Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.
donderdag 3 juli 2014 om 19:02
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.
De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
zaterdag 11 oktober 2014 om 19:45
Soms is het echt leuk een beelddenker te zijn. Ik zie alles helemaal voor me Ambra.
Hier wat sombertjes , maar op een paar spettertjes na de hele dag droog.
20 km verderop wel hoosbuien. Maar hier zijn we er dus goed doorheen gelopen.
Net even wezen kijken bij werk man. Er liggen nu wel 40 zeehondjes voor de kust, echt leuk!
En dan zeggen die milieu fanaten dat dat zand opspuiten slecht is voor flora en fauna.
Nog nooit eerder zeehonden gezien daar.
De steenloper, die volgens de fanaten weg zou gaan omdat er geen voedsel meer zou zijn, loopt er ook nog trouwens. Met heel veel vriendjes.
Man zei al: Wat moeten jullie hier nog? Jullie horen in Afrika te zitten!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 11 oktober 2014 om 21:28
Ik denk ook dat het mooie weer maakt dat ze later vertrekken. Maar volgens de activisten had hij er sowieso niet meer geweest zijn omdat ze de strekdammen onder het zand spuiten nu. En daar haalt de steenloper zijn voedsel vandaan tussen de basaltblokken. Dus wilden ze de kustversterking tegen houden met dat argument.
Maar blijkbaar zijn ze vergeten even te overleggen met alle beesten , want ipv minder worden het er meer!
Daar gaan de argumenten van extra zand is slecht voor de natuur. En nu dus zelfs zeehonden. Bijna tegen de kust aan op zandbanken. Zó leuk om te zien. En zóveel ook nog. We reden er met de auto heel dichtbij. Mag officieel niet auto s daar maar omdat man er werkt dus wel. Dus ik hoefde niet te lopen.
Voel me al stuk beter dan gister trouwens. Maar nog niet topfit.
Maar blijkbaar zijn ze vergeten even te overleggen met alle beesten , want ipv minder worden het er meer!
Daar gaan de argumenten van extra zand is slecht voor de natuur. En nu dus zelfs zeehonden. Bijna tegen de kust aan op zandbanken. Zó leuk om te zien. En zóveel ook nog. We reden er met de auto heel dichtbij. Mag officieel niet auto s daar maar omdat man er werkt dus wel. Dus ik hoefde niet te lopen.
Voel me al stuk beter dan gister trouwens. Maar nog niet topfit.
zaterdag 11 oktober 2014 om 21:35
Ik heb vandaag de lacheritis. Mega aan het beelddenken . Nu zie ik al die steenlopers op het vliegtuig stappen.
Een latere vlucht nemen
Jij bent vanavond erg grappig Ambra. Bij elke post van je zit ik te lachen !
Kan ook aan mijn grote fantasie liggen natuurlijk
Een latere vlucht nemen
Jij bent vanavond erg grappig Ambra. Bij elke post van je zit ik te lachen !
Kan ook aan mijn grote fantasie liggen natuurlijk
zondag 12 oktober 2014 om 12:31
Nee hoor Ambra, bewaar je dope maar voor een andere keer.
Zonde als je het straks weer dringend nodig hebt en je hebt het voor mij verbruikt
Rust hier. Man weg, kinderen de hort op.
En ik twijfel. Heb ladingen achterstallige was liggen, de boekhouding moet ik nog bijwerken van het bedrijf, want tijd voor de btw aangifte, en het huis ziet eruit of er een bom ontploft is.
Dus ben maar weer aan het doseren geslagen.
Alvast beetje boekhouding uitgezocht en klaargelegd om in te voeren.
Een bed verschoond en een was gedraaid die ik zo ga ophangen.
En gedeelte was gevouwen die ik zo in de kast ga leggen.
Strijkwas en de rest schuif ik denk ik maar even door naar morgen. Alleen nog even stofzuigen denk. En dan maar lekker van mijn rust genieten....
Zonde als je het straks weer dringend nodig hebt en je hebt het voor mij verbruikt
Rust hier. Man weg, kinderen de hort op.
En ik twijfel. Heb ladingen achterstallige was liggen, de boekhouding moet ik nog bijwerken van het bedrijf, want tijd voor de btw aangifte, en het huis ziet eruit of er een bom ontploft is.
Dus ben maar weer aan het doseren geslagen.
Alvast beetje boekhouding uitgezocht en klaargelegd om in te voeren.
Een bed verschoond en een was gedraaid die ik zo ga ophangen.
En gedeelte was gevouwen die ik zo in de kast ga leggen.
Strijkwas en de rest schuif ik denk ik maar even door naar morgen. Alleen nog even stofzuigen denk. En dan maar lekker van mijn rust genieten....
zondag 12 oktober 2014 om 20:22
Haihai
Nix, tips,om niet gek te worden? Geen idee. Ik riep gisteren nog dat ik mijn lichaam HAAT. En eigenlijk is dat niet helemaal zo, maar al die pijn en vooral ookeczeem momenteel, gék word ik ervan
Ik heb vandaag de filter vd wasmachine schoongemaakt, nadat ik zeer langzaam 5 liter water heb verwijderd. Hierviir zit een klein slangetje naast het filter, maar dat zit natuurlijk heel laag en daar zet je niets onder.. De filter kreeg ik er vervolgens niet echt uit, bleek ¤ 2,70 in te zitten en vooral een stokje. Afijn, ruim een half uur bezig geweest.
Ik heb nog stteds veel,last van mn vingers. Vd week hield ik een bordje te lang in 1 hand vast, bleef die hand zo staan
Wat leuk Lientje, die zeehondjes en vogeltjes. 'T Is waar hoor, ze hebben hun koffertjes al gepakt
Nix, tips,om niet gek te worden? Geen idee. Ik riep gisteren nog dat ik mijn lichaam HAAT. En eigenlijk is dat niet helemaal zo, maar al die pijn en vooral ookeczeem momenteel, gék word ik ervan
Ik heb vandaag de filter vd wasmachine schoongemaakt, nadat ik zeer langzaam 5 liter water heb verwijderd. Hierviir zit een klein slangetje naast het filter, maar dat zit natuurlijk heel laag en daar zet je niets onder.. De filter kreeg ik er vervolgens niet echt uit, bleek ¤ 2,70 in te zitten en vooral een stokje. Afijn, ruim een half uur bezig geweest.
Ik heb nog stteds veel,last van mn vingers. Vd week hield ik een bordje te lang in 1 hand vast, bleef die hand zo staan
Wat leuk Lientje, die zeehondjes en vogeltjes. 'T Is waar hoor, ze hebben hun koffertjes al gepakt
Later is nu
zondag 12 oktober 2014 om 20:39
maandag 13 oktober 2014 om 12:06
maandag 13 oktober 2014 om 17:08
Zo. Ik heb 80% van de boekhouding weggewerkt, toen begon dochter te zeuren dat ze zich verveelde. Eerst zeuren wanneer heb ik nou eindelijk vakantie, en als ze het hebben weten ze niet wat ze met hun tijd aan moeten. Ze wou naar de manege, man had auto mee, dus ik zeg dat wordt fietsen dan. Neeee, dát was niet de bedoeling.
Nou, we hebben samen maar een film gekeken, ik heb nog even de stofzuiger door het huis gehaald en de was weggestreken en verder sta ik in de relaxzzzz modus.
Zodirekt nog even eten koken. dat wel.
Morgen krijgt ze vriendinnetje te logeren, ik heb me er handig van af gemaakt door te zeggen, vinden jullie het leuk om morgen pannekoeken te bakken? Já gaaf!
Dus ik hoef morgen niet te koken
Erg ben ik hè?
Woensdag met dochter naar ziekenhuis en donderdag een verjaardag en tussendoor ben ik ook nog steeds met de verzekering aan het bellen en mailen vanwege de autoschade.
En vrijdag alweer werken.
Dus tussendoor geniet ik van mijn (betrekkelijke ) rust, laat mijn bed uit en alles op een slakkentempo. En dat bevalt me een partij goed!
Nou, we hebben samen maar een film gekeken, ik heb nog even de stofzuiger door het huis gehaald en de was weggestreken en verder sta ik in de relaxzzzz modus.
Zodirekt nog even eten koken. dat wel.
Morgen krijgt ze vriendinnetje te logeren, ik heb me er handig van af gemaakt door te zeggen, vinden jullie het leuk om morgen pannekoeken te bakken? Já gaaf!
Dus ik hoef morgen niet te koken
Erg ben ik hè?
Woensdag met dochter naar ziekenhuis en donderdag een verjaardag en tussendoor ben ik ook nog steeds met de verzekering aan het bellen en mailen vanwege de autoschade.
En vrijdag alweer werken.
Dus tussendoor geniet ik van mijn (betrekkelijke ) rust, laat mijn bed uit en alles op een slakkentempo. En dat bevalt me een partij goed!

maandag 13 oktober 2014 om 17:41
Fijn toch dat je morgen niet hoeft te koken Lien. Ik vind juist dat jij dat hartstikke goed hebt aangepakt. Jij het gemak van het niet hoeven koken en zij het plezier en lol van het bakken en ook nog eens lekker eten.
Ik zeg win-win situatie, moet je veel vaker doen.
Je hebt best wel een drukke week zo te lezen dus dat slakkentempo en de rust die je kunt pakken zou ik gewoon doen.
Lief voor jezelf zijn.
Dat lief zijn voor jezelf geldt ook voor Suzy zo te lezen. het is vakantie Suus, ontspanning hoort er ook bij hoor.
Ik zeg win-win situatie, moet je veel vaker doen.
Je hebt best wel een drukke week zo te lezen dus dat slakkentempo en de rust die je kunt pakken zou ik gewoon doen.
Lief voor jezelf zijn.
Dat lief zijn voor jezelf geldt ook voor Suzy zo te lezen. het is vakantie Suus, ontspanning hoort er ook bij hoor.
maandag 13 oktober 2014 om 20:14
TV is in beslag genomen door dochter, ze kijkt Brugklas. Daar speelt haar klasgenoot in mee.
Wij hebben dat opgenomen, want ik was met haar naar de bibliotheek. Wegens bezuinigingen moeten we nu naar een bibliotheek 10 km verderop, en ik had alleen vanavond de auto.
Dus toen de serie maar opgenomen en dat zit ze nu te kijken.
Dus ik ga maar weer ff forummen....
En straks nog even lekker lezen denk. Voor ik het weet zijn mijn vrije dagen weer op.
Suzy: Doe je ook nog een paar leuke dingen? Want je vrije week is zo voorbij hoor!
Wij hebben dat opgenomen, want ik was met haar naar de bibliotheek. Wegens bezuinigingen moeten we nu naar een bibliotheek 10 km verderop, en ik had alleen vanavond de auto.
Dus toen de serie maar opgenomen en dat zit ze nu te kijken.
Dus ik ga maar weer ff forummen....
En straks nog even lekker lezen denk. Voor ik het weet zijn mijn vrije dagen weer op.
Suzy: Doe je ook nog een paar leuke dingen? Want je vrije week is zo voorbij hoor!
maandag 13 oktober 2014 om 20:29
Wij hadden een internetstoring vandaag dus kon niet met mijn cursus verder. En helaas, het is dan wel vakantie maar dat betekent voor docenten alleen maar lesvrij hè. Dus als ik het niet deze week doe dan ligt het er volgende week ook nog
en dan heb ik weer het gewone werk ernaast. Maar we slapen lekker uit hoor en we gaan er zo nu en dan uit. Ben wel lief voor mijzelf
Vandaag even flink groentes ingeslagen en voor het eerst quinoa gegeten. Had er citroenrisotto van gemaakt en dan met gebakken pompoen. Ik dacht dat de kids het niet zo zouden vinden maar ze hebben nog net niet hun bord erbij afgelikt
. Vanavond eindelijk het nieuwe seizoen van The Walking Dead! Maar eerst nog voetbal... Ga dus nog maar even de keuken in denk ik
chocolade maken

Vandaag even flink groentes ingeslagen en voor het eerst quinoa gegeten. Had er citroenrisotto van gemaakt en dan met gebakken pompoen. Ik dacht dat de kids het niet zo zouden vinden maar ze hebben nog net niet hun bord erbij afgelikt

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 14 oktober 2014 om 13:30
quote:lientje69 schreef op 13 oktober 2014 @ 20:39:
Hoe gaat het met de ribben, Ambra? Al wat beter?mwah. ben vanmorgen toch weer bij de huisarts geweest (ik kom daar echt zelden en nu ineens 2 keer in 6 dagen..) want ik heb zo'n last van ''iets' als ik eet of op mijn buik wil liggen. Maag is op zich ok, maar als die drukt tegen het borstbeen geeft dat de pijn. En dat gebeurd dus als hij gevuld wordt of als ik ga liggen. Dus ja, ik ben er nog niet. Eet en drink kleine hoeveelheden en pijnstilling als ik ga slapen. Ga nu ook maar weer even proberen te slapen.
Hoe gaat het met de ribben, Ambra? Al wat beter?mwah. ben vanmorgen toch weer bij de huisarts geweest (ik kom daar echt zelden en nu ineens 2 keer in 6 dagen..) want ik heb zo'n last van ''iets' als ik eet of op mijn buik wil liggen. Maag is op zich ok, maar als die drukt tegen het borstbeen geeft dat de pijn. En dat gebeurd dus als hij gevuld wordt of als ik ga liggen. Dus ja, ik ben er nog niet. Eet en drink kleine hoeveelheden en pijnstilling als ik ga slapen. Ga nu ook maar weer even proberen te slapen.

dinsdag 14 oktober 2014 om 13:56
Ik ben sinds 2 dagen gestopt met de kettlebells, was hard op weg naar golf/tennisarmen en aangezien ik weet hoe het voelt moest ik van mezelf verstandig zijn en er mee stoppen.
Nu ben ik over gegaan op cardio, de crosstrainer op barefootshoes en ga ik dat een week of 4 doen.
Ik haat cardio maar wil wel iets uitdagends
Het mag niet te makkelijk zijn, stel je voor zeg
Gisteren ver over mijn grens gegaan tijdens het vrijwilligerswerk wat ik doe en ben met flinke pijnstilling het bed ingekropen.
Het vochtige weer doet er zeker een schepje bovenop.
Vanmorgen is de hulp geweest en nu lig ik plat. Even rug en bekken rust geven.
Nu ben ik over gegaan op cardio, de crosstrainer op barefootshoes en ga ik dat een week of 4 doen.
Ik haat cardio maar wil wel iets uitdagends
Het mag niet te makkelijk zijn, stel je voor zeg
Gisteren ver over mijn grens gegaan tijdens het vrijwilligerswerk wat ik doe en ben met flinke pijnstilling het bed ingekropen.
Het vochtige weer doet er zeker een schepje bovenop.
Vanmorgen is de hulp geweest en nu lig ik plat. Even rug en bekken rust geven.
dinsdag 14 oktober 2014 om 15:01
Aso, ik heb bewondering voor jouw fanatisme qua bewegen. Bij mij is mijn ziekte vooral een hele goede smoes om me nergens meer te hoeven vertonen wat op sport lijkt. Ik heb het nooit leuk gevonden, op windsurfen na dan. Maar voel me dan daar ook weer schuldig over, er wordt zo op gehamerd dat je moet bewegen, ook als je lijf niet in orde is..