ben ik zwanger???

21-07-2008 23:26 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil niet zwanger worden.

Maar ben stom geweest.

sex met me ex vriend(overgens de papa van mijn dochtertje van bijna 3)

had een spiraal maar die gaf veel last dus is eruit gehaald.

Normaal gebruiken we een condoom maar op dat moment was die er niet.

Stom stom stom, maar te laat.

Hij is wel optijd gestopt, maar hoor ommeheen dat er in voorvocht ook zaad zit.

Ik had op babybrabbel een online test gedaan.

En daar kwam uit dat ik een hele grote kans heb om zwanger te zijn.

Schijn sex gehad te hebben op me meest vruchtbaarste dag.

Ben erg moe en heb gevoelige borsten, maar hij is echt optijd gestopt, kan ik zwanger zijn??
quote:draaiorgel schreef op 23 juli 2008 @ 10:51:

[...]

Hebben we nu weer iemand die niet kan lezen?sorry?
quote:MissMara schreef op 23 juli 2008 @ 10:50:

Off-topic: Draaiorgel, ik snap je wel, maar je went aan die onlogische berekening hoor! Maar ik vind de beschrijving van week 1 en week 2 van een zwangerschap in die 'van week tot week overzichten' nog steeds hilarisch! En juist als je zwanger bent wil je zo lang mogelijk zwanger zijn vanwege bijv. de 'magische' 12-wekengrens dat gevaar op miskramen sterk afneemt. Dus dan klinkt 4 weken zwanger beter dan 2 (en dat het eigenlijk om de 10-wekengrens gaat wil er, gehersenspoeld als ik ben door alle lectuur, bij mij niet meer in, denk ik).Eindelijk! Ik heb al vaker gezegd dat het volgens de regeltjes best zo berekend zou moeten worden, en als het eenmaal zover is ga ik daar vast vol in mee. Maar nu nog niet :-) Alleen neuken op 5 juli betekent mogelijk zwanger vanaf 5 juli en niet 2.5 weken eerder :-)
quote:draaiorgel schreef op 23 juli 2008 @ 10:46:

[...]

Nee, jullie hebben het mij netjes uitgelegd, waarvoor mijn hartelijk dank. (Al ben ik zo ontzettend koppig dom dat ik, als ik zelf in die situatie zat, dus echt zou rekenen met 2.5 weken zwanger en niet met 5, maar ja, zo koppig dom ben ik nu eenmaal)whahaaa Je lijkt mn schoonzus wel. Net zo koppig. Die maakt bananen van de "verkeerde" kant open omdat ze op Klokhuis had gezien dat ze dat in de landen waar bananen vandaan komen ook doen. Dus niet bij het "hendeltje" dat er voor bedoelt is (waarom heeft Onze lieve Heer het er anders aan gemaakt????) maar met je nagel proberen de andere kant open te snijden. Maar ja, zij is dan juist wel dom hoogbegaafd. Maar dat is een heel ander topic....
quote:shyte schreef op 23 juli 2008 @ 10:52:

[...]

sorry?Ik zeg duidelijk in mijn post dat ik dom ben, als ik zo reken, en jij gaat me lopen verwijten dat ik mezelf slimmer vind dan de artsen. Heb ik dus nooit beweerd.
Als je dit topic doorleest valt het idd op dat het steeds gaat om dom en slim. Slim zijn is hier op het forum blijkbaar de hoogste waarde in het leven. Heeft de campagne 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid' toch een generatie vrouwen opgevoed zou je zeggen. Maar als ik om me heenkijk in mijn leven dan waardeer ik mensen toch eerder vanwege 'lief, hartelijk, behulpzaam, humoristisch, stoer, gezellig'. Ik ken veel heel slimme mensen, maar dat die neigen vaak ook meteen naar de betweter-kant.

Ik snap wel dat we elkaar hier op het forum minder persoonlijk kennen en vaak 'life choices' bespreken, waarin een slimme strategie wel van belang is, maar (op het gevaar af in herhaling te vallen): het steeds terugkomende verwijt dat mensen dom zijn vind ik echt harteloos en kinderachtig.
quote:kaetje schreef op 23 juli 2008 @ 10:54:

[...]

whahaaa Je lijkt mn schoonzus wel. Net zo koppig. Die maakt bananen van de "verkeerde" kant open omdat ze op Klokhuis had gezien dat ze dat in de landen waar bananen vandaan komen ook doen. Dus niet bij het "hendeltje" dat er voor bedoelt is (waarom heeft Onze lieve Heer het er anders aan gemaakt????) maar met je nagel proberen de andere kant open te snijden. Maar ja, zij is dan juist wel dom hoogbegaafd. Maar dat is een heel ander topic....

Ik denk dat het komt omdat ik gewoon absoluut niet bezig ben met zwangerschappen enzo. En dan is die berekening gewoon onlogisch, wat MissMara ook al zei.

BTW: ik zou alleen zo koppig blijven als ik dus inderdaad precies wist wanneer ik zwanger was geworden. Ik ga ervan uit dat, als het zover is, ik echt niet precies weet wanneer het zover was. En ja, dan is die berekening van de artsen weer heel logisch natuurlijk.

(Laat ik nu m'n bek maar houden voordat ik hier debiel wordt verklaard)
laat maar.. dat heb je idd niet beweerd.. en ik had wel goed gelezen.. ik ben alleen zo koppig dat ik dan mijn best ga doen om je te overtuigen.. maar jouw tijd komt nog wel.. (zegt zij met een knipoog..)
quote:shyte schreef op 23 juli 2008 @ 10:59:

laat maar.. dat heb je idd niet beweerd.. en ik had wel goed gelezen.. ik ben alleen zo koppig dat ik dan mijn best ga doen om je te overtuigen.. maar jouw tijd komt nog wel.. (zegt zij met een knipoog..)Ik heb net mijn vorige post ge-edit, daar verklaar ik vast mee wat je nu impliceert :-)
Ik snap t ook wel hoor draaiorgel. Het is ook een vreemde manier van redeneren dat je die twee weken er bij mag rekenen terwijl je dan echt nog niet zwanger was. Ik houd wel van een beetje koppigheid hoor! Heeft ook niks met dom zijn te maken en zeker niet met debiel

En waar blijft nou de postboden van TO zodat ze kan testen?
Draaiorgel, ben het (zwanger van de 3e) eigenlijk wel met jou eens. Vind het ook onzin die standaard 2 weken extra.

Veel vrouwen zijn onregelmatig ongesteld, waardoor het al niet meer opgaat en daarbij krijgt tegenwoordig iedereen een termijnecho waarmee redelijk nauwkeurig berekend kan worden wanneer je echt zwanger bent geworden.

Ik vind dat jij gewoon logisch na kan denken
ben trouwens wel blij dat er in dit topic weer aandacht wordt besteed aan de soms onvriendelijk manier van bejegenen van elkaar op dit forum. Want hoe raar een vraag ook mag klinken (of de vraag in je eigen optiek niet echt slim kunt noemen) is dat nog geen reden om maar meteen zelf erop te springen en aan te tonen dat je zelf wel erg slim bent en de ander niet.

Zinloos, onaardig en arrogant.
En toch zegt dat meer over diegenen die het NODIG HEBBEN een ander naar beneden te halen dan over de to........

Valt sociaal vaardig ook niet onder intelligent?
Nee, das EQ, Sweety.
@draaiorgel, ben het met je eens dat die 2 weken regel een beetje raar kan zijn. Ook wij hadden toen ik zwanger werd, maar 1 keer sex gehad die maand, dus ik wist de conceptiedatum vrij precies (er vanuit gaande dat mijn eisprong binnen die dag en 2 dagen later zou liggen).

Maar toch, je moet rekenen vanaf je laatste dag laatste menstruatie. Kwam een heel andere datum uit.

Bij de 12 weken echo bleek de uitgerekende datum precies te kloppen met mijn eigen berekening en niet met de laatste menstruatiedag (was dan ook onregelmatig ongesteld).

Je went aan de telling van de vk/gyn, maar ik vond het ook heel vreemd in het begin.
Aaaah... ikke niet goed gekijkt.
[quote]fleurtje schreef op 23 juli 2008 @ 11:38:

Nee, das EQ, Sweety.[/quote

Oh en EQ is niet een onderdeel van intelligentie?

Emotionele intelligentie........

Maar we dwalen weer eens af.

TO hoe is het????? Weet je al wat??? Of is dit einde topic??
quote:isabon schreef op 23 juli 2008 @ 10:41:

Men schermt maar met anno 2008 en "op school geleerd"

Maar uit recent onderzoek is gebleken dat in voorvocht GEEN zaadcellen zitten, aan o.a de VU onderzocht.

Ik vind het dom dat je je geleerde dingen van vroeger maar blijft herhalen en nieuwe inzichten die wetenschappelijk zijn onderzocht als dom betitelt.

Tijden en inzichten veranderen, en in voorvocht zit volgens de onderzoeken van de VU, de NVSH en vooraanstaande gynaecologen normaliter geen zaadcellen.En hoe komt het dan toch dat er een hele generatie van mijn leeftijd rondloopt die allemaal (volgens hun ouders, ikzelf inll) van 'voor het zingen de kerk uit; zijn?

Of ben oik ondertussen alweer mosterd?
Ja het woord normaliter zegt het al....normaal gesproken niet.

Net als dat je normaal gesproken door de pil heen niet zwanger wordt??

Maar toch blijven er rare situaties gebeuren en ja..van voorvocht kun je zwanger worden maar de kans zal nihil zijn. Net als door de pil heen? Zoiets?
In het onderzoek staat ook dat de man dan wel op tijd terug moet trekken. En daar gaat het dus mis. En dat hij niet het uur ervoor al klaargekomen mag zijn. Tja....
ze zou vandaag de test doen en de dag heeft nog een paar uurtjes, volgens mij komen al haar post savonds/snachts dus nog even wachten.

ik ben erg benieuwd en ook nieuwschierig naar de aanpak als ze wel zwanger is.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Heeft ze al aangegeven, Mies, ze zal het kindje zeker houden en liefdevol opvoeden.
Bananen openmaken aan de onderkant is écht handiger.
quote:Ann Liv schreef op 23 juli 2008 @ 13:38:

Bananen openmaken aan de onderkant is écht handiger.

Huh???

Succes TO, hoop dat je wel laat weten hoe en wat.

Ondanks dat ik geen nuttige bijdrage heb geleverd, ben ik toch wel nieuwsgierig...
O sorry an_na, dat was een reactie op het bericht van Kaetje, om 10.54u.

Maar ontopic, ik ben ook benieuwd naar de situatie van Kelly.
ik heb de tests nog niet binnen de post is nog niet geweest, maar als het er binnen een uur niet is, haal ik toch 1 bij de apotheek want wil zelf nu ook wel duidelijkheid hebben.

Ik laat eht weten zodra ik meer weet.

En ik lees alles terug maar zit niet de hele dag achter de computer, dus lees echt alles.

Maar reactie dus wat later.

Ik ga weer in mijn brievenbus kijken, zodra ik wat weet laat ik het horen.

In inderdaad mocht het zo zijn, dan neem ik mijn verantwoording.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven