Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment makkelijk praten omdat ik nog op die wolk zit en alles op dit met moment helder en duidelijk is.

Ik weet dat er ook voor mij andere tijden komen.

En daarom is dit forum zo fijn.

Het hele minnaar gedoe bestaat uit golfbewegingen. En waarschijnlijk lijken die in veel situaties op elkaar.

Kunnen we mooi van elkaar leren.
Ingeslopen kleine verwachtingen en illusies Roodkapje...maar als die dan niet vervuld worden zijn ze ineens niet meer zo klein. Het doet denk ik auw waar het "houden van jezelf" conflicteert met het meebewegen met je (soms knap frustrerende) minnaar. Annemariem (ik lees jou graag trouwens): hoe zat het ook alweer minnaartechnisch bij jou? Dezelfde minnaar al langere tijd of?

Jongens, misschien is het gewoon de herfst. Ik heb er ook last van: vorige week wilde ik nog uitbreken en weggalopperen.

Ik schuw de confrontatie met mijn minnaar trouwens niet, jullie wel? Bang om hem te verliezen ben ik eigenlijk niet. Af en toe een keertje ruziemaken met hem is verfrissend, verhelderend en leerzaam. Zouden daarna wel een paar dagen non-stop goedmaakseks willen maar ja...

Je blijft Stew? Geen loos dreigement? Voor mij ben je zo op het eerste gezicht hier geen aanwinst, sorry. Je eerste reacties getuigden van weinig respect noch empathie en I would only trust you as far as I can throw you, maar je charme-offensief gaat zijn werk vast doen. Dus voel je vooral welkom en draag je Minnaar-steentje bij.
@Lotje , het is zo dat ik al paar keer tegen deze grens aan ben gelopen. Het is verder geen player of type man die me opzettelijk wil afwijzen of iets wil opleggen maar hij heeft weinig te bieden. Dat kan ik accepteren of niet.

Best vermoeiend vandaag vooral
@Anouk : ruzie maken gaat misschien makkelijk in een schaduw relatie , meer contact en veiligheid.

Ik probeer het vooral zelf op te lossen omdat hij verder geen grote rol heeft in mijn leven. Een aantal dingen bespreek ik wel.
Wat een onrust zo met het vallen van de blaadjes bij een hoop mensen. Een minnaar zijn of hebben geeft toch steeds veel stof tot nadenken, je kan het niet zomaar laten gebeuren lijkt wel. Je moet je steeds weer bewust zijn van je gevoelens en die onderzoeken om in balans te blijven. Het is wel een goeie leerschool, maar wel een vermoeiende soms.

Wat Stew betreft ben ik het wel met Ano*k eens, sorry.

Maar aan de andere kant vond ik de vragen zonder info van roodkapje in het begin ook niks, terwijl ik haar posts nu wel waardeer. Misschien is er nog hoop dus....

Hier een klein bronnetje gevonden in de grote woestijn. Een leuk aanbod gehad vandaag. Kan nog wel eens leuk worden binnenkort. Alleen al het gevoel dat hij me op die manier ziet, doet me goed merk ik.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 13 oktober 2014 @ 19:59:

@Anouk : ruzie maken gaat misschien makkelijk in een schaduw relatie , meer contact en veiligheid.

Ik probeer het vooral zelf op te lossen omdat hij verder geen grote rol heeft in mijn leven. Een aantal dingen bespreek ik wel. Hmmm. Meer contact en veiligheid in een schaduwrelatie, dat geloof ik best. Maar jij hebt toch ook historie en enige credits met hem opgebouwd? Met je vuist op tafel slaan, of op zijn minst onomwonden duidelijk maken wat je wel en niet verwacht van je minnaar kan toch prima?

Puzzled!
quote:stewardess schreef op 13 oktober 2014 @ 18:53:

Hiii, Broekrok

Ik heb van de week nog aan je gedacht! Hoe gaat het? X

Geen minnaar want sinds een tijdje vaste fukkering, gaat uitstekend!!

En ... ik ga er ook niet meer aan beginnen :p

Ben ook nog soort minnares geweest van een getrouwde man. Dat past mij zelfs helemaal niet, haha.

Te veel lastige emoties en gedoe

Ik zal het topic niet verder vervuilen. Lees zo nu en dan nog wel eens mee.
Ik lees liever deze ' vervuiling' dan iets anders

Fijn dat je vaste fukkering hebt! We komen elkaar vast weer tegen
@Joos

Ik vind je er erg sterk in staan,groot verschil met een tijdje geleden.

Zelfs nu na het weekend.Je klinkt alsof je goed weet wat er wel maar ook niet mogelijk is.
@Roodkapje

Moeilijk.Het loopt niet zoals je wilt maar met de vuist op tafel heeft geen zin omdat hij er niets aan kan veranderen?Begrijp ik dat goed?
.
"1 ding heb ik wel geleerd van het hebben van een nmr 2. Je moet duidelijk en recht door zee zijn.Tijd voor hints en typische dubbele vrouwenopmerkingen is er gewoon niet. Nee is nee en ja is ja. Niets zeggen terwijl je teleurgesteld bent gaat niet goed komen. Wat dat betreft heb ik een makkelijkere communicatie met minnaar dan met nmr 1. Ik zeg tegen hem alles eerlijk en meteen. Ik laat niets zitten als het me dwars zit. Werkt echt perfect."

Dàt vond en vind ik nou zo'n leuke bijkomstigheid van het hebben van een nr.2. Je seksueel even compleet kunnen laten gaan is fantastisch, supergeil. Maar dat je leert direct(er) te communiceren wat je wel en niet wilt. Een openbaring!
Ik leg minder bij hem neer wat van mij is , dat maakt de communicatie voor mij over ook soort van ongecompliceerd. Ik zoek normaal juist teveel bij een ander , het omgaan met begrenzing geeft mij dus bepaalde manier rust (behalve in bepaalde fases ) maar het draait dus wel om balans.
Ik lees vandaag veel over concessies doen aan de verwachtingen van jezelf en je minnaar. Is de balans nog wel positief? Is het nog leuk genoeg? Is het voor mij genoeg wat hij me kan en wil bieden?

Met 1,5 heb ik heel veel stappen terug gedaan, keer op keer zoekend naar nieuw evenwicht. Veel concessies gedaan veel pijn en verdriet gehad. En toch ben ik blij dat ik hem niet heb laten gaan. Per saldo was het het waard, blijkt onze liefde ook sterk genoeg om in een hele lage contactfrequentie elkaar als geliefden te kunnen zien.

Het tijdgat wat daardoor ontstond is opgevuld door man, kinderen, vrienden en nieuwe mannen. Die nooit zo diep gingen (misschien iets met beton en prikkeldraad) en waardoor het dus ook heel makkelijk afscheid nemen is als mijn grens bereikt is. Als de sex niet goed genoeg is, de aandacht te wensen over laat of er leukere mannen voorbij komen, neem ik zonder wroeging weer afscheid. Ik ben door vallen en opstaan best een stuk nuchterder geworden denk ik.

En aan de andere kant lees ik Theemok, die loopt te zweven en ook altijd zo nuchter was. En besef ik dat het allemaal heel makkelijk praten is, zolang ze die ene spier (het hart) niet weten te raken...
Roodkapje,

Daaruit maak ik op dat jij jezelf emotioneel een soort van afsluit door dingen die van jou zijn niet te delen.

Op die manier hou jij de controle?

Klinkt wel redelijk.Dat doen we uiteindelijk allemaal volgens mij.

Had minnaar voorheen vrij spel in mijn hart,tegenwoordig heeft hij beperkte speelruimte.Dat weet hij en respecteert hij.
Mooi Oranje...En dat je spreekt over "liefde" met 1,5 zegt alles.
@Hart : ja een vorm van controle , het zou een valkuil zijn om teveel in zijn handen te leggen. Ik verlang ook niet naar samensmelting met hem maar ik verlang naar vrede en rust in mezelf.

@Oranje : mooi gezegd , fijn dat het allemaal de moeite waard is geweest met nr 1,5.

Wanneer mannen je niet echt raken is NEXT zoveel makkelijker

Best jammer dat ik dat nu niet zoek, wel paar keer geprobeerd maar ze zijn al NEXT voor ze binnen zijn haha
Roodkapje: wat biedt jouw nummer 2 jou wat zo uniek en onvervangbaar is..?
Kapje, vrede en rust, jaaaa! Dat zou ik ook vaker willen! Rust in mezelf, zen zijn. Maar voor mij is dat ook een beetje Pandora's box. Als ik daar teveel over na ga denken, ga ik tegen dingen aanlopen die me nog onrustiger maken.
Madame Orange, mooie post. En mocht Mokje hartezeer krijgen dan past Rooss hartmassage toe. Dat komt helemaal goed!

Hart, wat naar, je jaloezie, ik snap het wel. Je kan keihard tegen jezelf roepen dat je heus heel belangrijk bent immers, jij krijgt het mooiste stukje maar weten en voelen is 2 hè?

Kwapje, ook even de balans zoek? Jammer dat je niet iets openhartiger kan zijn maar ik snap het wel, het had me voor jou fijn geleken. Als hij je gekwetst heeft mag je daar naar hem open over zijn hè? "Dit doet pijn, lul" wil nog wel eens wonderen doen.

Noeks, jij hoeft niet bang te zijn dat je mannen kwijtraakt, jij hebt stroop aan je reet!
quote:[message=17006518,noline]oranjexx schreef o

En aan de andere kant lees ik Theemok, die loopt te zweven en ook altijd zo nuchter was. En besef ik dat het allemaal heel makkelijk praten is, zolang ze die ene spier (het hart) niet weten te raken...Het verbaast me zelf ook. Maar het is een totaal ander zweven dan jij bedoelt, denk ik. Verliefd? Ja en nee. Ja op het gevoel, op de chemie, op wat er in me is aangeboord. En nee, niet verliefd op minnaar en ook niet op minnares. Verliefd op de tintelingen in mijn huid, mijn hoofd, op het gevoel van compleetheid, op de ontdekkingsreis, op het nieuwe. Lastig uit te leggen. Kan zoiets wel verwoord worden?
Nee lief, de NL taal schiet schromelijk tekort. Maar ik snap je!
Hartezeer krijg ik alleen als de vriendschap hieronder zou gaan lijden. Maar dan is het ook een fakking diepe pijn waar ik niet eens over na wil denken.
Anouk, dank je! (ik jou ook, trouwens, en grappig dat jij met Jan Geurtz op de proppen kwam laatst - ik had net zijn boek uit - leerzaam). Minnaartechnisch even heel kort: meer dan zes maanden dezelfde. Eerste minnaar ook. Hij is geen vreemdganger, maar soort van open relatie thuis (geworden in de loop van de maanden, van beide kanten). Zelf ben ik gescheiden na een niet heel lang huwelijk. Er was geen overlap, maar het had niet veel gescheeld.
pluk de nacht
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven