24 dagen overtijd

23-07-2008 13:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Hierbij wil ik jullie graag om raad vragen want ik weet even niet zo goed meer wat ik moet doen. Op 11 mei ben ik voor het laatst ongesteld geweest en op 16 juni heb ik een eisprong gehad (volgens mijn ovulatietest en ik heb het ook gevoeld). Op 30 juni moest ik ongesteld worden maar niets! De volgende dag heb ik een zwangerschapstest gedaan maar het tweede streepje werd nadat de tijd verstreken was pas licht roze (in het licht) dus ik dacht dan doe ik het morgen nog een keer maar na ongeveer 1,5 week elke dag testen werd het tweede streepje, volgens mij maar dit weet ik niet geheel zeker, wel voor de aangegeven tijd héél licht roze. Ik had gehoopt dat de test nu eens een keer in de tijd die er voor staat doorslaggevend positief was maar na 24 dagen nog steeds niet. Ik heb wel zwangerschapssymptomen.

Wat kan ik nu het beste doen? Het liefst ga ik niet naar mijn huisarts maar naar de verloskundige kan dat?

Alvast bedankt!
Volgens mij niet. Ik zou wel naar de huisarts gaan, die kan nl een bloedtest laten doen om te kijken of je zwanger bent.

Bij de verloskundige kun je pas een afspraak maken als je zeker weten zwanger bent en dan ook pas na 8-10 weken ofzo (tenminste dat heb ik altijd begrepen)
verloskundige kun je vaak niet meteen terecht. Zou toch gewoon naar de huisarts gaan.
Doe gewoon een digitale test. Die zegt in woorden Zwanger of Niet Zwanger.

Simpel toch.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Verloskundige kan je gewoon bellen hoor. Bellen mag altijd. Of ze ook wat voor je gaan doen is een tweede. En het kan heel goed dat ze je toch terug verwijzen naar de huisarts. Wat voor testen heb je gedaan? Misschien eens een "sterkere" test doen? Clear Blue is er zo één. Bloedtest bij de huisarts is ook verstandig, dan weet je hoeveel hcg je in je bloed hebt.
ik zou ook naar de huisarts gaan. Uitleggen wat je hier uitlegt en vragen om een bloedtest. Dan is het gelijk duidelijk.

Of een test bij de dokter.

succes!
Maar een licht streepje is toch gewoon een streepje? Dan ben je toch gewoon zwanger?
Ik zou naar de huisarts gaan. Want of je nou positief of negatief test, feit is dat je nog steeds niet ongesteld bent. Dus een bloedtest is het handigst.

Waarom wil je liever niet naar de huisarts?
Precies, een licht streepje is een streepje, zo'n test reageert alleen op de aanwezigheid van Hcg in je urine, en je urine bevat alleen HcG als je zwanger bent (of als je Pregnyl oid hebt gebruikt), in de eerste 4 weken van de zwangerschap verschilt de hoeveelheid HcG enorm per persoon, het kan varieren van 10 mIU/ml tot 2600 mIU/ml. Dus de 1 heeft een heel licht streepje en de ander een heel donkere streep.

Ik zou de huisarts bellen en inderdaad om een bloedtest vragen, maar ik denk dat je zwanger bent, dussuh, gefeliciteerd!?!
trouwens, als het streepje na de tijd pas verschijnt gaat de regel: "een streepje is een streepje" niet op! Er staat bijvoorbeeld tien minuten voor (kan verschillen per merk) en dan moet het streepje ook in die tijd verschijnen. Kijk je later dan is het resultaat niet meer betrouwbaar. Je schrijft dat het streepje nog nooit binnen de tijd is verschenen. Ik zou echt naar de huisarts gaan nu, je hebt duidelijk lang genoeg afgewacht. Laat ze maar eens een bloedtest en een echo doen. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Wauw super dat jullie zo snel reageren! Bedankt!

Ik heb met sensitest getest en met die van kruidvat deze waren beide heel vaag roze na de tijd en sensitest wel heel licht roze in de aangegeven tijd. Ook heb ik met cb getest maar die is negatief. Op andere sites heb ik gelezen dat het kan dat je lichaam niet genoeg hcg aanmaakt en dat het daaraan kan liggen dat de test niet rozer wordt.

Ik heb het gevoel dat mijn huisarts, mij zo weer naar huis stuurt en dan heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. En ik ben zo iemand die best hard voor mijzelf ben dus denk zie je wel onzin dat ik denk dat ik zwanger ben. Maar als ik dan verder denk dan vind ik het wel vreemd dat ik wel een eisprong heb gehad en niet ongesteld (24 dagen overtijd) geworden ben dus tja het lijkt simpel maar zo voelt het voor mij niet. Wordt dat in Nederland wel gedaan een bloedtest? Ik las op andere sites alleen in België!?!?

Groetjes
Alleen in Belgie? Hoe kom je daar nou bij? Ik krijg om andere redenen elke week een hcg bloed test. Ken je dat bloedprikformulier waar alles wat je maar kunt testen op staat? Bijv. ook ijzer en soa's etc. Nou daar staat ook gewoon hcg tussen. Dus het enigste wat de huisarts moet doen is dat formulier voor je invullen en aan je meegeven. Bloedprikken kan je dan bij je in je buurt of het ziekenhuis.
Weten jullie of een bloedtest en een echo vergoed worden? Ik zit bij het zilverenkruis.
Ok! Dank je! Ik had dat op andere sites gelezen en ik heb er geen ervaring mee. Dus vroeg mij het af.
Het wordt gewoon vergoed door de verzekering.

En ik denk niet dat je huisarts je zo weer naar huis stuurt. Als je weet dat je eisprong geweest is dan zou je normaal gesproken ongesteld moeten worden tenzij je zwanger bent. Volgens de tests ben je niet zwanger maar je wordt ook niet ongesteld. Logisch dat je meer wilt weten toch?

Sensitest ken ik niet. Is dat zo'n test waarbij het streepje net zo gekleurd moet zijn als de controlestreep? Want in dat geval is dat wel heel belangrijk.

Bel echt de dokter even, helemaal niks raars aan dat je wilt weten waar je aan toen bent.
Dat is inderdaad zo'n test die net zo gekleurd moet zijn als de controlestreep. Maar volgens mij werd hij in de aangegeven tijd wel een paar keer héél licht roze.
Ik wil je niet teleurstellen maar bij zulke tests moet het toch echt echt echt net zo fel zijn als de controlestreep, anders zegt het helemaal niks.

Een kennis van mij heeft trouwens wel gehad dat ze niet positief testte, zelfs niet tijdens een bloedtest. Maar ze was wel zwanger van een gezond kindje! Zelfs 2 keer gebeurd bij haar.

Maar er kunnen ook minder leuke redenen zijn voor het uitblijven van menstruatie en positieve test. Dat het vruchtje bv niet goed zit. Ik wil je hier niet ongerust mee maken maar alleen benadrukken waarom het zo belangrijk is dat je een afspraak maakt met de huisarts.

Ik ga voor je duimen!
Ik zou inderdaad gewoon anar de huisarts gaan en vragen om een bloedtest. De sensitest moet inderdaad net zo fek gekleurd zijn als de controlestreep en testen na de aaneggeven tijd aflezen geeft geen betrouwbaar resultaat. Ik denk dus ook dat je niet zwanger bent zeker omdat de testen en de CB test in feite negatief aangeven. Als je er echt van overtuigd bent dat je zwanger bent zou ik dan ook de huisarts om een bloedtest vragen. Er zijn inderdaad vrouwen die met een gewone test niet positief testen maar dan wel zwanger blijken te zijn.
Ja, ik ga toch een afspraak maken want ik wil gewoon weten wat er aan de hand is! Ook al is het een vruchtje dat niet goed zit dan weet ik tenminste hoe of wat want dit is ook niets zo!

Fijn dat je voor mij gaat duimen, Kaetje! Thanks!
en??
Simone, hoe is het ermee inmiddels??
Ben je trouwens niet aan de pil? En wil je wel of niet zwanger zijn (mocht het zo zijn) ??

Dat vroeg ik me gewoon even af ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven