Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oceanne dikke knuffel ik blijf duimen voor jullie! Wat knap dat jullie er positief in proberen te staan. 2 weken zijn heel lang als je op nieuws als dit moet wachten, sterkte!!
Oceanne hoe gaat het? Krijg je deze week de uitslag van die laatste test? Mijn duimen draaien nog steeds voor goed nieuws, hou je taai!

Millen hoe gaat het bij jou? Begin je al een buikje te krijgen? En zit je nog steeds op die roze wolk?

Eetstokje hoe gaat het met jou en je kleine man?

Hier gaat het goed, alles onder controle . Ik ben nog steeds af en toe ongerust maar kan er ook vaak van genieten. Ik vind het wel jammer dat ik niemand in mijn directe omgeving heb die ook zwanger is of al een kindje heeft. Ik doe nu zwangerschapsyoga en dan is het wel leuk om een beetje te kletsen en buiken te vergelijken.

Zwaai naar de rest
Oceanne ik dacht ook aan je vandaag! Hoe gaat het? Al uitslagen gehad?

Millen, idd wat Minni vraagt! En hoe reageren mensen in je omgeving?

Minni, fijn dat bij jou alles goed is. Leuk he Yoga, ik heb er echt van genoten.

Hier gaat ook alles goed! Nog 2 weken en dan mag ik weer gaan werken. Erg veel zin in moet ik zeggen, al zal ik wel moeten wennen aan het opstaan en aankleden enzo. Dat doe ik nu gerust pas om 11 uur ofzo :P
He meiden,

sorry voor de radiostilte weer!

Hier gaat alles goed, de kleine man slaapt nu sinds een week of 2 door. Hij sliep maandag zelfs tot 9.15 uur door en de andere dagen rond 8 uur, zooo fijn! Helemaal met het oog dat de klok wordt verzet dit weekend. Hij drinkt verder ook super veel, zoveel zelfs dat hij eigenlijk wat te snel aankomt in gewicht zeiden ze bij het consultatiebureau, maargoed.

Ik had straks even een bizar momentje op de wc. Sorry dames voor het rare en misschien ongepaste verhaal maar ik ben ongesteld geworden voor de eerste keer sinds de bevalling en voor mij heeft een tampon of maandverband enorm lang de betekenis gehad van een klote dag omdat het dan alweer niet gelukt was om zwanger te worden, en dan was ik gewoon enom verdrietig. Ik had straks dus een tampon in m'n handen toen ik op de wc zat en dat was zo raar, dat bracht echt weer even minder leuke herinneringen naar boven. En gelijkertijd ook het besef dat een tampon nu helemaal geen zware ' lading' heeft.

Oceanne hoe gaat het met jou?

Hopen, spannend dat je weer gaat werken! Fijn dat je er in in hebt!Welke volgorde ga je aanhouden 's ochtends? eerst jezelf helemaal klaarmaken en dan pas de baby? Ik was laatst ook aan het denken dat ik me best kan voorstellen dat ik straks zonder make-up en zonder ontbijt op het werk verschijn door tijd te kort

Minni, ja grappig om te zien dat alle buiken er weer anders uitzien op yoga en hoe verschillend iedereen zwanger is he? Mijn schoonzus was gelijkertijd met mij zwanger en ondanks dat er al meerdere kindjes in onze vriendengroep zijn, was er verder ook niemand gelijkertijd met mij zwanger, dat vond ik ook wel wat jammer ja.

Hoe is het met jullie verder?
Ha meiden,

Eindelijk ook weer eens een bericht van mij. De afgelopen weken waren eigenlijk verschrikkelijk. Eerst de echo, toen een week wachten op onderzoek 1. Vorige week kregen we de eerste uitslag en dat was niet goed. Om het heel kort te vertellen was er toen nog onderzoek 2 en daar moesten we afgelopen week op wachten. Het voelde als erop of eronder! (We hadden al wel besloten om geen punctie en geen afbreking te willen, dit kindje moest er gewoon komen) we zijn de hele week heen en weer geslingerd, want een ziek kindje betekent dat je hele toekomst er ineens anders uitziet en op zijn kop staat. Maaaaaaaaar, de uitslag is binnen en het is goed!!!

Het is dus groot feest bij ons, de opluchting is enorm en de ontlading ook!

Ik reageer morgen even verder (moet nu weg) maar omdat jullie zo aan me denken wilde ik het toch even snel vertellen :-)
Oh Oceanne wat fijn! Wat een opluchting! Ik ben helemaal blij voor jullie Tijd voor feest inderdaad, geniet er van samen!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! O Oceanne wat ontzettend fijn zeg! Ik heb veel aan je gedacht en voor je geduimd de afgelopen weken. O lieverd wat vind ik dit heerlijk voor je / jullie. Enne..... (als je het wilt zeggen) jongen of meisje ?

Geniet hier ontzettend van en van de rest van de zwangerschap. Wat een heerlijk nieuws, ik ga er het hele weekend een blij gevoel aan overhouden denk ik....

Ho voel je je verder?

@Minni: Hoe voel jij je? Al wat minder druk en aan het werk en zo? Leuk dat je bij een klas met zwangere vrouwen zit en met hen kan kletsen.

@Hopen: spannend om weer te gaan werken, maar kan me ook voorstellen dat het weer leuk is. Geniet nog van de laatste weken verlof!

@Eetstokje: Doorslapen klinkt goed zeg! En het drinken en zo ook, ik heb al tips gekregen dat je je niet al te veel moet aantrekken van het consternatie...eeeh..consultatiebureau. Prima voor tips, meten, wegen en prikken, maar verder niet al te veel door laten beïnvloeden. Dat van het ongesteld zijn kan ik me helemaal voorstellen. Voor ons is die associatie gewoon zo negatief en dat verdwijnt niet zomaar uit je systeem. Maar nu kan je van de wc aflopen, naar je geweldige beeb kijken en daar heel erg van genieten!

Hier alles goed. Ik voel me nog steeds helemaal prima (ik ben tegelijk met prinses Kate uitgerekend en als ik dat lees...Brrrr....). Maar heb nog steeds nergens last van. Ik ben met name heel erg blij en geniet ervan. Om mij heen zijn er wel een paar zwangeren (staan wel iets verder van me af), maar ik voel gek genoeg niet echt behoefte om met andere zwangeren om te gaan of zo.

Verder al heerlijk aan het shoppen, dromen en positiekleding kopen. Heb een heel mooi winkeltje hier in de stad ontdekt en daar een hele lading kleren gekocht, want ik krijg al echt een buikje! Dat vind ik alleen maar heel erg leuk.

Vorige week vrijdag hebben we (bij 14 weken) nog een echo gehad. Ik was op controle bij de gynaecoloog en ze ging naar het hartje luisteren, maar die konden ze dus niet vinden. Van tevoren hadden ze al gezegd dat dat kon, maar toch raakte ik heel erg in paniek (man niet, die was de rust zelve). Toen een echo en toen zag je de beeb met kloppend hartje meteen (hij lag een beetje verstopt). Maar pffff...wat een stress zeg! 28 november hebben we de 20 weken echo, lijkt me echt weer heel spannend! Ook (als tweede) natuurlijk of het een jongen of een meisje wordt.

Verder heb ik op werk laten vallen dat ik graag vier dagen wil werken (dat doet niemand bij ons, ook twee moeders niet). Ik heb nog geen reactie, behalve dat ik streng werd aangekeken. Ik ben benieuwd, maar ik wil echt niet fulltime blijven werken.

Ik lees natuurlijk nog mee bij het 'wij proberen door' topic en o, o, o, wat hoop ik dat ze allemaal tegelijk doorstromen. Ik gun het ze zo uit de grond van mijn hart. Vind het zo rot om al dat verdriet te lezen. Laten we met zijn allen nog even heel hard duimen voor ze en in de eerstvolgende kerk een kaarsje branden!

Liefs en kussen

Millen
Oceanne!! Yes wat een feest! Gefeliciteerd met dit super nieuws!! Wat een spannende tijd zal t geweest zijn, hopelijk nu alleen nog genieten en niet te veel spanning meer!

Millen wat leuk dat je lekker kleren hebt gekocht. Heerlijk showen met die buik! Fijn dat alles zo goed gaat met je! Spannend hè, wat t wordt of eigenlijk al is natuurlijk! En het maakt niks uit, maar als je t dan hoort is t zo bijzonder. Tenminste dat vond ik.

Eetstokje idd gek hè, ongesteld worden! Maar jullie mooie ventje ligt heerlijk in de box en dat maakt alles goed! Fijn dat alles ook goed gaat met je en hij lekker goed slaapt en eet. Idd het bureau niet te serieus nemen... Tips gebruiken die je goed vindt en de rest vergeten.

Hier gaat alles ook goed. Ons manneke is ook een zoet kind en kraait erop los momenteel. Vooral als ik voorlees ligt hij hard te gillen, zo leuk! Hij wil ook draaien maar dat lukt nog niet en dan wordt hij echt boos! Waar ik dan weer hard om moet lachen. Jeetje wat hou ik mega veel van hem!

Millen; ik lees ook nog regelmatig bij de meiden. Soms tranen in mijn ogen. Wat is een oneerlijk verdeeld en wat zijn wij gezegend... Ik hoop ze snel hier allemaal te zien. Stoere lieve meiden die het zo verdienen! Ik duim mee!
Ow Millen wat gaat het bij jou ook alweer snel zeg. Wat eng dat ze het hartje niet konden vinden, dat is echt nog steeds mijn grootste nachtmerrie. Gelukkig niks aan de hand. Wat heerlijk dat je je zo goed voelt, na al die jaren wachten heb je ook wel een ontspannen zwangerschap verdiend he En dat shoppen is ook echt leuk, ik heb stiekem toch ook al iets meer kleding gekocht dan ik van plan was. Maar ik kan dan ook echt geen normale kleren meer aan zonder voor schut te lopen nu Weet je al of je een zwangerschapscursus gaat doen? Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren op je werk, een moet de eerste zijn toch! Gaat je man ook minder werken?

Hier gaat het eigenlijk ook heel goed. Ik heb al een gezellig buikje, vind ik ook alleen maar leuk. Op het werk nog steeds druk maar ik kan het goed verdelen dus geen probleem meer. Ik heb al het eea voor mijn overdracht geregeld dus daar ook geen zorgen meer over. Nog een kleine 8 weken werken, het gaat echt snel nu. Het kindje is nog steeds lekker beweeglijk, vind het altijd een fijn gevoel als ik die schopjes en bewegingen voel.

Leuk dat jullie mannetjes het zo goed doen Hopen en Eetstokje, heerlijk om te lezen dat jullie er zo van kunnen genieten. En wat super dat hij nu al door slaapt Eetstokje! Ik begin nu ook wel heel benieuwd te worden hoe ons kindje straks gaat zijn.

Dat van het ongesteld worden kan ik me goed voorstellen Eetstokje. Laatst zei een collega tegen mij dat ze dat een van de fijne dingen vond van zwanger zijn, niet ongesteld worden, en dat ze er daarna echt weer even aan moest wennen. Dat bracht me ook echt weer even terug naar die maandelijkse teleustelling, ik had het hele fenomeen even verdrongen voor die tijd.

Ik lees ook nog altijd mee op het wij proberen topic, bah wat is het oneerlijk en moeilijk die teleurstellingen iedere keer. Ik hoop ook steeds zo dat het toch weer iemand gegund is om door te stromen., ze verdienen het zo inderdaad!
Lieve meiden! Hoe gaat t met jullie? Het grote nieuws wat rond verteld? Leuke reacties, kaartjes, cadeautjes gehad?

En uiteraard opmerkingen als: ja ik had t al gezien! Of: wat 16 wkn? Je bent al zo dik! BLa bla bla
Hé lieve meiden,

Hoe gaat het met jullie allemaal? Hier qua zwangerschap alles wel goed (denk ik). Ik voel me goed, maar ben de afgelopen week heel erg gestrest en heb het idee dat dat weer niet goed is. Eerst dacht ik dat ik de baby voelde en nu al een aantal dagen niet en daar maak ik me dan druk over....Aan de andere kant ben ik natuurlijk pas 18 weken, dus lees overal dat het mogelijk is. Misschien is het omdat ik een beetje de zenuwen begin te krijgen voor de 28e. Brrrrr...zal blij zijn als ik de beeb weer heb gezien! En hoop dat alles goed is.

Ik hoop dat het met jullie beter gaat! Ik ben al blij dat ik het van me af kan schrijven.
Wat gemeen Millen, dat verdien je niet!

ook voor de rest!
Minni hier, mijn eigen inlog doet het weer niet

Millen wat ontzettend gemeen zijn ze op jouw werk zeg. Zo mogen ze toch geen medewerkers aanspreken, zeker al die dreigementen dat gaat echt te ver. Ik snap wel dat je twijfelt of je daar wel wil blijven, zeker als je altijd zo hard werkt en niet zo veel vraagt. Ik zou even wachten of ze bijdraaien en sowieso opnieuw het gesprek aan gaan. Dit hoef je echt niet te accepteren! Hele dikke knuffel en succes er mee.

En zorg ajb goed voor jezelf, dat is ook belangrijk voor de baby! Ik had met 18 weken ook te veel stress op het werk en daar meteen allerlei klachten door. Het is trouwens niet gek als je de baby niet meteen elke dag voelt, de stress kan daar natuurlijk ook invloed op hebben. Dus niet te veel druk om maken. Spannend he volgende week al de 20 weken echo! Dat vond ik echt een mijlpaal!
Mini, bizar dat jij nog maar een paar weken hoeft te werken en dat dan jouw zwangerschapsverlof in gaat!

Ik kan me nog heel goed herinneren dat je kwam vertellen dat je zwanger was!

Time Flies!

Ben je er al een beetje aan toe?

Oceanne hoe gaat het met je? Wat fijn dat de uitslag goed was!!! Helemaal top!

Millen, Wat belachelijk hoe ze op jouw werk hebben gereageerd!!

Een werkgever moet parttime werken in principe goedkeuren, mits er zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn.

En mij lijkt niet dat ze dat kunnen aantonen, aangezien je zo te lezen meerdere collega's hebt die soortgelijk werk doen, en aangezien je maar 20% minder wil gaan werken, en je bent nog steeds 4 dagen op het werk en zelfs de 5e dag nog bereikbaar voor het werk..!!

Wat een rotgevoel moet je daar aan overhouden!

En je hebt idd ook gewoon recht op ouderschapsverlof...GRRR kan daar boos om worden als ik jouw stukje zo lees!

En ook maar 22 vakantiedagen per jaar..vind ik ook al erg weinig kijkende naar het feit dat je nu gewoon fulltime werkt.

Ik kan me voorstellen dat je hier allemaal stress van krijgt...Ik vind het echt enorm gemeen en ik denk dat ik ook precies weet hoe jij je voelt.

Bij mij op het werk zijn ze ook soms zo onmenselijk qua reacties, dat je dan gewoon soms boos wordt en ook bij je zelf nagaat waar je het eigenlijk allemaal voor doet, zo'n stank voor dank gevoel.. :(

Dit verdien je idd niet lieve Millen!! Pffff jeej, en zie nu nog maar eens gemotiveerd te blijven..... Ik denk dat je er absoluut geen zin in hebt, maar je zult toch nog een keer het gesprek moeten aangaan denk ik. En daar heb je natuurlijk helemaal geen zin in.. ook niet met alle hormonen nu.. Maar je kan het gesprek maar beter zo snel mogelijk gehad hebben anders ga je denk ik iedere dag met een zwaar gevoel in je buik naar het werk. Ik zou zelf tijdens dit gesprek ook een brief overhandigen met jouw wenselijke werktijden en jouw wens voor het opnemen van ouderschapsverlof en dat je onderaan de brief schrijft dat je graag binnen 4 weken een schriftelijke reactie wil ontvangen en dat je nog hoopt dat jullie hier samen uit gaan komen omdat je altijd met veel plezier naar het werk bent gegaan. Je kan desnoods ook artikelen uitprinten over ouderschapsverlof en parttimewerken als zij weer met zo'n loos argument komen dat je hier geen recht op hebt, dan kun je ze gelijk de mond snoeren.

Heb je rechtsbijstand? Zo ja, dan kun je dit ook nog overwegen, maar dat zou ik pas in gaan zetten als ze straks nog steeds niets willen toezeggen / toegeven. Hele dikke knuffel!
Jeetje Millen! Wat een verhaal! Wat een misselijke lui werken daar zeg! Ik sluit me helemaal aan bij eetstokje. Je hebt rechten! Zeker als zwangere vrouw. Als jij ziek bent doordat t te zwaar is krijgen zij geld via het uwv. Het kost hun dus niks en ze kunnen dus ook iemand inhuren van dat geld. Dus mijn advies; luister naar je lichaam. Als t niet gaat, meld je je ziek. Klaar. Jammer voor hun. Ik snap dat je daar heel verdietig van wordt, zeker als ik lees hoe je je inzet daar, maar je baby is nu even belangrijker hoor! Een hele dikke knuffel!!

Ik zou ook gewoon even de vk bellen en vragen voor een extra controle. Dat scheelt zoveel stres. Ik heb dat ook een paar keer gedaan en dat vindt echt niemand stom. En trouwens al vinden ze t wel stom, jij bent baas in eigen buik

Veel sterkte, het moet even zakken en misschien draaien ze bij, maar voor nu even egoistisch zijn!

Oceanne hoe gaat het?

Minni wat een getob met jou account. Ik mis de app wel, was toch makkelijker!

Eetstokje alles goed met jou? Al weer aan het werk?
Hoi!

Ik had 2 positieve testen vanmorgen dus ik denk dat ik dan eindelijk ook hier mag meeschrijven!!

Ik vind het zo onwerkelijk! Kan het gewoon nog niet geloven.
AHHHHHHHHHHHHHH OEMPA!!!!!!!!!

Van harte gefeliciteerd!!!!

Wat Tof!!! Het is jullie zo gegund!!!!!! Ben echt enorm blij voor jou meid! Ik heb nog vaak aan jou moeten denken!Was de tweede ICSI dus raak?? Ahhhhh van harte meid!!!!!! Wat moet dit onwerkelijk zijn!!!!
Wieeeeeee ik ben helemaal aan het stuiteren van je nieuws!!!

Prachtig dit!!
Ik kreeg een notificatie van dit topic en zag dat Oempa gereageerd had....

Was toch wel nieuwsgierig wat ze te melden had...

Wat super meid!!!! Gefeliciteerd!!!! Wat ben ik blij voor jullie zeg!!!

(Maar ook wel weer super spannend..... )

Mijn duimen draaien doorrrrr!!! xx
Hoera! Wat fijn! Ik duim voor je dat t blijft plakken! Ben erg blij voor je!!
Ik heb t nieuws ook gedeeld op onze doorstomers fb.

Avaeyebrow vroeg me om je hier van haar te feliciteren: Dus bij deze Gefeliciteerd!

En denk dat je van de rest ook wel de felicitaties krijgt.

Een aantal komen hier niet meer of niet meer zo vaak.
Yeah Oempa, ik heb ook al in het andere topic geschreven maar hier nog een keer GEFELICITEEERD Wat een geweldig nieuws, ik ben echt super blij voor jullie

En natuurlijk welkom in dit topic! Als je in de tabel wilt laat maar weten, dan voeg ik je toe. Ga er lekker van genieten samen!
OEMPAAAAAAAAAAAAAA!!! O wauw wat gaaf, mooi, super, fantastisch, geweldig, bijzonder en gewoon zo, ZO heerlijk voor jullie . Geniet hiervan. Echt waanzinnig nieuws Ik word er helemaal blij van!!!!! Welkom hier! Xxxxxx Millen
Lieve schatten!

Ik heb net even een traantje gelaten door jullie onwijs lieve reacties! ik heb net nog een clear blue test gedaan en daar staat toch echt 2-3 weken zwanger haha. Moet mezelf echt even knijpen af en toe.

We hebben gisteren gelijk onze ouders en broers/zussen ingelicht. En er zijn aardig wat tranen gevallen. Zo fijn hoe iedereen mee heeft geleefd. Inderdaad de 2e icsi is raak.

Kroes: wat onwijs leuk om wat van jou te horen. Ben erg benieuwd hoe het met jou en de andere meiden gaat.. Spreek jij nog meiden uit het mei 2012 topic?

Ik ga me even wat meer inlezen hier. Millen wat een onwijze rotsituatie op jouw werk! Heb je alweer een gesprek gehad?

Dikke kussen voor iedereen!
Mobiel inloggen lukt me niet... (jullie ook last van?)

Dus ff laptop weer aan geslingerd!

Hier gaat het goed. Wel wennen met een kleintje erbij. Maakt het allemaal een stuk drukker. Maar het is een heerlijk ventje en we genieten er erg van! Hij is alweer dikke 10 maand. En het wordt steeds leuker!

Ook de met de andere meiden van het mei topic hebben we een fb groepje. BN en Sproet zitten daar ook bij in.

Mocht je nu of in de toekomst er ook bij willen komen. Laat het me maar weten.

Wat leuk dat je het gelijkt hebt gedeeld met je familie :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven