Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
13,4 mb voor 14 minuten geeft hij op dit moment bij mij aan..
quote:ketller schreef op 02 november 2014 @ 09:39:

[...]

Elke minuut kost ook 1 mbIk zat gelukkig op Wifi. Op 3G ga ik maar niet eens proberen.
Op mobiel werkt het hamburgermenu linksbovenin bijna niet.

Ik moet soms tig keer erop klikken voordat hij dan reageert.

En áls hij dan reageert, kiest hij zelf al meteen voor de optie "NU" en gaat die pagina laden en dan kan ik dus weer opnieuw beginnen
Never mind, staat er al bij, ik word blind
Time spent with a cat is never wasted
quote:zuidwester schreef op 02 november 2014 @ 16:19:

Ik denk, dat wanneer je niet dagelijks 10 uur op dit forum te vinden bent, ( lees: verslaafd bent en niks anders te doen hebt..) al die zgn bugs en veranderingen best te overkomen zijn.

Het is zo grappig: elke keer als het viva forum vernieuwd wordt, en dat is al minstens 6 x gebeurd in 11 jaar, zijn de ontevreden chagrijnige reacties weer voorspelbaar het zelfde. Niks nieuws onder de zon.Je hebt toch dit toch al gezegd? Klaar met zeuren op mensen die doen wat oa in de op gevraagd wordt?
Je kon voorheen in een topic met heel veel reacties (dat heel veel bladzijden) op de ....... een getal (bladzijde) invullen om rechtstreeks naar die betreffende bladzijde te gaan.

Dat was wel handig als er tig bladzijden bij gekomen waren sinds je laatste bezoek.
heb het even aangezien, het is hopeloos. voor iemand die snel even overal wat kreten slaakt is dit forum te arbeidsintensief, oeverloos gescrol, muisarm, teveel gedoe.

verder:

- smileys via icoontje werken niet

- niet alle avatars kunnen worden geladen

- niet kunnen quoten

- geen melding bij ontvangst pb

- voorkeuren instellen werkt niet goed

- linkjes maken werkt niet goed

- niet iedereen blijft ingelogd

- het aantal postings wat iemand heeft gedaan, klopt niet

- het menu klapt niet terug op de mobiele site in safari

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect

- site roteert niet goed op IPhone

- menu (actieve topics ed) is bij sommigen niet aan te klikken in Google Chrome op mobiel, tablet en pc

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum

- niet alle pijlers zijn weg te klikken, ook topics op het Prikbord niet.

Layoutklachten

- te veel wit

- postings te groot opgezet, teveel scrollen

- te veel reclame tussendoor

- missen topiclijst aan de rechterkant

- graag de knop ‘laatste’ terug

- app terug

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid

- bij de mobiele versie moet er teveel gescrolld worden

- graag een uitklapmenuutje voor de pijlers bovenaan de topics

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt

- avatar, topictitels en nicknames te groot afgebeeld

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina

- pijlervermelding bij de topics in het overzicht

- mobiele site geeft niet alle pijlers weer in het menu

- graag de mogelijkheid om gelijk naar het laatstgelezen bericht te gaan

- geen verschil tussen OP en reacties

- linkjes openen niet in een nieuw tabblad

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg

- er zijn maar een paar pijlers zichtbaar bij categorieën

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO
Wat Meds zegt
Geen bijzonderheden
Het even snel forummen is er niet meer bij, veel te omslachtig om alles te zien en overal te komen.
Geen bijzonderheden
Hier ook een laptop met Chrome en no quotes no smileys...
Nog een verzoekje:

Mogen al die opties die nu onder het tekstvak staan weer naar erboven? Dan kun je namelijk makkelijk Tab gebruiken en vervolgens Enter om je post te verzenden.
quote:S0LEIL

Op mobiel werkt het hamburgermenu linksbovenin bijna niet.

Ik moet soms tig keer erop klikken voordat hij dan reageert.

En áls hij dan reageert, kiest hij zelf al meteen voor de optie "NU" en gaat die pagina laden en dan kan ik dus weer opnieuw beginnen

02-11-2014, 18:38

Hij werkt bij mij helemaal niet meer, maar ik kan op het gekleurde woord 'viva' klikken en krijg dan het scherm met 5x mijn onderwerpen, 5x nieuwste en 5x actieve topics. Geen idee hoe ik dat scherm moet noemen

Daar vandaan kan ik dan weer verder (door op 'meer' te drukken, of op de woorden 'nieuwste topics' ofzo).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En voor de iPhone gebruikers die het nog niet weten: je kunt op iedere plek (en overal, niet alleen hier op het forum) op de klok bovenin klikken, dan ga je altijd direct naar de bovenkant van de pagina.

Scheelt je weer veel scrollen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Stofmuis schreef op 02 november 2014 @ 18:52:

Never mind, staat er al bij, ik word blind Komt door de komkommerschijven op je ogen.
@Vlaflip; nu ga je via het oogje naar je eigen profiel, kunt daar al je berichten bekijken en dan op ´link naar bericht´ klikken. Kom je precies goed uit.

Zo werkt het althans mijn mijn oude pc .
Kan ik ergens zelf mijn emailadres aanpassen?
Vast al gezegd, maar mag er weer een popup of notificatie komen als je een nieuwe PB hebt?

Vond ik wel zo handig, ik ga chronisch vergeten mijn PB's te bekijken anders namelijk.
668, the neighbour of the Beast
quote:Istar_ schreef op 02 november 2014 @ 21:20:

Kan ik ergens zelf mijn emailadres aanpassen?Volgens mij niet Istar, daar moet je een mail voor sturen.
quote:_Gayl_ schreef op 02 november 2014 @ 21:49:

[...]

Volgens mij niet Istar, daar moet je een mail voor sturen.Dat probeer ik al een jaar, maar schijnt maar niet te lukken
quote:Marels schreef op 02 november 2014 @ 21:49:

Vast al gezegd, maar mag er weer een popup of notificatie komen als je een nieuwe PB hebt?

Vond ik wel zo handig, ik ga chronisch vergeten mijn PB's te bekijken anders namelijk.Staat toch al in de OP?
Oh wat erg!

Ik heb het een week of 3 terug gedaan en had de volgende dag een mail terug dat het was aangepast.
Nog nooit zo weinig geforumd als in de afgelopen dagen.

Weet iemand nog alternatieve fora ?

De viooltjes zit ik al bij.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb er nog eentje:

Er wordt niet automatisch een spatie voor de smileys gezet. Voorheen was dat wel het geval.

Nu moet je dus zelf eerst een spatie doen voor een smiley, anders werkt ie niet.

Overigens vind ik het jammer dat de smileys niet ook een update hebben gekregen.

Veel van de smileys vind ik nou niet echt leuk of nuttig.

"Bij de viooltjesburen" hebben ze hele leuke smileys, misschien daar eens afkijken?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Snoesje666 schreef op 02 november 2014 @ 22:41:

Nog nooit zo weinig geforumd als in de afgelopen dagen.

Weet iemand nog alternatieve fora ?

De viooltjes zit ik al bij.Ach kom, even een middagje stevig doorproberen en dan gaat het wel weer. Ik begin er tenminste intussen alweer aardig in te komen .
quote:Lady-Voldemort schreef op 02 november 2014 @ 22:49:

[...]

Ach kom, even een middagje stevig doorproberen en dan gaat het wel weer. Ik begin er tenminste intussen alweer aardig in te komen .

Afgezien van wat praktische bugjes vind ik het wel mooi en prettig forummen hoor inderdaad.

En supersnel, ik schrik er telkens gewoon van
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven