Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Alle reacties Link kopieren
Puzzled, lekker van genieten toch..
pluk de nacht
tislit, ik denk dat dat voor iedereen heel herkenbaar is. Je hebt een heerlijk gezin schrijf je, bedoel je daarmee ook een heerlijke man?
pluk de nacht
Heerlijk, Puzzled! Wat boeit het, dat een ander dat potje vlinders op moeten rukken. Gewoon van genieten!

Hi Tislit, welkom in het land van de verslaafden D'r is maar één oplossing: cold turkey. Of gewoon keihard voor de bijl gaan. Je hebt elke keer de keuze, hè!
Welkom Tislit! Is het iemand uit je directe omgeving, dan is het nl veel moeilijker hem te bannen. Op welke manier hebben jullie nog contact?
Dank jullie wel voor het welkom, en merk wel dat ik de behoefte heb erover te kunnen praten, maar ook dat ik als de dood ben iets te schrijven dat me herkenbaar maakt.

En inderdaad Theemok, denk dat verslaafd het juiste woord is. Als ik hem naar mijn zin te lang niet hoor krijg ik bijna afkickverschijnselen lijkt wel. Alsof ik een verliefd pubermeisje ben. En ik wil helemaal niet cold Turkey afkikken, het gevoel is veels te lekker. Annemariem, ja ik heb een heerlijke man thuis waar ik echt van hou. Alleen de seks thuis is veel saaier, wel goed maar ook voorspelbaar. En probeer echt wel daar meer variatie in aan te brengen maar door de seks met de ander heb ik mezelf en wensen beter leren kennen. Is het een smoesje dat ik mezelf wijsmaak dat ik allebei nodig hebt om in balans te zijn? Kan je na zo'n ervaring nog tevreden zijn met wat je hebt als je weet wat er nog meer is?

En Stewardess. Nee gelukkig komt hij niet uit mijn omgeving. We houden contact via de mail (speciaal hiervoor), we bellen, appen verder en we hebben elkaar op facebook (maar reageren niet via daar).

Ik ken jullie verhalen nog niet helemaal goed maar wat betekent jullie minnaar voor jullie? Ik zelf wil echt helemaal geen nieuwe relatie maar toch betekent hij wel iets voor me, wat misschien helemaal niet handig is omdat het toch een keer moet stoppen.
Mijn minnaar betekent best veel voor me. In de zin van; ik word enorm opgewonden van hem en ik geef om hem. Mijn ( en zijn) grote liefde zijn toch echt wel onze gezinnen. We delen veel. Ik weet dat hij een hele leuke vrouw heeft en daar ben ik niet jaloers op. Het is meer een soort geruststelling iedereen weet toch dat jarenlange seks in een relatie niet meer zo spannend is als in het begin, maar dat kan soms ook best positief zijn.Ik denk dat als je de behoefte krijgt zijn sokken te wassen, je je zorgen moet maken.
quote:annemariem schreef op dinsdag 14 oktober 2014 09:52 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="xpuzzledx in "Minnaar deel 26"" class="messagelink">xpuzzledx schreef op 14 oktober 2014 @ 09:24</a>:</b>

@Roodkapje

Voor - Hij laat je goed voelen over jezelf (<b> maar dat goede gevoel zit eigenlijk in jou, in jouw idee dat je exclusief bent voor hem </b>)

Tegen - Hij bezeert je (<b> Maar dat doet hij niet echt, het is wanneer jouw idee over wat jij voor hem bent niet strookt met bovenstaande. Dan doet het au. En dat was toch al een soort illusie </b>)

Dat klinkt niet als een goede balans.</div></blockquote>

Mooi gezegd puzzled en Annemarien :

Het is zijn vooral mijn eigen gedachtes die het roze of zwart kleuren. Vandaar dat ik mezelf graag onder de loep neem.

Het gaat vandaag weer iets beter met mezelf , dat scheelt ook veel hoe het met nr 2 verder ontwikkeld moet even blijken.
@anouk : ja op aards niveau is het heerlijk maar er is in mijn beleving echt te weinig dates en contact.
@Puzzled; geniet ervan ! Wanneer je ergens blij van wordt ben je gewoon goed bezig.
@tislid : ja zwaar verslavend , te leuk maar vreet energie Het draait om balans maar hoe dat moet een heel individueel proces .
quote:tislit schreef op 14 oktober 2014 @ 11:18:

Is het een smoesje dat ik mezelf wijsmaak dat ik allebei nodig hebt om in balans te zijn? Kan je na zo'n ervaring nog tevreden zijn met wat je hebt als je weet wat er nog meer is?

Nee en ja. Nee, want ik weet dat het zo voelt. Ja, toch kun je nog tevreden zijn met wat je hebt. Heb je al eens geprobeerd dit bespreekbaar te maken met je man? Vertellen dat er iemand is die een spannend contact met je wil, dat dat best veel in je losmaakt?
Voor balans zijn er twee nodig. Ik ben zeker in de loop van de jaren rustiger geworden, maar kan me de tijd nog goed herinneren van het wachten op een mailtje of sms'je ( whatsapp was er niet eens) Als mijn minnaar relaxt is, ben ik het ook. Sommige mannen lijken je te laten bungelen, maar vaak zit het echt in jezelf. Proberen los te laten heeft echt geholpen voor mij.
@Stew: balans zit vooral in jezelf. Wanneer je zelf in balans bent laat je minder uit evenwicht brengen door een ander.
Tislit welkom in de wereld van ......ja van van alles geloof ik.

Ik lees weer veel herkenbare situaties.

Stew jij omschrijft het voor mij heel duidelijk.

Hier is de balans op dit moment zo heerlijk rustig. Gewoon om te weten hoe belangrijk ik ben in zijn leven (op de achtergrond). En hij voor mij. Maar ook voor mij zullen daar dadelijk weer de twijfels komen. Mijn thuis situatie is ook heel rustig nr1 heeft geen problemen met mijn weekend gehad. Hoort mijn enthousiaste verhalen aan.
Hahaha Stew die sokken wassen.

Die ga ik onthouden.
Dat is waar Roodkapje, ik laat me niet (nooit) meer uit balans brengen.
Wat een kaaaaaaaaaloote weer!! Gelukkig mag ik zeer binnenkort weer een lekker warm zacht lijf tegen me aan drukken. Wat kan een mensch daar een zin in hebben zeg!
.
Zin maken kan soms echt werken. Linda de Mol heeft dat ooit uitgesproken en heel geëmancipeerd Nederland viel erover. Na de bevalling van mijn jongste heb ik Linda 's tekst echt in ere gehouden, en het werkte echt voor mij.

Maar.... toen ik stapelverliefd was op mijn Vivaminnaar, werkte dat voor geen meter. Als ik de liefde bedreef met mijn echtegenoot, voelde ik me schuldig naar mijn minnaar.Dus wat dat betreft begrijp ik je wel...
Ik weet niet of zin maken helpt, ik denk wel dat het zou kunnen helpen om je man weer in een nieuw seksueel licht te kunnen zien. Het voelt arm om met een man samen te leven waar het seksuele wezen niet meer doorheen schemert. En het blijft je buitendedeur behoeften maar voeden.

Tislit, zoveel minnaars, zoveel betekenissen. Waar de één hop onder mijn huid recht mijn hart in kroop, bleef de ander keurig op de oppervlakte, totaal afhankelijk van de man, de klik, zijn bier en datgeen hij losmaakte in me. De intensiteit van recht mijn hart in wil ik eigenlijk niet meer al weet ik niet of ik het kan voorkomen mocht hij zich aandienen.

Ik wil verslingerd aan hem zijn zonder mijn hart compleet te verliezen. Een geweldig dun koord. En meestal krijg je niet wat je wilt
Roodkapje en alle anderen; ja natuurlijk moet balans vanuit jezelf komen, dat lukt me niet altijd. De ene dag loopt alles op rolletjes en ben ik super in evenwicht maar kan zomaar omslaan. Natuurlijk probeer ik alles te relativeren maar heb geen aan en uitknop.

En ja Theemok, thuis heb ik echt wel geprobeerd dingen te veranderen. Het zou niet slim zijn dat niet te doen, maar waar mijn man me echt tegemoet wil komen het is toch anders. Ik ben ook anders namelijk. Alsof buiten de deur ik alles durf en kan maken en net een stapje harder mijn best doe. Minnaar en ik halen echt iets los in elkaar. Weet niet of ik dat thuis zelfs maar zou willen.

Stewardess, sokken wassen daar pas ik voor hoor hihi. Maar met alle plezier wil ik andere onderdelen wassen. Of vies maken. (mag ik dat hier wel schrijven? anders haal ik het weg!)
.
quote:tislit schreef op 14 oktober 2014 @ 13:18:

Of vies maken. (mag ik dat hier wel schrijven? anders haal ik het weg!)

Alleen als je verteld wát je vies gaat maken en hoe precies!!
Tja, Hart die mannen heb je ook, en die gaan meestal nooit bij hun vrouw weg. Ik denk overigens dat ik zo'n vrouw ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven