ik ga op vakantie en neem niet mee...
dinsdag 22 juli 2008 om 21:54
Over een paar dagen vertrekken we voor een vakantie in Frankrijk en ik maak me dus al druk om "wat er allemaal mee moet".
Wat is het stomste wat je ooit vergeten bent om mee te nemen op vakantie?
(natuurlijk vooral voor de lol om dat te lezen, maar stiekem vormt het voor mij een belangrijke-dingen-om-niet-te-vergeten-lijstje)
Ik zal meteen beginnen: de cadeautjes voor stiefdochter die tijdens de vakantie tien werd....
Wat is het stomste wat je ooit vergeten bent om mee te nemen op vakantie?
(natuurlijk vooral voor de lol om dat te lezen, maar stiekem vormt het voor mij een belangrijke-dingen-om-niet-te-vergeten-lijstje)
Ik zal meteen beginnen: de cadeautjes voor stiefdochter die tijdens de vakantie tien werd....

dinsdag 22 juli 2008 om 22:01
Ik kan me zo snel geen grappige anekdote bedenken. Ik neem altijd erg weinig mee, want alles wat je nog mist kun je vaak ter plaatse ook nog wel kopen.
Toch kwam ik ooit een keer bedrogen uit op een vakantie. Ik heb al jaren de gewoonte om altijd 2 hij/zij koffers te pakken, in plaats van 1 hij koffer en 1 zij koffer. Je weet wel, voor het geval 1 van de 2 zoek raakt. De eerste de beste keer dat ik het door haast een keer niet deed... je raad het al... juistum!
Toch kwam ik ooit een keer bedrogen uit op een vakantie. Ik heb al jaren de gewoonte om altijd 2 hij/zij koffers te pakken, in plaats van 1 hij koffer en 1 zij koffer. Je weet wel, voor het geval 1 van de 2 zoek raakt. De eerste de beste keer dat ik het door haast een keer niet deed... je raad het al... juistum!

dinsdag 22 juli 2008 om 22:04
Vergeet niet om op de terugweg naar huis je jassen mee te nemen...
Wij kwamen van een vakantie in Italie terug in onze woonplaats, rijden onze straat in en inenen bedenk ik me dat onze jassen nog netjes in de 'verborgen' garderobekast van onze huurtent hingen
Gelukkig stuurde de reisorganisatie ze op, en was het in de tussentijd niet echt jassenweer, anders hadden we toch echt een probleem gehad!
Wij kwamen van een vakantie in Italie terug in onze woonplaats, rijden onze straat in en inenen bedenk ik me dat onze jassen nog netjes in de 'verborgen' garderobekast van onze huurtent hingen
Gelukkig stuurde de reisorganisatie ze op, en was het in de tussentijd niet echt jassenweer, anders hadden we toch echt een probleem gehad!
dinsdag 22 juli 2008 om 22:25
quote:maroon5 schreef op 22 juli 2008 @ 22:04:
Gelukkig stuurde de reisorganisatie ze op, en was het in de tussentijd niet echt jassenweer, anders hadden we toch echt een probleem gehad!was pas echt heul rot geweest als je huissleutels nog in die jas zaten...
Gelukkig stuurde de reisorganisatie ze op, en was het in de tussentijd niet echt jassenweer, anders hadden we toch echt een probleem gehad!was pas echt heul rot geweest als je huissleutels nog in die jas zaten...
dinsdag 22 juli 2008 om 22:28
dinsdag 22 juli 2008 om 22:36
Ik had dus geen verlopen paspoort maar was het gewoon domweg vergeten mee te nemen. Zou op reis gaan naar Zuid-Afrika en op Schiphol kwam ik er achter dat mijn paspoort thuis lag, op tafel. Altijd, echt altijd controleer ik alles wel tig keer of ik niets vergeten ben maar toen niet. Ik kon geen noodpaspoort krijgen en moest terug naar huis. Andere vliegreis was geen optie, was een groepsreis. Gelukkig kon ik twee maanden later nog wel met een andere groep mee. Sindsdien stop ik mijn paspoort in een tasje om mijn middel bij verre reizen zodat ik het noooooooit meer vergeet.
dinsdag 22 juli 2008 om 23:48
woensdag 23 juli 2008 om 08:17

woensdag 23 juli 2008 om 08:29
Ik maak me nooit druk over wat er allemaal mee moet. Ik pak m'n koffers de avond van vertrek en als ik iets vergeet dan halen we het daar wel.
Toiletspullen koop ik altijd ter plekke (behalve m'n make up) zonnebrand, badkleding is allemaal niet zo'n ramp.
Paspoorten en medicijnen daar ben ik wel een beetje neurotisch mee, verder niet.
Ben in een grijs verleden weleens gaan kamperen zonder buitentent
Toiletspullen koop ik altijd ter plekke (behalve m'n make up) zonnebrand, badkleding is allemaal niet zo'n ramp.
Paspoorten en medicijnen daar ben ik wel een beetje neurotisch mee, verder niet.
Ben in een grijs verleden weleens gaan kamperen zonder buitentent
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

woensdag 23 juli 2008 om 09:08
quote:HoiPippiLangkous schreef op 23 juli 2008 @ 08:29:
Ik maak me nooit druk over wat er allemaal mee moet. Ik pak m'n koffers de avond van vertrek en als ik iets vergeet dan halen we het daar wel.
Same here.
Als we hier vertrekken zeggen we altijd:
'Geld bij? Paspoorten bij? Telefoon plus oplader bij? Oke dan! Alles wat we vergeten zijn kopen we daar wel.'
Altijd hetzelfe riedeltje...
Same here.
Als we hier vertrekken zeggen we altijd:
'Geld bij? Paspoorten bij? Telefoon plus oplader bij? Oke dan! Alles wat we vergeten zijn kopen we daar wel.'
Altijd hetzelfe riedeltje...
woensdag 23 juli 2008 om 09:24
woensdag 23 juli 2008 om 09:46
Op het laatste moment een andere tas (grotere) ingepakt en er in Azie (pre-pinperiode) achterkomen dat je travellers cheques nog in dat geheime vakje van je andere tas zaten... grrr....
Een vriendin (die bij bedrijf werkt waar ze wel DHL en dergelijke gebruikten) naar mijn buren gestuurd voor de sleutel van mijn huis, maar die wilden ze niet zomaar geven (terecht). De buren hebben dus allerlei strikvragen gesteld aan de vriendin, of het echt wel pluis was, en zijn mee gegaan naar mijn huis om de TC uit het geheime vak te laten halen.
Die via DHL op laten sturen naar het hotel waar ik op dat moment zat, zodat Himalaya tenminste geld had om dat mooie souvenir te kopen, waar ze tenslotte die grotere tas voor had meegenomen...
Een vriendin (die bij bedrijf werkt waar ze wel DHL en dergelijke gebruikten) naar mijn buren gestuurd voor de sleutel van mijn huis, maar die wilden ze niet zomaar geven (terecht). De buren hebben dus allerlei strikvragen gesteld aan de vriendin, of het echt wel pluis was, en zijn mee gegaan naar mijn huis om de TC uit het geheime vak te laten halen.
Die via DHL op laten sturen naar het hotel waar ik op dat moment zat, zodat Himalaya tenminste geld had om dat mooie souvenir te kopen, waar ze tenslotte die grotere tas voor had meegenomen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje