En wat eten we vandaag?
zondag 20 juli 2008 om 12:23
Lindy, 'denk' je dat je dat gaat maken? Eh, hoe laat komt je visitie? Ik heb veel in huis voor veel gerechten maar toch niet voor een rijsttafel. Hoe dan ook, het klinkt erg lekker allemaal.
Ik eet vanavond (verse) worteltjes, pangafilet, een 'stamppotje' van grof gestampte aardappels met daar doorheen (op het laatste moment) halve met grof zout en olijfolie gegrilde snacktomaatjes en wat grof gescheurde rucola.
Morgen andijviestamppot met spekjes.
Ik eet vanavond (verse) worteltjes, pangafilet, een 'stamppotje' van grof gestampte aardappels met daar doorheen (op het laatste moment) halve met grof zout en olijfolie gegrilde snacktomaatjes en wat grof gescheurde rucola.
Morgen andijviestamppot met spekjes.
zondag 20 juli 2008 om 14:20
Gisteren avond uit eten geweest:
voorafje:spaanse salade met slabladen,ham,tomaat,komkommer,ananas en een lichte dressing,toast met boter
hoofdgerecht:zalmfilet met bieslooksaus gemengte salade,patat met ketchup en mayonaise,gebakken aardappelschijfjes met kruiden,appelcompote(hoe schrijf je dat in het Nederlands?)
nagerecht:3 bollen chocola ijs met chocolasaus en echte slagroom
Lekker 2 glazen rode wijn
Vanavond gaan we dit eten:
Een licht pastagerecht,salade met een beetje olijfolie eroverheen,magere yoghurt
voorafje:spaanse salade met slabladen,ham,tomaat,komkommer,ananas en een lichte dressing,toast met boter
hoofdgerecht:zalmfilet met bieslooksaus gemengte salade,patat met ketchup en mayonaise,gebakken aardappelschijfjes met kruiden,appelcompote(hoe schrijf je dat in het Nederlands?)
nagerecht:3 bollen chocola ijs met chocolasaus en echte slagroom
Lekker 2 glazen rode wijn
Vanavond gaan we dit eten:
Een licht pastagerecht,salade met een beetje olijfolie eroverheen,magere yoghurt
zondag 20 juli 2008 om 21:18
Vrijdag afscheidsetentje voor dierbare collega:
Entrecote du limousin met witlof, roseval en soffrito.
Hemelse modder met room en amandelcrunch na.
Gisteren vierden oma en mama de verjaardag samen. Tussen de visite door hebben we patat, pizza's, aardappelschijfjes en turkse pizza's gehaald. (heerlijke combi )
Vandaag logeert nichtje bij me, we hebben pannenkoeken gebakken
Entrecote du limousin met witlof, roseval en soffrito.
Hemelse modder met room en amandelcrunch na.
Gisteren vierden oma en mama de verjaardag samen. Tussen de visite door hebben we patat, pizza's, aardappelschijfjes en turkse pizza's gehaald. (heerlijke combi )
Vandaag logeert nichtje bij me, we hebben pannenkoeken gebakken
maandag 21 juli 2008 om 16:46
Wijziging in de planning.
Sinds kort hier gevestigd Dr. Salsa en aangezien ik nooit burrito's of taco's ga ik het nu van daar eens proberen.
Besteld:
Gordita mexicaanse gemarineerde kipfilet met exotisch fruit extra spicy, patat, knoflooksaus en salsa mild + frisdrank (menu) en een taco met biefstukreepjes.
Sinds kort hier gevestigd Dr. Salsa en aangezien ik nooit burrito's of taco's ga ik het nu van daar eens proberen.
Besteld:
Gordita mexicaanse gemarineerde kipfilet met exotisch fruit extra spicy, patat, knoflooksaus en salsa mild + frisdrank (menu) en een taco met biefstukreepjes.
maandag 21 juli 2008 om 17:15
Tortilla's zijn zo lekker. Alle vullingen kun je naar smaak toevoegen en aanpassen als je het zelf maakt. Zelf wil ik de tortilla's niet te hard. Beetje zacht en evt. wat gesmolte geraspte kaas erover. Met guacamolesaus, salsasaus of enchiladasaus is zoooo lekker.
Ik hoop dat het je smaakt Thee. Ben benieuwd.
Ik hoop dat het je smaakt Thee. Ben benieuwd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 22 juli 2008 om 08:33
Hoi MV. Als ik zeg dat ik lekkerder had gegeten als ik gewoon mijn geplande andijviestamppot had gemaakt, zegt dat denk ik genoeg .
Het was wel oké, zag er prima verzorgd uit, ook de salade en zo. Prijs/kwaliteit zeker goed. Maar niet zo echt mijn ding qua smaak. Ondanks spicy besteld vond ik het flauw.
En vond de taco lekkerer dan de gorditta; ik heb voorkeur voor wat krokanter.
Nog 1 taco en ½ gorditta over, misschien maak ik dat tussen de middag warm.
Vanavond de stamppot dus!
Het was wel oké, zag er prima verzorgd uit, ook de salade en zo. Prijs/kwaliteit zeker goed. Maar niet zo echt mijn ding qua smaak. Ondanks spicy besteld vond ik het flauw.
En vond de taco lekkerer dan de gorditta; ik heb voorkeur voor wat krokanter.
Nog 1 taco en ½ gorditta over, misschien maak ik dat tussen de middag warm.
Vanavond de stamppot dus!
dinsdag 22 juli 2008 om 10:14
Ik moet nog googelen of in mijn kookschrift kijken wat ik ga maken en evt. wat erbij kopen bij de supermarkt. Ik heb nog sla, paprika, komkommer, tomaat, mais, ui, kipfilet, mie en alles voor een pasta. Dus ik kan alle kanten uit vandaag. Nu iets lekkers ermee verzinnen.
Pasta is lekker maar dan moet ik gehakt halen en ik wil mijn vriezer schoonmaken en ik heb er altijd zoveel van over.
Ik heb geloof ik nog een lekker recept van sla-stampot. Nou ik weet nog niet wat ik moet doen.
Jammer Thee dat het eten niet helemaal je ding was. Maar dat weet je dan ook weer.
Ik weet wat ik ervan ga maken.
Ik ga een Griekse salade maken met mais, olijven, paprika, ui en feta. Van de komkommer wat tsaziki maken. Kipfilet grillen en daarbij Griekse rijst erbij (van het rijst topic recept geplukt). En nog een piperade van gegrilde groenten. (zal ik wel 2 dagen van kunnen eten)
Pasta is lekker maar dan moet ik gehakt halen en ik wil mijn vriezer schoonmaken en ik heb er altijd zoveel van over.
Ik heb geloof ik nog een lekker recept van sla-stampot. Nou ik weet nog niet wat ik moet doen.
Jammer Thee dat het eten niet helemaal je ding was. Maar dat weet je dan ook weer.
Ik weet wat ik ervan ga maken.
Ik ga een Griekse salade maken met mais, olijven, paprika, ui en feta. Van de komkommer wat tsaziki maken. Kipfilet grillen en daarbij Griekse rijst erbij (van het rijst topic recept geplukt). En nog een piperade van gegrilde groenten. (zal ik wel 2 dagen van kunnen eten)
dinsdag 22 juli 2008 om 11:29
Ik eet vanavond alleen, dus het zal iets simpels worden... waarschijnlijk een lamachun met kebab, gepimpt met tomaat, geitenkaas, champignons en ijsbergsla (want dat ligt nog in de koelkast en moet op)
Die lamachuns koop ik altijd bij de Jumbo, ideaal, hoeven maar 5 minuutjes in de oven en klaar! Er zit niet zoveel op, alleen kebab en saus, dus ik doe er zelf altijd nog wat dingen bij voordat ik 'm oprol en opeet. Soms eten we met z'n 2en één zo'n ding als lunch of tussendoortje, als ik alleen ben heb ik er meer dan genoeg aan als warme maaltijd.
Die lamachuns koop ik altijd bij de Jumbo, ideaal, hoeven maar 5 minuutjes in de oven en klaar! Er zit niet zoveel op, alleen kebab en saus, dus ik doe er zelf altijd nog wat dingen bij voordat ik 'm oprol en opeet. Soms eten we met z'n 2en één zo'n ding als lunch of tussendoortje, als ik alleen ben heb ik er meer dan genoeg aan als warme maaltijd.
dinsdag 22 juli 2008 om 12:41
quote:thee schreef op 22 juli 2008 @ 12:37:
lamachun....?? Ik zal eens googlen, zegt me niets....
Is toch een turkse pizza?
Ja kijk maar bij google plaatjes. Daar staat dat het een turkse pizza is.
Lahmacun / Turkse Pizza
lamachun....?? Ik zal eens googlen, zegt me niets....
Is toch een turkse pizza?
Ja kijk maar bij google plaatjes. Daar staat dat het een turkse pizza is.
Lahmacun / Turkse Pizza
dinsdag 22 juli 2008 om 12:54
Als je een lekkere hebt zijn die echt heerlijk. Bij de Zwarte Markt heb je lekkere verse en bij turkse bakkers zijn ze ook zo lekker. En goedkoop, iets van 2 euro voor een pizza. In mijn durp heb je turkse restaurantjes en daar zijn ze met salade en saus maar 2,50 euro.
dinsdag 22 juli 2008 om 22:26
Vandaag naar Zandvoort geweest en daar met broer en nichtje bij een piraten-pannenkoekrestaurant gegeten. Ik had een hartige prei-pannenkoek met spek, brie, pijnboompitten en een salade.
Als toetje nog een bolletje Cookie Dough en een bolletje low fat strawberry cheesecake met haverkoekjes-ijs van Ben & Jerry's op A'dam CS. Hmmm! Vooral die laatste was lekker!
Als toetje nog een bolletje Cookie Dough en een bolletje low fat strawberry cheesecake met haverkoekjes-ijs van Ben & Jerry's op A'dam CS. Hmmm! Vooral die laatste was lekker!