abortus ?

22-10-2014 11:07 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo.allemaal

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt vandaar dat ik dit forum opgezocht heb.

Ik weet nog niet precies zoek, maar ik vermoed wat begrip, steun,, tips.....

ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben ik verwacht zo rond de 7 weken ergens,

Vorige jaar heb ik het uitgemaakt met mijn ex. afgelopen zomer ben ik per ongelijk toch nog in bed beland met mijn ex(waar ik eigenlijk direct spijt van heb om de een of andere reden ben ik hier zwanger van geworden)

Doordat ik verder afgelopen jaar niet seksueel actief ben geweest weet ik gewoon dat het van hem is.

Maar nu komt het, zo'n 6 weken geleden heb ik een jongen leren kennen en het is inmiddels mijn vriend geworden waar ik erg blij mee ben.

maar wat te doen met de zwangerschap.??

Mijn gevoel zegt erg sterk dat ik het weg moet laten halen, ondanks dat ik er tegen de ingreep op zie en dat het wel erg definitief is.

Dit wil ik omdat ik geen gezamenlijke toekomst zie tussen mij en mijn ex en moet er eigenlijk niet aan denken om hem nog regelmatig te gaan zien(we hebben geen ruzie en het is een aardige vent maar toch)

Ik ben van mening dat als ik een kind krijg de basis goed moet zijn, uiteraard begrijp ik dat je dit nooit 100% kan hebben maar om nou te starten met een opvoeding waarbij de ouders niet meer bij elkaar zijn.

Vanavond ga ik het mijn huidige vriend vertellen dit vind ik erg spannend, hoe gaat hij reageren?? blijft hij bij mij ??? hoe gaat hij denken over mij ?? enz maar ik vind dat hij er recht op heeft dus zal ik het hem wel moeten vertellen .

Wel ben ik op dit moment van mijn roze wolk gevallen qua verliefdheid want ik moet me nu met heel andere dingen bezig houden dan dat je normaal zou doen in het begin van een relatie

Verder ben ik me aan het afvragen moet ik het mijn ex vertellen ik vind dat hij er recht op heeft maar ik weet dat ik hem erg veel verdriet ga doen, hij had graag nog een relatie met me willen hebben en heeft een grote kinderwens.

Zelf heb ik noot specifiek een kinderwens gehad maar heb altijd tegen me zelf, dat als de relatie goed zit en het komt ter spraken dat wil ik er wel over nadenken..

Kortom een echte soap, wie vertel ik wat ??hoe gaat iedereen reageren?

oh en natuurlijk, moet ik bij mijn beslissing blijven om abortus te nemen ??
quote:dubiootje schreef op 22 oktober 2014 @ 14:01:

Nog een tip: kijk pas naar de echo nadat je hebt besloten het kindje te houden. Anders maakt het zien van de echo de beslissing tot een abortus een stuk moeilijker.thanks
quote:heliosje schreef op 22 oktober 2014 @ 12:50:

[...]

Die site is duidelijk gebaseerd op religieuze uitgangspunten. Hou eens op daarmee. Laat TO zelf beslissen wat ze wil.Nergens in dit hele verhaal haal ik religieuze standpunten erbij. Nergens. De site heeft geen duidelijke openlijke religieuze houding, alleen in de visie wordt aangegeven dat ze voor het ongeboren leven zijn.

TO vraagt zelf aan het einde van haar OP of ze bij haar standpunt moet blijven om een abortus te nemen. Ze vraagt om mijn mening als medeforumster. Dan zeg ik nee. Ook al is dit leven in haar misschien niet gepland en al dan niet gewenst, er zijn andere opties dan abortus. Dat is alles wat ik haar mee wil geven. Dat jij het vanuit je werk op andere manier bekijkt, is prima. Daar zal je mij niet over horen. Maar TO vraagt mijn mening, en die geef ik. Ik heb haar mening over Siriz trouwens nog helemaal niet gehoord.
[quote]sarosie schreef op 22 oktober 2014 @ 13:52:

Jeetje,

Veel reacties, sommige forummers leven meer met je mee dan anderen. De beslissing om voor een abortus te kiezen kan voor de een een zware zijn maar ik denk dat jij er al redelijk uit bent voor jezelf. Over de ingreep kan ik je niets vertellen, ik heb er geen ervaring mee. Ik wil je wel sterkte wensen met deze keuze en met de ingreep volgende week. Ik zou dit wel met mijn huidige vriend delen maar dit is een persoonlijke keuze. Het lijkt mij voor hem nogal moeilijk wanneer jij dit ooit een keer ter sprake zult brengen en hij dus niets afwist van iets wat afspeelde tijdens jullie relatie.

Dikke knuffel het is voor geen enkele vrouw makkelijk om voor deze keuze te moeten staan.[/qu

bedankt voor je support en je prettige woorden !
quote:M@rtje24 schreef op 22 oktober 2014 @ 14:05:

[...]

Nergens in dit hele verhaal haal ik religieuze standpunten erbij. Nergens. De site heeft geen duidelijke openlijke religieuze houding, alleen in de visie wordt aangegeven dat ze voor het ongeboren leven zijn.

TO vraagt zelf aan het einde van haar OP of ze bij haar standpunt moet blijven om een abortus te nemen. Ze vraagt om mijn mening als medeforumster. Dan zeg ik nee. Ook al is dit leven in haar misschien niet gepland en al dan niet gewenst, er zijn andere opties dan abortus. Dat is alles wat ik haar mee wil geven. Dat jij het vanuit je werk op andere manier bekijkt, is prima. Daar zal je mij niet over horen. Maar TO vraagt mijn mening, en die geef ik. Ik heb haar mening over Siriz trouwens nog helemaal niet gehoord.die ga je zeker nog krijgen eerst beter in verdiepen voordat ik een mening geef
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 14:03:

[...]

als ik hem zou houden zou automatische de vader(mijn ex)in beeld komen want om dat nou ook geheim te houden wordt wel heel lastig, er zou dan een regeling getroffen moeten worden. De rest van de tijd ben ik dan alleen, financieel zou ik het redden,huisvesteging ook maar niet mijn werk.Dus eigenkijk is er geen noodzaak om je zwangerschap af te breken? Maar het komt je gewoon niet zo goed uit wegens relatie problematiek? Mijn mening moge duidelijk zijn.
Als ex wel een kinderwens had dan kan het best zijn dat hij voor co-ouderschap wil gaan. Bij een baby kan dat niet maar als het kind ouder wordt wel.

Wil je dat wel dat je co-ouder wordt met een ex die je eigenlijk niet meer in je leven wil? Wil je dat wel een kind dat je de helft van de tijd moet afstaan aan iemand die je liever niet in je leven wil en die dus ook zijn eigen normen en waarden meegeeft.

Overigens als je ex geen contact wil en je echt alles alleen moet doen dan is dat ook zwaar.
quote:sugarmiss schreef op 22 oktober 2014 @ 14:11:

Als ex wel een kinderwens had dan kan het best zijn dat hij voor co-ouderschap wil gaan. Bij een baby kan dat niet maar als het kind ouder wordt wel.

Wil je dat wel dat je co-ouder wordt met een ex die je eigenlijk niet meer in je leven wil? Wil je dat wel een kind dat je de helft van de tijd moet afstaan aan iemand die je liever niet in je leven wil en die dus ook zijn eigen normen en waarden meegeeft.

Overigens als je ex geen contact wil en je echt alles alleen moet doen dan is dat ook zwaar.mijn ex kennende zal hij wel een rol willen spelen zo waar mogelijk maar eerlijk gezegd zie ik dit niet echt zitten(uiteraard heb je niet altijd de keus hierin) maar voor mij voelt het niet goed om hem regelmatig te zien,het idee voelt voor mij nu al als een belasting.
Ik zorg totaal alleen voor mijn kinderen en ik vind het helemaal niet zwaar.

Ligt aan jezelf en aan je kind(eren) of dat zwaar is of niet.
quote:anoniemex schreef op 22 oktober 2014 @ 14:10:

[...]

Dus eigenkijk is er geen noodzaak om je zwangerschap af te breken? Maar het komt je gewoon niet zo goed uit wegens relatie problematiek? Mijn mening moge duidelijk zijn.

ik ben er voor mij gevoel nog niet klaar voor wil een goede toekomst voor de kleine en dat is naar mijn idee niet haalbaar nu

OP praktisch vlak valt er altijd een oplossing te vinden neem ik aan
quote:slekire schreef op 22 oktober 2014 @ 13:59:

Als laatste, als je het nu al moeilijk vind om de beslissing te maken, ga dan alsjeblieft niet eerst een echo maken. Of zie jij jezelf daarna alsnog de abortus doorzetten? Als je inderdaad een stuk verder bent dan die 7 weken, dan ben ik bang dat je dat niet meer kan nadat je het kindje hebt gezien.

Hoe dan ook, veel sterkte en wijsheid gewenst.bij de kliniek maken ze standaard een echo. Ze moeten weten hoe lang de termijn is om de juiste behandeling in te kunnen zetten. Het scherm wordt overigens wel van de zwangere weggedraaid (tenzij je het zelf graag wilt zien)
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 14:16:

[...]

mijn ex kennende zal hij wel een rol willen spelen zo waar mogelijk maar eerlijk gezegd zie ik dit niet echt zitten(uiteraard heb je niet altijd de keus hierin) maar voor mij voelt het niet goed om hem regelmatig te zien,het idee voelt voor mij nu al als een belasting.Maar wel seks?
Martje, Siriz is de nieuwe naam van de 'vereniging ter bescherming van het ongeboren kind'. De oude naam was wat explicieter over waar ze voor staan.

Als je een abortus overweegt, zou ik dus niet daarheen gaan, maar naar het veel neutralere Fiom.
Wat is precies "geen echte sex" met je huidige vriend?

Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te weten dat er met de berekening iets niet klopt.

Verder wens ik je veel sterkte met het maken van je keuze.

De keus is inderdaad aan jou. Probeer ook vooruit te kijken, wat is voor jou een goede keus, ook over 1, 5, 10, 30 jaar. Mannen kunnen komen en gaan, maar deze beslissing is er eentje voor altijd. Kies datgene waar jij achter kunt staan, welke dat ook is. Nogmaals veel sterkte!
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 14:16:

[...]

mijn ex kennende zal hij wel een rol willen spelen zo waar mogelijk maar eerlijk gezegd zie ik dit niet echt zitten(uiteraard heb je niet altijd de keus hierin) maar voor mij voelt het niet goed om hem regelmatig te zien,het idee voelt voor mij nu al als een belasting.

Dan zou ik echt maar voor die abortus gaan. Vader kan erkenning en gezag via de rechter opeisen en dan zal je dus uit een omgangsregeling moeten zien te komen met elkaar.

Hij kan het je dan knap moeilijk maken.
Overigens als je aan je nieuwe vriend verteld over de zwangerschap is er een best grote kans dat hij geen relatie meer met je wil. Je zou mijn vriendin niet meer zijn.

Toch zou ik het wel vertellen want als hij niet afhaakt dan is het wel fijn dat hij je kan steunen. Bovendien lijkt het mij vreselijk moeilijk om zoiets altijd geheim te houden voor je partner. Het is natuurlijk veel prettiger als je er in de toekomst gewoon over kan praten als je het er moeilijk mee hebt.
Ik denk dat je het het beste met je nieuwe vriend kan bespreken en niet met je ex, hij heeft daar niks meer aan. (Als je het weg laat halen )

Met je nieuwe vriend ben je van plan iets op te bouwen en dan is eerlijkheid toch wel erg belangrijk.

Je moet doen wat jij wil doen en jij denkt dat goed voelt, niemand anders kan dat voor jou beslissen.. Sterkte!
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 14:03:

[...]

als ik hem zou houden zou automatische de vader(mijn ex)in beeld komen want om dat nou ook geheim te houden wordt wel heel lastig, er zou dan een regeling getroffen moeten worden. De rest van de tijd ben ik dan alleen, financieel zou ik het redden,huisvesteging ook maar niet mijn werk.

Er wordt alleen een regeling getroffen als de vader - je ex - daarom vraagt. Daarom zeg ik: ga ervan uit dat je, als je het kindje houdt, je het alleen zult opvoeden. Het is niet mogelijk een onwillige ouder te dwingen tot omgang.

Vanaf het moment dat je zou besluiten het kindje te houden, zal het belang van het kind je leidraad moeten zijn. Wat handig of fijn is voor jou, komt dan op het tweede plan. Voor het kind is het uiteraard belangrijk dat jij openstaat voor contact met de vader en daarover ook open kaart zal spelen.
Ga in therapie!
quote:anoniemex schreef op 22 oktober 2014 @ 14:10:

[...]

Dus eigenkijk is er geen noodzaak om je zwangerschap af te breken? Maar het komt je gewoon niet zo goed uit wegens relatie problematiek? Mijn mening moge duidelijk zijn.Het feit dat de ouders van het kind nu al uit elkaar zijn vind je niet relevant? Lijkt me dat TO toch wel rekening mag/moet houden met het belang van het kind.
Ga in therapie!
quote:anoniemex schreef op 22 oktober 2014 @ 13:52:

Nogmaals, denk aan je kindje. Mannen kunnen altijd weg gaan, zelfs een 20 jarig huwelijk is daar geen garantie op. Het gaat niet om hun, wat hun Willem ect. Het gaat om je kindje, en daarna om jou.

Anoniemex, hou eens op met dat domme 'gehun'.

TO, als ik in jouw schoenen stond....zou ik niemand iets vertellen. Ja, een goede vriend(in), om af te wegen of ik het kindje zou houden.

Je prille relatie heeft er niks aan om het te weten, je ex nog minder. Het enige waar jij je druk over hoeft te maken is of je wel of geen abortus kiest. Laat (potentieel) relatiemateriaal hier buiten, maakt het alleen maar nodeloos ingewikkeld. En het lijkt me al ingewikkeld genoeg.

Veel sterkte de komende tijd, wat je beslissing ook wordt!
Wat een lastige situatie ts.. ik heb zelf voor dezelfde keuze gestaan, zo'n 2,5 jaar geleden. Het resultaat is nu ruim 21 maanden en ik heb geen moment spijt gehad!

Bedenk wel dat je nog 7-8 maanden hebt om dingen te regelen (bijvoorbeeld met je werk) en te wennen aan het idee dat je mama word, mocht je ervoor kiezen het kindje te houden.
quote:m299 schreef op 22 oktober 2014 @ 16:05:

Wat een lastige situatie ts.. ik heb zelf voor dezelfde keuze gestaan, zo'n 2,5 jaar geleden. Het resultaat is nu ruim 21 maanden en ik heb geen moment spijt gehad!

Bedenk wel dat je nog 7-8 maanden hebt om dingen te regelen (bijvoorbeeld met je werk) en te wennen aan het idee dat je mama word, mocht je ervoor kiezen het kindje te houden.Wat mooi om te lezen!
Hoi ik ben 27 jaar ik heb een dochter van 5 jaar een zoontje van 2 en een dochtertje van 1 jaar nu heb ik afgelopen week een test gedaan en blijk ik weer zwanger te zijn. Me man zegt drie kinderen is genoeg ik heb het van te Vooren al tegen je gezegd dat ik geen 4 de wil maar ik wilde het zelf ook niet het is een ongelukje als ik samen met me man ben weet hij zo op

Me in te praten dat ik het weg wil laten halen maar alleen als als in daar aan denk staan de tranen in me ogen. Ik vind het zo moeilijk en het doet me ook echt hard zeer ik heb er werkelijk veel verdriet van ondanks dat ik maar 6 weken zwanger ben wie heeft er tips of hulp want ik ben raadenloos
Mijn levens motto zijn mijn kindere die zijn mijn alles
Neem eens contact op met het FIOM, Anoniem.. Mensen hier op het forum kunnen je wel vertellen wat zij in die situatie zouden doen, maar je moet er achter komen wat jij wil, zodat je achter je beslissing kunt staan. Dat is heel belangrijk.
Ja maar ik weet het zelf niet en ik wil geen beslissingen maken voor dat ik het zeker weet dadenlijk

maak ik de foute en dan ben ik voor me leven getekend
Mijn levens motto zijn mijn kindere die zijn mijn alles
quote:Anoniem-1987 schreef op 01 december 2014 @ 03:29:

Ja maar ik weet het zelf niet en ik wil geen beslissingen maken voor dat ik het zeker weet dadenlijk

maak ik de foute en dan ben ik voor me leven getekend

Tja, dat zul je pas weten als je de beslissing hebt genomen he?

Wat wil je dan? Dat wij hier 'meeste stemmen gelden' gaan doen en dat jij dat dan doet? En als je er spijt van krijgt, ga je ons aanklagen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven