Wachten, wachten, wachten (deel 3)
vrijdag 25 oktober 2013 om 15:47
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
woensdag 29 oktober 2014 om 17:24
Jaaaa goed nieuws hier: vandaag gebeld en ik heb een baan!!! Zo blij
Ik kan over drie weken al starten!!
Grappig understatement: ik heb ook op een campuscontract in Amsterdam gewoond. Nadat het contract afliep, en de baanzekerheid bij mij niet zo zeker was, uiteindelijk besloten buiten de stad te gaan wonen. Dit scheelde een hoop geld. Wonen in Amsterdam blijft duur! Is dat ook nog een optie voor jullie? In een (kleinere) stad in de buurt van Amsterdam?
Wat is jullie (voorlopige) datum ook alweer? Je staat namelijk niet in de tabel
@ snoeptomaat: Hoe is het met je?? Leuk dat je weer even komt buurten. Wat is jouw huidige "status"?

Grappig understatement: ik heb ook op een campuscontract in Amsterdam gewoond. Nadat het contract afliep, en de baanzekerheid bij mij niet zo zeker was, uiteindelijk besloten buiten de stad te gaan wonen. Dit scheelde een hoop geld. Wonen in Amsterdam blijft duur! Is dat ook nog een optie voor jullie? In een (kleinere) stad in de buurt van Amsterdam?
Wat is jullie (voorlopige) datum ook alweer? Je staat namelijk niet in de tabel
@ snoeptomaat: Hoe is het met je?? Leuk dat je weer even komt buurten. Wat is jouw huidige "status"?
donderdag 30 oktober 2014 om 16:30
@snoeptomaat Hoe is het met jou?
@flora Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
@understatement Roep dat niet te hard, dat het "toch niet meteen lukt"
. Ik was daar ook echt van overtuigd, dat het heel lang zou duren voor ik zwanger zou raken. Hoe verbaasd was ik dat het de eerste ronde al lukte. Had ik echt nooit verwacht. Maar goed, je weet het nooit, dat is het vervelende he! Kon je maar in de toekomst kijken
.
@flora Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
@understatement Roep dat niet te hard, dat het "toch niet meteen lukt"

donderdag 30 oktober 2014 om 17:20
Flora, gefeliciteerd! Wat zal dat een fijn gevoel geven Wat ga je doen voor werk? Of als je dat ivm herkenbaarheid niet wilt zeggen snap ik dat ook.
Grappig dat jij ook op een campuscontract hebt gewoond ja. Buiten Amsterdam wonen is overigens wel een optie, maar ik vind het moeilijk om daar iets te vinden. Het aanbod lijkt kleiner. Als je suggesties en tips hebt hoor ik het graag! Overigens willen ivm werk wel in de buurt van een treinstation wonen en niet ten noorden van Amsterdam
@Eva: haha, wel leuk dat het bij jou meteen raak was! We zullen het vanzelf wel zien
Grappig dat jij ook op een campuscontract hebt gewoond ja. Buiten Amsterdam wonen is overigens wel een optie, maar ik vind het moeilijk om daar iets te vinden. Het aanbod lijkt kleiner. Als je suggesties en tips hebt hoor ik het graag! Overigens willen ivm werk wel in de buurt van een treinstation wonen en niet ten noorden van Amsterdam
@Eva: haha, wel leuk dat het bij jou meteen raak was! We zullen het vanzelf wel zien

vrijdag 31 oktober 2014 om 10:09
Gefeliciteerd met je baan, Flora! Dat is vast een lekker gevoel. De VS klinkt trouwens geweldig! Wil ik ook zeker nog eens naartoe.
Wij hebben door Azië gereisd. Nu nog Thailand voor de boeg en dan naar huis. Best wel weer zin in!
Mijn vriend wilde voor onze reis geen startdatum noemen, omdat het voor hem te ver weg was en hij geen beloftes wilde doen. Maar gezien mijn leeftijd was het nooit zijn bedoeling om nog jaren te wachten. Het idee van jong vader worden is langzaam gaan sudderen in zijn hoofd. Wat eerst voor hem vroeg leek, ging steeds normaler lijken. Het heeft ook geholpen dat veel van mijn vrienden al kinderen hebben. Bij zijn eigen vrienden zijn kinderen nog niet aan de orde, maar door mijn vrienden heeft hij een beetje kunnen zien hoe het is. Hij ziet dat zij nog steeds leuke levens hebben en dat helpt. Nog belangrijker misschien: deze reis heeft ons allebei nog meer vertrouwen gegeven in onze relatie. Het zit gewoon heel goed en onze band is sterker dan ooit.
Bezigebij: fijne huwelijksreis!
Heb hier al een potje foliumzuurtabletten gevonden, dus daar ben ik al mee begonnen. Straks thuis naar de huisarts om wat meer informatie te vragen. Geen idee of we na een lange tijd in tropische landen en meteen na de mirena al mogen beginnen. Hoop het maar!
Wij hebben door Azië gereisd. Nu nog Thailand voor de boeg en dan naar huis. Best wel weer zin in!
Mijn vriend wilde voor onze reis geen startdatum noemen, omdat het voor hem te ver weg was en hij geen beloftes wilde doen. Maar gezien mijn leeftijd was het nooit zijn bedoeling om nog jaren te wachten. Het idee van jong vader worden is langzaam gaan sudderen in zijn hoofd. Wat eerst voor hem vroeg leek, ging steeds normaler lijken. Het heeft ook geholpen dat veel van mijn vrienden al kinderen hebben. Bij zijn eigen vrienden zijn kinderen nog niet aan de orde, maar door mijn vrienden heeft hij een beetje kunnen zien hoe het is. Hij ziet dat zij nog steeds leuke levens hebben en dat helpt. Nog belangrijker misschien: deze reis heeft ons allebei nog meer vertrouwen gegeven in onze relatie. Het zit gewoon heel goed en onze band is sterker dan ooit.
Bezigebij: fijne huwelijksreis!
Heb hier al een potje foliumzuurtabletten gevonden, dus daar ben ik al mee begonnen. Straks thuis naar de huisarts om wat meer informatie te vragen. Geen idee of we na een lange tijd in tropische landen en meteen na de mirena al mogen beginnen. Hoop het maar!

vrijdag 31 oktober 2014 om 19:39
Klopt, je kunt beter even wachten na een verre reis met tropische bestemming. Als je malariapillen hebt geslikt, kunnen die invloed hebben op de ontwikkeling van de baby. Mij werd aangeraden om op zijn minst de eerste menstruatie na de reis af te wachten. Een tweede punt is dat áls je iets oploopt in een tropisch land dat zich soms ook pas na je reis (kan zelfs nog een paar maanden erna) kan openbaren. En dan kan het zijn dat je alsnog aan de malariapillen moet en dat kan dus nogal slechte gevolgen hebben tijdens een zwangerschap. Het is dus wel aan te raden om nog even te wachten. Dat doen wij dus ook, maar in ons geval speelt het bloedonderzoek natuurlijk nog mee..

zaterdag 1 november 2014 om 09:39
Klopt, wat Ukkie zegt, maar dat geldt in wezen voor veel parasitaire infecties die je kunt oplopen in de tropen. Malaria was ik zelf niet bang voor want ik was niet naar malariagebied, maar als ik naar malariagebied was geweest had ik zeker nog wat langer gewacht want ik weiger die profylaxe, ik word daar zo gruwelijk ziek van.
Ik was vooral bang voor schistosomiasis, dit kan zich namelijk pas enkele maanden na je reis openbaren en als ik dan al zwanger was... Je mag de medicijnen daarvoor prima hebben, maar het is een ernstige ziekte en bovendien wordt er in de literatuur een link gelegd met vroeggeboorte. Het kan zich tot een paar maanden na thuiskomst openbaren, dus ik wilde dat even rustig afwachten. Vooral omdat ik veel in zoetwaterpoelen ben geweest en daar zitten ze.
Bij tropencentra adviseren ze ook even te wachten. Kijk, de kans dat er iets gebeurt is natuurlijk klein, maar áls er iets gebeurt is het gewoon kut. Vooral als je het had kunnen voorkomen door 2-3 maanden te wachten. Je kan ook na je reis een titerbepaling laten doen maar dat moet je dan zelf bekostigen. Ik krijg die gratis volgende week vanwege mijn werk.
Ik ben de eerder genoemde forummer trouwens, nieuwe nick. Vandaar
Het klinkt heel romantisch, zwanger worden op vakantie, maar ik zou dan eerder mikken op zwanger worden tijdens een reisje door Italië ofzo
Ik was vooral bang voor schistosomiasis, dit kan zich namelijk pas enkele maanden na je reis openbaren en als ik dan al zwanger was... Je mag de medicijnen daarvoor prima hebben, maar het is een ernstige ziekte en bovendien wordt er in de literatuur een link gelegd met vroeggeboorte. Het kan zich tot een paar maanden na thuiskomst openbaren, dus ik wilde dat even rustig afwachten. Vooral omdat ik veel in zoetwaterpoelen ben geweest en daar zitten ze.
Bij tropencentra adviseren ze ook even te wachten. Kijk, de kans dat er iets gebeurt is natuurlijk klein, maar áls er iets gebeurt is het gewoon kut. Vooral als je het had kunnen voorkomen door 2-3 maanden te wachten. Je kan ook na je reis een titerbepaling laten doen maar dat moet je dan zelf bekostigen. Ik krijg die gratis volgende week vanwege mijn werk.
Ik ben de eerder genoemde forummer trouwens, nieuwe nick. Vandaar
Het klinkt heel romantisch, zwanger worden op vakantie, maar ik zou dan eerder mikken op zwanger worden tijdens een reisje door Italië ofzo

zaterdag 1 november 2014 om 11:13
Het zal ook vast wel loslopen Evaviva, daar maak ik me niet druk om. Maar dat ze je aanraden om even te wachten bij het tropencentrum is niet voor niets.
De kans op gevolgen is klein, maar de gevolgen kúnnen wel groot zijn. Je gaat ook geen kattenbak verschonen nu, terwijl dat risico ook echt heel klein is
Maar het zal bij jou ongetwijfeld goed gaan en dan heb je een leuk verhaal voor je zoon/dochter straks. Hoe ver ben je?
De kans op gevolgen is klein, maar de gevolgen kúnnen wel groot zijn. Je gaat ook geen kattenbak verschonen nu, terwijl dat risico ook echt heel klein is
Maar het zal bij jou ongetwijfeld goed gaan en dan heb je een leuk verhaal voor je zoon/dochter straks. Hoe ver ben je?
zaterdag 1 november 2014 om 13:27
Bedankt voor de reacties. Ik dacht al zoiets. Ik zou het wel erg jammer vinden als ik nog 2-3 maanden moet wachten (heb opeens het irrationele idee dat m'n eitjes elke maand een klein beetje verder verschrompelen), maar veiligheid en gezondheid is belangrijker. En daarnaast is het sowieso voor mij wel goed om mijn cyclus af te wachten. Die was voor de mirena nogal onregelmatig.
En Eva, inderdaad geen zorgen maken. De kans is zo klein. Ik ben erg lang weggeweest en ook naar vrij hardcore gebieden geweest. Ik loop dus wat meer risico. Gewoon verder genieten en blij zijn!
Wat is zo'n titerbepaling precies, Lux? Ik heb ook lange tijd Malarone geslikt (nu mee gestopt, want hier niet meer nodig), dus dat moet ook nog uit m'n lichaam. Ik vraag het bij thuiskomst allemaal aan de huisarts en laat me eventueel testen.
Matroesjka, waar gaat jouw reis naartoe? Leuk vooruitzicht! En wat betreft het starten, de risico's verschillen heel erg per land en streek. Gewoon even informeren bij de tropenarts tegen die tijd.
Grappig trouwens dat deze wachten-wachten-groep uit veel reisliefhebbers bestaat!
Understatement: is er nieuws wat betreft je huizenjacht?
En Eva, inderdaad geen zorgen maken. De kans is zo klein. Ik ben erg lang weggeweest en ook naar vrij hardcore gebieden geweest. Ik loop dus wat meer risico. Gewoon verder genieten en blij zijn!
Wat is zo'n titerbepaling precies, Lux? Ik heb ook lange tijd Malarone geslikt (nu mee gestopt, want hier niet meer nodig), dus dat moet ook nog uit m'n lichaam. Ik vraag het bij thuiskomst allemaal aan de huisarts en laat me eventueel testen.
Matroesjka, waar gaat jouw reis naartoe? Leuk vooruitzicht! En wat betreft het starten, de risico's verschillen heel erg per land en streek. Gewoon even informeren bij de tropenarts tegen die tijd.
Grappig trouwens dat deze wachten-wachten-groep uit veel reisliefhebbers bestaat!
Understatement: is er nieuws wat betreft je huizenjacht?

zaterdag 1 november 2014 om 13:32
Titerbepaling is om te kijken of je antistoffen hebt aangemaakt tegen een bepaalde parasiet. Ik word vanwege mijn werk in het zkh altijd getest op een hele riedel dingen, TBC, MRSA, etc. Ze pakken bilharzia (= schistosomiasis) meteen mee, zeiden ze. Dus da's handig want ik begin in december dus dan weet ik meteen zeker of ik het wel of niet heb
zaterdag 1 november 2014 om 14:09
@drika: Ohja, lief dat je dat vraag! Het huis waar we woensdag zijn gaan kijken hebben we niet gekregen helaas. Momenteel ben ik een overzicht aan het maken van makelaars bij wie je niet per se aan de inkomensnorm van 4x de huur hoeft te voldoen en waar garantstelling van ouders eventueel mogelijk is. Verder schat ik in dat we maar beter tot februari kunnen wachten, want vriend is dan afgestudeerd en kan hopelijk (bijna) fulltime aan de slag bij zijn huidige bijbaantje. Verder gooi ik overal maar hengeltjes uit
Voor jou wat betreft het wachten: Stom zijn die irrationele gedachten he. Maar het wachten geeft misschien wel tijd om je cyclus normaal op gang te laten komen, zodat je daar wat meer inzicht in hebt? Ah, dat zei je zelf eigenlijk ook al.
Vanochtend was ik nog bij een huis in Amsterdam noord aan het kijken en dat was echt verschrikkelijk. Wat een troep. Als dat zou zijn waar we terecht kunnen komen, dan ga ik wel naar Haarlem, of alsnog naar Rotterdam.
Voor jou wat betreft het wachten: Stom zijn die irrationele gedachten he. Maar het wachten geeft misschien wel tijd om je cyclus normaal op gang te laten komen, zodat je daar wat meer inzicht in hebt? Ah, dat zei je zelf eigenlijk ook al.
Vanochtend was ik nog bij een huis in Amsterdam noord aan het kijken en dat was echt verschrikkelijk. Wat een troep. Als dat zou zijn waar we terecht kunnen komen, dan ga ik wel naar Haarlem, of alsnog naar Rotterdam.

zaterdag 1 november 2014 om 17:07
@EvaViva, geen idee, moet ik nog even uitzoeken (niet dat ik ze tot nu toe ooit genomen heb). Maar er zijn natuurlijk meer dingen dan malaria om rekening mee te houden. Hoewel ik niet weet of ik er zo ver in wil gaan. Hoewel, mijn moeder heeft een paar jaar geleden op het randje van leven en dood geschommeld door malaria.
@understatement, we willen na onze bruiloft, dus pas in de zomer.
@understatement, we willen na onze bruiloft, dus pas in de zomer.