Onbenullige ergernissen
woensdag 1 oktober 2014 om 15:45
Wat stom as1984. Ik herken het wel een beetje. Toen ik 13 jaar geleden zwanger was (en dus stopte met roken) vroegen heel veel mensen of ik na de bevalling weer ging roken. En eerlijk gezegd ken ik ook best veel die stopten vanwege de baby, maar daarna weer vrolijk doorrookten.
Maar goed, als je echt niet meer wil roken en de zwangerschap aangegrepen hebt als flinke stok achter de deur, dan is de kans groot dat je ook echt niet meer gaat roken (ik doe het al 13 jaar niet meer, heerlijk)
Maar goed, als je echt niet meer wil roken en de zwangerschap aangegrepen hebt als flinke stok achter de deur, dan is de kans groot dat je ook echt niet meer gaat roken (ik doe het al 13 jaar niet meer, heerlijk)
woensdag 1 oktober 2014 om 15:50
woensdag 1 oktober 2014 om 16:18
quote:boebezoebe schreef op 04 augustus 2014 @ 23:59:
Ik ergerde me gisteren aan een vriendin die de heel tijd in mijn bovenarm knijpt om mijn aandacht te vragen/bevestiging te zoeken (toen we in een drukke straat liepen). Ik weet niet waarom, maar het maakt me echt enorm chagerijnig.Oeehhh, daar had mijn zoon ook een handje van, maar dan tikken. Na meerdere keer te zeggen dat ik dat heel vervelend vind, ik sta naast je dus 'mama' voldoet, ben ik weleens uit mijn slof geschoten. Mijn ergernis niveau gaat dan binnen een seconde van 0 naar 10! En het irriteert ook nog
Ik ergerde me gisteren aan een vriendin die de heel tijd in mijn bovenarm knijpt om mijn aandacht te vragen/bevestiging te zoeken (toen we in een drukke straat liepen). Ik weet niet waarom, maar het maakt me echt enorm chagerijnig.Oeehhh, daar had mijn zoon ook een handje van, maar dan tikken. Na meerdere keer te zeggen dat ik dat heel vervelend vind, ik sta naast je dus 'mama' voldoet, ben ik weleens uit mijn slof geschoten. Mijn ergernis niveau gaat dan binnen een seconde van 0 naar 10! En het irriteert ook nog
woensdag 1 oktober 2014 om 20:34
Mijn ergernis van de dag:
Spannende sporttopjes en sportbhs die na het over-het-hoofd-trekken opgerold ergens rond je schouders blijven steken. Zodat je gevangen in je eigen BH of top de meest vreemde bewegingen in de kleedkamer zit te maken om het ding toch maar uitgerold en over je borsten te krijgen...
Of ben ik de enige?
Spannende sporttopjes en sportbhs die na het over-het-hoofd-trekken opgerold ergens rond je schouders blijven steken. Zodat je gevangen in je eigen BH of top de meest vreemde bewegingen in de kleedkamer zit te maken om het ding toch maar uitgerold en over je borsten te krijgen...
Of ben ik de enige?
woensdag 1 oktober 2014 om 20:47
Ik heb een oude blackberry en die heeft allen internet met een blackberry bundel. Ik ging mijn abonnement verlengen, maar kon die bundel niet vinden. Dus ik belde de klantenservice om te vragen hoe dat zat. Werd mij verteld dat internet het nu ook gewoon doet zonder bundel. En nu is mijn abonnement in gegaan en doet hij dat dus niet. Dat grapje geldt alleen voor nieuwere modellen. Ze hebben geen notitie gemaakt van het feit dat ik toen heb gebeld voor informatie en ik kan mijn abonnement niet wijzigen. Ik zou natuurlijk gewoon kunnen eisen dat ik mijn abonnement aangepast wil hebben, maar daar ben ik niet goed in. Nu heb ik een nieuwe telefoon besteld, want dat is goedkoper dan overstappen naar een provider die wel bb-bundels heeft.
De ergernis is dus dat ik niet goed was ingelicht
De ergernis is dus dat ik niet goed was ingelicht
zondag 12 oktober 2014 om 18:34
Onbenullig is het niet echt, maar een heel topic openen is ook weer zoiets.
we waren op bezoek bij de schoonouders en we lieten vallen dat we een beetje aan het rondkijken zijn voor een nieuw huis en dat we daarom (met het oog op de verkoop van ons huidige huis) de boel aan het opknappen zijn (niks spectaculairs, gewoon een fris verfje op het houtwerk etc).
Commentaar was niet van de lucht, we moesten niet iets kopen voordat we verkocht hadden (uh zeiden we dat dan?). En we hadden toch een goed huis (nou nee). En het was niet reëel. En we moesten het gewoon maar niet doen.
Het leek wel jaloezie....we hebben een lage hypotheek (130k) voor een huis dat zelfs pessimistisch gezien meer waard is (vergelijkbare huizen gaan rap weg voor 180-200k).
Dus is ons plan het huis voor 180 (of minder) te verkopen de hypotheek mee te nemen en de overwaarde ook voor een nieuw huis te gebruiken. We zouden gewoon voor onze huidige lasten een veel groter huis kunnen wonen.
Waarom dan toch dat negativisme van hun kant? En als we nou net 18 waren...maar we zijn al bijna 40. Ik vind dat echt niet tof.
we waren op bezoek bij de schoonouders en we lieten vallen dat we een beetje aan het rondkijken zijn voor een nieuw huis en dat we daarom (met het oog op de verkoop van ons huidige huis) de boel aan het opknappen zijn (niks spectaculairs, gewoon een fris verfje op het houtwerk etc).
Commentaar was niet van de lucht, we moesten niet iets kopen voordat we verkocht hadden (uh zeiden we dat dan?). En we hadden toch een goed huis (nou nee). En het was niet reëel. En we moesten het gewoon maar niet doen.
Het leek wel jaloezie....we hebben een lage hypotheek (130k) voor een huis dat zelfs pessimistisch gezien meer waard is (vergelijkbare huizen gaan rap weg voor 180-200k).
Dus is ons plan het huis voor 180 (of minder) te verkopen de hypotheek mee te nemen en de overwaarde ook voor een nieuw huis te gebruiken. We zouden gewoon voor onze huidige lasten een veel groter huis kunnen wonen.
Waarom dan toch dat negativisme van hun kant? En als we nou net 18 waren...maar we zijn al bijna 40. Ik vind dat echt niet tof.
zondag 12 oktober 2014 om 18:57
quote:zonnigschildpadje schreef op zondag 12 oktober 2014 18:46 Mijn irritant van de dag: mensen die hun hond los laten lopen op het fietspad (geen moeite mee), maar als er dan rustig een fiets aan komt (ik dus), chagrijnig gaan kijken van "pas op m'n hond" (wel moeite mee )Oh jaaaaa, of mensen met een klein hondje aan zo'n uitloop-lijn. Elk moment kan dat hondje gaan rennen, zo onder mijn fiets of auto. Ik hou daar altijd rekening mee maar word er bloednerveus van.
zondag 12 oktober 2014 om 20:01
Een hele specifieke ergernis, waar waarschijnlijk niet veel mensen last van hebben: dat bij mij op het werk alle documenten worden doorgestuurd als .doc of .ppt of iets dergelijks, in plaats van in .pdf. Ook als die documenten helemaal niet meer aangepast moeten worden. Heel irritant als mensen zowel op Windows, Linux en Mac werken.
zondag 12 oktober 2014 om 20:06
quote:viavia2013 schreef op 06 april 2014 @ 20:06:
[...]
Daar heeft mijn vriendin ook zo'n moeite mee. Waarom? De straat is toch voor iedereen te gebruiken... Zij belt ook de bedrijven als er een werkbus voor haar huis geparkeerd staat!
Die vind ik dan weer best grappig..
En ja, ik zeg altijd broodje, boterham vind ik onzinnig.. Ik erger me aan spelfouten als ik vindt, het is toch ook niet ik loopt?!
[...]
Daar heeft mijn vriendin ook zo'n moeite mee. Waarom? De straat is toch voor iedereen te gebruiken... Zij belt ook de bedrijven als er een werkbus voor haar huis geparkeerd staat!
Die vind ik dan weer best grappig..
En ja, ik zeg altijd broodje, boterham vind ik onzinnig.. Ik erger me aan spelfouten als ik vindt, het is toch ook niet ik loopt?!
Altijd blijven lachen!
zondag 12 oktober 2014 om 20:07
quote:Bergje65 schreef op 12 oktober 2014 @ 18:55:
Ik erger me aan mensen die elke dag selfies op Facebook zetten, en aan alle mensen die daar positief op reageren met "wat een leuke foto" of "knap ding". Ik vind selfies überhaupt het toppunt van zelfverheerlijking.Het ergste, vind ik dan, is als er nog een balk van snapchat doorheen staat..
Ik erger me aan mensen die elke dag selfies op Facebook zetten, en aan alle mensen die daar positief op reageren met "wat een leuke foto" of "knap ding". Ik vind selfies überhaupt het toppunt van zelfverheerlijking.Het ergste, vind ik dan, is als er nog een balk van snapchat doorheen staat..
Altijd blijven lachen!
zondag 12 oktober 2014 om 22:36
quote:nephthys schreef op 01 oktober 2014 @ 20:34:
Of ben ik de enige?
Nee je bent niet de enige. Ik heb ook altijd oorlog met dat ding.
Mijn onbenullige ergenis van vandaag: mijn waterkoker lekt en is dus stuk lijkt mij...
Of ben ik de enige?
Nee je bent niet de enige. Ik heb ook altijd oorlog met dat ding.
Mijn onbenullige ergenis van vandaag: mijn waterkoker lekt en is dus stuk lijkt mij...
zondag 12 oktober 2014 om 22:38
quote:zonnigschildpadje schreef op 12 oktober 2014 @ 18:46:
Mijn irritant van de dag: mensen die hun hond los laten lopen op het fietspad (geen moeite mee), maar als er dan rustig een fiets aan komt (ik dus), chagrijnig gaan kijken van "pas op m'n hond" (wel moeite mee )
Ik ben wel eens van mijn fiets gepleurd omdat er een paar mensen stonden te ouwehoeren terwijl hun honden heen en weer renden.
Ok ze waren wel heel vriendelijk toen ik viel.
Ook wel eens een paar x gebeurd dat mensen op het fietspad liepen met hun hond los. Had een x echt bijna een hond onder mijn brommer, kon nog net op tijd remmen.
Dit vind ik overigens geen onbenullige ergenissen...
Mijn irritant van de dag: mensen die hun hond los laten lopen op het fietspad (geen moeite mee), maar als er dan rustig een fiets aan komt (ik dus), chagrijnig gaan kijken van "pas op m'n hond" (wel moeite mee )
Ik ben wel eens van mijn fiets gepleurd omdat er een paar mensen stonden te ouwehoeren terwijl hun honden heen en weer renden.
Ok ze waren wel heel vriendelijk toen ik viel.
Ook wel eens een paar x gebeurd dat mensen op het fietspad liepen met hun hond los. Had een x echt bijna een hond onder mijn brommer, kon nog net op tijd remmen.
Dit vind ik overigens geen onbenullige ergenissen...
zondag 12 oktober 2014 om 22:47
Ik hou mijn hond altijd aan de lijn (en naast mij) en erger mij aan hele snelle fietsers, mountainbikers en wielrenners die vanuit het niks langs razen en het dan gek vinden dat mijn hond schrikt.
En ik erger mij aan mensen die hun honden loslaten in een gebied waar het verboden is om honden los te laten lopen. Ik kom juist daar, omdat mijn hond meestal niet zo goed met andere honden kan. (en het dus niet kan waarderen als er een hond zo op ons af komt rennen)
En ik erger mij aan mensen die hun honden loslaten in een gebied waar het verboden is om honden los te laten lopen. Ik kom juist daar, omdat mijn hond meestal niet zo goed met andere honden kan. (en het dus niet kan waarderen als er een hond zo op ons af komt rennen)
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
maandag 13 oktober 2014 om 17:21
Ik irriteer me aan upc. ( net als half Nederland geloof ik) ons abonnement was afgelopen, mijn man heeft gebeld, nieuwe voorwaarden bladiebla, wordt er een nieuwe media box opgestuurd . Die kregen we zaterdag binnen en gisteren wilde mijn man de nieuwe box gaan installeren. Maar ik heb nog allemaal films en series opgenomen die ik wilde kijken dus dat zou ik vandaag gaan doen, doet de oude nog aangesloten box het al niet meer! Dus alles weg! We zijn nu de nieuwe box aan het installeren en staren naar een start scherm waarop staat dat de box verbinding aan het maken is en dit max een uur kan duren.....zucht
maandag 13 oktober 2014 om 17:55
maandag 13 oktober 2014 om 21:48
Yes, ik heb ook weer een ergernis.
Er is een televisiezender, genaamd 'NPO Best', waar wat oudere TV-programma's te zien zijn. Ik vind dat leuk, ik hou van 'wat oudere TV-programma's'.
Maar in plaats van dat ze steeds andere 'wat oudere TV-programma's' laten zien, blijven ze keer op keer dezelfde herhalen. Zo zijn ze nu voor de (ik schat) zesde keer helemaal opnieuw begonnen met 'Zeg 'ns Aaa'.
Waaróm, vraag ik me dan af!
Waarom steeds hetzelfde
Er is een televisiezender, genaamd 'NPO Best', waar wat oudere TV-programma's te zien zijn. Ik vind dat leuk, ik hou van 'wat oudere TV-programma's'.
Maar in plaats van dat ze steeds andere 'wat oudere TV-programma's' laten zien, blijven ze keer op keer dezelfde herhalen. Zo zijn ze nu voor de (ik schat) zesde keer helemaal opnieuw begonnen met 'Zeg 'ns Aaa'.
Waaróm, vraag ik me dan af!
Waarom steeds hetzelfde
maandag 13 oktober 2014 om 22:54
dinsdag 14 oktober 2014 om 09:57
's Ochtend vroeg in de bus scholieren die op een kluitje bij de ingang blijven staan, zodat er nauwelijks iemand in of uit kan stappen.
Als je dan vraagt of je er even langs mag, verstaan ze je niet, want ze hebben oortjes in. En je breekt je nek bijna over hun tassen die op de treeplank staan. Of ze slaan je bril van je neus als ze hun rugzak over de andere schouder gooien.
Als je dan vraagt of je er even langs mag, verstaan ze je niet, want ze hebben oortjes in. En je breekt je nek bijna over hun tassen die op de treeplank staan. Of ze slaan je bril van je neus als ze hun rugzak over de andere schouder gooien.