Werk & Studie alle pijlers

Concrete sollicitatiehulp?

16-10-2014 15:29 354 berichten
Op dit forum lopen verschillende mensen rond die als recruiter, HR-medewerker, werkgever, ondernemer, met enige regelmaat mensen aannemen of hebben aangenomen.

Ook komt regelmatig de vraag voorbij "waarom mislukt mijn sollicitatiegesprek toch steeds?"

Je kan daar, betaald, training in krijgen. Maar zou het niet leuk zijn, en goed voor het community-denken als we hier iets organiseren door mensen bij elkaar te brengen?

Laten we simpel beginnen: wie zou bereid zijn een keer op een avond of in het weekend, een halve dag sollicitatiegesprekken te oefenen en feedback te geven? En wie zou daar gebruik van willen maken?

Redelijke tegenprestaties voor degene die zich beschikbaar stellen:

- een fijn gevoel

- een dag een prima excuus om het huishouden te laten liggen

- een enorme kick als "jouw" sollicitant straks echt de felbegeerde baan krijgt

Is dat wat?
Ha Eldorado, ik heb ook nog niks ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niets ontvangen, maar misschien is mijn pb niet goed aangekomen?
Ik heb de datumprikker binnen en heb gereageerd.

Ik verheug me erop!
Huh, dat gaat vaak fout.

OK, iedereen die nog niets heeft ontvangen, svp een nieuw pb met je e-mail adres!
Ongeveer de helft heeft nog niet gereageerd op de datumprikker. Enkelen die wel in dit topic hebben aangegeven mee te doen, hebben nog geen pb gestuurd.

Ik wil niemand opjagen, maar reageren zou echt fijn zijn!
Ik reageer later vandaag op de datumprikker, die ik dus wel ontvangen heb. Maar moet daarvoor eerst m'n pc aanslingeren
Ik heb hem zojuist ingevuld, met een "weet niet" voor de laatste zaterdag van nov en de rest OK.

Het is even met een slag om de arm. Ik had een afspraak met mijn kapper ergens in nov/dec, maar hij is uit mijn agenda verdwenen bij de overgang naar een nieuwe telefoon. De kapper heb ik net gesmst, maar hij is helaas op vakantie met zijn agenda nog thuis , en kan het me 15 nov pas laten weten. Maar hij dacht de laatste zaterdag van nov, uit zijn hoofd.
Ik heb vanochtend de datumprikker ingevuld. Of was het vanmiddag...?

Nou ja, het was in ieder geval vandaag
Ik heb 'm ook ingevuld!
*slingert mailbox aan*
NummerZoveel; you've got pb
We zijn er bijna!
Ik zal de hekkensluiter zijn (schaamsmiley). Ik kan hem straks pas invullen als ik de agenda van man erbij heb. In mijn agenda kan ik alle benoemde data in november, december liever niet! Jullie zien het later!!!!
Nou, ik denk dat ik hier nog heel erg veel behoefte aan ga hebben. Aangezien ik dus geen werk heb, moet (bah) ik wel een WWB-uitkering aanvragen. Hierbij horen een aantal workshops en vandaag moest ik mezelf in 1 minuut verkopen. Krijg ik gewoon te horen dat ze 'niks met mij kunnen' vanwege mijn opleiding.

Dus ik ga hier hoe dan ook heen komen!
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Hierbij meld ik mij af voor de "workshop"

Ik heb namelijk een job offer gekregen!! *insert cheerleadende smiley waar ik de code niet van weet*
Mag ik me nog aanmelden?

Als alleenstaande moeder (sinds een jaar) ben ik er een tijdje uitgeweest ivm kind met autisme en adhd en 2e kind met ernstig ziekzijn de eerste jaren. Het kost me nu zoveel moeit om überhaupt op gesprek te komen. Ik denk dat ik in mijn brief en cv mezelf niet goed 'over de bühne' krijg. En omdat ik geen uitkering krijg en dringend om een baan verlegen zit; ik zou ongelooflijk dankbaar zijn voor jullie hulp!

Liefs, Koekske
Sorry ff niet gekeken :s Kan het nog? Want als ik mee kan rijden vanaf Alexanderpolder en tis ergens in nov, heb ik zeker wel interesse
quote:AnAppleADay schreef op 30 oktober 2014 @ 16:37:

Hierbij meld ik mij af voor de "workshop"

Ik heb namelijk een job offer gekregen!! *insert cheerleadende smiley waar ik de code niet van weet*

: cheer2 :

of : cheer :
Hmz, lekker dan. Post vanaf iPad blijft dus niet plakken hier.

Anyway: gefeliciteerd AnAppleADay!!!

Lizzy: meerijden vanaf Alexanderpolder kan.
Gefeliciteerd appel!!

Voor de anderen: de datum staat vast, het was de enige datum dat iedereen op één na kon. Wie nog wil mee doen stuurt me een pb.

Voor de deelnemers: nu graag een vacature, een advertentie, etc., en een brief en cv mailen. Jullie hebben mijn adres!
Datum staat genoteerd, leuk!
Maar ik heb niet gechipst...
Datum staat in agenda.

Hoe krijgen we tzt adres door vraag ik me af? Of is daar al over nagedacht?
Met hoeveel mensen zijn we in totaal?

Ik zou eventueel kunnen informeren of er een lunch voor ons gemaakt kan worden, bij wijze van uitzondering. Zelf iets meenemen is natuurlijk wel goedkoper.
Dat is luxe Korenwolf!

En anders iedereen iets mee nemen? Iemand broodjes, ieman. Kaas, iemand vleeswaren, iemand zoet oid etc etc is wat mij betreft ook een optie
Dat is heel luxe, ik weet ook niet of het lukt hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven