Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Ok je mag me lek schieten...

Nu al pepernoten... Ik ga morgen op vakantie naar Mallorca.

Ik geloof dat ik daar maar blijf wonen want dit land is niet meer te redden .

Dat spul tegen fruitvliegjes werkt niet meer trouwens, boehoe.

En verder vind ik mijn rolgordijn irritant. Dat draadje floept er de hele tijd uit en ik krijg die dus niet terug erin.

Ik ben het nu zo zat dat ik straks een nieuwe ga halen...
Grrrr, ik wilde voor zoon van 12 een portemonnee kopen. Nou.....eerst moet je je door kilo's roze en glitter worstelen voor je bij de (kleine) jongensafdeling komt, waar je kan kiezen tussen drie portemonnees van respectievelijk Ajax, Feyenoord en Barcelona. Zoon geeft geen zier om voetbal. Andere opties voor jongens: planes.

Bij de hema een soortgelijk verhaal. Voor jonge jongens en meiden is er van alles. Voor dames ook en voor heren een stuk of 5 saaie zwarte portemonnees, veel fe ouwelijk voor een prepuber.

Uiteindelijk maar naar de lederwarenwinkel gegaan en een Converse-portemonnee gekocht. Geslaagd, maar wel voor 20 euro en keuze uit grijs, zwart en zwart met grijs. Waarom kun je meisjes uit tientallen leuke ontwerpen kiezen voor veel minder geld en moeten jongens het doen met grijs of voetbal?

Ik vind dit echt ergerlijk, spreken over seksediscriminatie gaat me te ver, maar het leven als meisje is echt leuker en kleurrijker.
Alle reacties Link kopieren
Dat telkens ik aan mijn vriend vraag om een specifieke huishoudelijke taak te doen of zich klaar te maken omdat we door moeten hij een totaal andere taak gaat doen.

Zo vroeg ik hem gisteren om even de was van het droogrekje te halen en weg te hangen omdat ik nieuwe was had die moest opgehangen worden en ik even met iets anders bezig was. Dan staat hij (uiteindelijk) recht, kom ik na een tijdje met de nieuwe was aan, om dan te zien dat hij in die tijd het bed heeft opgemaakt, of de badkamer opgeruimd, .... maar dat droogrekje, dat is nog altijd niet beschikbaar.

Grrrr....
De vreemde problemen in de relatiepijler. Maar ik lees ze toch.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:miedo schreef op 02 augustus 2014 @ 20:25:

marktplaats die om vage redenen steeds mijn advertentie eraf gooit!je weet toch wel dat je je kinderen er niet op mag zetten?
quote:perzika schreef op 04 augustus 2014 @ 15:31:

De vreemde problemen in de relatiepijler. Maar ik lees ze toch.Ja of de Ben-ik-zwanger?-topics (zo irritant! Ik zie dan ook echt een dom kind voor me die niet snapt hoe de natuur werkt maar er wel op los sekst)
quote:marilyn82 schreef op 04 augustus 2014 @ 09:36:

Dat spul tegen fruitvliegjes werkt niet meer trouwens, boehoe.

Wat heb je precies gebruikt dan? Wij gebruiken het de hele omer door en werkt nog steeds... Ons recept:

Laagje appelcider azijn in een paar eierdopjes met een druppeltje afwasmiddel.

Plaats 1 eierdopje in de buurt van de prullenbak, 1 in de buurt van fruit / groente en eventueel nog een op een plek waar ze graag rondhangen.
quote:verhuisd schreef op 04 augustus 2014 @ 15:41:

[...]

Ja of de Ben-ik-zwanger?-topics (zo irritant! Ik zie dan ook echt een dom kind voor me die niet snapt hoe de natuur werkt maar er wel op los sekst)

+1

Ja idd dat snap ik ook nooit! Als je zwanger wil worden verdiep je je daar meestal wel in. Als je al niet als basis kennis hebt mee gekregen hoe dat werkt qua ongesteld zijn en eisprong enzo. ....en als je oud genoeg bent voor sex/ anti conceptie zou je dat ook moeten weten toch? In zie dan ook altijd een 5 jarige voor me die op een vieze wc bril heeft gezeten!
Ik heb een hekel aan boodschappen doen. Ga daarom 1 x per twee weken naar de plaatselijke grootgrutter en sla dan flink in ( lees: kar afgeladen vol).

Vaak ben ik dan nog mijn spullen op de band aan het laden wanneer de kassa juffrouw al klaar is met de klant voor mij.

En dan gaat ze zitten wachten tot ik de kar leeg heb!!!

Ik snap daar dus he-le-maal niks van! Begin gelijk met scannen mens!

A) bespaart tijd ( niet onbelangrijk voor de zuchtende en steunende rij achter me)

B) Het creëert ruimte op de band. Niet zelden heb ik zoveel spul dat het er domweg niet op past, en dan? Gaan we lekker op elkaar zitten wachten?

Heb het weleens aan zo'n meiske gevraagd en dan kreeg ik als antwoord dat het bedrijfspolicy was, maar de onderliggende reden? 'Iets met anti-diefstal?'

Ook zo'n onzin want er hangen bij de kassa meerdere camera's waarmee de kassa medewerker nog net niet onder je rok kan kijken.

Dus, als iemand het antwoord weet? Heel graag!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 04 augustus 2014 @ 20:44:

Vaak ben ik dan nog mijn spullen op de band aan het laden wanneer de kassa juffrouw al klaar is met de klant voor mij.

En dan gaat ze zitten wachten tot ik de kar leeg heb!!!

Ik snap daar dus he-le-maal niks van! Begin gelijk met scannen mens!

Dus, als iemand het antwoord weet? Heel graag!+1 !!
Ik erger me aan mislukte quotes op het forum.
Ik ergerde me gisteren aan een vriendin die de heel tijd in mijn bovenarm knijpt om mijn aandacht te vragen/bevestiging te zoeken (toen we in een drukke straat liepen). Ik weet niet waarom, maar het maakt me echt enorm chagerijnig.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 04 augustus 2014 @ 23:59:

Ik ergerde me gisteren aan een vriendin die de heel tijd in mijn bovenarm knijpt om mijn aandacht te vragen/bevestiging te zoeken 9toen we in een drukke straat liepen). Ik weet niet waarom, maar het maakt me echt enorm chagerijnig.De vriendschap zou bij mij snel over zijn (bij haar ook waarschijnlijk) want die zou ik echt gaan meppen.
- Wanneer mijn vriend bijv. het dopje van de tandenpasta er niet terug opdraait;

- Mensen die hun vingers/nek/tenen/whatever knakken;

- Mensen die vragen "moet je overgeven?", terwijl je ze net hebt verteld dat je misselijk bent en ze ff niks moeten zeggen;

- Mensen die voordringen bij de kassa;

- Facebookvrienden die enkel misselijke reacties plaatsen bij IE-DE-REEN;

- Als je net je mascara op hebt gedaan en je moet niesen;

- Als je wakker word vóór je wekker afgaat e wn ziet dat je nog maar 30 min kunt slapen;

- Buren die om 7u sochtens lekker gaan klussen;

En nog heeeeeeeel veel meer!
don't eat yellow snow
quote:nephthys schreef op 04 augustus 2014 @ 15:28:

Dat telkens ik aan mijn vriend vraag om een specifieke huishoudelijke taak te doen of zich klaar te maken omdat we door moeten hij een totaal andere taak gaat doen.

Zo vroeg ik hem gisteren om even de was van het droogrekje te halen en weg te hangen omdat ik nieuwe was had die moest opgehangen worden en ik even met iets anders bezig was. Dan staat hij (uiteindelijk) recht, kom ik na een tijdje met de nieuwe was aan, om dan te zien dat hij in die tijd het bed heeft opgemaakt, of de badkamer opgeruimd, .... maar dat droogrekje, dat is nog altijd niet beschikbaar.

Grrrr....

Zo herkenbaar!

En dan vaak nog boos worden als ik het maar snel even zelf doe "ik ging het echt zo doen hoor!"
Waarom zoveel ergenis over een broodje? Waar ik woon maakt 't he-le-maal niet uit of je nu broodje, beleg, boterham, of wat dan ook zegt.

Persoonlijk erger ik me aan arrogantie.
Een broodje is gewoon een broodje. Een snee brood met beleg is geen broodje, dat is een boterham. Ook een stom woord als je erover nadenkt. Maar dat is mij geleerd van kleins af aan, dus is het raar als iemand 'broodje' zegt tegen iets wat ik boterham noem.
- Tijdens het eten gestoord worden.

- 's Nachts naar de wc moeten

- Afgekapt worden midden in een gesprek. Soms al bij mijn 2e zin tettert er iemand doorheen over compleet iets anders. Als ik er dan in een stilte op terug wil komen, gaan ze gewoon door. Net of ze me niet willen horen. Asociaal vind ik dat.

- Het geklaag van ouderen die de jeugd zo lui vinden. Want zij werkten vroeger veel harder. Nou en? Ben je dan een beter mens?

- Aan de harde maatschappij waar alles om presteren draait
-dat me zogenaamd een gratis krant wordt aangeboden op straat, en als ik die dan aanpak beginnen ze over een aanbieding: een half jaar de krant voor maar ....¤ ! Ik mag die gratis krant dus alleen houden als ik dat abonnement ook neem

-winkelpersoneel in vooral kledingwinkels dat, als ik 2 min. binnen ben; komt vragen "kan ik u misschien helpen?" of iets dergelijks. Laat me alsjeblieft met rust, als ik wat wil weten vraag ik het wel

- Matthijs van Nieuwkerk die stug "kuffer" blijft zeggen ipv cover.

- de sportvrouw die op dit moment op tv met harde overslaande stem in de microfoon aan het praten is.
Ik erger me op dit moment aan al die mensen op Facebook die zichzelf ingraven en dan doen of ze een radijsje of wortel zijn.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
"runningbaleys, 15 uur geleden

-dat me zogenaamd een gratis krant wordt aangeboden op straat, en als ik die dan aanpak beginnen ze over een aanbieding: een half jaar de krant voor maar ....¤ ! Ik mag die gratis krant dus alleen houden als ik dat abonnement ook neem "

Ik moest gisteren wel lachen. Jongen bied mij die "gratis" krant aan. Dus ik zeg: " nee bedankt, daar heb ik internet voor.".

Terwijl ik verder loop hoor ik hem tegen zijn collega zeggen: " ja ik ook, maar dat ga ik die mensen niet zeggen."

Hahaha
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ultiem betekenisloze ergernis: je kunt die in ear oordopjes niet per 1 dragen... Want dan valt die uit. Of soms heb je er 2 in, valt er 1 uit en dan direct ook de 2e. Super onbelangrijk, maar gruwelijk irritant.
ik zit heerlijk naar de 90's week te luisteren op 3fm...gaan ze straks een heel uur aan gabberhouse besteden, iiiieuuww. Dat is echt het ergste wat dat decennium heeft voortgebracht.

(verder is het heel leuk,trip down memorylane)
Mijn verhuizing, of meer ik wil mijn vent achter het behang plakken, de hele verbouwing gaat het goed, nu begint de indeling en maar bekvechten......
Aan het feit dat mensen steeds tegen me zeggen dat ik niet echt gestopt ben met roken, maar dat dat komt omdat ik zwanger ben, net alsof je in het vliegtuig zit, dan kan het ook niet. .... wat een bullshit! Ik heb 15 jaar lang een pakje per dag gerookt en nu al 8 maanden geen sigaret aangeraakt. Niet omdat ik in een vliegtuig zit, niet omdat het slecht voor de baby is, omdat ik niet meer wil roken. En dus ben gestopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven