januari2015

21-06-2014 10:20 956 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kan zelf zijn gegevens aanpassen in de tabel door in te loggen op het account januari2015

Naam Leeftijd + partner Geslacht # Kindje Uitgerekend: Bijzon.heden chocotoetje 35/34 jongen 2e 17-1-2015 20 wkn echo 3 sept Zomerse

vlaflip 30/40 2e 25-1-2015 moet nog vk bellen Pixeltje79 35/36 Meisje 1e 11-1-2015 27-08 20 weken echo Draakjenoah 39/42 jongen 3e 12-1-2015 Mazzel31 32/33 Meisje 1e 22-1-2015 18-11 groeiecho Mani88 26/31 1e 26-1-2015 30-5 intake vk Zoe87 26/31 1e 7-1-2015 30-6 echo Marielle

8484 29/33 1e 15-1-2015 26-6 1e echo Vlinder 27/29 meisje 1e 31-01-2015 Mv38 38/47 Meisje 3e 19-1-20151/9 20wk echo 9.30 Lili 30/34 1e 26-1-201525/6 termijnecho Sealight 25/30 jongen 1e 22-12015 1-07 2e echo en intake vk le-lies 27/30 Blijft verrassing! 1e 20-1-2015 03-09 20 weken echo Isis_83 30/32 Jongen! 3e 29-12-2014 whoaa 36/28 1e 31-1-2015 15-09 20 weken echo naffie 27/33 1e 16-1-2015 Mow1986 27/30 2e 20-1-201510-6 echo/vk Miracle75 38/37 3e 17-6 eerste echo Liene85 28/32 Meisje 2e 25-01-2015 03-09 20 weken echo nici2222 30/31 1e 24-6 echo 27/6 vk Badeend84 29/31 1e 28-1-2015 23-6 1e echo en intake vk Amsterdam

mertjexxx 27/28 1e 4-1-2015 11/8 20weken-echo daddycool77 28(v)/36(m) Jongen 1e 19-01-2015 06-10 pret-echo Marerwin 25/25 2e 28-01-2015 09-07 termijn echo Sharry 30/35 meisje 1e 1-1-2015 29-7-2014 18 weken echo
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:52
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.18% gewijzigd
Hi meiden,

Pfff herkenbaar allemaal jullie verhalen! T gaat nu echt hard en allemaal wat zwaarder worden!

Mijn bekken doen ook dagelijks pijn, vooral na een avonddienst! Ik slaap soms met een voedingskussen, tussen m'n benen fijn voor m'n bekken en lekker qua ondersteuning van m'n buik.

Misschien nog een goede tip voor jullie!

Emotioneel herken ik ook, alle adviezen en bemoeienissen van iedereen in de omgeving kan ik maar slecht hebben de laatste tijd.

Commentaar over m'n buik, die iedereen maar erg beschaafd vind voor 28 weken enzo, stomstomstom!

Wb t kamertje ben ik erg blij, alle meubeltjes staan nu, nu alleen nog bedenken wat de beste opstelling is!

Manlief heeft een schommelstoel gevonden en opgeknapt, zo gaaf! Van de week ook gordijnen besteld bij de hema, was n mooie aanbieding. Nu alleen nog rolgordijnen, even op zoek gaan waar dat t beste kan!

Afspraak met de kraamzorg staat ook, wat moet ik daar precies van verwachten?

Ohhh draakje de keuken! Die moet ik ook echt nog schoonmaken! Bleghh!

Bijzonder van de vk, mv! Lekker laten gaan hoor! Zolang jij je goed voelt en de baby goed groeit, geen zorgen om je gewicht!

Hou je taai dames, alles voor t goede doel! :D
Be kind!
Weer heel wat geschreven ik kon het topic niet vinden de afgelopen dagen. Mobiel in ieder geval niet.

Hier zo'n 7kilo aangekomen. Nu ruim 27 weken zwanger.

Ook ik heb veel harde buiken. Volgens mij mag je er zo'n 6 per uur hebben. Als ze maar niet pijnlijk zijn.( weet even niet meer wie het vroeg)

Fijn mv38, dat ze uit stuit is nu! Hopelijk blijft ze zo liggen! Frustrerend van de muren die gestuukt moeten worden..

Draakje wat rot van je bekkenklachten.

Ik heb nu een paar ondersteunende buikbanden besteld. Voor m'n rug en buik. Ook voor snachts. Heb wel een Voedingskussen om mee te slapen, maar kan er niet aan wennen en vind het verre van comfortabel eerlijk gezegd:p maar misschien gebruik ik m verkeerd.

Ik ga 6 weken van tevoren met verlof.. Hou het werk zeker weten niet tot 4 weken van tevoren vol. Al had ik dat graag gewild!

De kleertjes ga ik straks pas in m'n verlof wassen. Wel heb ik al wat hydrofiel luiers en lakentjes gewassen. Maar misschien straks opnieuw als ze muf worden.
Jullie hadden het trouwens over een Facebookgroep. Is wel leuk inderdaad. Ik heb wel voorkeur voor een 'geheime groep' dan. Dat niemand op je tijdlijn ziet wat je er post bedoel ik. Anders kan ik morgenmiddag na m'n werk een poging doen er 1 te maken. Mits er meer geïnteresseerd zijn?
Aks je dat wil doen graag. Geheim vind ik ook fijner.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Is goed dan doe ik dat morgenmiddag ik duik nu m'n bed in, weer vroeg op!

Ik laat even weten hoe en wat morgen.
Hey dames, ik zal ook weer eens wat van me laten horen. Na alle stress en drukte van 3 weken geleden (zwager in ziekenhuis) is het hier gelukkig weer wat rustiger.

Ik ben inmiddels ruim 26 week zwanger en 6 kilo aangekomen. Vandaag weer goedgekeurd bij de vk. Ik voel me erg goed op het moment en ben eindelijk maar toch stralend zwanger! Zo leuk om dat te horen van collega's en familie enzo. Ook geen last van harde buiken of m'n bekken of erge vermoeidheid. Het gaat bijna te goed eigenlijk..

Vorige week is iemand van de kraamzorg bij ons langgeweest. Ze vertelde wat we in huis moeten hebben en wat we kunnen verwachten qua kraamzorg. Het was wel een relaxed gesprek opzich.

@sealight: ik ben opzich ook wel voor een facebookgroep, maar alleen als deze geheim is.

@ Naffie: bah vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken, gelukkig helpt je Voedingskussen. Ik heb een groot Voedingskussen overgekocht van een collega, maar er mee slapen is tot nu toe geen succes. Ik word dan wakker met een slapend been en laatst had ik zelfs kramp. Het is wel heerlijk om tegen t Voedingskussen aan te zitten en te lezen of tv te kijken.
Aanstaande zaterdag hebben we trouwens een 3D/4D echo, heel erg veel zin in! Hopelijk kunnen we het gezichtje van ons meisje goed zien.
Even snel voor m'n werk, ik ben ook voor een geheime facebookgroep! Leuk! Fijn als je t wilt proberen Sealight!
Be kind!
Hallo allemaal!

Ik kon het topic niet meer terugvinden en jeetje wat is hier veel geschreven zeg!

Het is voor mij teveel om allemaal terug te lezen en op iedereen apart te reageren.

Ik lees wel dat er verschillende zijn die langzamerhand wat klachten krijgen met rug en bekken. Hier ook het geval, vooral met werken en daarna. Het gaat allemaal niet meer zo soepel als ik zou willen.

Wat raar dat je VK vind dat je te weinig aankomt MV, ieder komt toch op een andere manier aan, das toch niet voor iedereen hetzelfde. Ik heb er nu 8 kilo bij met bijna 28 weken. De weegschaal is niet mijn beste vriend op het moment

De babykamer staat hier in zijn geheel opgesteld, alleen de aankleding moet nog maar daar heb ik straks tijd genoeg voor tegen mijn verlof. Wassen heb ik eigenlijk nog niet gedaan, wil wel met de grotere dingen vast beginnen langzamerhand (boxkleed, dekens e.d. zeg maar de dingen die langer nodig hebben om te drogen)

Wat betreft een facebookgroep ben ik voor! Lijkt me leuk om ook foto's te kunnen delen en dat is hier toch wel een uitdaging (krijg dat echt niet voor elkaar). En dan inderdaad geheim, kun je tenminste vrij uit reacties plaatsen zonder dat anderen het zien. Ik vind het soms best lastig ook om het geheim te houden wat het wordt. Mensen zijn vaak aan het vissen om te kijken of ik me verspreek. Tot nu toe denkt iedereen dat we een jongen krijgen, des te groter de verassing straks als de kleine meid komt
LEUK fb groep.. idd wel geheim..

Mocht niet lukken dan wil ik ook wel even kijken..

zo nu de kids van school halen.
Hoi dames,

Groepje maken was heel simpel Nu moet ik jullie alleen nog toevoegen. Groep is helemaal geheim, dus niemand ziet dat je lid bent (geworden) of wat je post.

Als jullie me mailen op sealightviva@outlook.com

met daarin een link naar jullie facebook. Dan voeg ik jullie als vriend toe (dat moet om iemand toe te kunnen voegen aan een facebook groep) voel je vrij om me daarna weer als vriend te verwijderen hoor!

Ik laat je m'n echte naam in de mail weten zodat je weet wie je moet accepteren Nou ik zie de mails van de geinteresseerden wel verschijnen!
Hallo allemaal, heel in het begin heb ik me voorgesteld (voor de eerste keer zwanger en 2 kinderen via adoptie)

maar ben door omstandigheden (ziekte binnen de familie) er niet toe gekomen mee te schrijven. Ben wel af en toe blijven lezen. Is het goed dat ik alsnog mee schrijf?
Tuurlijk leuk Saar... al gaan we nu wel naar FB over.

Sealight ik heb je een privebericht met de link naar mijn fb gezonden via het viva forum hier..
Hee, wat leuk, een fb groep! En fijn dat het geheim is, ik ben niet zo van het alles maar op fb posten en val anderen liever niet lastig met mijn zwangerschapsgedoe Ik ga je mailen sealight!

En, welkom terug dan saartje, ik schrijf ook maar heel af en toe wat hoor, als ik tijd heb, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Klinkt wel heftig allemaal, gaat het nu wat beter en kun je een beetje van je zwangerschap genieten?

Worden jullie gewogen dan bij de VK? De mijne bemoeit zich daar niet mee hoor, vraagt alleen hoe het gaat, luistert naar het hartje en voelt zo'n beetje of het groeit. Vanaf a.s donderdag ga ik eens per 3 weken en gaan ze ook de baarmoeder opmeten, schijnt een nieuwe methode te zijn, dan kunnen ze de groei beter in de gaten houden en een indicatie van het geboortegewicht geven. Laatste keer dat ik bij de vk was werd ik wel behoorlijk gewezen op de bevalling, dat ik daar over na moest gaan denken enzo, en me in moest schrijven voor allerlei voorlichtingen. Wel goed dat ze dat doet, een beetje dwang op dat vlak is voor mij wel handig

Donderdag partneravond bij de yoga, grappig hoor ben benieuwd naar de partners bij al die zwangere buiken
nee hoor hier wegen ze je daar niet, maar vragen ze naar je gewicht. Toevallig had ik dus gisterochtend me gewogen.

Die nieuwe methode hadden ze hier ook, buikmeten met soort meetlint.. ik zat precies goed zei ze.

Hier nu ook per 3 wk ja.
Mails ontvangen! heb jullie toegevoegd op fb!
Leuk! Ik ga proberen weer mee te schrijven. Vandaag precies 28 weken zwanger en onder controle in het ziekenhuis. Hier kijken ze niet naar je gewicht maar maken bij alle controles een echo en meten het kindje.

Ik vang de laatste tijd de kinderen van mijn broertje en schoonzus (die ziek is) veel op en heb niet de energie om een zwangerschapscursus te doen maar begin nu wel te twijfelen of ik nu niets mis.

Lees dat er veel last hebben van rug/bekken. Hier tot op heden niet maar 's avonds wel uitgeteld op de bank.
natuurlijk mag je mee blijven schrijven saartje!

Ik moest alleen de eerste keer bij de vk op de weegschaal. Bij elke vervolgcontrole hoefde dat niet meer.

grappig zo'n partneravond zonnetje! ben benieuwd wat jij en je partner ervan vinden!
Dat is wel fijn saartje bij iedere controle een echo.. hopelijk komt het weer goed met je schoonzus en niet ernstig ziek?

Vlinder leuk wij hadden afgelopen weekend een 3d echo. Toch wel een verschil met de echos van de vk in zwart/wit.

Hier overigens ook geen zwangerschapscursus. Er geen puf voor geloof ik echter bij de jongens ook niet gedaan en ook goed gekomen.
Welkom terug Saartje.
Hallo dames,

Heb wel sporadisch mee kunnen lezen de afgelopen dagen, maar veel te druk gehad om te posten helaas. Afgelopen vrijdag was ik jarig en 's avonds met migraine op bed moeten gaan liggen :( Vorige week woensdag zijn de kinderkamer, box, kinderwagen etc. geleverd dus het was gedurende de week wat spullen in elkaar zetten en zaterdag even doorgehaald... om 00.30 stond de kinderkamer helemaal in elkaar!

Toch wel even onder de indruk, het wordt allemaal zo realistisch nu :D En zeker als je alle kleine kleertjes ziet hangen in de kast!

Ik weet niet wat voor kinderkamers jullie hebben, maar de handleidingen om alles in elkaar te zetten heb ik maar niet bekeken; die klopten voor geen meter :S Gelukkig heb ik al heel wat meubels in elkaar gezet, dus ik kon wel gokken welk onderdeel waar moest. Mochten jullie mannen/vrienden er iets van hebben kunnen knutselen wat op een kinderkamer lijkt, geef ze een dikke kus want dat hebben ze verdiend

Met mijn vriendin gaat alles relatief wel goed. Tot voor kort eigenlijk zo goed als zonder kwaaltjes, maar vorige week een blaasontsteking geconstateerd. Nu een infectie die op kweek gezet is (gelukkig niet schadelijk voor de kleine) en rugpijn door de buik. De VK vertelde dat hij recht omhoog groeit (en met zn hoofdje naar beneden ligt), dus rugpijn en maagzuur zijn niet meer dan logisch; hij schopt immers recht omhoog.

Ze is relatief wel redelijk aangekomen (was rond de 50, is nu bijna 63), maar ze was van te voren natuurlijk erg slank.

Qua hormoonbuien valt het ook wel mee, ik zie dat ze het wel zwaarder krijgt nu maar qua buien valt het gelukkig wel mee
Leuk weer wat van je te horen Daddycool! Het wordt ook steeds echter en spannender allemaal!

Haha, dat de handleidingen niet klopten is wel vervelend! Wij hebben meubels van Ikea en die handleidingen klopten wel aardig:p

Rot van de blaasontsteking, maar dat is met een kuurtje vast zo over. Dan is ze wel redelijk wat aangekomen inderdaad. Maar dat gaat er na de bevalling wel weer af.

Rugpijn en maagzuur is herkenbaar hier! Ons zoontje ligt ook zo namelijk. Beterschap voor je vriendin!
Even een kort berichtje. Is het forum bij jullie ook zo anders? Ik kan niet meer op 'laatste' drukken, erg irritant. Ben nu op mobiel.

Sealight ik zal je morgen even mailenw een link van Facebook mailen lukt niet mobiel..
Hèhè. Het forum doet het weer. Joepie. Niks bijzonders te melden verder. Nog 4 weken werken.
Haha Daddycool, dat klinkt bekend. Dan blijkt wel dat de Ikea heel erg goed is in handleidingen schrijven. Wij hebben een kast van Ikea en een commode en bedje van Bopita en van die laatste was de handleiding niet heel duidelijk.

Leuk een fb groep, ga je morgen even mailen Sealight.

Vorige week bij de vk geweest en ze lag toen met het hoofdje naar beneden, hopen dat het zo blijft. Morgen vroeg op voor de suikertest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven