Gezondheid alle pijlers

Haaruitval

15-10-2014 09:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel echt gigantisch last van haaruitval. Hebben meer mensen hier last van? Ligt het aan de tijd van het jaar (weersomschakeling)?

Iemand tips tegen haaruitval?
Zou het door stress kunnen komen?
Vitamine B bijslikken zou je kunnen proberen.
Bij mij helpt lang genoeg slapen, goed eten, stress elimineren en vitamines bijslikken.

En ik heb echt aanvallen van haaruitval gehad, met kale plekken tot gevol (alopecia areata).
Luxaflex groeide je haar nog weer terug op die plekken?

Heb momenteel ook last van haaruitval.
Priorin helpt ook om je haar sterker te houden en de haargroei te stimuleren. Heb het zelf gebruikt tijdens en na haaruitval. Te koop bij drogist.
Aliesje83, hielp dat?

Zelf erg last van gehad. Bleek te komen door medicijnen.
@sugermiss Ja gelukkig wel.

Eerste aanval gehad toen ik 17 was. Ik denk dat meer dan de helft van mijn haar is uitgevallen. Maar gelukkig heb ik lang haar, dus met moeite was het te camoufleren dmv een strakke staart.

Daarna nooit meer zo erg geweest omdat ik herken wanneer ik teveel haar verlies. En dan ga ik meteen over op het 'zorg-goed-voor-jezelf-regime'.

Maar er zijn helaas ook gevallen bekend waarin het niet meer terugkomt, of pas na jaren.
Ja ik ook. Al wel een tijd. Bloed laten prikken maar geen afwijkingen. Dus nu maar vervolg afspraak bij de HA. Verder ook niet echt last van stress. Dus dat is het ook niet.
Het kan inderdaad komen door het weeromslag, maar andere factoren kunnen ook zijn; ongezonde leefstijl, medicijnen, vitamine B tekort, stress, maar ook erfelijkheid kan een rol spelen. Ik zou beginnen met vitamine B te slikken.
Ik heb het vorig jaar augustus/september/oktober gehad, en nu wéér in deze periode. Mijn kapster zei dat het normaal is rond deze periode van het jaar. Toch merk ik nu dat het extreem veel is. Ik heb vorig jaar vitamine-B pilletjes gehaald, en deze keer bij ik bij de gezondheidswinkel pilletjes gaan halen, zou moeten helpen is mij verteld.

Je kunt ook eens nagaan of familieleden er ook last van hebben, wanneer één iemand er last van heeft zijn het er meestal meer.
Yep, herfst en het valt weer uit. Grieperig erbij, dus ga ook maar weer aan de vit B en de multivitamines.
Een vriendin heeft enorme haaruitval sinds het stoppen met de Diane 35 pil.
Misschien even bloed laten prikken? Ik heb het naast veel andere klachten erg gehad en mijn schildklier bleek veel te snel te werken!
Ik heb dit ook nu, al een paar maanden. Ik ben bang dat het bij mij aan het Mirena spiraal ligt/lag. Heb hem eruit laten halen om te checken of dat de boosdoener is. Nu dus afwachten of het ophoudt.

overigens: eerst bloed laten prikken, daar kwam niets uit, dus toen leek mij de mirena de meest voor de hand liggende oorzaak. Want het duurde te lang.

Ik weet niet of jij iets van hormonale anticonceptie hebt? het zou dus daar ook aan kunnen liggen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2015 22:00
Reden: Spam
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2015 22:02
Reden: Reactie op spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven