20:28:

Zo ging het met het museum ook en nu vindt iedereen het prachtig.Eh, nou nee. Vind het zeker niet prachtig, lelijk zelfs. Maar markant is het wel, en dat heb ik liever dan brave nieuw-oud-architectuur. Het Forum vind ik trouwens wel mooi. Alleen zou het gebouw beter tot z'n recht komen als er meer open ruimte omheen zou zitten. Althans, dat denk ik. Vind het moeilijk in te schatten hoe het er straks in het echt uit zal zien.
Ik vind het wel een mooi ontwerp. Hooguit een beetje groot. Het kan bijna niet minder worden dan het was, zou je zeggen. Dat was altijd een ongezellig kaal en levenloos stukje stad.

Overigens zat er in mijn herinnering vroeger een IKEA in de Naberpassage, al kan ik me dat nu bijna niet voorstellen.

Herinnert iemand zich dat nog, of vergis ik me?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Snoesje666 schreef op 09 oktober 2014 @ 20:06:

[...]

Andere gebouwen aan de Grote Markt zijn gesloopt en die nieuwbouw is naar voren getrokken, waardoor je de Martinitoren niet meer ziet. Ben te lang niet meer geweest daar..
Ja dat klopt merano! Een Ikeaatje. Ik kan het me nauwelijks herinneren, maar je hebt gelijk. Ik ben er toen (ik schat 35 jaar geleden???) wel eens geweest. Was vast om een gids op te halen ofzo.
quote:merano schreef op 09 oktober 2014 @ 20:29:

Overigens zat er in mijn herinnering vroeger een IKEA in de Naberpassage, al kan ik me dat nu bijna niet voorstellen.

Herinnert iemand zich dat nog, of vergis ik me?

Ja, dat weet ik nog. Een kleine showroom, waar je dingen kon bestellen. Pre-internettijdperk.
Inderdaad, dat moet een heel klein Ikeaatje geweest zijn .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Een Ikeaatje van 12 m2 haha.

Hoe het Forum er uit gaat zien, dat vind ik lastig in te schatten. Voor mijn gevoel wordt het zó groot, dat het niet gaat passen

Vóór de oorlog was dit de Oostkant

IKEA ? Serieus ?

Dat zal dan vóór de tijd zijn geweest dat ik me interesseerde voor meubels.

Ik kan me een kunstgalerijtje, een restaurant en De Kruidnagel ( ? ) herinneren. Een winkel vol thee, etherische olie, lichaamsverzorgingsproducten en hebbedingetjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven