Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Marloezje, als een 'lastige' achternaam ook betekent dat het een lange achternaam is, zou ik zelf kiezen voor een korte voornaam. Benjamin zou voor mij dan ook afvallen.

Forte;

Max

Cas

Casper

Jasper

Jelle

Thijn

Thomas

Thijmen

Siem

Brent

Bram

Bas

Pim

Tom

Tim

Jens

Mats

Lennard

Niek

Gijs

Guus

Huub

Rens

Rik

Pepijn
Dank jullie wel voor jullie reacties. Jullie zitten helemaal in de goede richting met de meeste namen, maar de naam heb ik er helaas nog niet tussen gevonden...
Gefeliciteerd MissShopping!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@ Forte

Paco

Ids

Sem

Levi

Finn

Melle

Linus

Ard

Faas

Daan

Giel

Morris

Nout

Ward

Zeb
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@forte

Kasper

Pepijn

Niek

Joris

Anton

Tjebbe

Jelte

Twan

Pascal

Chris/Kris

Jelmer
Op dit moment staan op mijn lijstje:

Bram

Sjors

Jesse

Jelte

Kris

Sem

Maar ik ben nog steeds niet overtuigd. Meisjesnamen zijn veel gemakkelijker!
Haaaii.... ik ben pas 10 en een halve week zwanger, maar al wel wat aan t nadenken over namen...

Hoe zouden jullie de naam Jules uitspreken?

'Zjuul' Zjuuls' 'Juulus' of nog weer anders haha?

Groetjes!
Geen idee Dat hoor je vanzelf van de ouders.
Ik zou het uitspreken als Zjuul.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik zou zelf Djuuls zeggen en ken een Jules (meisje) en dat wordt uitgesproken als djoels.

Vind Jilles trouwens net iets stoerder voor een jongetje.
Help, we vinden jim ( djim) leuk maar ik vind het veel op finn lijken dus daarom twijfel ik.. En m'n zus zijn kindje heet zo wat vinden jullie kan dit gewoon
Als neefje Finn heet vind ik Jim prima kunnen hoor. Geen probleem.
Anders is noah een optie
Miss shopping gefeliciteerd!

@ bibababy

Jim en finn vind ik prima als het neefjes van elkaar zijn. Als broertjes dan weer niet, maar dat is dus ook niet het geval dus gewoon doen.
Ik zou Jules uitspreken als zjuul.
Noah vind ik wel veel mooier dan Jim.
quote:bibibaby schreef op 12 oktober 2014 @ 14:22:

Help, we vinden jim ( djim) leuk maar ik vind het veel op finn lijken dus daarom twijfel ik.. En m'n zus zijn kindje heet zo wat vinden jullie kan dit gewoonNatuurlijk kan dat. Het is wel mijn zus haar kindje.
Bedankt voor meedenken. .ik dacht zelf ook Zjuul, maar zou beetje jammer zijn als iedereen t heel anders zou uitspreken haha
Hallo meiden,

Ik ben zwanger van ons eerste kindje. We weten nog niet wat het wordt. Over de namen zijn we het gelukkig snel eens geworden.

Als het een jongentje is willen we hem de naam Deks geven. Kort en stoer. Nou lees ik wel vaker deze naam, maar dan wordt hij altijd met een x geschreven. Ik hou helemaal niet van de letter x en daarbij vind ik een naam met vier letters ook leuker dan drie.

Ondanks dat wij de naam geweldig vinden ben ik toch benieuwd wat buitenstaanders er van vinden. Dus kom maar op!! ;)

Groetjes,

Hartjebloem
Ik zou toch Dex doen.
Op de een of andere manier doet Deks me aan seks denken. De link Dex-sex had ik nog niet eerder gelegd. Deksel komt ook bij me op en heks. Ik vind Deks er gek uitzien, laten we het daar maar op houden.
Persoonlijk heb ik altijd het idee dat als mensen een naam schrijven zoals je hoort, terwijl het niet de gangbare schrijfwijze is, de ouders niet zo slim zijn...dat is natuurlijk een vooroordeel, maar is misschien wel een vooroordeel waarmee jullie (incl zoon) wellicht vaker mee te maken gaan krijgen. Het is de vraag of je dat wilt?
Deks kan echt niet.
Deks vind ik raar staan. Alsof een kleuter het geschreven heeft....fonetisch.

Gewoon Dex doen...
Ik zou ook kiezen voor dex, anders lijkt het zo ' anders geschreven, puur en alleen om het anders zijn'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven