Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
@Turkse jongen: dat is naar om te horen maar wel eerlijk. Vraagje: ben jij geboren en getogen in Nederland? Of later hier komen wonen? Niet lullig bedoeld, maar ik merk in mijn omgeving dat dat wel degelijk uitmaakt. Natuurlijk is iedereen anders en is het voorbarig om al te oordelen voordat je iemand ontmoet hebt, maar ik ken ook een Turkse jongen (schat overigens!) maar je merkt het wel aan hem en ik zou dus ook geen relatie met hem kunnen hebben. Aan andere kant: je moet op internet ergens op beoordelen, en blijkbaar heeft je potentiele date dan mindere ervaringen met Turkse mannen. Trek het je niet persoonlijk aan.

@Timor: ja het verhaal is leuker als je iemand in de kroeg opduikt, maar net wat de rest zegt: daar gebeurt het niet meer. En inderdaad: mensen maken nu moeilijk contact in een kroeg dan voorheen, juist omdat er ook internetdaten is. Heb het idee dat het meer mainstream wordt zeg maar. Waar vroeger de kroeg en sport the place to be was, is het nu laagdrempelig en makkelijk via internet (Tinder bijv).
Alle reacties Link kopieren
Trek het me ook niet persoonlijk aan; ik ken mezelf, weet wat ik kan en wat ik ben, dus geen probleem. Echter, ik vind het niet kunnen dat je op je afkomst wordt beoordeeld.

Ben hier geboren en getogen, heb een universitaire studie afgerond, spreek vloeiend Nederlands enzovoort. Vandaar dat ik het gewoon stom vind dat mensen alleen maar kijken naar andermans achtergrond. Da's gewoon niet van deze tijd.
Stay strong
@Turkse jongen: hoe kwam dat ter sprake? Is duidelijk te zien dat je Turks bent? En zo ja, vroeg zij er naar en wat heb jij geantwoord? Denk dat je in dit soort gevallen het beste kan zeggen " mijn familie is oorspronkelijk van Turkse afkomst" of "ik ben Turks, maar NL opgevoed" ipv " ik ben Turks". Misschien niet helemaal fair, maar denk wel dat mensen je dan eerder een kans zullen geven om je te ontmoeten.
quote:nadine_j schreef op 07 november 2014 @ 15:05:

@Turkse jongen: hoe kwam dat ter sprake? Is duidelijk te zien dat je Turks bent? En zo ja, vroeg zij er naar en wat heb jij geantwoord? Denk dat je in dit soort gevallen het beste kan zeggen " mijn familie is oorspronkelijk van Turkse afkomst" of "ik ben Turks, maar NL opgevoed" ipv " ik ben Turks". Misschien niet helemaal fair, maar denk wel dat mensen je dan eerder een kans zullen geven om je te ontmoeten.

Het is zeker te zien dat ik Turks ben, ja. En ze vroeg om mijn afkomst, ik zei Turks. Dat vond ze not done.

Ik ga me niet aanpassen aan dat soort mensen; ik ben wie ik ben en daar ben ik trots op. Vind het alleen niet kunnen dat mensen zulke dingen kunnen doen / zeggen zonder dat ze weten met wie ze te maken hebben.

Maar goed, komt in orde. Weer een rotte appel minder.
Stay strong
Turkse jongen, ik vraag me wel af, zei ze dat omdat je turks bent, of omdat je je als turks profileert? Want om heel eerlijk te zijn, zou ik geen probleem hebben met turks an sich, maar misschien wel met iemand die zich heel sterk profileert als turks. Want mss ben je irl wel heel anders, maar als je nick turkseman is en je een halve turkse vlag naast je profiel zet, lijkt het alsof je vooral turks bent, en daarnaast wellicht dennis heet, een leuke man bent en ITer bent. (Ik noem maar even wat)

Dat zou mij ook tegenstaan, net als bijvoorbeeld dat iemand zich volledig zou profileren als Star trek addict. Een Star trek hobbie is prima, maar als ISS Enterprise als profielfoto staat en je nick Cpt Kirk is en je huis volstaat met prullaria dan is dat too much (voor mij). Dan gaat het dus niet meer over Turks maar over je profilatie. Begrijp je wat ik probeer te zeggen?
Ah cross post, dat was dus niet het geval. Dan zeg ik: NEXT!
@nadine_j: ja, klopt dit lees ik hier idd... ik moet ook maar eens tinder gaan gebruiken :-) nee grapje...

maar idd de drempel is veel lager nu met het internet!

@Timor: ja het verhaal is leuker als je iemand in de kroeg opduikt, maar net wat de rest zegt: daar gebeurt het niet meer. En inderdaad: mensen maken nu moeilijk contact in een kroeg dan voorheen, juist omdat er ook internetdaten is. Heb het idee dat het meer mainstream wordt zeg maar. Waar vroeger de kroeg en sport the place to be was, is het nu laagdrempelig en makkelijk via internet (Tinder bijv).[/quote]
quote:imogen75 schreef op 07 november 2014 @ 15:11:

Turkse jongen, ik vraag me wel af, zei ze dat omdat je turks bent, of omdat je je als turks profileert? Want om heel eerlijk te zijn, zou ik geen probleem hebben met turks an sich, maar misschien wel met iemand die zich heel sterk profileert als turks. Want mss ben je irl wel heel anders, maar als je nick turkseman is en je een halve turkse vlag naast je profiel zet, lijkt het alsof je vooral turks bent, en daarnaast wellicht dennis heet, een leuke man bent en ITer bent. (Ik noem maar even wat)

Dat zou mij ook tegenstaan, net als bijvoorbeeld dat iemand zich volledig zou profileren als Star trek addict. Een Star trek hobbie is prima, maar als ISS Enterprise als profielfoto staat en je nick Cpt Kirk is en je huis volstaat met prullaria dan is dat too much (voor mij). Dan gaat het dus niet meer over Turks maar over je profilatie. Begrijp je wat ik probeer te zeggen?

Da's dus niet het geval. Ik bedoel, ik begin niet met "ik ben Turks". Nee, ik reageer alleen als dat wordt gevraagd. Zelf boeit het me geen reet of iemand Chinees of Nederlands is.

Bedankt voor je reactie.
Stay strong
Ja ik vraag het me ook wel ns af. Kom ik een kroeg binnenstappen dan zie ik veel kerels kijken, en behoorlijk obvious, maar er is er geen een die dan op je af stapt. Behalve dan de dronken mongolen. Die dan weer wel.
Das wel mooi kut, om het maar even plat te zeggen. En vooral ook oerdom van die muts.
Ja kan wel kloppen, maar voor mij zou "ik ben Turks" ook alarmbellen doen rinkelen en "ik ben van Turkse afkomst, maar NL opgevoed" niet. Kan je wel dom vinden en je niet willen aanpassen en stug blijven doen, maar als dat nuance verschil nu net deuren opent die anders gesloten blijven... waarom zou je het dan niet proberen? Heeft niks te maken met je afkomst verloochenen of er niet trots op zijn in mijn ogen. Is wat Imogen ook al aangaf, stukje profilatie van jezelf.
quote:nadine_j schreef op 07 november 2014 @ 15:27:

Ja kan wel kloppen, maar voor mij zou "ik ben Turks" ook alarmbellen doen rinkelen en "ik ben van Turkse afkomst, maar NL opgevoed" niet. Kan je wel dom vinden en je niet willen aanpassen en stug blijven doen, maar als dat nuance verschil nu net deuren opent die anders gesloten blijven... waarom zou je het dan niet proberen? Heeft niks te maken met je afkomst verloochenen of er niet trots op zijn in mijn ogen. Is wat Imogen ook al aangaf, stukje profilatie van jezelf.

Slaat nergens op.

Ik ben Turks. Ben wel hier geboren, maar ben gewoon Turks. Daar lieg ik niet over. Daarvoor had ik al gezegd dat ik hier was geboren; hoe duidelijk kan ik nog zijn?
Stay strong
Je zegt het dus zelf al: je bent wel hier geboren, maar bent gewoon Turks.

Dan is het toch niet raar dat zij twijfels heeft? Want dat suggereert dat bepaalde Turkse opvattingen en gedragingen er wel in zitten. Niet erg, maar daar moet je wel voor willen kiezen.
Als iemand moslim is, zou dat voor mij wel een no go zijn, maar dat geldt ook voor een protestant of een katholiek (praktiserend, bedoel ik). De opvattingen van gelovige mensen verschillen teveel van die van mijzelf om daar een relatie mee te willen hebben. Wat afkomst betreft, vind ik het eerlijk gezegd belangrijker welke cultuur iemand meebrengt. Ik heb (korte) relaties gehad met mannen van andere continenten en heb wel gemerkt dat culturele verschillen in de weg kunnen staan van een duurzame relatie.

@koekske, jammer van je date... Tja, het is 1 op 20 hè...

@timor (of moet ik zeggen: torso ), dat betaalverhaal herken ik minder. Ik split ook altijd. Behalve als een man erop staat dat hij betaalt. In dat geval betaal ik de 2e date (als die er komt). Waar ik wel moeite mee zou hebben, is als iemand alleen precies zijn eigen drankjes gaat zitten betalen of te krenterig is om fooi te geven.

Ik heb woensdag weer een first date. Met de jonge vader. Tja, we zien wel. Het lijkt verder een leuke vent. En ik heb even geen andere ijzers meer in het vuur
Nou zal het mij dus worst zijn of iemand hier is geboren of niet, er is wel een heel verschil of iemand internationaal of nationaal is.

Iemand die hier geboren en getogen is en zich alleen turks (of roemeens, of chinees) vindt, zou ik ook op afknappen, want die is kennelijk in een heel klein cirkeltje opgegroeid en heeft zich ook niet weten uit te breken. Dat heeft niets te maken dat je niet trots mag zijn op je afkomst. Hoe dan ook er zit wel een nuance die turkse jongen zelf al dan niet ziet maar het afwijzen vanwege turks zijn hoeft dus niet per definitie een racistische reden te zijn, 'nuff said.

Tja het betalen, ik laat de man meestal wel de eerste keer betalen, maar dan haal ik weer de drankjes aan de bar. Het ligt ook echt aan hoe het gaat. En dan betaal ik de tweede date. Of zo. Of niet. Heb ook gedate met een kerel die alles betaalde. Was toen wel duidelijk geweest dat ik niet uitwilde omdat ik blut was. En hij wilde perse wel, en hij zou dan betalen. Nou prima dan.
Nadine,

Sorry, ik heb mijn nickname echt al jaaaaaaaarrrreeennnnnn........

Vandaag weer leuk sms contact gehad, nog een weekje.

Koekske,

Jammer, op naar de volgende date.

Als ik al date dan wil ik de rekening ook splitten.
quote:imogen75 schreef op 07 november 2014 @ 17:53:

Nou zal het mij dus worst zijn of iemand hier is geboren of niet, er is wel een heel verschil of iemand internationaal of nationaal is.

Iemand die hier geboren en getogen is en zich alleen turks (of roemeens, of chinees) vindt, zou ik ook op afknappen, want die is kennelijk in een heel klein cirkeltje opgegroeid en heeft zich ook niet weten uit te breken. Dat heeft niets te maken dat je niet trots mag zijn op je afkomst. Hoe dan ook er zit wel een nuance die turkse jongen zelf al dan niet ziet maar het afwijzen vanwege turks zijn hoeft dus niet per definitie een racistische reden te zijn, 'nuff said.

Tja het betalen, ik laat de man meestal wel de eerste keer betalen, maar dan haal ik weer de drankjes aan de bar. Het ligt ook echt aan hoe het gaat. En dan betaal ik de tweede date. Of zo. Of niet. Heb ook gedate met een kerel die alles betaalde. Was toen wel duidelijk geweest dat ik niet uitwilde omdat ik blut was. En hij wilde perse wel, en hij zou dan betalen. Nou prima dan.

Oké...

Dus als iemand je vraagt: "wat is je afkomst", dan zeg jij "ik ben internationaal"?

Bedoel, het is toch verdomd logisch dat ik aangeef dat ik Turks ben (of wat ik ook mag zijn). Ik geef een fucking feit weer of niet soms? Wat moet ik zeggen? Dat ik Italiaans ben? Wat een achterlijke gedachtegang.

Ja, ik ben Turks en ja ik ben hier geboren en voel me een Europeaan. Ben een globetrotter met veel liefde en tolerantie jegens iedereen, basta. Dat jullie je afknappen op "Turks" zal me een worst wezen. Ik kom uit voor wie ik ben. Het gezeik over moslims begint misselijkmakend te worden.
Stay strong
@Timorr, eens met Nadine v.w.b. het kroeg verhaal. Ik hoor het ook weinig meer om me heen, dat mensen iemand in de kroeg ontmoetten. De meeste vrijgezellen die ik ken daten of via bekenden of via internet. Is dat overigens een foto van jezelf? Vind m wat zal ik zeggen... vrij Tinderig

@Turkse jongen, het zit je hoog zo te merken aan je reacties. Ik snap het enerzijds wel, want niemand zou zijn of haar afkomst moeten verdedigen. Ik denk alleen wel dat als je zo heftig reageert het wellicht het beeld wat sommigen hebben zal versterken. Persoonlijk beoordeel ik mensen per persoon, dus niet om de vooroordelen of dingen die anderen over die persoon zeggen maar ik geloof niet in twee geloofsovertuigingen op een kussen. Dat is dus voor mij een reden om niet te daten met moslims, boeddhisten etc. Maar ik zou ook niet kiezen voor zeer spirituele mensen of ecoliefhebbers. Zegt dat dan dat ik tegen ben? Ik vind van niet.

O en betalen op een eerste date. Ik bied altijd aan om mee te betalen, maar eerlijk is eerlijk als hij ja zegt dan denk ik toch mmmm. Niet omdat ik het niet wil betalen, maar ik vind het wel iets mannelijks hebben ofzo. Nu date ik wel mannen van in de 40, bij studenten kan ik me voorstellen dat het iets anders ligt. Overigens pak ik gerust de rekening zonder te melden op een van de vervolgdates. Nu ik erover nadenk is het misschien ook wel de manier waarop. Zo heb ik ooit aan de gracht gegeten met iemand en we splitsten gewoon en dat was prima. Werd er niet minder mannelijk door. Ik heb ooit ook gedatet met een man die een vrij lage eetrekening betaalde met de opmerking: ik zal nu betalen. Dat nu en de toon stond me tegen en die man vond ik ook niet mannelijk. Geen idee of iemand dit snapt trouwens haha
als je boven de 40 ben snap je het wel.........

vroegah waren er dingen als galant zijn en hoffelijk.

die waarden zijn nu veel minder ......niet sllechter of beter maar gewoon anders
hoe ouwer, hoe gekker..............
Ben zooo blij dat het vrijdag is, weeekend

@Amy, spannend! You go girl Gewoon gaan met die banaan. Niet dubbelzinnig bedoelt hoor.

@Rasa, als hij leuk is, is het de moeite waard ondanks dat hij kinderen heeft, toch?

Mijn date heeft 2 en ik heb er zelf ook 2, maar ik snap wel dat als je zelf geen kinderen hebt dat het een drempel kan zijn.

@koekkie, het schiet wel op zo te lezen en komen de kriebels al?

Ik had gisteren wel een mindere dag, ik had ineens twijfels omdat het zo makkelijk gaat met het contact. Geen onzekerheid enz. Heb dat ook aangegeven en hij zei dat hij dat ook heeft gehad na onze tweede date. Maar dat als je echt op zoek bent en de klik er is je over die angst heen moet stappen. Anders kun je wel iets moois mislopen. Die angst is normaal want kies je voor elkaar dan gaat er toch wat veranderen in je leven. En dat kan soms best eng zijn. Was een goed gesprek

Wat splitten betreft, ik bied altijd aan om de kosten te delen. Heb dat echter nooit hoeven te doen, meestal heeft de date zijn portemonnee al in handen voordat ik uitgesproken ben.

Het is wel lekker druk hier zeg.
Hoihoi! Wat een hoop actie van iedereen op datinggebied (en thanks Rasa voor de update van je handige lijstje ,). Goed hoor, ik ben benieuwd naar alle gevolgen!!

@famkej Dat snap ik heel goed hoor! Als iemand zo afgemeten en verongelijkt doet, brrr. Als dat bij de eerste date al zo is...

@klussendeman Ja, nog steeds vind ik het belangrijk dat je moeite doet voor elkaar. Dat is niet veranderd toch?

En ik vraag me af of mannen bijvoorbeeld niet heel goed gewoon een drankje of twee kunnen betalen, eerste date en dan goed bij zichzelf te rade gaan of ze nog wel een tweede date willen. Volgens mij baalt de man niet zozeer van het geld als wel van het niet lukken van de dates..

@marleen39 Wow, dat klinkt alsof je al goed met hem kan praten terwijl je elkaar pas zo kort kent! Wat fijn zeg! Weet je of hij nog een broer heeft ?

Bij mij: telefoongesprek met man1 ging alleen over werk, hij was te druk met ... (raad eens) om af te spreken, maar wilde wel langer bellen... Na half uur afgekapt .

Date a.s. zondag met man2 zin in, weinig gemaild dus ik weet nog bijna niets van hem, maar wel leuk heen en weer over de afspraak. We'll see.

@Turksejongen vanwege vloeken, agressieve/beledigende taal tegen de andere forummers en offtopic heb ik je reactie van 07-11-2014, 19:10 gemeld bij de moderators.
When nothing goes right ... go left
quote:famkej schreef op 07 november 2014 @ 21:06:

Ik heb ooit ook gedatet met een man die een vrij lage eetrekening betaalde met de opmerking: ik zal nu betalen. Dat nu en de toon stond me tegen en die man vond ik ook niet mannelijk. Geen idee of iemand dit snapt trouwens haha

Snap het zeker. Vreselijk, dat 'nu". Daarmee wil ie duidelijk even iets aangeven. Dat jij dus de volgende keer moet betalen. Dat weet/doe je zelf ook wel, dat hoeft een man je niet te zeggen.

Heb dat ook ooit s gehad. Bij het eerste drankje dat betaald moest worden op het terras: "déze betaal ik wel". Impliceerde dat ik de volgende ronde moest betalen. Ook dat was ik van plan, maar dat hoeft mij niet gezegd te worden door een date. Ben toch wel verschrikkelijk verliefd geworden op die man, overigens haha... maar normaliter vind ik het een giga afknapper.
Morgen maar es dir. topic lezen *nieuwsgierig*
Make your dreams come true!
quote:marleen39 schreef op 07 november 2014 @ 21:39:

@Rasa, als hij leuk is, is het de moeite waard ondanks dat hij kinderen heeft, toch?

Mijn date heeft 2 en ik heb er zelf ook 2, maar ik snap wel dat als je zelf geen kinderen hebt dat het een drempel kan zijn.

Mijn 'bezwaar' zit hem er met name in dat ze nog zo jong zijn: 2 en 4. Ik denk dan:

a) Hoe kan het dat je het zo snel opgegeven hebt met de moeder van je kinderen (of dat je ze überhaupt met haar hebt gemaakt)?

b) high maintenance (de kinderen hè, dit is een leeftijd dat ze nog heel onzelfstandig zijn)

Maar laten we wel wezen, ik heb woensdag een date met hem. Ik zou geen date afspreken als ik het al bij voorbaat niks zou vinden. Dus als ie leuk genoeg is, stap ik zo over die kinderen heen (figuurlijk dan hè)
Rasa, mag ik inhaken op jouw punt a? Ik heb zelf ook vrij jonge kinderen (ietsje ouder dan jouw date) en bij mij was het zo dat mijn ex er vanuit het niets een punt achter zette.... Hij was al langer niet gelukkig met me maar had dat nooit eerder uitgesproken. Ik heb nog 2 maanden gevochten om mn relatie te redden maar aan een dood paard kan je niet trekken....ex wilde niks meer: geen relatietherapie, geen andere dingen proberen, het enige wat hij wilde was uit elkaar gaan... Ik stond dus machteloos....

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw date uit elkaar is gegaan, maar als ik lees over snel opgegeven, dan doet mij dat wel wat.... Vandaar mijn reactie, het hoeft dus niet altijd een kwestie geweest te zijn van snel opgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven