Onregelmatige cyclus

25-10-2014 01:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en partner zijn toe aan een volgende stap en wil graag zwanger worden.

Nu een probleempje. Mijn cyclus is onregelmatig. Zo kan het zijn dat ik de 19e ongesteld wordt, maar het kan ook zomaar de 25 worden. Hier is echt geen pijl op te trekken.

Ik ben al 1,5 geleden gestopt met de pil. Dus daar zal het niet aan liggen.

We zijn nu zo'n 1,5 maand bezig. Heel kort dis.

Mijn vraag is eigenlijk; hoe doen andere vrouwen dat met een onregelmatige cyclus?
Hoi Fasjon, superleuk dat jullie ervoor willen gaan! Ik ben zelf ook onregelmatig, dus ik ben aan de slag gegaan met ovulatietesten. Ik heb zelf Sensitesten gebruikt (online gekocht). En daarnaast goed op de signalen v je lichaam letten. Je zult zien dat je alle stappen van je cyclus kan volgen, los van de menstruatie ;)

Bij ons was het de 2e ronde raak

Veel succes!
Hoi Fasjon,

Ik ben ongeveer een jaar geleden gestopt met de pil. Nadat ik de eerste 3,5 maand niet ongesteld werd, was mijn cyclus erg onregelmatig (tussen de 35 en 45 dagen). Ook inderdaad geen pijl op te trekken en de hele maand om de dag seks is niet voor ons weggelegd.

Ik heb de temperatuurmethode toegepast en ovulatietesten gebruikt om mijn eisprong vast te stellen. Daarnaast had ik de dagen vlak voor ovulatie altijd vruchtbaar slijm dus dat hield ik ook in de gaten.

Het is allemaal misschien wat veel "werk", maar voor mij was het de enige optie om ook te weten wanneer mijn menstruatie zou komen en wanneer we extra ons best moesten doen in de slaapkamer. Ik ben inmiddels 11 weken zwanger

Als je wilt gaan temperaturen moet je even googlen wat de voorwaarden zijn (elke dag zelfde tijdstip, voor opstaan) maar dan geeft het wel een betrouwbaar inzicht in je cyclus.

Verder gebruikte ik diverse apps, waarvan FertilityFriend toch wel het meeste inzicht geeft als je bovengenoemde dingen allemaal doet en invoert.

Veel succes!
Google is your best friend:

http://www.sensitest.nl/v ... ige-cyclus-zwanger-worden

http://www.24baby.nl/zwan ... tiecyclus-zwanger-worden/

http://www.mamaenzo.nl/ma ... 779-onregelmatige-cyclus/

enzovoort
ik had ook een onregelmatige cyclus dan ben ik begonnen met teunisbloemolie capsules en dan ging mijn cyclus van 54 dagen naar +/- 35 dagen. je moet wel ovulatietesten gebruiken omdat de teunis maar mag gebruikt worden tot de eisprong daarna niet meer.
Kan je het niet eerst gewoon laten gaan, en dus ook seks hebben omdat het leuk is en niet per se omdat je een kind wilt maken? Dan is de onregelmatige cyclus nog wel onhandig, maar is het nog geen probleem dat je niet weet wanneer je eisprong is. Of bedoel je dat eigenlijk niet?
Ik had ook een cyclus van 60 en 70 dagen. Na start met teunisbloemolie was het 40 dagen. Of het daardoor komt weet je nooit, maar het proberen waard,
En trouwens, een cyclus die met 6 dagen schommelt, zoals jij beschrijft, noem ik echt niet onregelmatig.
Ik heb ook verschillende cyclussen.

36-36-60-30-54-38-43-38-47-

Zijn bezig voor ons 2e kindje
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven