Concrete sollicitatiehulp?
donderdag 16 oktober 2014 om 15:29
Op dit forum lopen verschillende mensen rond die als recruiter, HR-medewerker, werkgever, ondernemer, met enige regelmaat mensen aannemen of hebben aangenomen.
Ook komt regelmatig de vraag voorbij "waarom mislukt mijn sollicitatiegesprek toch steeds?"
Je kan daar, betaald, training in krijgen. Maar zou het niet leuk zijn, en goed voor het community-denken als we hier iets organiseren door mensen bij elkaar te brengen?
Laten we simpel beginnen: wie zou bereid zijn een keer op een avond of in het weekend, een halve dag sollicitatiegesprekken te oefenen en feedback te geven? En wie zou daar gebruik van willen maken?
Redelijke tegenprestaties voor degene die zich beschikbaar stellen:
- een fijn gevoel
- een dag een prima excuus om het huishouden te laten liggen
- een enorme kick als "jouw" sollicitant straks echt de felbegeerde baan krijgt
Is dat wat?
Ook komt regelmatig de vraag voorbij "waarom mislukt mijn sollicitatiegesprek toch steeds?"
Je kan daar, betaald, training in krijgen. Maar zou het niet leuk zijn, en goed voor het community-denken als we hier iets organiseren door mensen bij elkaar te brengen?
Laten we simpel beginnen: wie zou bereid zijn een keer op een avond of in het weekend, een halve dag sollicitatiegesprekken te oefenen en feedback te geven? En wie zou daar gebruik van willen maken?
Redelijke tegenprestaties voor degene die zich beschikbaar stellen:
- een fijn gevoel
- een dag een prima excuus om het huishouden te laten liggen
- een enorme kick als "jouw" sollicitant straks echt de felbegeerde baan krijgt
Is dat wat?
dinsdag 28 oktober 2014 om 11:41
Ik heb hem zojuist ingevuld, met een "weet niet" voor de laatste zaterdag van nov en de rest OK.
Het is even met een slag om de arm. Ik had een afspraak met mijn kapper ergens in nov/dec, maar hij is uit mijn agenda verdwenen bij de overgang naar een nieuwe telefoon. De kapper heb ik net gesmst, maar hij is helaas op vakantie met zijn agenda nog thuis , en kan het me 15 nov pas laten weten. Maar hij dacht de laatste zaterdag van nov, uit zijn hoofd.
Het is even met een slag om de arm. Ik had een afspraak met mijn kapper ergens in nov/dec, maar hij is uit mijn agenda verdwenen bij de overgang naar een nieuwe telefoon. De kapper heb ik net gesmst, maar hij is helaas op vakantie met zijn agenda nog thuis , en kan het me 15 nov pas laten weten. Maar hij dacht de laatste zaterdag van nov, uit zijn hoofd.
woensdag 29 oktober 2014 om 17:35
Nou, ik denk dat ik hier nog heel erg veel behoefte aan ga hebben. Aangezien ik dus geen werk heb, moet (bah) ik wel een WWB-uitkering aanvragen. Hierbij horen een aantal workshops en vandaag moest ik mezelf in 1 minuut verkopen. Krijg ik gewoon te horen dat ze 'niks met mij kunnen' vanwege mijn opleiding.
Dus ik ga hier hoe dan ook heen komen!
Dus ik ga hier hoe dan ook heen komen!
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
donderdag 30 oktober 2014 om 19:59
Mag ik me nog aanmelden?
Als alleenstaande moeder (sinds een jaar) ben ik er een tijdje uitgeweest ivm kind met autisme en adhd en 2e kind met ernstig ziekzijn de eerste jaren. Het kost me nu zoveel moeit om überhaupt op gesprek te komen. Ik denk dat ik in mijn brief en cv mezelf niet goed 'over de bühne' krijg. En omdat ik geen uitkering krijg en dringend om een baan verlegen zit; ik zou ongelooflijk dankbaar zijn voor jullie hulp!
Liefs, Koekske
Als alleenstaande moeder (sinds een jaar) ben ik er een tijdje uitgeweest ivm kind met autisme en adhd en 2e kind met ernstig ziekzijn de eerste jaren. Het kost me nu zoveel moeit om überhaupt op gesprek te komen. Ik denk dat ik in mijn brief en cv mezelf niet goed 'over de bühne' krijg. En omdat ik geen uitkering krijg en dringend om een baan verlegen zit; ik zou ongelooflijk dankbaar zijn voor jullie hulp!
Liefs, Koekske
donderdag 30 oktober 2014 om 21:33