Dilemma of toch niet?
maandag 3 november 2014 om 17:18
Dus je vraagt je van een puur hypothetische situatie af wat anderen ervan zouden vinden, mocht die situatie zich voordoen en mocht je inderdaad zo handelen als je denk dat je zal doen. Het spijt me, maar ik begrijp werkelijk niet waarom je je daarmee bezig zou willen houden. Je geeft zelf al aan dat je niet kunt inschatten hoe je met een eventuele situatie om zou gaan tot het moment dat je je erin bevindt. Dat klopt. Waarom er dan ¨berhaupt nog verder mee bezig zijn?
maandag 3 november 2014 om 17:19
ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken en als je daarover eens bent met degenen die belangrijk voor jou zijn en jij belangrijk voor bent, is er niks aan de hand toch?
Vraag is wel of je daar nog zo over denkt als het zover is, maar dat is een andere discussie misschien
Vraag is wel of je daar nog zo over denkt als het zover is, maar dat is een andere discussie misschien
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 3 november 2014 om 17:23
Ik denk dat die vraag alleen maar per persoon en situatie te beantwoorden is. En dan nog is ieders kijk heel persoonlijk. Mijn gevoel hierbij is dat deze levenskeuzes vrij zijn voor iedereen. Je kunt niet voor een ander leven. Of tenminste, dat zou niet moeten.
Ik denk wel dat je als moeder moeilijker het leven loslaat maar zelfs dan...
Mijn moeder heeft ook behandelingen geweigerd en is uiteindelijk overleden door eigen keus. Ik begrijp haar maar kan me voorstellen dat dit voor anderen niet zo is.
Kortom, geen eenduidig antwoord denk ik. Wel interessante vraag.
Ik denk wel dat je als moeder moeilijker het leven loslaat maar zelfs dan...
Mijn moeder heeft ook behandelingen geweigerd en is uiteindelijk overleden door eigen keus. Ik begrijp haar maar kan me voorstellen dat dit voor anderen niet zo is.
Kortom, geen eenduidig antwoord denk ik. Wel interessante vraag.
Each morning we are born again. What we do today matters most.
maandag 3 november 2014 om 17:24
Laat ik het zo stellen, ik ben nu al zeker van het feit dat ik geen levensverlengende behandelingen zou willen, lees de op na. Uiteraard weet je niet hoe je reageert áls maar dan nog, ik ben voor mezelf daar al langer uit en mezelf kennende kom ik daar ook niet op terug, ik kom nooit op besluiten die ik zelf gemaakt heb terug, nooit gedaan ook dus ik denk serieus dat ook dan ik blijf volharden.
maandag 3 november 2014 om 17:30
Nee, jij MOET je laten behandelen, want anderen doen dat ook.
Klinkt niet erg logisch toch??
Ik zou het trouwens wel vreemd vinden als jij voor je lief beslist dat hij geen zin moet hebben in zorg voor jou en jij daarom maar de stekker eruit trekt.
Klinkt niet erg logisch toch??
Ik zou het trouwens wel vreemd vinden als jij voor je lief beslist dat hij geen zin moet hebben in zorg voor jou en jij daarom maar de stekker eruit trekt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 3 november 2014 om 17:33
Duidelijk 3wieler. Helaas vraag ik dit niet zonder ervaring, en van anderen, juist hun weg aan behandelingen en tot aan de dood waren zo'n lijdensweg dat degenen waar ik het over heb nu zich vlak voor hun door afvroegen waarom ze in hemelsnaam dat hele ziekenhuistraject met zoveel pijn en ellende waren ingegaan zonder resultaat. Voor haar overlijden zei een din nog op haar fb: "ik had het achteraf anders echt gedaan maar bleef hopen voor die paar maanden, en waarom? Al die pijn voor niks " Een dag na die post is ze overleden.
maandag 3 november 2014 om 17:38
Ja, wat is het nou? Wil je nou niet geholpen worden omdat je het best zou vinden om aan een ziekte te overlijden of omdat je in behandelingen niet geloofd?
Sneu voor je din, maar achteraf is natuurlijk achteraf. Je begint toch met hoop op een goede afloop als je zo'n traject ingaat.
Uit jouw OP lees ik dat je er bij voorbaat geen zin in hebt omdat je het wel best vindt zo.
Sneu voor je din, maar achteraf is natuurlijk achteraf. Je begint toch met hoop op een goede afloop als je zo'n traject ingaat.
Uit jouw OP lees ik dat je er bij voorbaat geen zin in hebt omdat je het wel best vindt zo.
maandag 3 november 2014 om 17:48
Ik begrijp het ergens wel. Ik denk ook dat ik liever niet nodeloos mijn leven met enkele maanden wil rekken en dan mss veel pijn heb of echt een slechte levenskwaliteit heb.
Ik zie het nu ook bij iemand die heel dicht bij mij staat. Grijpt alles aan, hoe raar ook en het wordt er echt niet beter op. Ze lijdt enorm veel pijn, het gezin is helemaal op van het heen en weer geren en zelfs de dochter zegt dat het mss beter zou zijn als ze in haar slaap zou overlijden. Pancreaskanker in een ver stadium, dus niet meer te genezen.
Ik vind het iig niet egoïstisch als je zoiets voor jezelf beslist.
Ik zie het nu ook bij iemand die heel dicht bij mij staat. Grijpt alles aan, hoe raar ook en het wordt er echt niet beter op. Ze lijdt enorm veel pijn, het gezin is helemaal op van het heen en weer geren en zelfs de dochter zegt dat het mss beter zou zijn als ze in haar slaap zou overlijden. Pancreaskanker in een ver stadium, dus niet meer te genezen.
Ik vind het iig niet egoïstisch als je zoiets voor jezelf beslist.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 3 november 2014 om 17:49
Ik zou zelf nog wel voor behandeling kiezen bij een relatief goede kans op genezing en een redeijk kwaliteit van leven. Indien 1 van die twee zaken in het geding zijn dan hoeft het van mij ook niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 3 november 2014 om 17:51
Het is niet raar om daar van te voren over na te denken. Zouden meer mensen moeten doen. Je moet er alleen niet de hele tijd over nadenken want dat is ongezond. Het is helemaal niet raar om je iets voor te stellen bij een grote crisis in je leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 3 november 2014 om 18:01
Huh? Rothumeur???
Ik bedoel het niet slecht hoor. Soms is overdrijven en tegenstellingen zetten duidelijker dan droog reageren. En ik schreef nog wel zo duidelijk 'ik vind' en 'als'. Boehoehoe...
Nou, dan maar een droog antwoord.
Nee hoor, helemaal niet gek en ook niet egoïstisch om behandelingen te weigeren als. En dan als met een streepje, maar daar ben ik te dom voor.
Ik bedoel het niet slecht hoor. Soms is overdrijven en tegenstellingen zetten duidelijker dan droog reageren. En ik schreef nog wel zo duidelijk 'ik vind' en 'als'. Boehoehoe...
Nou, dan maar een droog antwoord.
Nee hoor, helemaal niet gek en ook niet egoïstisch om behandelingen te weigeren als. En dan als met een streepje, maar daar ben ik te dom voor.
feow wijzigde dit bericht op 03-11-2014 18:11
Reden: Wel in een volzin antwoorden waarin de vraagstelling herhaald wordtsprak juf
Reden: Wel in een volzin antwoorden waarin de vraagstelling herhaald wordtsprak juf
% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 3 november 2014 om 18:04
Het is ook een lastige stelling maar toch, als ik dat nou niet wil (overigens is man het met me eens) en wie oordeelt dan?.
Ik kreeg ooit hier eens een hele tirade over me heen inzake het feit dat zowel man als ik geen afscheid willen. hóp, vanuit de koeling zó de over in en klaar, geen gejank en geen gedoe, Men vond dat note done voor de nabestaanden.En dat is het net, die-hebben-we-niet dus daar hebben we geen zorgen over (en waarom heb ik nou toch geen smilies op het nieuwe forum, potterdikkie?)
Ik kreeg ooit hier eens een hele tirade over me heen inzake het feit dat zowel man als ik geen afscheid willen. hóp, vanuit de koeling zó de over in en klaar, geen gejank en geen gedoe, Men vond dat note done voor de nabestaanden.En dat is het net, die-hebben-we-niet dus daar hebben we geen zorgen over (en waarom heb ik nou toch geen smilies op het nieuwe forum, potterdikkie?)